internet connectie via wifi verliest

  • 14 March 2024
  • 41 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 3

Beste Odido, We ervaren problemen met de wifi. het wifi signaal is perfect alleen verliest de wifi de verbinding met het internet op een draadloos device. dit gebeurd meerdere keren op een dag en is ook niet echt een patroon in te zien wanneer het zich voordoet. vaak naar een aantal secondes wachten laad de pagina dan weer verder. zouden jullie het modem is uit kunnen lezen en kijken of daar iets vreemds in te zien is?

Met vriendelijke groet, Erik


41 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik35 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding en valt de verbinding naast de WiFi ook bekabeld weg of gaat bekabeld internetten wel goed en is het alleen de WiFi?

Reputatie 3

@Waqqas glasvezel. Het is vooral bij gebruik van wifi. Het signaal is goed maar het internet via wifi is niet stabiel.

Reputatie 7
Badge +15

@Erik35 

Zou je eens een fabrieksreset kunnen uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld? Misschien dat het dan beter gaat.

Reputatie 3

Beste @Waqqas,

Dat heb ik zelf ook al gedaan. Daarom was ik benieuwd wat jullie kunnen zien vanuit die kant.

 

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Erik35 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder om de wifi verbinding te stabiliseren! 

Fijn dat je al het één en ander hebt geprobeerd. Laten we samen op zoek gaan naar een werkende oplossing. Zoals verzocht, heb ik gelijk het modem uitgelezen. Gelukkig ziet de verbinding er goed uit. 

Wil je het modem eens op de volgende wijze een herstart geven? Ik verneem graag of het probleem hiermee is opgelost. 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.
Reputatie 3

@Teresa van Odido, ik heb dit nogmaals geprobeerd. En daarna beide ook nog een reset gegeven middels de knop op het glasvezel kastje en het modem met een tandenstoker. Helaas heeft dit ook niet geholpen het probleem op te lossen. Als mij mobiel verbonden is met wifi en het internet vast weg en de tv staat aan dan krijgt het tv kastje ook even geen internet (bedraad aangesloten) want dan bevriest het beeld even. Na een aantal seconden wachten werkt alles weer. Het lijkt mij een fout in de firmware te zijn van het modem. Eind vorigjaar hadden we hier namelijk helemaal geen last van toen was de uitstraling (kleur) van het modem als je inlogt ook nog rosé van 't mobile. De kans dat er iets met de hardware (modem) niet goed is acht ik heel klein. Ik werk zelf ook in de ICT dus vandaar dat ik eerst zelf vanalles heb uitgetest voordat ik hier een vraag heb geplaatst.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, ik heb je wifinetwerk maar eens onder de loep genomen en je 2,4 GHz frequentie wordt volledig overbelast door je apparaten. Hierdoor ervaar je de verstoringen op je netwerk. Vooral dit MAC-adres: BC:32:5F:7E:98:8B, heeft ontzettend veel moeite en valt ook uit. Daarnaast zie ik dat je de WlanChannels vastgezet hebt. Wat ervaar je als je dit op (Auto) zet? Daarnaast raad ik je aan om een wifipunt van ons uit te proberen omdat je dekking niet al te best is. Dit zal je ook helpen met de congestie op de 2,4 GHz band. Dit zorgt voor de verstoringen op je gehele netwerk namelijk.

Reputatie 3

@Tommie van Odido, Bedankt voor de wifi scan. Het aangegeven wifi apparaat is een hd camera die ik nu even los heb gemaakt van het netwerk. Ik heb de WlanChannels vast gezet omdat ik nog met 2 acces point in het netwerk heb voor vergroting van het wifi bereik. Dat is de tp-link ax50 en de ax23.

zou je nu nog is kunnen kijken naar het netwerk?

Mvg Erik 

Reputatie 3

@Tommie van Odido, het probleem blijft zich toch nog voordoen vanavond. Wellicht toch een nieuw modem en glasvezel kastje proberen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, het probleem doet zich toch echt voor in je eigen netwerk. Daarnaast zie ik dat je de 2,4 GHz band hebt uitgeschakeld op het modem. Heb je hier een reden voor? Ik raad je aan om toch de TP-links uit je netwerk te halen en om een wifipunt van ons uit te proberen. Deze is nu de eerste maand gratis dus je kunt hem een maand lang uit proberen.

Reputatie 3

hey @Tommie van Odido, Ik had per ongeluk de 2,4Ghz band uitgezet. Deze staat nu weer aan.

Welk type wifipunt levert Odido? Dus jij geeft aan dat er met het modem of firmware dan niks aan de hand is wat je op afstand kan zien? groetjes Erik

Reputatie 6
Badge +2

@Erik35 In dit topic lees je alles over Wifi Plus: Alles over Wifi Plus | Odido community

Mocht je hier vragen over hebben dan beantwoord ik deze natuurlijk graag! 

Wij zien inderdaad niks geks bij het uitlezen van het modem, behalve dat wat @Tommie van Odido aangeeft.

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido,

Heel het weekend ben ik bezig geweest met de internet verbinding om toch te achterhalen waar nu precies het probleem zit. We kregen steeds meer last van als we tv aan het kijken waren dat het beeld ook even bevroor en dat gebeurde een aantal keer op een avond. Ook gaf de wifi verbinding aan dat het wachtwoord niet juist was op een mobiel device, heel erg vreemd want het klopte exact met wat er in het modem stond als in de telefoon. accespoints van TP link er tussen uit gehaald (ook op aanraden van je) en weer testen. probleem bleef zich voordoen. daarna heel het modem een reset gegeven middels het kleine knopje aan de achterkant op de T-56. Toen alleen het ip bereik ingesteld beginnen vanaf 192.168.1.25 DHCP. en het wachtwoord om het modem in te kunnen. Tot nu toe werkt alles super. Daarom denk ik zelf dat er een bug in de firmware zit. zodra als je de ssid en ww van de wifi gaat wijzigen en een vast kanaal geeft dat het modem daarop rare problemen naar voren komen die wij ervaarde. Zou je dit is uit kunnen zoeken of er een bug in de firmware zit? We zijn klant vanaf vorig jaar zomer en altijd de wifi zelf in gesteld wat geen problemen heeft gegeven tot voor kort dan.

En is er misschien een mogelijkheid om de firmware een keer opnieuw naar het modem te puchen? Om uit te kunnen sluiten of er tijdens de installatie van de firmware iets is fout gegaan op het modem.

Mvg Erik

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, bedankt voor deze update.

Ik denk niet dat dit aan de firmware kan liggen. Zou je eens, om te testen, nog een keer je instellingen willen aanpassen om te kijken wat er gebeurt? 

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido, toen ik thuis kwam van het werk kon ik helemaal geen verbinding meer maken met het wifi netwerk. Dan gaf hij aan fout wachtwoord en daarna kreeg ik geen internet door zoal je op de foto's kunt zien. Daarom wil ik toch graag bij deze een nieuw modem aan je vragen als het kan de T-75 om de problemen uit te kunnen sluiten. 

 

Reputatie 7
Badge +14

De T75 wordt alleen ingezet bij de 8Gbit verbindingen.  Deze dure router heeft namelijk een 10Gbit WAN interface. De T56 is de meest up to date versie voor alle overige glasvezel verbindingen. 

Reputatie 3

Wellicht @eric dat @Tommie van Odido een uitzondering wil malen. Heb al zo veel problemen gehad. Maar ik geef niet op en wil er achterkomen wat nu het probleem is. Ik denk dat de hardware defect is of dat er een bug in de firmware zit of dat deze niet goed ontvangen is door het modem.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, ik had graag een uitzondering gemaakt maar dat kan ik met de T-75 niet doen. Wel wil ik je een andere T-56 opsturen om te kijken of het modem inderdaad brak is. Zal ik dit in gang zetten? 

Reputatie 3

Hey @Tommie van Odido, dat is prima om een nieuwe T-56 modem op te sturen. Kun je er dan voor de zekerheid ook een mediaconverter bij doen? Dan kan ik dat ook nog uitproberen mocht het modem nog niet het probleem oplossen. Erg bedankt alvast voor deze hulp die je mij weer bied. Mvg Erik 

Reputatie 7
Badge +9

Een Mediaconverter of ONT kan ik jammer genoeg niet zelf opsturen @Erik35. Daar zal ook een nieuwe monteur voor moeten langskomen om dit te swappen want klanten mogen dit officieel niet zelf vervangen. Ik heb het modem opgestuurd, je zult hier zo een bericht over ontvangen! 

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido, ik heb inderdaad een mail ontvangen. Daarin staat dat er ook een monteur langs moet komen. Mag ik het vervangende modem dan niet zelf aansluiten?

Ik dacht van mocht het vervangende modem geen oplossing bieden om dan het ONT kastje te laten vervangen door een monteur.

Mvg Erik 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik35 

De modem/router is eigenlijk alleen de nieuwe modem/router aansluiten en de WAN kabel inpluggen, daar zou een monteur niet nodig voor moeten zijn.

Hier al een paar keer een andere router gekregen en die mocht ik zelf aansluiten, geen monteur nodig.

Reputatie 3

@Waqqas nee dat dacht ik ook. Dat kan ik zelf ook wel.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Erik35, geen zorgen: dit kan je inderdaad zelf aansluiten en hier wordt geen monteur voor aangestuurd! 

Reputatie 3

Hi @Tommie van Odido,

Ik heb de nieuwe zyxel t-56 modem aangesloten. Helaas na een aantal dagen testen is het probleem nog niet opgelost hiernee. Ik heb gemerkt dat de verbinding meerdere malen op een dag een aantal seconden wegvalt. Zowel bekabeld internet als wifi als de telefoon valt dan uit.

Kan een giudion monteur ook het glasvezels signaal meten binnen? Of kunnen hun alleen het ONT kastje en glasvezelkabeltje vervangen? Ik denk zelf dat het of het ONT kastje is of buiten in de wijkcentrale.

Graag hoor ik wat je hierin kan beteken voor ons @Tommie van Odido.

Mvg Erik

Reageer