Skip to main content

Problemen met koppelen Google Nest deurbel (batterij) en Google Nest Cam !

  • 8 March 2024
  • 41 reacties
  • 986 Bekeken

Goedemorgen, 

 

Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Ik heb bij Odido een glasvezel abonnement met een Zyxel modem Zyxel EX5601-T1. En nu als ik een Google Nest deurbel en Google Nest cam wilt koppelen krijg ik de volgende melding “Kan geen verbinding maken bij Wifi” 

 

Ik heb meerdere producten van Google Nest wel weten te koppelen alleen met bovenstaande producten problemen. Als ik ze met een andere aanbieder (Ziggo) verbind dat heb ik geen enkel probleem.

 

Het volgende heb ik al gedaan en geprobeerd. het netwerk splitsen in 2.4 en 5ghz, het op fabrieksinstellingen zetten en het activeren van ipv6 in de router,  Maar helaas wat ik ook probeer blijft hij problemen houden met koppelen van Wifi. Klantenservice zegt dat ze niks meer kunnen aanpassen ze adviseren mij om hier een berichtje achter te laten wie kan mij helpen

 

Groetjes Stefan Kasteel

41 reacties

@Teresa van Odido Nee, dit is het helaas ook niet. Dit 'trucje' had ik al eens geprobeerd en nu weer voor de zekerheid. De deurbel blijft dan offline en maakt geen verbinding met de wifi. Zijn er nog andere oplossingen? 

 

Same here, alle stappen van het hotspot trucje doorlopen, daardoor wel toe kunnen voegen aan Home app maar zodra we wisselen van hotspot naar router, blijft er “device offline” staan. @Tommie van Odido advies?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jellewories, welkom op onze Community!

Heb je de router wel eers gereset en pas na dat de derubel verbonden is met je hotspot, de telefoon uitgezet en het modem aangezet en de gewenste inloggegevens toegepast in het modem? 

Hi @jellewories, welkom op onze Community!

Heb je de router wel eers gereset en pas na dat de derubel verbonden is met je hotspot, de telefoon uit gezet en het modem aangezet en de gewenste inloggegevens toegepast in het modem? 

Ja, de bel connectte ook aan de hotspot, en kreeg ik ook een notificatie op m’n telefoon als je de bel indrukte, wel met vertraging van 10-20 seconden. Video deed het echter niet, ook niet op hotspot dus. En zodra ik telefoon omwisselde met router bleef de doorbell op offline staan dus kon die weer niet verbinden. 

Reputatie 7
Badge +9

De instalaltie van de deurbel moet wel helemaal afgerond zijn @jellewories. Dit waren de instellingen van de andere klant: 

 

Hotspot settings:
Naam van mijn router’s wifi
Wachtwoord van mijn router’s wifi
Band: 2,4GHZ 
Security: WPA2/WPA3-personal

Router settings:
Na factory reset heb ik alleen naam en wachtwoord veranderd, verder niet met de settings gespeeld.
Oude wifi naam
Oude wifi wachtwoord
Band: 2.4 / 5 GHZ
Security: WPA3-SAE / WPA2-SPK 

 

De klant had toevallig eerst zijn slimme thermostaat uit de Home app gehaald en daarna werkte deze work-around. Geen idee of het iets gedaan heeft.

Beste moderators en andere Odido klanten,

 

Er is een reactie aangemerkt als best answer. Daarin staat omschreven hoe je de deurbel kan “spoofen”. Je maakt namelijk van je telefoon een hotspot met hetzelfde netwerknaam als je Wifi en met hetzelfde wachtwoord. Vervolgens haal je de stekker van je modem eruit en ga je de middels de Google home app de installatie wizard volgen voor de deurbel. Eigenlijk moet je dus de modem waarvan je mag verwachten dat die gewoon compatibel is met alle technologie van gerenomeerde merken zoals Google (sidenote voor Odido) omzeilen. 

Ik kon deze best answer op het forum hier erg waarderen en ik heb dat geprobeerd. Het klopt idd dat de deurbel dan ineens wel zichtbaar wordt en ook daadwerkelijk verbinding kan maken met de Wifi wat in dit geval een hotspot is van je telefoon met dezelfde netwerknaam en wachtwoord van je modem. Dat is allemaal gelukt. Toen dat gelukt was luidde het advies om dan de modem weer in te pluggen, je telefoon hotspot netwerknaam weer te veranderen. De deurbel zou al geconfigureerd zijn volgens de netwerknaam en wachtwoord, dus zo naadloos overslaan op je modem.

Helaas begon de ergernis toen weer opnieuw. De deurbel laat de hotspot los omdat je die uitzet maar gaat niet naadloos over naar de modem. Dus toen ik mijn deurbel al zichtbaar had op mijn google home app en heel blij bezig was in te stellen wat voor meldingen ik wil ontvangen (pakketen, mensen maar geen voertuigen en dieren) etc. kreeg ik ineens de melding je deurbel is offline. Natuurlijk omdat ik de hotspot heb uitgezet. Maar hij slaat niet over naar de modem zoals in de reactie “best answer” benoemd was. Dus daarom was hij offline. Daarna toch weer het hele riedeltje opnieuw uitvgevoerd, waarbij ook de deurbel terug moest naar fabrieksinstellingen en kreeg ik het weer niet voor elkaar. 

Lang verhaal kort, ik ben inmiddels anderhalve dag aan het stoeien geweest. Het is erg frustrerend en niet bevorderlijk voor mijn tevredenheid met Odido. Ik heb allerlei dingen voorbij zien komen over firmware, welke herzt frequentie enzovoort. Ik heb gelezen dat klanten van Odido allerlei dingen moesten uitvoeren: modem firmware updaten en resetten, 2,4 of 5G en nog veel meer. Ik ga me daar niet mee bezig houden, Odido moet gewoon een modem hebben die met de (vooral) grote merken overweg kan. 

Ik ga de deurbel retour sturen aangezien dat nu nog kan en wanneer ik deze hele situatie even heb laten “luchten” kijk ik naar een andere provider mits dat kan vanwege contracten etc. Jammer dat dit zo moet. Natuurlijk maakt het voor Odido niet uit 1 klant verliezen op de zoveel klanten, maar ik ben er ook niet op uit om een dreiging of vertrek te laten doorschemeren. Dat is mijn intentie niet, ik ben gewoon enorm onproductief bezig geweest door deze ongemakken. Ik heb niet alle tijd om bugs, compatibliteit problemen en creatieve spoof acties te gaan uitvoeren. Je neemt zo een deurbel immers omdat je altijd druk aan het werk bent, het moet niet gekker worden dat je een halve software engineer moet worden en uren aan tijd moet vrijmaken om dit soort ongein op te lossen vanwege een modem van je provider. 

Na al die uren leek het mij een goed idee om dit bericht te typen in een paar minuten, hopelijk kan ik de frustratie bij andere mensen besparen. Want die paar minuten konden voor mij nog wel erbij na een anderhalve dag. 

 

Groeten Aroen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Aroen 123, jammer dat de workaround niet voor jou heeft gewerkt en bedankt dat je dit uitgebreid naar ons terug kon koppelen, dit is heel handig voor ons om te weten! We vinden het ook lastig dat specifiek de Google Nest cam veel verbindingsproblemen geeft en het is ons nog niet gelukt om te achterhalen waarom dit specifieke apparaat veel problemen geeft. 

Je geeft aan dat je liever zelf niet aan de slag gaat met de Wifi instellingen van het modem. Vind je het goed als ik hier nog voor je aan ga sleutelen door de verbinding te splitsen naar een apart 2.4 en 5 ghz netwerk en het beveiligingsprotocol van de Wifi aan te passen? 

Ik maak het graag voor je in orde, ik hoop heel erg dat je hierdoor wél verbinding kan maken met je Google Nest cam! 

Hoi @Aroen 123, jammer dat de workaround niet voor jou heeft gewerkt en bedankt dat je dit uitgebreid naar ons terug kon koppelen, dit is heel handig voor ons om te weten! We vinden het ook lastig dat specifiek de Google Nest cam veel verbindingsproblemen geeft en het is ons nog niet gelukt om te achterhalen waarom dit specifieke apparaat veel problemen geeft. 

Je geeft aan dat je liever zelf niet aan de slag gaat met de Wifi instellingen van het modem. Vind je het goed als ik hier nog voor je aan ga sleutelen door de verbinding te splitsen naar een apart 2.4 en 5 ghz netwerk en het beveiligingsprotocol van de Wifi aan te passen? 

Ik maak het graag voor je in orde, ik hoop heel erg dat je hierdoor wél verbinding kan maken met je Google Nest cam! 

Hi @Cal van Odido wij zitten met hetzelfde probleem, je zou ons heel erg helpen als je ook bij ons eens in de settings kan kijken!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jellewories, ik heb een blik geworpen en heb WPA-3 op 2 gezet en Wifi 6 uitgecshakeld. Kan je kijken of je nu wel verbinding krijgt met je camera? Let op, je kunt de melding ontvangen; WPA-3 vereist. Als je die krijgt of geen verbinding meer kunt maken met je telefoon dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding mee te maken. Dan werkt het weer. 

Hi @jellewories, ik heb een blik geworpen en heb WPA-3 op 2 gezet en Wifi 6 uitgecshakeld. Kan je kijken of je nu wel verbinding krijgt met je camera? Let op, je kunt de melding ontvangen; WPA-3 vereist. Als je die krijgt of geen verbinding meer kunt maken met je telefoon dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding mee te maken. Dan werkt het weer. 

Helaas, de deurbel kan geen verbinding maken. Moest wel inderdaad netwerk vergeten en opnieuw verbinden

Reputatie 7
Badge +9

Kan je deze work-around uitproberen @jellewories?

Google Nest Deurbel

Het gaat als volgt:
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

hallo,

ik zit hier met hetzelfde probleem, ik zie dat er een nieuwe firmwhare versie is? ik heb de b10.

heb 3 x 1 uur met googlehelpdesk gechat en deze verwijzen naar odido

wie heeft raad voor mij?

 

groetjes John

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @joonsie ,

De B10 versie is de meest recente en anders zijn de meeste devices te verbinden als je in de router wifi6 uitzet, 2.4ghz en 5ghz loskoppeld van elkaar of de beveiliging van wpa3 naar wpa2 terugzet.

Het enigste wat Odido je verder kan bieden is de workaround zoals boven jouw post beschreven door Tommie van Odido.

hallo allemaal,

 

even een update, deurbel werkt nu.

het probleem is de odido router/modem T56.

ik heb de deurbel via de bovenstaande truuk aan de praat gekregen.

router stroom uitgetrokken, op tweede telefoon ( wel hiervan wifi uitzetten) hotspot gemaakt met dezelfde ssid en wachtwoord van de router, getest met nest hub, deze had weer verbinding, mijn telefoon waar google home op staat had ook wifiverbinding (ook via hotspot)

deurbel probleemloos kunnen installeren.

daarna hotspot verwijdert en modem weer ingestoken en alles werkt.

 

ik hoop dat odido iets aan deze router gaat doen, ik heb op andere community's gelezen dat het merk Calex ook problemen heeft met het instaleren op de Odido router/modem

 

groetjes

Jones

 

 

Voor iedereen die naar dit topic komt om te kijken hoe ze hun Google Nest Deurbel kunnen verbinden met hun zyxel EX5601-T1 router. Het is zeer spijtig dat Odido hier niets aan doet, terwijl ze notabene zelf google home producten aanbieden.

 

Na veel verschillende dingen geprobeerd te hebben ben ik tot de volgende conclusie gekomen.

 

Er is een kortere manier om de deurbel aan te sluiten. En daar hoef je niet je router voor uit te zetten of te factory resetten. Dit is de hack waar je een hotspot met je telefoon moet maken.

Het enige wat je moet controleren is dat de wifi beveiliging van je router op dezelfde instelling staat als die van je hotspot. in mijn geval is het beveiligingstype van m’n router WPA3-SAE/WPA2-PSK op mijn telefoon heb ik de hotspot beveiligingsinstelling op WPA2/WPA3-Personal moeten zetten.

Vervolgens wifi van je router uit zetten, of zorgen dat je ver genoeg van je wifi af bent zodat deze een zwakker signaal heeft dan je telefoon hotspot. 

Hotspot op je telefoon aanzetten (zorg dat de naam en het wachtwoord hetzelfde is als die van je router)

nu kun je beginnen met het doorlopen van de stappen om je deurbel toe te voegen. Na het toevoegen je hotspot uitzetten en de deurbel zal vanzelf over gaan op de wifi van je router

Voor iedereen die naar dit topic komt om te kijken hoe ze hun Google Nest Deurbel kunnen verbinden met hun zyxel EX5601-T1 router. Het is zeer spijtig dat Odido hier niets aan doet, terwijl ze notabene zelf google home producten aanbieden.

 

Na veel verschillende dingen geprobeerd te hebben ben ik tot de volgende conclusie gekomen.

 

Er is een kortere manier om de deurbel aan te sluiten. En daar hoef je niet je router voor uit te zetten of te factory resetten. Dit is de hack waar je een hotspot met je telefoon moet maken.

Het enige wat je moet controleren is dat de wifi beveiliging van je router op dezelfde instelling staat als die van je hotspot. in mijn geval is het beveiligingstype van m’n router WPA3-SAE/WPA2-PSK op mijn telefoon heb ik de hotspot beveiligingsinstelling op WPA2/WPA3-Personal moeten zetten.

Vervolgens wifi van je router uit zetten, of zorgen dat je ver genoeg van je wifi af bent zodat deze een zwakker signaal heeft dan je telefoon hotspot. 

Hotspot op je telefoon aanzetten (zorg dat de naam en het wachtwoord hetzelfde is als die van je router)

nu kun je beginnen met het doorlopen van de stappen om je deurbel toe te voegen. Na het toevoegen je hotspot uitzetten en de deurbel zal vanzelf over gaan op de wifi van je router

Dit werkte voor mij (Y)

 

Nog een work around als je een bestaande werkende opstelling hebt, kun je in je t56 dezelfde ssid en password invoeren voor je wlan. De Google Nest doorbell (en Google indoor Cam) verbinden dan zonder mopperen met de t56

Reageer