Beantwoord

Harman Kardon 200 Citation speaker maakt geen verbinding met Wi-Fi sinds de Zyxel T-56

  • 5 January 2024
  • 142 reacties
  • 2146 Bekeken

Wij hebben door een vernieuwd abonnement sinds kort de Zyxel T-56 modem en sindsdien maakt onze Harman Kardon 200 Citation speaker geen verbinding meer met Google Home (de Harman Kardon 300 Citation speaker heeft wél verbinding kunnen maken). Voorheen geen problemen mee gehad.

Google Home maakt zonder problemen verbinding met de speaker, maar het gaat mis tijdens het opzetten van de Wi-Fi verbinding. Uiteraard begonnen met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, via de modem 2,4G en 5G geprobeerd en twee losse netwerken aangemaakt met 2,4G en 5G. Niks werkt.

Zie al diverse topics met hetzelfde probleem, lijkt me dus tijd voor een oplossing want dit probleem ligt duidelijk bij de Zyxel T-56.

icon

Beste antwoord door eric 5 January 2024, 22:24

Bekijk origineel

142 reacties

Hi @Nick1239 & @Robertus Petrus Maria, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.

P.s.

Life is too short for having a bad day😎

Hi @Nick1239 & @Robertus Petrus Maria, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.

P.s.

Life is too short for having a bad day😎

Hoi Tommie,

Gestel dat ik in de toekomst ooit de router moet resetten, ben ik dan ook firmware update van de soundbar kwijt?

Ik zie uit naar een reactie.

Met vriendelijke groet,

Rob van der Knaap

Reputatie 6
Badge +2

@Robertus Petrus Maria Goede vraag! De update wordt niet verwijderd als je het modem reset, je kunt dit dus gerust doen wanneer nodig. 

Bedankt voor je reactie!

Fijn om te horen!

Gr. Rob

Reputatie 6
Badge +2

@Robertus Petrus Maria Tuurlijk, ik sta altijd klaar om te helpen! 😊

Hi @Nick1239 & @Robertus Petrus Maria, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.

P.s.

Life is too short for having a bad day😎

Hi @Nick1239 & @Robertus Petrus Maria, ik heb jullie op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal jullie internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hoi Tommie,

Bedankt voor je reactie.

P.s.

Life is too short for having a bad day😎

Hoi Tommie,

Gestel dat ik in de toekomst ooit de router moet resetten, ben ik dan ook firmware update van de soundbar kwijt?

Ik zie uit naar een reactie.

Met vriendelijke groet,

Rob van der Knaap

Goedenavond,

Op dinsdag 09-04 heb ik een verzoek gedaan voor een firmware update i.v.m. de soundbar van Harman Kordon. Kan je mij vertellen wanner de update gepusht is?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groeten,

Rob van der Knaap

Reputatie 6
Badge +2

@Robertus Petrus Maria Super fijn om te lezen dat je al op de lijst bent gezet voor de nieuwe firmware update! 😊

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de update al is uitgestuurd. Mocht je dit nog niet merken, dan adviseer ik je om het modem eens een herstart te geven. In dit topic op onze Community lees je precies hoe je dit kunt doen: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of het allemaal is gelukt? Ik ben hier als je mij nodig hebt! 

Goedenavond,

 

Hier hetzelfde probleem. Sinds wij Odido modem hebben ontvangen kunnen wij de Harman Citation 200 niet verbinden met de T56 modem. Zouden jullie kunnen helpen ?

 

Mvg

Martijn

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nt_martijna, welkom op onze Community!

Het modem is al voorzien van de nieuwste firmware update. Ik heb voor de zekerheid WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Lukt het nu om een verbinding tot stand te krijgen? 

Hoi Tommie,

Dankjewel voor je hulp hij doet het weer :)

Mvg

Martijn

Hallo,

Hier ook hetzelfde probleem. Sinds we Odido hebben doet onze HK Citation One het niet meer. Kunnen wij ook de update krijgen? Ik heb hierover al met Odido gebeld maar daar nooit meer iets van gehoord.

Groeten,

Karin 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @KA_, welkom op onze Community!

Sinds maandag zijn alle T-56 modems voorzien van de nieuwste firmware. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Lukt het nu om je Citation te verbinden?

Hallo Tommie, dank voor je snelle reactie. Helaas kan ik niet controleren of ik de box kan verbinden, omdat ik (waarschijnlijk sinds jouw aanpassingen) geen WiFi meer heb op onze mobiele telefoons (waarmee ik de box moet verbinden).

Dit probleem heeft zich eerder voorgedaan, wel WiFi in huis maar niet mogelijk op mobiel. Toen hebben we een nieuwe modem gekregen en ging alles weer goed, tot nu toe dus :(. 

@Tommie van Odido , zie bovenstaande reactie, was vergeten je te taggen. Op mijn mobiel zie ik staan bij WiFi netwerken dat mijn netwerk is uitgezet door de beheerder. En dat wpa-3 vereist is. 

@Tommie van Odido ,inmiddels is het gelukt. Maar WiFi 6 uitschakelen en een zeer verouderd beveiligingsprotocol als actief instellen is ons inziens absoluut geen optie om een speaker ( die het bij Ziggo prima deed) gewoon te laten werken.

Dot moet echt anders. Hou je me op de hoogte?

Reputatie 7
Badge +14

Waarschijnlijk had de Ziggo router helemaal nog geen wifi 6/wpa3  en ondersteund de speaker dit niet.

@Tommie van Odido , helaas nu een ander probleem na het veranderen van de instellingen door Odido. Onze twee PC'S (met Windows 11) maken nu geen verbinding meer met de WiFi. We moeten ieder keer het wachtwoord opnieuw ingeven, en vervolgens schakelt na een paar minuten de WiFi weer automatisch uit. Dit is echt geen doen, graag een andere oplossing en de instellingen weer terug naar Wpa 3. We hebben de hele dag nog niet normaal kunnen werken. 

Hoe kan het nu zo zijn dat voor dit soort issues er ad hoc oplossingen worden bedacht die dan ook weer voor andere problemen zorgen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @KA_, je kunt dit gemakkelijk zelf aanpassen in het modem. Ik heb het nu opnieuw voor je gedaan en WPA-3 aangezet. Apparaten vinden het niet leuk als je zomaar WPA wijzigd. Je dient dan het netwerk op het apparaat volledig te vergeten en opnieuw mee verbinden. Dan werkt het weer pima.

Reageer