Ik heb een probleem met het verbinden van diverse Google home apparaten. Ik las in de community dat het waarschijnlijk aan de firmware ligt van mijn modem. Kunnen jullie de nieuwe firmware naar mijn modem pushen? Of is er al bekend wanneer deze uitgerold gaat worden? Dan kan ik eindelijk mijn apparatuur weer gebruiken als voorheen.
Alvast bedankt!
Gr, Ruud
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Ruud Piepers,
Je kunt je melden in dit topic. Ik begreep dat de update nog wordt getest, maar dat je je daar kunt aanmelden, zodat je de update eerder ontvangt. Hopelijk lost dit de problemen op!
@TMTV
Ik heb me gemeld in het door jou voorgestelde topic. Hoop op een snelle reactie.
Thanks!
Hallo
Ik heb een probleem met het aanmelden van mijn Harman Kardon Citation 200 speaker via WiFi. Ik lees dat dit komt door een firmware versie die niet goed schijnt te zijn en dat daar inmiddels een nieuwe versie voor is waarin het probleem is opgelost. Kunnen jullie mijn T56 updaten met de nieuwe firmware versie?
De versie die er nu in zit is
V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108
Bvd
Sjamon
Hoi @Sjamon, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb je op de lijst gezet, de firmware zal spoedig geupgraded worden.
Beste Tommie,
Bedankt voor het updaten van de firmware, ik heb de speaker kunnen aanmelden. Alles werkt nu.
mvg
Sjamon
@Sjamon Fijn om te lezen dat alles weer werkt naar behoren!
Beste,
Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…
Zou ik aub de firmware update mogen?
voor serienummer:
Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.
@jaricool Ik heb zojuist op jouw berichten gereageerd in twee andere topics, spreek ik je daar verder?
Ook ik heb na 10x bellen nog steeds de v5.70 filmware al een aantal keer is een update beloofd en na een aantal dagen krijg ik een mailtje dat het gelukt is. Als ik inlog staat er nog steeds de v5.70. Ik kan mijn camera's van Google niet connecten maar bij de buren met Kpn en ziggo lukt het echt per direct. Het is echt dat ik vast zit aan een contract want dit is echt een hele hele hele slechte service. Ben hier echt al een maand mee bezig.
Kan iemand mij hier misschien ergens helpen?
Je zou denken stap lekker over maar ik zit pas 4 maanden bij Odido dus ik ben mooi de lul...
Hoi @LennartAa, goed dat je dit hier kenbaar maakt, ik schrik ervan dat het zo is gelopen en ik wil er graag voor zorgen dat je heel snel van je camera’s kan genieten! Ik had je graag direct op de lijst gezet voor een firmware update, alleen is de update inmiddels dusdanig getest dat wij de update momenteel aan het uitrollen zijn naar alle modems. Hierdoor zal je de update deze week of uiterlijk volgende week ontvangen.
Je kan dus heel binnenkort alsnog je camera’s kan verbinden, wij zijn druk bezig met het uitrollen van de update en jij komt snel aan de beurt!
Beste mensen,
Sinds twee weken heb ik ook een Zyxel T56.
Modelnaam EX5601-T1
Firmware-versie V5.70(ACEA.0) T56C_b10_0130
Dezelfde problemen spelen hier ook. Het vervelendst vind ik dat de controller van de Daikin airco niet meer wil connecten.
Mijn workaround werkt nu wel, ik heb TP-link powerline adapter aangesloten die nu als extra AP dient en daar de Daikin WiFi module mee verbonden.
Maar desondanks wil ik wel dat de airco uiteindelijk ook werkt zonder deze truc. Hopelijk kan er iets met de firmware van het modem gedaan worden.
Groet, Ivo.
Hi @IMS, goed dat je dit aangeeft.
De nieuwste firmware staat al op het modem, dat is de B10. Kan je eens proberen om WPA-3 op WPA-2 te zetten en Wifi 6 uitschakelen. Wellicht lukt het dan om een verbinding tot stand te krijgen!
Hoi Tommie, daar kwam vorige week de helpdesk ook mee. De Daikin krijgt nog steeds geen IP toegewezen. Wifi 6 is -ax, toch?
Screenshots van de instellingen nu:
Met vriendelijke groeten, Ivo.
Hai @IMS, geen idee verder hoor, maar probeer eens een andere keuze bij ‘beschermde beheerframes’? Misschien is je airco zo oud dat -ie geen PMF ondersteunt?
Weet je toevallig het MAC-adres van je Daikin @IMS? De 5 GHz band stond nog op WPA-3, dit heb ik nu aangepast naar WPA-2. Wat geeft je Daikin precies aan? Zie je het netwerk wel staan?
@Tommie van Odido ,
Bedankt, maar de Daikin controller heeft geen 5GHz.
Hij ziet mijn SSID wel maar na invoeren van het password probeert hij 2 minuten te connecten en zonder resultaat.
Groeten, Ivo.
@Mrten2,
Bedankt voor je advies. Ik heb alledrie de beschermde beheersframes geprobeerd, geen verschil.
Hel valt me overigens op dat mijn iPad iOS 16.6 eveneens niet wil connecten aan het 2.4 GHz netwerk.
Wel met 5 GHz gelukkig.
Groeten,
Ivo.
Zou je eens een factory reset willen uitvoeren en kijken of je wel verbinding krijgt met het standaard gegeven SSID en wachtwoord @IMS? Eerst zonder de banden op te splitsen en als dat niet werkt de 2,4 en 5 GHz opsplitsen.
@Tommie van Odido
Goede tip, maar dat doe ik niet vandaag of morgen. Weinig tijd deze weken.
Plus, ik ben een klant en geen laboratorium.
Dit probleem is zo algemeen dat de engineers van Odido hier ok wel iets mee kunnen gaan doen..
Met vriendelijke groeten, Ivo.
Hi @IMS, het gaat hier om eigen apparatuur wat je wilt verbinden met het modem. Uiteraard willen we dat alle apparaten makkelijk verbinding kunnen maken met ons modem, echter is dit niet altijd het geval. We kunnen moeilijk alle apparaten op de wereld testen of ze verbinding kunnen maken. Hoe graag we dat ook zouden willen. Wij hebben de hulp nodig van de klant zodat wij het een en ander hebben uitgesloten om het verder te onderzoeken. Neem alle tijd, ik loop niet weg en mijn collega's ook niet!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.