Constante lag spikes, zeer onstabiel netwerk

  • 4 February 2024
  • 45 reacties
  • 825 Bekeken


Toon eerste reactie

45 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Siemper, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

Zou je de volgende testen voor mij bekabeld willen uitvoeren? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie. Alvast bedankt.

Speedtest Bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest 

  • Gebruikte modem/router tijdens de problemen
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5G lan poort of een 1G lan poort 
  • Post de resultaten van een ping naar 8.8.8.8, alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/max terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Post de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres je zit in een trace. Alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop
      • Start een trace route naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden ip adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 ipadres
      • Linux/max terminal; ping -n 1000 ipadres

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Ik had het graag anders zien, maar ik begrijp je besluit. Ik help je graag verder bij het opzeggen van je abonnement. Wanneer ik dit in het systeem zet, zal dit per direct zijn. Heb ik jouw toestemming om dit te doen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag. 

Oprecht bedankt voor het mooie compliment, fijn om te lezen dat je het contact met ons als prettig hebt ervaren. Daar doen we het voor! 😊

Hallo Teresa 

Bedankt voor je bericht.

Uiteraard helemaal zonder internet te komen zitten is niet handig, was is hierin de makkelijkste werkwijze?  Ik heb contact gehad met Delta waar ik het ga proberen. Moeten zij contact met jullie opnemen voor een makkelijke overgang of wat is handig? 

Hoor graag!

Hoor graag van jullie

Beste Teresa,

Zojuist de bevestiging gehad dat ik vanaf 5 april over kan. Graag hoor ik wat jullie voor mij kunnen betekenen, wordt zeer gewaardeerd. Indien er wat overlap is vind ik dat prima hoor.

Mvg

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Het is niet mogelijk om gebruik te maken van de Overstapservice, omdat je met de 14 dagen bedenktijd echt per direct opzegt. Jouw abonnement is actief sinds 01-03-2024, je zou dus uiterlijk kunnen wachten tot 14-03-2024 om kosteloos op te kunnen zeggen. Hierna kun je het abonnement ook opzeggen, maar dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar. 

Geef jij aan wat je wil? Dan ga ik het voor je regelen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Siemper, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het niet helemaal goed gegaan is. Ik heb het abonnement opnieuw opgezegd en de periode voor je vergoed. Je abonnement zal per 26-04 niet meer actief zijn. Mijn excuses voor het ongemak.

@Siemper Het is niet mogelijk om gebruik te maken van de Overstapservice, omdat je met de 14 dagen bedenktijd echt per direct opzegt. Jouw abonnement is actief sinds 01-03-2024, je zou dus uiterlijk kunnen wachten tot 14-03-2024 om kosteloos op te kunnen zeggen. Hierna kun je het abonnement ook opzeggen, maar dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar. 

Geef jij aan wat je wil? Dan ga ik het voor je regelen! 

Hallo , Ik begrijp dat het dus uiterlijk de 14e opgezegd moet worden en we dus vanaf dat moment geen gebruik meer kunnen maken van het internet? Zo ja, dan zeg ik het graag op vanaf die datum op. 

Als je bedoelt dat ik tot de 14e de tijd heb om de melding te maken van defintief opzeggen dan kies ik daarvoor, kan ik de installatie datum van delta nog even afwachten en wissel moment beter plannen.

 

Hoor graag

 

Mvg

Hallo Tommie, 

Helaas, de monteur is langs geweest en heeft in feite alleen even de router verwisseld en nog een nieuwe kabel ingezet. Het internet is nog slecht aan alle kanten. Zowel gamen op kabel en wifi is slecht,  werken op de wifi in m'n werkomgeving is ongelooflijk slecht en constante lag/vastlopers. Het is zoals ook eerder vermeld vooral de betrouwbaarheid en lagspikes waar de echte serieuze problemen liggen, de snelheid niet zozeer.

 

Ik ben er ondertussen (zoals je zult begrijpen) wel helemaal klaar mee en hoor graag of er nog verbeter acties zijn/testen die op zeer korte termijn voor een positief resultaat gaan zorgen. Hoe het nu gaat is absoluut een no-go. Zijn die er niet, dan wil ik mijn abonnement graag per omgaande beëindigen. 

 

Mvg

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Klopt! Ik kan het abonnement niet nu opzeggen per de 14e, maar je hebt tot uiterlijk 14 maart om het abonnement definitief op te zeggen. Spreek ik je voor die tijd? Dan komt het helemaal in orde! 

Beste Cheyenne,

 

Heb jij toevallig al een update hierover? Over alweer ruim een week gaat mijn nieuwe contract in en hoop voor deze tijd natuurlijk graag wat meer duidelijkheid te hebben.

 

Je reactie wordt gewaardeerd.

 

Mvg

Simon

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Dank je wel voor het sturen van de bevestiging en mijn excuses voor de late reactie! 

Ik heb nogmaals met mijn collega’s overlegd en met uitzondering ga ik dit voor je in orde maken. Wil je aan mij doorgeven per wanneer ik dit kan doen? Het komt helemaal goed, beloofd! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Siemper, bedankt voor de uitgebreide tests, dit heeft ons erg geholpen om dit probleem bij de horns aan te pakken! in de tussentijd hebben wij een nieuwe firmware voor het modem gereleased en de nieuwe firmware zou het probleem volledig moeten oplossen. Om de nieuwe firmware te ontvangen raad ik je graag aan om het modem kort van het stroom af te halen.

Ik ben benieuwd, ik verwacht dat je snel weer helemaal kan genieten! 😃

Reputatie 3

@Cal van Odido je geeft aan dat er nieuwe firmware geladen wordt als ie van spanning gaat, ik had en heb nog steeds b8_1108 (op het eind) qua firmware na zowel een reboot als even van spanning. En ik zie nog steeds 25% packet loss op 10.226.4.6 en ping tijden tot 500ms naar de dns van google

 

 

Nou ik merk ook niks van die firmware update lag spikes zijn er nogsteeds continu en packet loss vliegt daardoor ook dus ik weet niet wat er opgelost is maar heb het gevoel dat mensen hier in de maling worden genomen door odido. Ik heb letterlijk paginas op paginas gelezen over deze probleem en dan nog zie ik het reactie van de medewerkers test dit test dat ja ammehoela t 56 werkt gewoon niet en dit moet zo snel mogelijk opgelost worden en stuur mij aub niet een bericht met heb je dit getest dat getest heb niks aan die automatische text van odido.

Alvast er info, mijn klant nummer XXXX

 

Hoor graag

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Siemper, het lijkt me zeker zaak om hier goed naar te kijken zodat het verholpen kan worden. Welke games speel je? Wanneer vinden de meeste lag spikes plaats en hoe verhoudt zich dit tegenover de rest van de dag met thuiswerken? Kun je jouw klantnummer in je profiel plaatsen? Dan kan ik checken waar het probleem vandaan komt!

@Siemper Klopt! Ik kan het abonnement niet nu opzeggen per de 14e, maar je hebt tot uiterlijk 14 maart om het abonnement definitief op te zeggen. Spreek ik je voor die tijd? Dan komt het helemaal in orde! 

Hallo Teresa, graag zeg ik mijn abonnement op.  Heb alleen nog geen datum van de nieuwe provider gekregen wanneer ik al over kan. Wat is hierin het handigste?

 

Mvg

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Super, komt goed ik heb het in mijn persoonlijke agenda gezet! Zodra ik het heb opgezegd, ontvang je hier een bevestiging van. 

Reputatie 6
Badge +2

@Siemper Wanneer ik het opzeg, zal dit echt per direct (dezelfde dag) zijn. Laat je mij weten wat je wil?

Reageer