geen verbinding met Toon

  • 13 January 2024
  • 50 reacties
  • 714 Bekeken


Toon eerste reactie

50 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DanieldB, ik heb je toegevoegd aan de lijst. Zodra we klaar zijn met testen van de nieuwe firmware, zal deze ook uitgerold worden voor de rest van de klanten. Dit moet het oplossen!

Na de factory reset krijg ik nog steeds geen verbinding met de toon. Ik zie nu in de wifi lijst van mijn apparaten dat het modem niet meer een gescheiden 2.4G en 5G netwerk heeft.

Het Mac adres van mijn TOON is: 00:0F:11:02:64:A4.

 

Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing gaat komen. Kan ik uiteindelijk wel weer een nieuw wachtwoord voor mijn wifi netwerk aanmaken?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @DanieldB, je dient zeker de band steering op het modem weer uit te schakelen om de Toon werkend te krijgen. Als deze aanstaat, dan switcht het netwerk automatisch tussen de 2.4 GHz en de 5 GHz. De Toon werkt namelijk op een 2.4 GHz only netwerk. Wanneer je de netwerken weer splitst en de Toon alleen laat verbinden met het 2.4 GHz netwerk, dan moet het helemaal lukken! 😁

Reputatie 6
Badge +2

@DanieldB Ik had graag gelezen dat dit de oplossing was geweest. Vermoedelijk gaat het hier toch om de bug. Echter is op dit moment nog niet duidelijk wanneer de update zal plaats vinden. Weet in ieder geval dat mijn collega’s druk bezig zijn met de oplossing! 

Reputatie 4
Badge

V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

 

Dan heb je de firmware update ontvangen.
Is het nog steeds niet mogelijk de thermostaat te verbinden?

nee kan nog steeds niet verbinden, heb de router al een reset gegeven

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de reset en het MAC-adres @DanieldB. Ik kan hem inderdaad niet terug vinden. Dat betekent dat hij helemaal niet communiceert met hjet modem. Ik heb nogmaals wat instellingen aangepast. Kan je eens kijken of je verbinding kunt maken? Wat geef de Toon aan als je verbinding probeert te maken met je netwerk?  

Maakt ook geen verbinding op 2.4 GHz

Reputatie 7
Badge +14

Is er wel dekking bij de Toon van de wifi, bijvoorbeeld heeft je telefoon wel wifi daar?

Hoi Tommie, bedankt voor je bericht. Wat de toon betreft. Als ik verbinding wil maken krijg ik verbinding opbouwen te zien.  dit blijft aangegeven worden en na verloop van tijd komt er een storingscode van geen verbinding met netwerk. 

Ik blijf het ook raar vinden dat op moment er een aparte 2,4G en 5G WiFi was er met geen enkel apparaat konden verbinden met de 2,4G. De 5G is altijd zonder probleem geweest. 

Reputatie 4
Badge

Ik heb het logboek geopend, en dit is het resultaat. Als ik het goed begrijp is dit dan de bewuste bug?

Nee, helaas.
Hier staan wel veel dhcp-meldingen, maar dit zijn de normale meldingen, dat er ip-adressen worden uitgedeeld. De bewuste bug lijkt hier dus niet van toepassing.
Alleen als er

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.1 -- 192.168.1.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

staat, is er sprake van de bewuste bug.

Ik heb inmiddels ook dezelfde firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130). Ook ik heb nog steeds problemen met verbinding. Ik kan nog steeds op geen enkel apparaat verbinden met het 2.4G netwerk. Dus ook nog steeds niet met mijn TOON. Ik verwacht nu toch wel eindelijk een oplossing na enkele maanden. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DanieldB 

Kan de Toon verbinding maken met mobiele hotspot?

Wellicht kan je een andere WiFi bron gebruiken of misschien de Zyxel zelf eens vervangen door een router met VLAN ondersteuning.

Werkt ook niet :(

@henkdeleeuw, Ow dit klinkt niet heel hoopvol. Ik vraag me dan echt af wat er aan de hand is, ik kan voor zover ik nu kan zien met geen enkel apparaat verbinding maken met de 2.4G. Ik hoop op snel een oplossing zodat mijn Toon ook gewoon weer verbinding kan maken. 

Hoi @frankvdwilt, welkom op onze Community!

De firmware wordt al uitgerold, echter zijn het 150.000 modems die geüpgraded moeten worden. Dat gebeurt in batchen van X aantal per keer. Geen zorgen, ik heb je op de versnelde lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Goedemorgen, de versnelde lijst is dat een paar dagen een maand of????

Reputatie 4
Badge

Hoi @frankvdwilt, welkom op onze Community!

De firmware wordt al uitgerold, echter zijn het 150.000 modems die geüpgraded moeten worden. Dat gebeurt in batchen van X aantal per keer. Geen zorgen, ik heb je op de versnelde lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Goedemorgen, de versnelde lijst is dat een paar dagen een maand of????

Een of hooguit twee dagen

Voor degenen die niet weten dat ze zich hier moeten melden (alleen al tienduizend met Harman Kardon problemen naar ik hoorde) kan het nog wel een maand duren.

@Teresa van Odido bedankt voor je berichtje. Ik wacht het af. Fijn om te weten dat het probleem waarschijnlijk hierin zit.

Reputatie 4
Badge

Of het deze bug is, kun je zien in de log van de Zyxel T-56.
Als daar regelmatig regels terugkomen van de vorm

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.1 -- 192.168.1.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

(precieze getallen kunnen afwijken), is het de DHCP-bug.
Als deze regels er maar 1x staan, bij het opstarten van de Zyxel, is het iets anders.
De DHCP-bug trekt zich niets aan van 2.4 of 5 GHz, dus als hetzelfde apparaat wel verbinding maakt op 5 GHz maar niet op 2.4, dan is er waarschijnlijk nog iets anders aan de hand.

Ik wil wel dat dit opgelost gaat worden.

Reputatie 6
Badge +2

@frankvdwilt Dank je wel voor je terugkoppeling!

Ik heb nu WPA 3 naar WPA 2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Wil je het nogmaals proberen? 

En nu verliest alles steeds connectie met de router en moet ik elke keer handmatig weer connecten.

oh daarom had ik geen conenctie denk ik

 

Hallo @Waqqas, sinds ik mijn abbonement heb vernieuwd, en dus dit zyxel modem kreeg zijn er problemen. Op geen enkel apparaat kan er verbinding gemaakt worden met het 2.4G netwerk. Dit zijn meerdere mobiele apparaten en een laptop. Ook  de toon kan ik dus niet verbinden met het 2,4G.

De toon maakt zonder problemen verbinding met een hotspot. Waarom zou ik dit modem moeten vervangen en het mij geld zou moeten kosten terwijl het probleem bij dit zyxel modem zit. 

maar het werkt niet, en nu kan ik zelfs met mijn mobiel verbinding maken :( zou je alles weer terug kunnen zetten zoals het was)? want mijn pc's verliezen nu ook steeds connectie 😫 en ik moet wel werken.

Reageer