Skip to main content

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


>Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.
bjzonder, ik krijg net een mail dat het installatiepakket verzonden is. op de dag dat ik mn ontevredenheid kenbaar maak. zou het zo werken? afijn, hopelijk ist nu geregeld. en jammer dat jullie niet op de gestelde vragen teageren!
Karin....geloof me...niemand reageert. Ligt allemaal aan de expediteur BNS. Lekker makkelijk ook. Volgens mij werkt het altijd zo. Wat overigens WEL snel binnenkomt is de brief hoe je de facturen wil gaan betalen..dat dan wel
Ik heb net gehoord dat het niet om een paar klanten gaat maar om ca. 5000 klanten. Ik heb het gevoel dat er gewoon niet genoeg modems/kastjes voorradig zijn, want als je iets met post.nl opstuurt is het er gewoon binnen 2 dagen.

Wees eerlijk en transparant naar je klanten. Dit bericht hadden jullie al veel eerder moeten plaatsen en hadden ook de betreffende klanten persoonlijk op de hoogte moeten brengen van de vertraging. Als ik dit eerder had geweten, had ik namelijk mijn overstap geannuleerd.

Maar hoe gaan jullie klanten compenseren voor gemaakte kosten die ontstaan, doordat jullie de afspraak niet nakomen?




Hoi @Anoeska1969 ,



Wij zijn hard bezig om iedereen die een bestelling heeft geplaatst zo snel mogelijk hun installatiepakket

ontvangt. Het aantal klanten dat je noemt is echter niet helemaal correct. Het

gaat om minder dan 1000 klanten die problemen ervaren met een vertraagd pakket. We zetten alle zeilen bij om al deze klanten binnen korte termijn alsnog hun hardware te leveren.



@iedereen



Ik geef graag uitleg hierover. De pakketten die gisteren en vandaag moesten arriveren, zullen vandaag en morgen verstuurd worden. In de meeste gevallen is er dus twee dagen vertraging. Weet dat we keihard werken om iedere klant het welkom te geven die het verdient. Wij zijn trots op deze groei en willen dit in goede banen leiden!



Houd je inbox in de gaten en controleer op My T-Mobile Thuis of er al een track & trace code beschikbaar is.




Beste Sander, Dank voor jouw reactie. Het aantal 5000 is mij vanochtend genoemd door een medewerkster van jullie klantenservice. Helaas heeft zij mij dan een verkeerd beeld gegeven.

Ik heb inderdaad net een track & trace code ontvangen, alleen als ik deze open krijg ik de melding dat er op deze code en postcode geen zending gevonden wordt. Ik ga er dan voor nu maar even vanuit dat het nog niet verwerkt is bij Post.nl en zie graag het pakket tegemoet.
Hi @Anoeska1969,



Dan zit er inderdaad al schot in de zaak. Zodra PostNL meer informatie heeft, zal de status aangepast worden. Fingers crossed voor een snelle levering!
Helaas helaas hier ook gedupeerd.

Ik heb hier 2 bedrijven aan huis met o.a. pinapparaten op een vaste verbinding die niet meer weken vanaf komende vrijdag.

Tevens werken onze camera's etc, alarm systeem, poortopener etc allemaal via internet.



T-mobile gesproken en er is simpelweg geen oplossing.



Mijn overstap is 7 weken geleden aangevraagd, juist ruim op tijd om dit soort problemen nou net te voorkomen.

Enorm irritant dat T-mobile zelf niet met een bericht komt over de problemen en dat je het zelf moet uitvinden. Nog irritanter dat het simpelweg niet opgelost wordt.

Hadden ze het eerder laten weten, had ik nog kunnen kijken of het oude abonnement een paar dagen door het kunnen lopen. Nu gaat dat niet meer.



Van het weekend kan er 4 man hier niet werken zonder internet en hebben we dus ook geen telefoon, televisie etc. Ergste is dus dat het alarm, camera's, laadpalen etc allemaal niet werken zonder internet.



Waarom wilde ik overstappen? :(

Zou T-mobile ook sieren om aan te geven hoe lang het werkelijk gaat duren.

Niemand zegt iets concreets dus er is meer aan de hand dan ze toegeven.

Enkel de verwerking of de verzending van de pakketten is onzin. Daar kan je niet zoveel vertraging mee oplopen. Lijkt meer op een leveringsprobleem vanuit de fabrikant... Wat er niet is, kan niet geleverd worden... Als het er wel zou zijn, moet leveren geen probleem zijn...
Helaas nog geen mail gehad dat het pakket onderweg is zoals sommige wel hebben ontvangen. Helaas ook geen overstapservice dus te laat met mijn huidige provider uit te laten stellen dus ik zit echt zonder en mijn T-Mobile gsm abonnement van mijn telefoon is ook beperkt met het aantal mb's

Ik baal enorm
@Sander je geeft aan dat er 2 dagen vertraging is. Het pakket hoort uiterlijk 4 dagen voor de aansluiting geleverd te worden, dat zou bij mij afgelopen maandag zijn geweest. Vooralsnog nog geen verzendmelding of wat dan ook gezien, dus die 2 dagen klopt in ieder geval alvast niet.
@TAVL ik heb nog abonnement bij KPN lopen. Dus dat is voor mij en ik denk vele andere geen oplossing.
@Martijn Gerkema Hoe heb je de Netgear r7000 dan aangesloten? Ik heb die namelijk ook.

Ik had verwacht dat er eerst nog een kastje tussen moet die van de glasvezel naar UTP omzet. En dan die UTP kabel in de R7000 WAN poort.



Kan je de gegevens delen die je gewijzigd hebt? Of is het zo simpel als het aanzetten van DHCP aanzetten aan de WAN kant?

@Martijn Gerkema Hoe heb je de Netgear r7000 dan aangesloten? Ik heb die namelijk ook.

Ik had verwacht dat er eerst nog een kastje tussen moet die van de glasvezel naar UTP omzet. En dan die UTP kabel in de R7000 WAN poort.



Kan je de gegevens delen die je gewijzigd hebt? Of is het zo simpel als het aanzetten van DHCP aanzetten aan de WAN kant?



Ik had al glasvezel van Telfort, dus zit al een kastje welke van licht naar utp gaat. Deze op de WAN poort van de r7000 aangesloten en de instellingen gezet zoals in dit topic:

https://kb.netgear.com/000059623/How-do-I-configure-my-Nighthawk-router-to-support-Deutsche-Telekom-Internet-and-IPTV-services



Vlan internet is alleen 300 bij t-mobile
Hebben klanten die een vervangend modem krijgen hier ook last van? Vorige week een bericht dat een vervangend modem onderweg zou zijn, maar nog niks ontvangen.



Het is wel verbazend hoeveel mensen zo genaamd van huis werken of thuis bedrijven hebben die geen backup lijn hebben. Je zult denken dat als internet voor jou onmisbaar is wegens zakelijke reden, dat je een alternatief op standby hebt mocht er iets fout gaan.
@koenvanderlinden Dan is dat inderdaad jammer genoeg geen optie. In het kader van klant-helpt-klant meedenken; Een andere optie zou zijn om tijdelijk gebruik te maken van internet van de buren. Niet mooi, maar wellicht een mogelijkheid om de periode te overbruggen en zakelijk geen last te krijgen.
@Rena_chan heb je ook backup liggen voor je elektra? Of je water voorziening? Nee, lijkt mij basis behoefte en dient goed geregeld te zijn.



De meeste kunnen heus wel even vooruit met mobiel hotspot. Maar zoals ik las dat iemand pin apparatuur heeft, is dat toch lastig.



Het probleem is dat TM het geweldige succes al ziet gebeuren, maar er naar mijn idee niet adequaat naar handeld. Daarnaast speelt transparantie en communicatie een grote rol.

En opmerkingen dat je bij nog niet ontvangen spul opnieuw een monteur mag inplannen is dan heel kort door de bocht. Huur maar extra monteurs in. Het is zo'n succes, er gaat veel geld verdiend worden. Nu dus ff pijn pakken IPV dat alle klanten volgend jaar weglopen.



Ik hoop van harte dat alle uitleveringen snel goed gaat lopen.
Ik wil nieuwe klant worden maar als ik dit zo lees zie ik wel erg veel klachten. Zou het T-mobile niet sieren om Post.NL er direkt uit te gooien en over te gaan naar een betrouwbare leverancier? Die zijn er genoeg. Of speelt hier iets anders? Heb zo mijn bedenkingen 🤔 Waarom neemt de monteur zelf niet het installatiepakket mee zoals bijv. KPN? En hoezo worden nieuwe klanten met technische problemen opgezadeld?



Daarbij:

'Het aantal klanten dat je noemt is echter niet helemaal correct. Het gaat om minder dan 1000 klanten die problemen ervaren met een vertraagd pakket. We zetten alle zeilen bij om al deze klanten binnen korte termijn alsnog hun hardware te leveren'.



Ik schrik hiervan. Ik ben zelf (technisch) inkoper en zou me dood schamen. Ben benieuwd hoe snel e.e.a. opgelost wordt.
Helaas ben ik nu ook de dupe van de vertraging.

overstap van KPN naar tmobile. 14 contract beëindigd. 6 juni monteur langs komen. Nu heeft tmobile al doorgegeven aan KPN dat zei het overnemen per 6 juni. Nou sinds vanmorgen geen WiFi geen tv!! En dit kan tmobile niet terug draaien!!... belachelijk dit allemaal! Zou fijn zijn om zsm me pakket als nog te ontvangen!!
05-06-2019 contact gehad via de chat om te vragen waar het pakket bleef. Medewerker zou met spoed zorgen dat pakket op 06-05-2019 bezorgd zou gaan worden. De afspraak met de monteur staat op 06-06-2019 gepland tussen 14:00 en 16:00 uur

06-06-2019 pakket is bezorgd. Afspraak met monteur zou zijn tussen 14:00 en 16:00. Ondertussen

ontvang ik twee keer een vage mail van T-mobile



Beste heer van Broekhoven,



Je hebt een bestelling gedaan bij ons en we willen graag T-Mobile Thuis installeren. We hebben je nog niet te pakken gekregen om een afspraak te maken en we willen je natuurlijk nog steeds zo snel mogelijk laten genieten van T-Mobile Thuis!



Zou je contact op willen nemen met ons? Dit kun je doen door te bellen met onze Klantenservice op het telefoonnummer: 0800-0092 (gratis).



Heb je nog vragen?

Op onze Online Klantenservice vind je antwoord op veel vragen. Of vraag het aan onze specialisten van de Community.



Met vriendelijke groet,



Team T-Mobile Thuis





Om 17:15 nog niemand geweest. Guidion gebeld en te horen gekregen dat monteur er bijna was. Er was een dubbele afspraak. Op de vraag waarom ik niet gebeld ben kreeg ik te horen ja het is druk hier. Inmiddels is het 18:00 uur en hang ik inmiddels al 15 minuten in de wacht bij de klantenservice en is er nog steeds geen monteur geweest. Ontzettend veel ellende gehad 1,5 jaar geleden met T-mobile Thuis en nog steeds is men blijkbaar niet in staat de klantreis goed in te richten.



Ik zou graag een passende compensatie ontvangen voor dit ongemak.



Ik verneem graag!
Fijn, vandaag mijn afspraak van morgenvroeg afgezegd omdat ik dus vandaag niet mijn pakket heb ontvangen. Zojuist een mail gekregen voor een nieuwe afspraak te maken voor de monteur en ja hoor wat ik al zou verwachten 24 juni de eerste mogelijkheid om een monteur te laten komen. ik baal hier enorm van. Gelukkig wel een compensatie gekregen dat ik een week onbeperkt online kan op mijn mobiel maar ja dan zit ik nog een week zonder
Vraag aan @Brian en / of @TAVL:

Klopt het dat als je gebruik maakt van de overstapservice dat je de overstapdatum nog kan laten verplaatsen? Indien het e.e.a. nog niet is afgesloten.

Mijn overstapdatum staat op dinsdag 11 juni. Aangezien ik nog geen bericht heb ontvangen voor het installatie pakket en het maandag ook nog eens pinksteren is, acht ik de kans klein dat het precies goed uit gaat komen.

Enig idee hoeveel dagen je voor overstapdatum nog kan aanpassen?
OK, Webcare leest hier dus mee. Mooi!

Het volgende (ik heb mijn grieven al geuit in een ander bericht hier op het forum, geen zin in herhaling)



Het volgende dus: monteur komt morgen rond 13 uur, pakket komt rond 18 uur. Mij is geadviseerd om morgen ZELF Guidion te bellen om te verzetten van 13 uur naar bijvoorbeeld 20 uur.



Als Guidion nou zegt "dat gaat niet", kunnen jullie er dan voor zorgen dat dat wel lukt?



--------- Aan T-Mobile: Graag antwoord op deze vraag ----------------



(is toch te gek dat IK die afspraak moet verzetten?? In dit geval moet T-Mobile alles-op-alles zetten om dat gewoon te regelen)
@Rena_chan heb je ook backup liggen voor je elektra? Of je water voorziening? Nee, lijkt mij basis behoefte en dient goed geregeld te zijn.



De meeste kunnen heus wel even vooruit met mobiel hotspot. Maar zoals ik las dat iemand pin apparatuur heeft, is dat toch lastig.






Het SLA van je basis behoeften aansluiting is toch heel anders dan voor je internet en telefonie. Alsnog hebben mensen die van niet zonder elektriciteit kunnen een manier van backup om hun benodigde apparatuur te laten draaien mocht iets er zijn. En water moer je altijd hebben thuis voor het geval dat iets fout gaat. Alleen denk je dan niet aan je werk maar aan overleven.



Er zijn andere manieren anders dan een hotspot. De mensen die ik ken die thuis werken en die echt van het internet leven, hebben twee dedicated verbindingen staan die via verschillende netwerken lopen.



Je hebt immers pin apparaten die een GPRS lijn hebben.



Dat is erg off topic, maar wel opvallend.
Goedemorgen @koenvanderlinden,



Ik durf het eerlijkheidshalve niet te zeggen, maar ga het voor je uitzoeken. Kom hier zo snel mogelijk op terug.