Skip to main content
Beantwoord

WX5600-T0 koppelen aan de EX5601-T1

  • 21 May 2024
  • 14 reacties
  • 187 Bekeken

@Tommie van Odido

Ik krijg de WX5600-T0 bekabeld niet gekoppeld aan de Zyxel T-56 (Hij is wel zichtbaar als client en easymesh staat wel aan op de router)

 

Is er inmiddels een firmware die goed/beter is? (dus hoger als b10)

14 reacties

Waar merk je aan dat die niet koppelt? 
De WX5600 krijgt dezelfde netwerk naam en wachtwoord als de T-56, niet de SSID/wachtwoord die achterop de WX5600 staan. 
 

Indien de firmware niet overeen komt met het modem, factory reset geven door de WX5600 reset knop 30 seconde ingedrukt te houden en bekabeld 24 uur aan laten staan. Dan zou die zijn upgrade gekregen moeten hebben. 

Waar merk je aan dat die niet koppelt? 
De WX5600 krijgt dezelfde netwerk naam en wachtwoord als de T-56, niet de SSID/wachtwoord die achterop de WX5600 staan. 
 

Indien de firmware niet overeen komt met het modem, factory reset geven door de WX5600 reset knop 30 seconde ingedrukt te houden en bekabeld 24 uur aan laten staan. Dan zou die zijn upgrade gekregen moeten hebben. 

Allereerst bedankt voor je reply!

Waar merk je aan dat die niet koppelt? 

  • Hij koppeld niet als extra access point maar als client. Dit is te zien in de interface van de T56
  • Als ik vervolgens de WX5600 benader op het IP adres heeft deze nog het wachtwoord welke achterop het acces point staat.
  • Ik heb denk ik nu al met al wel 10 keer een factory reset gedaan met een paper-clip :-)
Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertElferink, welkom op onze Community!

Ik zal je hier wat meer duidelijkheid over geven. Dit komt namelijk door een bug die ontstaan is door de firmware van de T-56 in combinatie met de firmware van de WX5600. Hierdoor klopt de topologie niet en werkt de MNpro Mesh app ook niet volledig. Geen zorgen, ik heb de WX5600 voor je nagekeken en hij werkt zoals hij zou moeten werken. Je kunt dit alleen niet zelf bekijken. Dit wordt opgelost met een nieuwe firmware, wanneer die zou komen weten we alleen nog niet. 

Hi @RobertElferink, welkom op onze Community!

Ik zal je hier wat meer duidelijkheid over geven. Dit komt namelijk door een bug die ontstaan is door de firmware van de T-56 in combinatie met de firmware van de WX5600. Hierdoor klopt de topologie niet en werkt de MNpro Mesh app ook niet volledig. Geen zorgen, ik heb de WX5600 voor je nagekeken en hij werkt zoals hij zou moeten werken. Je kunt dit alleen niet zelf bekijken. Dit wordt opgelost met een nieuwe firmware, wanneer die zou komen weten we alleen nog niet. 

 

Hi @Tommie van Odido, duidelijk en bedankt voor je toelichting. Dus wachten op de nieuwe firmware van Zyxcel.

Als ik kan helpen met testen laat het maar even weten.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor het aanbod @RobertElferink! 😃 Op dit moment hebben we nog geen nieuwe firmware om te testen. Met enige regelmaat hebben we wel FUTs op de Community. Voel je gerust vrij om hierbij aan te sluiten zodra er weer een FUT opduikt, je hulp wordt absoluut gewaardeerd! 😁

@RobertElferink 

Hoi Robert,
Ik heb denk ik het zelfde probleem. Ik heb niet het idee dat de WX6500 werkt.
Mijn mobile apparaten verbinden niet met de WX6500. Signaal en snelheid is laag vlak bij de 5600. Dichter bij het modem wel betere snelheid en signaal. De 5600 is bekabeld aangesloten. Alle lampjes werken zoals het omschreven staat. In Mnpro wordt de 5600 ook niet weergegeven alleen bij aangesloten wifi clients. Kan je mij wat verder helpen?

@Tommie van Odido 

Hoi Tommie,
Ik heb denk ik het zelfde probleem. Ik heb niet het idee dat de WX6500 werkt.
Mijn mobile apparaten verbinden niet met de WX6500. Signaal en snelheid is laag vlak bij de 5600. Dichter bij het modem wel betere snelheid en signaal. De 5600 is bekabeld aangesloten. Alle lampjes werken zoals het omschreven staat. In Mnpro wordt de 5600 ook niet weergegeven alleen bij aangesloten wifi clients. Kan je mij wat verder helpen?

Had verkeerde in de @ gezet.

 

@Tommie van Odido

Is er inmiddels een update voor de T-56 in combinatie met WX5600?

Ik heb wel een update voorbij zien komen van de MPro Mesh app.

Groeten Robert

Reputatie 7
Badge +9

@RobertElferink Volgens mij is de update er nog niet. Maar durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. @Tommie van Odido zit hier wel bovenop in de updates, maar hij is morgen weer aanwezig. Hopelijk kan hij je dan meer vertellen hierover! 😁

@Tommie van Odido 

Hallo Tommie,

inmiddels zijn we weer een maand verder, is er nog nieuws mbt firmwares?

Groeten Robert

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertElferink, we zijn bezig met de laatste checks. Maar eerst komen er nog kleine verbeteringen aan voor onze modems, daarna is het wifipunt aan de beurt.

Hi @RobertElferink, we zijn bezig met de laatste checks. Maar eerst komen er nog kleine verbeteringen aan voor onze modems, daarna is het wifipunt aan de beurt.

 

@Tommie van Odido 

Oke, bedankt dan wachten we nog even af 😀

@Tommie van Odido,

Hallo Tommie,

inmiddels zijn we weer 3 weken verder, is er nog nieuws mbt firmwares?

Kan ik ergens mee helpen? (Testen)

Groeten Robert

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobertElferink, de firmware update van de WX zal nog wel een tijdje duren jammer genoeg. De T-54 is deze week aan de buurt. Daarna moet de T-56 en T-75 nog en ik heb geen vooruitzicht wanneer die zullen komen. Daarna kunnen we de firmware van de WX gaan finaliseren en uitrollen. Wellicht kunnen we hem ergens in de tussentijd al uitrollen, daar hoop ik op. 

Reageer