Skip to main content

Google Nest Camera's


Na contact met jullie klantenservice begrijp ik dat ik mijn vraag hier moet stellen; zouden jullie mijn router kunnen updaten zodat ik mijn google nest camera’s kan installeren?

Dank voor de moeite alvast!

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pepijn1337 

Welke Zyxel heb je momenteel en kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Welke firmware versie zie je staan onder systeeminformatie?

Natuurlijk!

Zyxel T56, Modelnaam EX5601-T1, Firmware-versie V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pepijn1337 

De Zyxel is voorzien van de nieuwste firmware. Wat je eventueel kan proberen is:

In de Zyxel inloggen en bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen of ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Dat had ik al geprobeerd maar werkt helaas niet…

Reputatie 7
Badge +6

@pepijn1337 Als je dat nog niet gedaan hebt, kun je ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Goeie tip, maar helaas werkt ook dit niet. De Daikin warmtepomp heeft overigens door deze aanpassing nu wel toegang gekregen, dus het heeft wel degelijk zin gehad!

Alleen de Nest Camera’s blijven geen verbinding met WiFi te kunnen maken...

Reputatie 7
Badge +6

@pepijn1337 Fijn dat het toch iets geholpen heeft. De Nest Cam is inderdaad lastig te verbinden. Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt. Zou je de stappen in deze post eens kunnen proberen? Het is wat omslachtig, maar voor sommige klanten blijkt het te werken.

@TMTV Leuke tip! Ik heb hem nu op deze manier ingesteld en zolang ik mijn telefoon als hotspot aan laat is er niks aan de hand, alleen hij blijft via de Odido WiFi geen verbinding krijgen. Als ik een andere router neerzet dan werkt het allemaal zonder problemen, maar om nu 2 mesh netwerken op te zetten gaat me toch een beetje ver…

Het lijkt dus echt een beveiligingsinstelling in de router te zijn...

Reputatie 2

@TMTV Leuke tip! Ik heb hem nu op deze manier ingesteld en zolang ik mijn telefoon als hotspot aan laat is er niks aan de hand, alleen hij blijft via de Odido WiFi geen verbinding krijgen. Als ik een andere router neerzet dan werkt het allemaal zonder problemen, maar om nu 2 mesh netwerken op te zetten gaat me toch een beetje ver…

Het lijkt dus echt een beveiligingsinstelling in de router te zijn...

Dus als u (via de app) de nest camera’s met wifi wil verbinden maken ze geen contact met de zieksel?

Is dat op zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz band?

@TMTV Leuke tip! Ik heb hem nu op deze manier ingesteld en zolang ik mijn telefoon als hotspot aan laat is er niks aan de hand, alleen hij blijft via de Odido WiFi geen verbinding krijgen. Als ik een andere router neerzet dan werkt het allemaal zonder problemen, maar om nu 2 mesh netwerken op te zetten gaat me toch een beetje ver…

Het lijkt dus echt een beveiligingsinstelling in de router te zijn...

Dus als u (via de app) de nest camera’s met wifi wil verbinden maken ze geen contact met de zieksel?

Is dat op zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz band?

Zieksel? Ze maken geen contact met de router zowel op 2.4 als 5Ghz.

Reageer