slechte verbinding sinds overstap naar glasvezel

  • 12 March 2024
  • 65 reacties
  • 967 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

@Tommie van Odido  gaat het nu wel goed?

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap dat het vermoeiend is om telkens testen uit te voeren @erhard94. Echter hebben we wel een nieuwe referentie nodig nadat de monteur een wijziging heeft aangebracht. Anders kan ik ook niks. 

Reputatie 7
Badge +9

Wat je dan zou kunnen doen @erhard94, is een wifiscan uitvoeren zodat je het minst drukke WlanChannel kunt gebruiken. Dat kan inderdaad een oorzaak zijn voor wifi problematiek. 

Reputatie 7
Badge +9

Als je naar 192.168.1.1 gaat en inlogt in het modem, wat zie je dan @erhard94

@Tommie van Odido  ticket 70490233 is zojuist gesloten.

 

Hebben ze bovenstaande zaken nu uitgevoerd?

Hallo,

Het klopt inderdaad dat deze verplaatst is.

Er branden bij mij 3 lampjes op het wifipunt. Dit zou volgens de handleiding goed moeten zijn? In de Mpro mesh app zie ik dat de mesh offline blijft en is het wifipunt alleen te zien in de lijst met aangesloten apparaten. Ook kan ik geen aparaat vinden die op het wifipunt aangesloten is. Ik heb gebeld naar de helpdesk van jullie en die hebben mij nu een andere wifipunt opgestuurd.

Mijn router is onlangs geupdate ivm niet werkende slimme speakers, zou het kunnen zijn dat hierdoor een instelling is veranderd waardoor de wifipunt niet werkt?

Met een andere wifi extender zonder de mesh gaat het ook niet goed. Deze heb ik om te proberen geplaatst.Ik heb het wifipunt van jullie opgehangen op de plek waar eerst de router hing. Dit is vrij dicht bij de meterkast. Helaas merkte ik daar kort geleden ook geen verbetering mee.

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket is opnieuw gesloten omdat het modem gewoon online blijft @erhard94. Zou je eens een bekabelde speed en pingtest willen uitvoeren? Ik ben benieuwd wat we daar gaan tegenkomen.

 

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Bericht is zojuist binnengekomen

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket was opnieuw gesloten door iemand van de klantenservice @erhard94. Ik ben zojuist persoonlijk naar onze Technische Dienst gelopen om dit te escaleren. Zij hebben KPN NetwerkNL aangestuurd om dit te onderzoeken. Zij zullen contact met je opnemen voor een afspraak! 

@erhard94 heb dezelfde problemen gehad, en vele met ons. Sinds vandaag aangesloten op KPN en zie mijn speedtest hieronder. Blij dat ik eindelijk van Odido af ben!

 

 

Dat vind ik wel heel vreemd. Toen ik belde met de helpdesk zagen ze daar ook dat er een probleem was met de verbinding. En nu is er geen probleem meer? Dit is nu al diverse keren gebeurd. Gisteravond ging het een aantal keren weer slecht. 

Die speedtest zal vermoedelijk alleen zin hebben wanneer ik het probleem heb? Ik kan dan vaak niet eens een online speedtest uitvoeren vanwege wegvallende verbinding.

@Tommie van Odido  ticket 70490233 is zojuist gesloten.

 

Hebben ze bovenstaande zaken nu uitgevoerd?

Mocht er iets uitgevoerd zijn dan heeft dat helaas nog niet geholpen.

Als er bij jullie zelf al aangegeven wordt dat er een probleem is dan moeten jullie dat oplossen. En niet de hele tijd tickets aanmaken en weer afsluiten onder het mom van dat het goed is. Want dat is het niet!

Reputatie 7
Badge +9

Dat snap ik @erhard94. Ik vraag je specifiek om deze testen zodat ze het ticket niet kunnen sluiten. Dan hebben we meer bewijs van de situatie en de benodigde testen zodat ze het moeten oppakken! 

@Demi van Odido  en @Tommie van Odido 

 

helaas helpt het laatste ook niet, het is nu weer slecht en ook met de t50 veranderd er niets aan. De monteur gaf vrijdag nog aan dat het probleem mogelijk in de wijkcentrale zou kunnen zitten. Dit werd eerder ook al aangegeven na een meting met jullie helpdesk. Maar helaas is nu voor de zoveelste keer zonder terugkoppeling naar mij een reparatieverzoek geweigerd (referentienummer 70374632). Ik heb geen deco of splitters zoals wel aangegeven werd via de telefoon? Het router is rechtstreeks aangesloten op de mediaconverter.

 

Deze manier van service lijkt werkelijk helemaal nergens op, zo ga je toch niet met klanten om?!

 

Gaan jullie dit nog oplossen of kan ik beter overstappen naar een andere provider? 

Reageer