slechte verbinding sinds overstap naar glasvezel

  • 12 March 2024
  • 50 reacties
  • 664 Bekeken

Hallo,

Na diverse keren gebeld te hebben en meerdere keren de belofte gekregen te hebben dat er een monteur komt ben ik er nu behoorlijk klaar mee.. Die monteur heb ik nog niet gezien en er word ook niets teruggekoppeld door jullie telefonische helpdesk.

 Sinds ik verplicht over moest stappen op glasvezel valt het internet heel vaak weg, moeten streamingsdiensten en websites regelmatig lang bufferen. Dit is vooral in de avond vanaf ongeveer 17 uur. Soms is het internet bijna niet bruikbaar hierdoor.

Ook werken mijn slimme apparaten niet goed, vaak een slechte verbinding of erg trage reactie. Mijn speakers werken sinds de update wel, maar google home voert heel vaak taken niet uit door de slechte verbinding.

Mijn Wifi lijkt altijd het volle aantal streepjes te hebben. Ik heb ook al ongevraagd een betaald wifi punt van jullie opgestuurd gekregen, maar deze lijkt nu ook niet meer te werken? 

Ik zou graag snel een oplossing zien. En graag niet weer een mail sturen met dat het opgelost is, terwijl er niets verbeterd is..

Referentienummer uit mail: 69456360

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @erhard94, bedankt voor je uitgebreide toelicht en goed dat je hulp zoekt, ik wil graag je verbinding een heel stuk stabiliseren! Ik ben meteen je dossier doorgespit en net als ik kan de technische dienst geen probleem vinden met je bekabelde verbinding. Daarom is het belangrijk om te focussen om de Wifi. 

Heel graag hadden wij je oude verbinding in stand gehouden, alleen omdat de netwerkbeheerder KPN de koperlijnen uitzette moest je over op glasvezel. Ik neem aan dat de plek van het modem hierdoor ook is verplaatst van de woonkamer naar de meterkast? Lukt het je om een internetkabel door te trekken naar de woonkamer en het modem aan te sluiten in de woonkamer? Zo komt de bron van de Wifi een héél stuk dichter bij waar je het wil gebruiken.

Mocht het niet lukken om het modem te verplaatsen, dan raad ik je aan om het wifipunt om een goede plek opnieuw in te stellen. De installatiehandleiding en een FAQ van het wifipunt vind je in dit topic: Alles over het nieuwe Zyxel WX5600 wifipunt! Het is van belang dat alle vier de lampjes van het wifipunt groen branden. 

Ik ben benieuwd naar je situatie, ik weet zeker dat we samen de Wifi een flinke boost kunnen geven!

Bekijk origineel

50 reacties

Dat vind ik wel heel vreemd. Toen ik belde met de helpdesk zagen ze daar ook dat er een probleem was met de verbinding. En nu is er geen probleem meer? Dit is nu al diverse keren gebeurd. Gisteravond ging het een aantal keren weer slecht. 

Die speedtest zal vermoedelijk alleen zin hebben wanneer ik het probleem heb? Ik kan dan vaak niet eens een online speedtest uitvoeren vanwege wegvallende verbinding.

Als er bij jullie zelf al aangegeven wordt dat er een probleem is dan moeten jullie dat oplossen. En niet de hele tijd tickets aanmaken en weer afsluiten onder het mom van dat het goed is. Want dat is het niet!

Reputatie 7
Badge +9

Dat snap ik @erhard94. Ik vraag je specifiek om deze testen zodat ze het ticket niet kunnen sluiten. Dan hebben we meer bewijs van de situatie en de benodigde testen zodat ze het moeten oppakken! 

speedtest

 

taakbeheer
 
 
ping
 
ping met gevonden ip adres


ik hoop dat ik het zo juist heb uitgevoerd

​​​​​​voor de meting had ik niet erg last van merkbare problemen

@Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor alle testen @erhard94! Ik zie een vrij hoge  maximum ping, dit kan er inderdaad voor zorgen dat je “wegvallende diensten” ervaart. Ik heb dit allemaal voor je doorgezet. Hopelijk komen ze nu met de juiste aansturing. 

@Tommie van Odido

 

 

 

 

 

 

 

 

Hallo, ik heb ook een aantal testen via jullie speedtest uitgevoerd omdat daarbij de jitter ook te zien is. Dit lijkt niet goed, de jitter komt regelmatig ver boven de 1000ms. Ook wil de test regelmatig niet uitgevoerd worden. Ook tussendoor kwam dit een aantal keer voor. Op dit moment werkt het internet dan ook erg slecht.

Reputatie 7
Badge +9

We hebben een motneur voor je aangstuurd @erhard94. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? 

@Tommie van Odido 

In de melding van guidion staat dat ik last heb van wifi problemen en dat guidion de versterker op de juiste plek gaat zetten. Volgens mij komen de grootste problemen niet door de wifi aangezien ik de testen allemaal bekabeld heb uitgevoerd. Ook ervaar ik met kabel dezelfde klachten. 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je alles duidelijk willen aangeven bij de monteur @erhard94? Hopelijk kan hij alles voor je doormeten en dan tot een conclusie komen! 

@erhard94 heb dezelfde problemen gehad, en vele met ons. Sinds vandaag aangesloten op KPN en zie mijn speedtest hieronder. Blij dat ik eindelijk van Odido af ben!

 

 

Zou je alles duidelijk willen aangeven bij de monteur @erhard94? Hopelijk kan hij alles voor je doormeten en dan tot een conclusie komen! 

Helaas heeft de monteur niet tot een conclusie kunnen komen, de wifi metingen waren goed. Ook de lijnmeting was goed. Het probleem deed zich niet voor tijdens bezoek. @Tommie van Odido 

 

t50
t50
t56
t56

@Tommie van Odido

Ik heb ook nog gemeten met mijn oude t50(ik wist niet dat ik deze ook nog kon gebruiken), hier komen andere waarden uit dan met de t56. Voor het meten had ik geen last van verstoring. Ik ben benieuwd of bij verstoring ook merkbaar verschil is wanneer ik dan de t50 aansluit wat betreft de jitter. Die is nu wel laag. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @erhard94 Je kunt inderdaad het oude modem ook nog gebruiken. Alhoewel bij onze lijnmeting wel alleen het nieuwe modem herkend wordt, omdat deze geregistreerd staat in het systeem. Ik ben benieuwd wat er precies gebeurt op het moment van het wegvallen als je dan de T50 aansluit. Mocht het probleem dan verholpen zijn, dan hebben we ook gelijk meer inzicht dat er dan iets in het nieuwe modem niet goed gaat. Laat je ons weten wat de metingen zijn, zodra het probleem weer voorkomt? Dan kunnen we verder voor je aan de slag!

@Demi van Odido  en @Tommie van Odido 

 

helaas helpt het laatste ook niet, het is nu weer slecht en ook met de t50 veranderd er niets aan. De monteur gaf vrijdag nog aan dat het probleem mogelijk in de wijkcentrale zou kunnen zitten. Dit werd eerder ook al aangegeven na een meting met jullie helpdesk. Maar helaas is nu voor de zoveelste keer zonder terugkoppeling naar mij een reparatieverzoek geweigerd (referentienummer 70374632). Ik heb geen deco of splitters zoals wel aangegeven werd via de telefoon? Het router is rechtstreeks aangesloten op de mediaconverter.

 

Deze manier van service lijkt werkelijk helemaal nergens op, zo ga je toch niet met klanten om?!

 

Gaan jullie dit nog oplossen of kan ik beter overstappen naar een andere provider? 

@erhard94 Ik ervaar al precies hetzelfde probleem gedurende 2 maanden en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, waaronder het verhogen van de internetsnelheid tot 1000 MB, en nog steeds heb ik 's avonds geen internetverbinding. De enige oplossing lijkt te zijn om over te stappen naar een andere provider, zoals verschillende mensen in deze gemeenschap hebben opgemerkt die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad.

kijk eens hier 

@HaniAlmuhtadi  Het begint er inderdaad op te lijken dat overstappen momenteel de beste oplossing is.

Zelfs helpdeskpersoneel van Odido raadde mij via de telefoon aan om over te stappen omdat ze niet verwachten dat het probleem opgelost gaat worden. Na het gesprek was er nog wel weer een ticket aangemaakt zag ik. Maar als het net als vele andere keren gaat, zal deze ook weer afgesloten worden zonder terugkoppeling naar mij vermoed ik.

 

Goede reclame 👎🏼 binnenkort maar opzoek naar een andere provider waarbij hopelijk geen problemen zijn.

Sinds de overstap heb ik dus precies hetzelfde probleem als anderen hier beschrijven. Het gaat voornamelijk om de avonduren. Het internet schommelt dan van de gewone snelheid van 400 mbs naar dat webpagina's niet meer te laden zijn. Via wifi en bekabeld en op verschillende systemen. Ik woon in Nieuwegein en heb eerder gelezen dat dit vaker in het midden van Nederland voorkomt. Ik hoor graag van Odido wat hier een passende oplossing voor is, anders ben ik ook genoodzaakt over te stappen...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @erhard94, ik zie inderdaad dat het ticket gesloten is met een foutieve reden. Zal ik het opnieuw voor je doorzetten?

 

Hi @slaapvaak, welkom op onze Community!

Zou je hier een eigen topic voor willen aanmaken? Anders loopt er zoveel door elkaar. Alvast bedankt. 

 

@Tommie van Odido  doe maar, mocht het nog wel optijd opgelost worden dan is het ook niet nodig om over te stappen.

 

Is het mogelijk dat ik terugkoppeling krijg van jullie als het ticket weer gesloten word? Dit is al vaak beloofd door odido. Maar helaas gaat het meestal niet goed.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een prio ticket voor je aangemaakt met het verzoek voor een poortmove en het schoonmaken van de kabels @erhard94. Ik hoop dat het nu goed opgepakt wordt en niet foutief gesloten wordt.

Als het goed is krijg je een e-mail als het ticket gesloten wordt. 

@Tommie van Odido  ticket 70490233 is zojuist gesloten.

 

Hebben ze bovenstaande zaken nu uitgevoerd?

@Tommie van Odido  ticket 70490233 is zojuist gesloten.

 

Hebben ze bovenstaande zaken nu uitgevoerd?

Mocht er iets uitgevoerd zijn dan heeft dat helaas nog niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +9

Ticket is weer foutief gesloten omdat de laatste monteur niks heeft kunnen vinden. Ik heb het opnieuw doorgezet @erhard94

@Tommie van Odido  gaat het nu wel goed?

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket was opnieuw gesloten door iemand van de klantenservice @erhard94. Ik ben zojuist persoonlijk naar onze Technische Dienst gelopen om dit te escaleren. Zij hebben KPN NetwerkNL aangestuurd om dit te onderzoeken. Zij zullen contact met je opnemen voor een afspraak! 

Reageer