Skip to main content

Bij mij hangt reeds een L2Fiber kastje in de meterkast. L2Fiber is overgenomen door T-Mobile. In mijn bestelstatus staat echter dat er nog geen aansluitpunt aanwezig is. De klantenservice verwees mij naar Van Gelder. Die wil weer gaan graven na de bouwvak. Niet nodig dus.Ik ben nu in verwarring. Waar wacht ik nu op?

Hallo Jason,

bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop dat ik snel van het netwerk gebruik kan maken. 


@RudiSpitz

Het is eerst aanleg van PoP naar FTU, dan patch door beheerder en vervolgens komt Guidion thuis de installatie van het modem doen.


Inderdaad, Guidion verzorgt de aansluiting vanaf de FTU, VwT en Van Gelder zorgen voor de aanleg vanaf de PoP t/m de FTU, en om het makkelijk te maken, de eigenaar van de PoP zorgt dat daar jou lijn gepatcht word, meestal is dit KPN maar bij voormalig L2Fiber kan het ook een ander zijn.


Hi @RudiSpitz, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en ik zie dat we nog steeds wachten op een reactie van Van Gelder. Zojuist heb ik één van mijn collega's van de technische dienst laten weten of dit proces versneld kan worden en of er wellicht al een update beschikbaar is, ik wil je namelijk graag meer duidelijkheid geven. Zodra ik hier wat van hoor, dan laat ik dat meteen aan je weten. Beloofd! 💪


Hi @RudiSpitz, ik wil je graag laten weten dat mijn collega van de technische dienst hier verder achteraan gaat voor je! Hij gaat kijken of hij meer schot in de zaak kan krijgen, dus hij zit hier bovenop. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan vooral. Dan help ik je graag! 


Beste T-mobile

Wij zijn weer een jaar verder en nog steeds geen glasvezel in mijn appartement. Nu dus twee jaar(!) geen enkele vordering gemaakt in mijn bestelling. Geen enkel contact met VanGelder of T-Mobile!  

Een aantal moderators die hier eerder naar gekeken hebben, zijn niet meer werkzaam als moderator. Sta dus waarschijnlijk weer achteraan. IK wordt hier moedeloos van. T-Mobile kan tenminste het fatsoen opbrengen om contact te zoeken en aangeven waar het probleem nu zit? En nu niet afschuiven naar VanGelder aub.


Hoi @RudiSpitz, ik snap dat dit niet een heel gewenst bezoek was! Er gaat een tijd overheen voordat het complete opleverproces gereed is, het activeren van de lijn is daar een belangrijk onderdeel van. Weet dat ook wij niets liever willen dan jou zo snel mogelijk online!


Nu al vanaf juni geen internet-aansluiting via glasvezel. L2 kastje in de meterkast. VanGelder gebeld maar daar had men geen informatie over mij.  Ik heb geen idee waar ik nog op zit te wachten. Heeft iemand inzicht in mijn status? In ‘mijn status’ op de T-Mobile site staat nog steeds dat er gegraven moet worden.


Hoi @RudiSpitz ,

Momenteel nemen we om de dag contact op met de onderaannemer Van Gelder om de status van de oplevering te checken. We wachten vanaf onze kant nu op antwoord, maar weet dat we hier bovenop zitten. Mocht er dan ook een update zijn, dat hoor je dat direct. Heb je vragen? Laat het vooral weten, we zitten voor je klaar! 🙌


Beste Moderators,

er is helaas nog geen beweging in mijn status. M.a.w. nog steeds geen aansluiting. Ik zie Van Gelder wel in de buurt rondlopen. Bovendien worden er overal om on heen kabels gelegd. Ik hoop niet dat ik onder aan de stapel terecht ben gekomen. Komt hel allemaal wel in orde?


We zijn weer een maand verder. Nog steeds geen zicht op onze aansluiting?

 


Hi @RudiSpitz, ik snap je vraag helemaal. Mijn excuses voor dit gevoel! Om je goed te helpen heb ik rechtstreeks om een update gevraagd bij onze Fiber afdeling. Ik wacht dit antwoord eerst af en kom dan bij je terug. Dit kan een één of twee werkdagen duren. Super bedankt, je hoort snel van mij!


Hi @RudiSpitz, mijn collega heeft je gebeld maar zonder succes. Er is daarom een e-mail naar je gestuurd met meer informatie. Mijn collega zal jou op de hoogte houden!


Hi @RudiSpitz, mijn collega heeft je gebeld maar zonder succes. Er is daarom een e-mail naar je gestuurd met meer informatie. Mijn collega zal jou op de hoogte houden!

Beste Cheyenne

ik probeer op de e-mail te reageren maar krijg de melding dat het adres niet meer in gebruik is.

Mocht ik ivm met mijn werkzaamheden als docent, telefonisch niet opnemen laat dan alsjeblieft een voice-bericht achter.


Maar weer eens proberen. Volgen jullie postcodechecker zou ik zonder problemen glasvezel kunnen krijgen. Heb ik ook al vaker aangegeven. Ik kan nu zelfs mijn status niet meer zien. Meer dan twee jaar T-Mobile. Wees anders gewoon eerlijk en zeg dat ik beter bij een andere provider kan aankloppen.


Hi @RudiSpitz, ik begrijp volkomen dat je niet altijd de telefoon op kan nemen. Normaliter als dit gebeurt spreken ze een voicemail in.

@Cheyenne heeft navraag gedaan, echter is het antwoord hierop alleen direct naar haar gestuurd. Ik heb daarom een nieuwe navraag gedaan, ze gaan je nogmaals hierover opbellen, houd je telefoon goed in de gaten. Ook heb ik gevraagd de update met mij te delen, stel het lukt niet om op te nemen en ze laten geen bericht achter, dat ik het je dan kan vertellen.  


kan iemand mijn klantnummer achterhalen?

Rudi Spitzers

*** (bewerkt door moderator i.v.m. delen privégegevens)


Hoi @RudiSpitz, ik zal je klantnummer in een privébericht delen! Groetjes, Ishana


Woensdag  27 oktober werd er aangebeld. Iemand van T-Mobile voor de deur. ‘Ah u komt de boel aansluiten …’. ‘Nee ik kom u interesseren voor een glasvezelaansluiting’ … De firma Van Gelder was voor het huis nl. kabels in de grond aan het leggen. Zucht. Maar weer uitgelegd dat ik al vele maanden zit te wachten op het activeren van de hele handel. Hij zei dat hij met zijn teamleider zou overleggen en dan zal het wel binnen een maand geregeld kunnen zijn. Schouwing was helemaal niet nodig. Maar helaas. Niets bekend. Kreeg wel weer een folder met het bekende 070 nummer. Of ik die wil bellen? Dan zal het allemaal snel geregeld worden. Ondertussen nog steeds geen progressie in mijn status. Zucht. 


Hoi @RudiSpitz, ik heb weer navraag voor je gedaan en heb met VWT contact opgenomen. Zodra ik van hen een antwoord krijg, laat ik het direct weten. Om valse verwachtingen te voorkomen, kan ik geen tijdsindicatie geven, maar doorgaans antwoorden ze binnen vijf dagen. 


Goedemiddag @RudiSpitz, van harte welkom op de Community! 

Wanneer je al een FTU (glasvezelaansluitpunt) thuis hebt hangen, kan de schouw overgeslagen worden. Van Gelder heeft in dit geval dan geen toegevoegde waarde, tenzij de vezel/kabel opnieuw naar binnengebracht moet worden. Ik zal doorgeven aan onze operationele, technische afdeling dat jij al een kastje thuis hebt in de meterkast en dat er daarom vrijwel direct overgegaan kan worden op installatie van de apparatuur. 

Heb jij een nieuwbouwhuis toevallig of is de woning na de vorige bewoners vernieuwd?


Dus:

eerst wachten op 

patch van Point of Presence (POP) (eigenaar T-Mobile)?

dan wachten op

Van Gelder voor aanleg POP naar FTU?

dan wachten op

Fiber termination unit (FTU) naar Router door Guidion?


Hallo Boris

Dank voor je reactie. Ik begrijp hieruit dat de aannemer iemand anders is dan het bedrijf Gideon? 


Hoi @RudiSpitz ,

Goed dat je het bij ons navraagt! We wachten tot we het signaal krijgen van de aannemer dat de installatie van de patching en bekabeling volledig is opgeleverd. Wij kunnen aan de hand daarvan de lijn activeren en de installatie binnenshuis af te ronden. 


Hallo Lisa, bedankt voor je reactie. Maar waar wacht T-mobile eigenlijk op?


Reageer