Skip to main content

Overstap naar Odido Glasvezel


Goedemorgen,

Op 23 juni heb ik een glasvezelinternet- en tv-abonnement besteld bij Odido. Ik koos toen als overstapdatum voor vrijdag 12 juli. Om gebruik te maken van de klantvoordeelcombinatie heb ik op 21 juni een mobiel abonnement afgesloten bij Odido dat in zou gaan op 25 juli. Alles rondom het mobiele abonnement ging vlekkeloos en daar maak ik sinds vandaag gebruik van Odido.

Voor het internet- en tv-abonnement loop het helaas anders. Ik heb in de afgelopen maand niets meer van Odido gehoord over mijn overstap. Op de statuspagina van mijn bestelling zie ik ook geen extra informatie behalve dat ik in fase 1 van mijn “Route naar Glasvezel” zit. Ik heb zelf dus maar contact gezocht met de klantenservice. Vorige week maandag (15 juli) werd ik nog aardig geholpen door een medewerker die contact zocht met de afdeling Fiber en daarna aangaf dat Fiber contact zou leggen met de netwerkbeheerder (VolkerWessels Telecom) en dat Fiber binnen een aantal dagen aan mij zou terugkoppelen wat de status hiervan was. Helaas heb ik nog steeds niets van de afdeling Fiber gehoord. Daarom heb ik vandaag nog een keer gebeld met de klantenservice. Ik kreeg nu te horen dat ik mijn aanvraag kort voor de bouwvak heb gedaan (de bouwvak begint hier in augustus??) en daardoor geen capaciteit is, maar dat ik anders zelf maar met VolkerWessels moet bellen om hoger in de prioriteitsorde te komen. Ik vind dat rare opmerkingen en voel me daardoor totaal niet geholpen. Ik heb de overstap (met overstapservice) ruim een maand geleden aangevraagd en tot op heden ben ik vooral zelf aan het bellen en contact aan het zoeken om de status helder te krijgen. Ik vind het vreemd dat ik een partij waar ik zelf geen directe opdrachtgever aan ben moet gaan bellen om duidelijk te krijgen wanneer de glasvezelmontage moet gebeuren. Overigens zit er al een huidige glasvezelaansluiting van KPN in mijn woning.

Ik snap ook dat een datum die ik kies in de aanvraagprocedure een richtdatum is en dat er door overmacht of lastige agenda’s best wel wat geschoven kan worden, maar dat er twee weken later nog überhaupt niets is gebeurd en er geen enkel zicht is op wanneer mijn abonnement dan wel in kan gaan vind ik op z’n zachtst gezegd niet normaal. Ook door het gebrek aan communicatie vanuit Odido, waardoor ik geen idee heb wat ik kan verwachten.

Ik zou graag willen dat er duidelijkheid komt rondom de aansluiting. Als daarvoor contact moet worden gezocht met VolkerWessels verwacht ik eerlijk gezegd dat dit door Odido gebeurt en niet door mij. Kunnen jullie mij helpen deze duidelijkheid te krijgen?

Overigens verwacht ik door de overstapservice niet dat ik zonder internet en tv kom te zitten, maar bijkomend nadeel van deze vertraging is dat ik mijn klantvoordeel bij KPN nu kwijt ben omdat mijn mobiele nummer is omgezet en het abonnement daardoor 5 euro p/m duurder wordt en ik een tv-pakket verlies. Ook heb ik bij Odido minder data omdat het klantvoordeel hier nog niet geldt. Alles bij elkaar een erg vervelende situatie die de overstapervaring niet ten goede komt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Koennethy, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag iets meer duidelijkheid over. Op dit moment is de wijkcentrale nog niet gereed. Hierdoor loopt de order ook niet door. Zodra de wijkcentrale volledig opgeleverd is zal de order doorlopen. Is de glasvezel al wel naar binnen gebracht of moet dat ook nog gebeuren? Nieuwe aanleg van glasvezel kan inderdaad lang duren, ikzelf heb ook geen inzicht in de planningen hiervan.

Hi @Tommie van Odido, dankjewel voor het welkom.

Wat bedoel je met “de wijkcentrale is nog niet gereed”? Er ligt hier al jaren glasvezel in de stoep en ik heb zelf een werkende glasvezelverbinding via KPN in mijn huis. Als ik me niet vergis liggen in deze straat twee verschillende glasvezelkabels en ik heb er maar eentje in huis, dus als voor Odido de andere kabel nodig is, dan moet dat ook nog gebeuren.

Verder zijn er al in deze wijk al mensen met een Odido glasvezelnetwerk. Of begrijp ik het verkeerd en moet er in de wijkcentrale nog specifiek iets voor mij gebeuren?

Jullie eigen glasvezelchecker en ook die van andere sites geeft aan dat glasvezel van Odido op dit moment bij mij beschikbaar is. Klopt dat niet dan?

Reputatie 7
Badge +3

@Koennethy Je stelt goede vragen, ik beantwoord deze graag voor je! 

De werkzaamheden in de wijkcentrale kunnen afhankelijk zijn van jouw aansluiting. Ik vermoed dat hier dus nog het 1 en ander moet gebeuren voordat jij kan worden aangesloten in de centrale. Zodra dit gereed is, geeft de netwerkbeheerder dit aan ons door. Wij gaan dan gelijk van start door een monteur van Guidion aan te sturen om de binnenshuis installatie af te ronden. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Hi @Teresa van Odido,

Dank voor je antwoorden, maar daarmee schiet ik nog niet heel veel op helaas. Er is een gebrek aan informatie naar mij als afnemer over de status en eigenlijk ook een verkeerde voorlichting. Glasvezel is namelijk niet in aanleg, maar beschikbaar volgens jullie website. Daarnaast: zoals ik al eerder aangaf kies ik een overstapdatum, maar ook twee weken na die datum heb ik nog geen idee wanneer ik de aansluiting en overstap kan verwachten.

Hoe kan ik hier nou meer informatie over krijgen? En kan er contact opgenomen worden met de netwerkbeheerder om dit verder op te pakken? In mijn eerste bericht geef ik al aan dat hierdoor een vervelende situatie ontstaat.

Reputatie 7
Badge +9

Wij hebben die informatie zelf ook niet @Koennethy. Je kunt hiervoor Volkers Wessels Telecom voor benaderen. Die zijn te bereiken op: 088-1860444 - ma t/m vrij: 08.00 - 17.00 uur. 

En dat vind ik dus vreemd. Ik begrijp dat jullie niet rechtstreeks mee kunnen kijken, maar een cruciaal onderdeel van jullie dienst aan mij is dat er een werkende glasvezelverbinding is. Zijn jullie dat met mij eens?

 

In de communicatie en het bestelproces wordt nergens aan mij duidelijk gemaakt dat ik zelf contact moet zoeken met een netwerkbeheerder om die aansluiting te realiseren. Het is toch vreemd dat ik dit als afnemer van jullie dienst zelf moet doen?

 

Overigens ben ik de kwaadste niet en omdat ik toch graag duidelijkheid heb, heb ik naar VolkerWessels Telecom gebeld. Zij weten het ook niet en zijn afhankelijk van hun onderaannemer (Slim BV als ik het goed verstaan heb). Einde gesprek. Ook hier kom ik dus helaas geen stap verder. Hoe kom ik er nu achter wanneer ik kan overstappen?

Reputatie 7
Badge +9

Dat snap ik maar wij zijn nu eenmaal afhankelijk van verschillende onderaannemers @Koennethy. Ik heb een belverzoek aangemaakt voor je en dit doorgezet naar de glasvezelafdeling. Ik ben bang dat zij ook niet meer informatie hebben maar ze gaan je bellen met een update. 

Dank voor je actie, @Tommie van Odido. Ik wacht het telefoontje af en zal daarna hier ook terugkoppelen wat er besproken is.

Ik vroeg me verder nog af: er lopen door mijn straat twee glasvezelkabels. Als ik de glasvezelkaart van de ACM erbij pak zijn dat glasvezelkabels van KPN en Primevest (inmiddels overgenomen door KPN). Aangezien ik dus al een aansluiting van de KPN glasvezelkabel in mijn huis heb (en nu actief gebruik bij mijn internetabonnement bij KPN): kan het Odido-signaal daar niet over geleverd worden? Dan hoeft er in ieder geval geen (tweede) aansluiting in mijn huis gemaakt te worden. Die tweede aansluiting klinkt anders ook een beetje overbodig aangezien allebei de kabels inmiddels eigendom zijn van KPN (dat was bij het leggen van de kabels nog niet zo).

 

Reputatie 7
Badge +9

Nee dat is op dit adres niet mogelijk @Koennethy. Wij leveren over Primevest op dit adres en zij komen de aansluiten bij jou installeren! 

De beloofde update:

Ik heb afgelopen vrijdag volgens mij een telefoontje van de afdeling Fiber gemist (ik zat in een vergadering). Doordat het een onbekend nummer is, kon ik helaas niet terugbellen, maar even later kreeg ik een e-mailtje van de onderaannemer of er op 26 augustus een monteur langs kon komen. Daarop heb ik bevestigend gereageerd. Verder heb ik niets meer gehoord, maar ik verwacht dat er 26 augustus dan inderdaad een volgende stap gezet kan worden.

Alhoewel ik 26 augustus nog steeds best wel ver weg vindt van de beloofde overstapdatum ben ik wel erg blij dat er nu duidelijkheid is naar mij toe als klant en dat Odido dit (hoogstwaarschijnlijk) goed heeft opgepakt in de communicatie naar VolkerWessels en de onderaannemer.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @Koennethy. Hopelijk verloopt de installatie voorspoedig op 26 augustus! 

Reageer