Nog steeds geen werkend glasvezel... Al 4 maanden bezig.

  • 4 December 2023
  • 33 reacties
  • 519 Bekeken

  • 13 september is het glas naar binnen gebracht. 
  • 7 oktober Guidion langsgehad, kreeg het niet werkend
  • Tussendoor is ODF langsgeweest voor een lijnmeting, ik weet de datum niet meer.
  • 26 oktober opnieuw Guidion, kreeg het wederom niet werkend. Geeft aan dat het echt een ODF probleem is.
  • Ondertussen al diverse keren met Odido gebeld, van vriendelijk tot ronduit kansloos te woord gestaan. Niemand kan iets doen. Meldingen 66733870 en 66738488
  • 10 november kwam wederom iemand om aan mijn kant het glas opnieuw te lassen. Uren op gewacht, hij had niet werkende apparatuur en in de POP hadden ze ook defecte apparatuur. Weer een uur later hadden ze eindelijk genoeg spullen bij elkaar voor een lijnmeting. 

Wat ik hierboven niet heb opgeschreven is de talloze UREN die ik besteed heb aan kansloos wachten. IK moet op tijd thuis zijn, heb er tijd voor vrij gemaakt, maar ik heb nog geen monteur gezien die op tijd komt. Ook de urenlange wachtrij met de Odido klantenservice die niks voor elkaar krijgt, jullie glasvezelmensen/backoffice die niks voor elkaar krijgen...

Ik ben het nogal zat. Ik heb van mijn kant nu zo’n 5x ruim 4 uur voor NIKS thuisgezeten. 20 uur! Ik zou het eens in rekening moeten brengen bij jullie. Een halve werkweek. Voor een niet werkend ding in m’n huis. 

Nog nooit zo’n slechte ervaring gehad in de 20 jaar dat ik m’n eigen internetverbindingen regel.

Ik was bij Ziggo weg omdat ik een fatsoenlijke lijn wilde. Nu zit ik al meer dan een jaar op een suf DSL lijntje van Odido (glas zou eigenlijk vorig jaar oktober al aangelegd zijn, ik kon het in januari bestellen en in september kwamen ze eens een keertje). 

20 uur zinloos wachten, hoe gaan jullie dat compenseren? 20 uur werktijd weggegooid door jullie gepruts. En… wanneer werkt die glasvezel nou eindelijk? 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @BasOort, bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp je sentiment hierin volledig. Ik heb ook direct je dossier erbij gepakt en ik zie dat dit niet geheel vlekkeloos verloopt. Mijn excuses hiervoor. Het lijkt erop dat ze de vinger niet op de juiste plek kunnen leggen om dit op te lossen. Ik zie dat ze opnieuw de onderaannemer hebben aangestuurd om alles na te lopen. Ook zie ik dat er nog een DSL lijn actief is op jouw adres, klopt dit? 

 

Op dit moment is het opnieuw wachten op de onderaannemer. Ik hoop oprecht dat je snel kunt genieten van een werkende glasvezelverbinding. Zodra je eindelijk opgeleverd bent kunnen we kijken naar een passende compensatie. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, dat klinkt inderdaad een stuk beter. Dat hoop ik ook. Keep me posted zodat ik actie kan ondernemen voor je waar nodig!

Vanochtend werd ik wakker gebeld. ODF voor een lijnmeting. Zonder afspraak, maar okee, kom maar meten. Binnen een minuut na binnenkomst was het euvel gevonden. De fiber is gebroken bij het terugwikkelen op de spoel, door de vorige monteurs van ODF en/of Terrado. 

De beste man was duidelijk niet blij, ik was het zoveelste adres met exact hetzelfde probleem in de wijk. Er is nu een lasser onderweg om de fiber te repareren. 

Dit was even een tussendoor update, Straks gaan we zien of het nu inderdaad opgelost gaat worden. 

@Tommie van Odido nou, eindelijk, 8 maanden na mijn eerste klagen werkt de glasvezelverbinding. Odido glasvezel heeft me talloze uren en heel veel energie gekost, Wat kun je voor praktische compensatie daar tegenover zetten?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasOort, ik ben blij om te horen dat het eindelijk gelukt is!

Ik heb het een en ander voor je nagevraagd en omdat je wel gebruik hebt kunnen maken van internet is er vrij weinig wat ik mag doen. Uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen om drie volledige maanden voor je te vergoeden. Meer dan dit kan ik niet doen. Zal ik dit meteen voor je in orde maken?  

@Tommie van Odido Dat lijkt me een mooie en nette oplossing!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het meteen voor je in orde gemaakt @BasOort. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

*zucht*

ik was even twee nachtjes weg en ergens in die tijdspanne is het weer stuk. Rood knipperend LOS lampje, dus… Geen licht op de vezel. 

En natuurlijk doet de DSL lijn het ook niet meer. Dus het is weer helemaal knudde, @Tommie van Odido ...

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @BasOort, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik zie dat er inmiddels al een ticket openstaat bij de technische dienst. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen. Om je uit de brand te helpen kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Reageer