Hallo,
Afgelopen woensdag 20/03 is na veel omzwervingen in de ordercommunicatie door Odido een monteur van Guidion langs geweest om mijn glasvezelverbinding te installeren. Deze monteur kwam 2 uur te laat waardoor ik in plaats van alleen een ochtend de hele dag vrij heb moeten nemen, praatte niet tegen mij toen ik hem vragen stelde en toen het lampje voor “Internet” op het modem rood bleef, haalde hij zijn schouders op, mompelde hij dat hij een ticket zou indienen en dat ik Odido maar moest bellen en is toen vrij letterlijk met gierende banden vertrokken. Hij heeft overigens ook namens mij getekend op de werkbon, zonder mijn weten. Afijn.
Onaangename ervaring met deze installateur terzijde, ik heb nog altijd geen internet. Ik heb direct na deze mislukte installatie contact gehad met Odido, zij gaven aan dat het probleem tussen de wijkcentrale en het aansluitpunt in mijn woning zit en hebben gezegd dit door te spelen naar de technische dienst. Er werd een ticket ingediend en ik zou binnen twee werkdagen antwoord krijgen. Radiostilte tot nu toe, twee werkdagen later. Ik heb enkele malen de servicebalie gebeld om proactief een update te verkrijgen, zij gaven e-mails naar de technische dienst te versturen om prioriteit aan te geven, maar tot nu toe is dit eenrichtingsverkeer geweest in de “black box” van deze technische dienst: ik heb nog geen antwoord of updates mogen ontvangen.
Dit gehele proces is ontzettend moeizaam gegaan door niet-nagekomen beloftes en toezeggingen van medewerkers van Odido, vol foutmeldingen en situaties waarvan ervaren medewerkers van Odido aangaven dat zij deze nog nooit hadden gezien. Voor context: ik kan nu niet vanuit huis inloggen voor mijn werk of thuiswerken want voor de citrix-omgeving die wij gebruiken is een beveiligde verbinding nodig, dus als ik in het weekend opgebeld word moet ik fysiek naar mijn werk rijden-- 1 uur bij mij vandaan. Ik ben onderhand bijna door mijn mobiele databundel voor de maand heen (niet van Odido) en mijn apparaat heeft geen dual sim, waardoor ik de herhaaldelijk aangeboden tegemoetkoming in de vorm van een voucher voor onbeperkt internet van Odido niet kan accepteren.
Ik sta onderhand met mijn rug tegen de muur. Ik heb hierover herhaaldelijk en duidelijk mijn beklag gedaan bij de servicemedewerkers die zich uitermate behulpzaam opstelden, maar die mij helaas ook niet verder konden helpen dan te wijzen in de richting van deze mysterieuze doch frappant stilzwijgende technische dienst, die mij tot nu toe nog niet vereerd heeft met een antwoord of update. Dit is overigens geen klacht richting de medewerkers die mij te woord hebben gestaan, maar wel over de interne communicatie binnen Odido als bedrijf.
Ik hoor graag z.s.m. een praktische oplossing voor deze situatie, het liefst in de vorm van een groen lampje dat mij bemoedigend tegemoet schijnt vanaf mijn Zyxel T-56 modem.
Gr Wintertaling
Beste antwoord door wintertaling
Bekijk origineel