Hi @Koennethy, welkom op onze Community!
Ik geef je hier graag iets meer duidelijkheid over. Op dit moment is de wijkcentrale nog niet gereed. Hierdoor loopt de order ook niet door. Zodra de wijkcentrale volledig opgeleverd is zal de order doorlopen. Is de glasvezel al wel naar binnen gebracht of moet dat ook nog gebeuren? Nieuwe aanleg van glasvezel kan inderdaad lang duren, ikzelf heb ook geen inzicht in de planningen hiervan.
Hi @Tommie van Odido, dankjewel voor het welkom.
Wat bedoel je met “de wijkcentrale is nog niet gereed”? Er ligt hier al jaren glasvezel in de stoep en ik heb zelf een werkende glasvezelverbinding via KPN in mijn huis. Als ik me niet vergis liggen in deze straat twee verschillende glasvezelkabels en ik heb er maar eentje in huis, dus als voor Odido de andere kabel nodig is, dan moet dat ook nog gebeuren.
Verder zijn er al in deze wijk al mensen met een Odido glasvezelnetwerk. Of begrijp ik het verkeerd en moet er in de wijkcentrale nog specifiek iets voor mij gebeuren?
Jullie eigen glasvezelchecker en ook die van andere sites geeft aan dat glasvezel van Odido op dit moment bij mij beschikbaar is. Klopt dat niet dan?
@Koennethy Je stelt goede vragen, ik beantwoord deze graag voor je!
De werkzaamheden in de wijkcentrale kunnen afhankelijk zijn van jouw aansluiting. Ik vermoed dat hier dus nog het 1 en ander moet gebeuren voordat jij kan worden aangesloten in de centrale. Zodra dit gereed is, geeft de netwerkbeheerder dit aan ons door. Wij gaan dan gelijk van start door een monteur van Guidion aan te sturen om de binnenshuis installatie af te ronden.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen!
Hi @Teresa van Odido,
Dank voor je antwoorden, maar daarmee schiet ik nog niet heel veel op helaas. Er is een gebrek aan informatie naar mij als afnemer over de status en eigenlijk ook een verkeerde voorlichting. Glasvezel is namelijk niet in aanleg, maar beschikbaar volgens jullie website. Daarnaast: zoals ik al eerder aangaf kies ik een overstapdatum, maar ook twee weken na die datum heb ik nog geen idee wanneer ik de aansluiting en overstap kan verwachten.
Hoe kan ik hier nou meer informatie over krijgen? En kan er contact opgenomen worden met de netwerkbeheerder om dit verder op te pakken? In mijn eerste bericht geef ik al aan dat hierdoor een vervelende situatie ontstaat.
Wij hebben die informatie zelf ook niet @Koennethy. Je kunt hiervoor Volkers Wessels Telecom voor benaderen. Die zijn te bereiken op: 088-1860444 - ma t/m vrij: 08.00 - 17.00 uur.
En dat vind ik dus vreemd. Ik begrijp dat jullie niet rechtstreeks mee kunnen kijken, maar een cruciaal onderdeel van jullie dienst aan mij is dat er een werkende glasvezelverbinding is. Zijn jullie dat met mij eens?
In de communicatie en het bestelproces wordt nergens aan mij duidelijk gemaakt dat ik zelf contact moet zoeken met een netwerkbeheerder om die aansluiting te realiseren. Het is toch vreemd dat ik dit als afnemer van jullie dienst zelf moet doen?
Overigens ben ik de kwaadste niet en omdat ik toch graag duidelijkheid heb, heb ik naar VolkerWessels Telecom gebeld. Zij weten het ook niet en zijn afhankelijk van hun onderaannemer (Slim BV als ik het goed verstaan heb). Einde gesprek. Ook hier kom ik dus helaas geen stap verder. Hoe kom ik er nu achter wanneer ik kan overstappen?
Dat snap ik maar wij zijn nu eenmaal afhankelijk van verschillende onderaannemers @Koennethy. Ik heb een belverzoek aangemaakt voor je en dit doorgezet naar de glasvezelafdeling. Ik ben bang dat zij ook niet meer informatie hebben maar ze gaan je bellen met een update.
Dank voor je actie, @Tommie van Odido. Ik wacht het telefoontje af en zal daarna hier ook terugkoppelen wat er besproken is.
Ik vroeg me verder nog af: er lopen door mijn straat twee glasvezelkabels. Als ik de glasvezelkaart van de ACM erbij pak zijn dat glasvezelkabels van KPN en Primevest (inmiddels overgenomen door KPN). Aangezien ik dus al een aansluiting van de KPN glasvezelkabel in mijn huis heb (en nu actief gebruik bij mijn internetabonnement bij KPN): kan het Odido-signaal daar niet over geleverd worden? Dan hoeft er in ieder geval geen (tweede) aansluiting in mijn huis gemaakt te worden. Die tweede aansluiting klinkt anders ook een beetje overbodig aangezien allebei de kabels inmiddels eigendom zijn van KPN (dat was bij het leggen van de kabels nog niet zo).
Nee dat is op dit adres niet mogelijk @Koennethy. Wij leveren over Primevest op dit adres en zij komen de aansluiten bij jou installeren!
De beloofde update:
Ik heb afgelopen vrijdag volgens mij een telefoontje van de afdeling Fiber gemist (ik zat in een vergadering). Doordat het een onbekend nummer is, kon ik helaas niet terugbellen, maar even later kreeg ik een e-mailtje van de onderaannemer of er op 26 augustus een monteur langs kon komen. Daarop heb ik bevestigend gereageerd. Verder heb ik niets meer gehoord, maar ik verwacht dat er 26 augustus dan inderdaad een volgende stap gezet kan worden.
Alhoewel ik 26 augustus nog steeds best wel ver weg vindt van de beloofde overstapdatum ben ik wel erg blij dat er nu duidelijkheid is naar mij toe als klant en dat Odido dit (hoogstwaarschijnlijk) goed heeft opgepakt in de communicatie naar VolkerWessels en de onderaannemer.
Bedankt voor de update @Koennethy. Hopelijk verloopt de installatie voorspoedig op 26 augustus!
@Tommie van Odido, helaas te vroeg gejuicht. Op 26 augustus werd ik ‘s ochtends gebeld dat de monteur ziek was. Kan gebeuren natuurlijk, maar een nieuwe afspraak maken kon telefonisch niet, want de persoon aan de telefoon belde alleen afspraken af.
Die middag stonden er wel twee mannen voor de deur die de kabel bij het huis hebben laten uitkomen, maar konden deze niet naar binnen brengen; daar was die andere monteur voor nodig geweest.
Om een nieuwe afspraak te maken heb ik gebeld en gemaild met de onderaannemer. De telefoon werd niet beantwoord, maar ik kreeg wel een e-mail met de optie om een week later (dinsdag 3 september, tussen 13.00 en 17.00) de monteur langs te sturen. Helemaal in orde, dus ik was die dag thuisgebleven, maar helaas is er geen monteur langs geweest. De telefoon werd niet opgenomen, dus heb ik een e-mail gestuurd om een nieuwe afspraak te maken met een aantal opties. Daar is niet op gereageerd en ook deze week heb ik weer gebeld (geen gehoor) en een nieuwe e-mail verstuurd met een aantal voorstellen voor een afspraak met de monteur. Helaas tot op heden nog niets terug gekregen.
Mijn geduld wordt zo aardig op de proef gesteld, aangezien mijn lopende abonnement bij KPN steeds duurder wordt i.v.m. wegvallen van klantvoordeel en ik nog steeds geen enkel zicht heb op wanneer de aansluiting nu gaat werken.
Kan Odido nog iets betekenen om dit proces soepeler en voorspoedig te laten verlopen? Ik zou hier heel graag een streep onder willen zetten namelijk.
@Koennethy, ik wil ook niks liever dan dat je zo snel mogelijk wordt aangesloten op Glasvezel. Ik heb dan ook direct navraag gedaan bij onze fiber afdeling en of ze dit kunnen nagaan bij de netwerkbeheerder/aannemer, gezien de plandatum in het systeem in het verleden ligt (26-8). Zodra er meer bekend is, nemen zij contact met je op. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak!
Hoi @Demi van Odido, het is inmiddels al een week geleden, maar ik heb nog steeds niets gehoord van zowel de onderaannemer als de fiberafdeling. Kan dit nog een keer aangekaart worden?
Ik zie het inderdaad @Koennethy, ik heb hem opnieuw ingeschoten bij onze glasvezelafdeling, hopelijk pakken ze hem snel op!
Hi @Tommie van Odido, helaas nog steeds geen goed nieuws. Er spelen nu twee dingen:
- De installatie van het glasvezel is nog steeds niet gedaan. Het glasvezel ligt voor de deur maar is nog niet binnengebracht. N.a.v. het bericht heeft iemand van de fiberafdeling een voicemail ingesproken met de boodschap dat er een ticket was aangemaakt en dat het moest gaan lopen. Als er binnen 2-3 weken nog niets was gebeurd moest ik weer even contact opnemen. Ik heb vanochtend met de klantenservice van Odido gebeld en de callcentermedewerker gaf aan dat ik nu binnen een paar dagen een e-mail krijg om een afspraak in te plannen, dus ik hoop dat dit nu eindelijk de goede kant opgaat
- KPN stuurde vanochtend een e-mail dat mijn overstap naar Odido is geannuleerd. In hetzelfde gesprek met de Odido-klantenservice gaf de medewerkster aan dat de overstap in de systemen van Odido nog steeds goed staan, dus dat ik KPN moest bellen. De KPN-klantenservice die ik daarna belde gaf aan dat zij dit bericht van Odido binnen hebben gekregen en Odido de initiator van de Overstapservice is, dus dat KPN hier verder ook niets aan kan doen. In hun systeem staat de overstap nu als geannuleerd. Odido en KPN wijzen dus naar elkaar. Hoe kan dit opgelost worden? Want ik kan niet zelf opzeggen bij KPN (ik weet immers niet wanneer ik eindelijk een werkende verbinding van Odido heb) en ik wil ook niet dubbel betalen.
Goedemorgen @Tommie van Odido, @Teresa van Odido en @Demi van Odido,
Is er al een update over bovenstaande? Ik heb ondanks de belofte van de callcentermedewerker nog geen bericht gezien over de aansluiting en ook niets meer gehoord over de annulering van de overstap bij KPN.
hoi @Koennethy ,
Een overstap service kan 120 dagen actief zijn. Daarna komt het automatisch te vervallen en kan niet opnieuw worden ingezet. Is het toevallig deze periode geleden dat je jouw abonnement hebt aangevraagd?
De oplossing is dat je zodra je een afspraak met Guidion kunt maken om de router van Odido te installeren je ook een opzegging doet bij KPN voor je oude abonnement.
Hi Eric,
Nee, rekenend vanaf de aanvraagdatum 23 juni is 21 oktober 120 dagen verder. Vanaf wensdatum 12 juli is het 9 november. Overigens ook bijzonder dat door onduidelijke vertragingen bij Odido/VolkerWessels/de onderaannemer ik uiteindelijk alsnog mogelijk opdraai voor dubbele kosten omdat de overstapservice verloopt, maar dat is een andere discussie.
Hi @Koennethy, ik ben druk voor je bezig geweest. Wij zijn eind verantwoordelijke, maar VWT en Primevest hebben best wat steken laten vallen. We wachten al sinds 20-09 op contact die Primevest die met jou moet opnemen.
Ik heb meteen met VWT gebeld. Zij ziet dit inderdaad ook en heeft meteen Primevest gemaild. Ze heeft Primevest verzocht met spoed contact op te nemen. Ik reken er dan ook dat je binnen enkele dagen een belletje van Primevest krijgt. Wil je mij op de hoogte houden?
Voor nu loopt de Overstapservice inderdaad nog. Ik hoop daarom dat dit snel zal worden opgelost. Moeten wij na de 120 dagen toch de Overstapservice annuleren, dan is wat @eric aangeeft een goede tip. Hou rekening mee het bezoek van Guidion en de opzegging bij je provider. Dan maak je geen dubbele kosten. Hou mij op de hoogte!
Twee maanden, echt wow...
Hi @Cheyenne van Odido, ik zal je op de hoogte houden. Ik ben erg benieuwd of er snel contact opgenomen gaat worden.
Loopt de Overstapservice vanaf de aanvraagdatum of vanaf de wensdatum? Want ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in dat ik voor 21 oktober op jullie netwerk draai. Mijn opzegtermijn bij KPN is waarschijnlijk een maand, dus ik zie even niet hoe ik hier kan voorkomen dat ik snel overga naar Odido én geen dubbele kosten betaal. Verlenging van de overstapservice is niet mogelijk begrijp ik uit jouw bericht? En is er dan nog een mogelijkheid tot financiële compensatie?
Die loopt vanaf de aanvraagdatum @Koennethy. Ik begrijp je gevoel. Ik wil jou ook zo snel mogelijk online, we winnen er niks bij om jou langer te laten wachten dan nodig. Deze situatie spijt me dan ook erg. Verlenging van de Overstapservice lukt niet, dit is een regel vanuit de Overstapservice waar alle providers die hieraan meedoen zich aan moeten houden. Om geen dubbele kosten te maken, is het inplannen van Guidion over een maand en op die dag KPN opzeggen echt de enige optie. Ik wil achteraf kijken naar een vergoeding, maar dit kan ik nu niet doen. De situatie is nog niet afgerond.
Hou mij inderdaad op de hoogte!
Hi @Cheyenne van Odido, ik heb helaas nog niets gehoord. Geen belletje of mailtje in de afgelopen dagen. Niet van Primevest en ook niet van VWT.
Hi @Cheyenne van Odido, is er al een update? Ik heb nog niets gehoord. Wel officieel (automatisch) bericht dat mijn overstapservice vanuit Odido ook is geannuleerd helaas.