internet connectie via wifi verliest

  • 14 March 2024
  • 44 reacties
  • 382 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 3

Oké @Tommie van Odido , dan heb ik geen verdere opties meer over. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het aan de firmware ligt. Ook omdat we hier tot begin dit jaar helemaal geen last van hebben gehad.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb besloten om toch een monteur te laten komen kijken @Erik35. Hopelijk kan hij wat vinden wat ik niet kan zien! Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, bedankt voor deze update.

Ik denk niet dat dit aan de firmware kan liggen. Zou je eens, om te testen, nog een keer je instellingen willen aanpassen om te kijken wat er gebeurt? 

Reputatie 6
Badge +2

@Erik35 In dit topic lees je alles over Wifi Plus: Alles over Wifi Plus | Odido community

Mocht je hier vragen over hebben dan beantwoord ik deze natuurlijk graag! 

Wij zien inderdaad niks geks bij het uitlezen van het modem, behalve dat wat @Tommie van Odido aangeeft.

Reputatie 3

@Tommie van Odido het is niet alleen via wifi maar ook laptops en pc's die bedraad zijn aangesloten op het modem waar dan de verbinding van wegvalt. Ik heb al zoveel geprobeerd wat betreft instellingen en andere hardware dat ik het niet meer weet.

Reputatie 3

@Tommie van Odido, Bedankt voor de wifi scan. Het aangegeven wifi apparaat is een hd camera die ik nu even los heb gemaakt van het netwerk. Ik heb de WlanChannels vast gezet omdat ik nog met 2 acces point in het netwerk heb voor vergroting van het wifi bereik. Dat is de tp-link ax50 en de ax23.

zou je nu nog is kunnen kijken naar het netwerk?

Mvg Erik 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je mijn advies eens opvolgen om je eigen wifipunten en als je die hebt je router/switch loskoppelen @Erik35. Ik ga er vanuit dat je verbinding dan niet meer wegvalt.  

Reputatie 3

@Tommie van Odido, het probleem blijft zich toch nog voordoen vanavond. Wellicht toch een nieuw modem en glasvezel kastje proberen?

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido, toen ik thuis kwam van het werk kon ik helemaal geen verbinding meer maken met het wifi netwerk. Dan gaf hij aan fout wachtwoord en daarna kreeg ik geen internet door zoal je op de foto's kunt zien. Daarom wil ik toch graag bij deze een nieuw modem aan je vragen als het kan de T-75 om de problemen uit te kunnen sluiten. 

 

Reputatie 7
Badge +14

De T75 wordt alleen ingezet bij de 8Gbit verbindingen.  Deze dure router heeft namelijk een 10Gbit WAN interface. De T56 is de meest up to date versie voor alle overige glasvezel verbindingen. 

Reputatie 3

Wellicht @eric dat @Tommie van Odido een uitzondering wil malen. Heb al zo veel problemen gehad. Maar ik geef niet op en wil er achterkomen wat nu het probleem is. Ik denk dat de hardware defect is of dat er een bug in de firmware zit of dat deze niet goed ontvangen is door het modem.

Reputatie 3

@Tommie van Odido, dat is erg lastig omdat we best een groot huis hebben en niet genoeg hebben aan de wifi dekking van het modem zelf. Ook de 4 ethernet aansluitingen op het modem zijn niet voldoende om alles te kunnen voorzien van internet. Iets hebben jullie veranderd in de firmware waardoor deze problemen zich nu voordoen. Kun je de firmware van het modem voor mij terug zetten naar de oude t-mobile versie van vorig jaar.

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido, ik heb inderdaad een mail ontvangen. Daarin staat dat er ook een monteur langs moet komen. Mag ik het vervangende modem dan niet zelf aansluiten?

Ik dacht van mocht het vervangende modem geen oplossing bieden om dan het ONT kastje te laten vervangen door een monteur.

Mvg Erik 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik35 

De modem/router is eigenlijk alleen de nieuwe modem/router aansluiten en de WAN kabel inpluggen, daar zou een monteur niet nodig voor moeten zijn.

Hier al een paar keer een andere router gekregen en die mocht ik zelf aansluiten, geen monteur nodig.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Erik35 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder om de wifi verbinding te stabiliseren! 

Fijn dat je al het één en ander hebt geprobeerd. Laten we samen op zoek gaan naar een werkende oplossing. Zoals verzocht, heb ik gelijk het modem uitgelezen. Gelukkig ziet de verbinding er goed uit. 

Wil je het modem eens op de volgende wijze een herstart geven? Ik verneem graag of het probleem hiermee is opgelost. 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.
Reputatie 3

@Waqqas nee dat dacht ik ook. Dat kan ik zelf ook wel.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, het probleem doet zich toch echt voor in je eigen netwerk. Daarnaast zie ik dat je de 2,4 GHz band hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je hier een reden voor? Ik raad je aan om toch de TP-links uit je netwerk te halen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is nu de eerste maand gratis dus je kunt hem een maand lang uit proberen.

Reputatie 3

@Tommie van Odido, net 18-04 om 21.10 viel het internet weg en bleef het tv beeld hangen. Misschien dat je dit terug kan kijken?

Reputatie 3

@Teresa van Odido, ik heb dit nogmaals geprobeerd. En daarna beide ook nog een reset gegeven middels de knop op het glasvezel kastje en het modem met een tandenstoker. Helaas heeft dit ook niet geholpen het probleem op te lossen. Als mij mobiel verbonden is met wifi en het internet vast weg en de tv staat aan dan krijgt het tv kastje ook even geen internet (bedraad aangesloten) want dan bevriest het beeld even. Na een aantal seconden wachten werkt alles weer. Het lijkt mij een fout in de firmware te zijn van het modem. Eind vorigjaar hadden we hier namelijk helemaal geen last van toen was de uitstraling (kleur) van het modem als je inlogt ook nog rosé van 't mobile. De kans dat er iets met de hardware (modem) niet goed is acht ik heel klein. Ik werk zelf ook in de ICT dus vandaar dat ik eerst zelf vanalles heb uitgetest voordat ik hier een vraag heb geplaatst.

Reageer