Skip to main content

aanleg glasvezel haarlem (burgwal buurt)

  • 13 October 2023
  • 39 reacties
  • 598 Bekeken

ik heb in maar 2022 via een verkoper aan de deur een glasvezelabonnement besteld. sindsdien wordt de aanleg elke week op t-mobile/odido weer een weekje opgeschoven. 
het is inmiddels 1 jaar, 7 maanden en 4 dagen (583 dagen / 83 weken) geleden dat ik de bestelling geplaatst heb. 
wordt dit ooit nog opgeleverd? postcode 2011 in haarlem

39 reacties

voor de geschiedschrijving. 
we doen er weer een maandje bij. 
 

 

@Tommie van Odido  @Cal van Odido @Cheyenne van Odido @Ishana van Odido 

KPN heeft vandaag glasvezel tot onze voordeur gelegd. het kán dus wel. geen idee waar jullie partner ODF mee bezig is. Aangezien jullie al >2 jaar een contract niet kunnen leveren, ga ik ervan uit dat ik straks zonder verdere opgaaf van redenen kan opzeggen als KPN straks wel huisaansluitingen gaat doen (zij geven nu aan augustus of september voor mijn adres)?

nog maar weer een maandje erbij
 

 

Reputatie 7
Badge +3

@wouterkoen Ik ben direct het systeem ingedoken om na te gaan wat de planning is op jouw adres. Ik kan dit zelf niet volledig inzien, maar ik heb meteen mijn collega’s van de Fiber afdeling gevraagd contact op te nemen met de (externe) netwerkbeheerder. Zodra ik meer weet over de planning, laat ik je dit meteen weten! 

 

Hoi @JasperHaarlem, ik geef je graag duidelijkheid! Wanneer het mogelijk is voor jou om Glasvezel aan te vragen, zul je dit op Mijn Odido zien verschijnen bij ‘Abonnementen’: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis. Je zult op deze pagina dan kiezen om je internetverbinding te wijzigen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, het lijkt erop alsof jullie alleen de laatste berichten lezen en daardoor nog steeds niet weten wat het echte probleem is. Het gaat mij er niet om of ik een lopende aanvraag heb of niet, daar begon jouw collega Tommie over.

Het gaat mij erom dat jullie al sinds vorig jaar roepen binnen een maand aan te gaan sluiten, maar die datum steeds vooruit schuiven. Waarmee jullie ons als klanten voorliegen en mij er bijvoorbeeld ingeluisd hebben om voor een maandje DSL aan te sluiten (wat nu al een half jaar is).

Derhalve is mijn vraag, en ik denk ook van mijn buurtgenoten, wanneer gaat er nou echt aangesloten worden?

Wederom wordt mijn hulpvraag volledig genegeerd na eerst een incoherent antwoord te hebben gekregen.

 

Overigens heb ik van jullie vandaag een mail ontvangen “Je kan je overstap op Glasvezel al regelen.”. Ik hoef enkel in te loggen en dan zou ik de glasvezelaanvraag moeten kunnen afronden. Niet dus, er is geen enkele mogelijkheid daartoe:

 

@Tommie van Odido @Ishana van Odido @Teresa van Odido ik snap dat het vakantieperiode is maar 2 weken is toch wel lang. Ik wacht nu al sinds 29 April tot jullie met meer informatie komen over wanneer er in onze wijk aangesloten kan worden.

Reputatie 7
Badge +9

Op dit moment kun je alleen een pre-order plaatsen @JasperHaarlem. Verder heb ook ik geen informatie over de situatie op dit moment. Het is rustig afwachten voordat de glasvezel is aangelegd en de wijkcentrale volledig opgeleverd is.

Reputatie 2

@Tommie van Odido, de teller op het aantal dagen, dat @JasperHaarlem of @wouterkoen wachten om verbonden te worden, staat op zijn minst een half jaar en vast meer dan 2 jaar.

 

Als er echt problemen zijn in de wijkcentrale, dan zouden meer mensen last hebben gehad met hun aansluiting. Feit dat men gewoon aangesloten kan worden en dat we nog geen vooruitzicht hebben wanneer wij aan de beurt zijn, is toch verontrustend. 

Als we het toch hebben over het deel waar de netwerkbeheerder verantwoordelijk voor is. Het feit dat je geen informatie van ODF krijgt in hun voortgang, maakt het nog schrijnender. 
 

Als we in die zin bellen met ODF, stellen zij dat er nog geen goedkeuring van de woningcorporatie is. Maar als ik zelf met mijn woningcorporatie gebeld heb, is die goedkeuring er vrij snel als ODF die zou aanvragen en dat KPN dat inmiddels wel gedaan heeft. 
 

Volgens mij legt Odido de focus op het mobiele netwerk en is het vaste netwerk maar een after thought. Dit zeg ik dan ook met het idee dat wij immers van het kastje naar de muur worden gestuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @WillekeurigGebruikersnaam, ik had je echt graag ander nieuws willen geven maar dat kan ik niet op dit moment. ODF is de enige partij die op dit moment informatie kan doorgeven. Het enige wat jullie op dit moment kunnen doen is contact opnemen met ODF. Ik had graag meer willen doen maar wij gaan niet over de aanleg van het glasvezel. 

Ha @Tommie van Odido nog steeds wordt de teller iedere maand verlengd met één maand. Ik ben eind vorig jaar klant van jullie geworden onder de voorwaarde dat ik begin Januari glasvezel geleverd zou krijgen. Vervolgens met veel pijn en moeite wel een DSL punt gekregen met wederom de belofte dat glasvezel ieder moment zou komen.

Ik krijg nu al maanden data te zien die steeds veranderen en ik kan dan ook niets anders dan concluderen dat jullie mij als klant hebben binnengehaald onder valse beloften. Ondertussen heb ik bericht gekregen van KPN dat zij hier binnen 4 weken kunnen gaan aansluiten. Zij geven echter aan geen kosteloze overstapservice te kunnen regelen omdat mijn contract bij jullie nog tot eind december doorloopt. Gezien de valse beloftes kom ik graag met jullie in contact om kosteloos mijn contract vervroegd op te zeggen. Bij voorbaat dank.

Reputatie 2

Ha @Tommie van Odido nog steeds wordt de teller iedere maand verlengd met één maand. Ik ben eind vorig jaar klant van jullie geworden onder de voorwaarde dat ik begin Januari glasvezel geleverd zou krijgen. Vervolgens met veel pijn en moeite wel een DSL punt gekregen met wederom de belofte dat glasvezel ieder moment zou komen.

Ik krijg nu al maanden data te zien die steeds veranderen en ik kan dan ook niets anders dan concluderen dat jullie mij als klant hebben binnengehaald onder valse beloften. Ondertussen heb ik bericht gekregen van KPN dat zij hier binnen 4 weken kunnen gaan aansluiten. Zij geven echter aan geen kosteloze overstapservice te kunnen regelen omdat mijn contract bij jullie nog tot eind december doorloopt. Gezien de valse beloftes kom ik graag met jullie in contact om kosteloos mijn contract vervroegd op te zeggen. Bij voorbaat dank.

 

 

In de tien dagen na je post is er nog geen enkele reactie geweest binnen deze topic. Nu had ikzelf een aantal vragen rond je aanvraag, na het lezen van je bericht.

Heb je buiten dit community om nog contact gehad met Odido en zo ja, hoe liep dit?

Even los van je contact en of je antwoord hebt gekregen op je vraag. Zoals je aangeeft in je post, wil KPN in de komende tijd zijn eigen kabel bij je komen aanleggen. Dit gaat natuurlijk het zaak iets moeilijker maken. 
 

Zodra dat klaar is, kan je namelijk ook glasvezel activeren van odido via het KPN netwerk. Ik weet alleen niet zeker hoe je dit voor elkaar kunt krijgen. Dit geeft je een mogelijkheid om je contract uit te zitten tot aan december denk ik. En als dit gebeurt, zal je niet langer meer via dsl internet en verouderde telefoonverbinding. Denk je hier naar in overweging kunt nemen.


Nu was ik nog nieuwsgierig naar het idee of je te maken hebt met een woningcorporatie of vve? Zo ja, kun je dan vragen aan het één of het ander of ODF een aanleg verzoek heeft gedaan?

Ha @Tommie van Odido nog steeds wordt de teller iedere maand verlengd met één maand. Ik ben eind vorig jaar klant van jullie geworden onder de voorwaarde dat ik begin Januari glasvezel geleverd zou krijgen. Vervolgens met veel pijn en moeite wel een DSL punt gekregen met wederom de belofte dat glasvezel ieder moment zou komen.

Ik krijg nu al maanden data te zien die steeds veranderen en ik kan dan ook niets anders dan concluderen dat jullie mij als klant hebben binnengehaald onder valse beloften. Ondertussen heb ik bericht gekregen van KPN dat zij hier binnen 4 weken kunnen gaan aansluiten. Zij geven echter aan geen kosteloze overstapservice te kunnen regelen omdat mijn contract bij jullie nog tot eind december doorloopt. Gezien de valse beloftes kom ik graag met jullie in contact om kosteloos mijn contract vervroegd op te zeggen. Bij voorbaat dank.

 

 

In de tien dagen na je post is er nog geen enkele reactie geweest binnen deze topic. Nu had ikzelf een aantal vragen rond je aanvraag, na het lezen van je bericht.

Heb je buiten dit community om nog contact gehad met Odido en zo ja, hoe liep dit?

Even los van je contact en of je antwoord hebt gekregen op je vraag. Zoals je aangeeft in je post, wil KPN in de komende tijd zijn eigen kabel bij je komen aanleggen. Dit gaat natuurlijk het zaak iets moeilijker maken. 
 

Zodra dat klaar is, kan je namelijk ook glasvezel activeren van odido via het KPN netwerk. Ik weet alleen niet zeker hoe je dit voor elkaar kunt krijgen. Dit geeft je een mogelijkheid om je contract uit te zitten tot aan december denk ik. En als dit gebeurt, zal je niet langer meer via dsl internet en verouderde telefoonverbinding. Denk je hier naar in overweging kunt nemen.


Nu was ik nog nieuwsgierig naar het idee of je te maken hebt met een woningcorporatie of vve? Zo ja, kun je dan vragen aan het één of het ander of ODF een aanleg verzoek heeft gedaan?

Ha nee helaas ben ik door een druk werkschema nog niet in de gelegenheid geweest om met Odido te gaan bellen. Ik hoop dat volgende week op te kunnen pakken, aangezien er hier geen service verleend wordt.

Odido huurt inderdaad hier en daar capaciteit van KPN om via hun kabel glasvezel te kunnen leveren, zo ver ik te horen heb gekregen huren zij die capaciteit enkel in gebieden waar zij zelf geen glasvezelkabel hebben liggen. Dat is hier dus niet van toepassing.

Als ik de postcodecheck doe van Odido zie ik dan helaas ook nog steeds het standaard riedeltje, ondanks dat maandag de aansluiting hier in huis geplaatst gaat worden. Bijkomend grap is dat Odido het onmogelijk maakt om een glasvezelaanvraag in te dienen wanneer je reeds DSL hebt, waardoor servicemedewerkers vervolgens aangeven nog minder inzicht in jouw situatie te hebben. Terwijl je toch echt tijdelijk DSL moet aanvragen wil je kunnen internetten.

Hier geen VVE of iets dergelijke, koopwoning zonder verdere toestanden dus alle lijntjes lopen direct. ODF heeft maanden terug een brief langs gebracht dat ze een keer willen gaan aansluiten, maar bij het bellen naar ODF geeft men nog steeds aan dat er nog niets op de planning staat.

Reputatie 2

Nu er geen spraken is van een VVE of een woningcorporatie stemt me nogal positief in. Helaas wordt het natuurlijk te niet gedaan door een aantal andere zaken.

In het gedachte dat er in Den Haag, Rotterdam en Eindhoven het aanleg van glas via Primevest liep. Dit was natuurlijk overgenomen door KPN en zodoende het idee geopend dat KPN nu iets van betekenis kon zijn. Helaas is dit nu voor ons niet langer een mogelijk oplossing, gezien de inhuur van capaciteit in gebieden waar Odido geen actieve lijnen heeft.

Nu had ik in mijn eerste poging tussen 21 december 2021 tot 15 mei 2023 een speed upgrade lopen bij T-Mobile (ja toen het naamsverandering nog niet was voltrokken) van DSL naar glas. Ik dacht dat het een mogelijkheid was. Maar dat geldt nu vast niet meer.

Nu je aanleg voor komende maandag gepland staat, vrees ik nu voor het ergste met het bericht zodra je glasverbinding actief is, je dsl verbinding uit wordt geschakeld. Het ziet er bleekjes uit, vooral met het idee dat de klantenservice minions net als de community moderators hier een potje van kunnen maken.

Dat de ODF klantenservice aankomt met dat je niet op de planning staat heb ik al wat vaker voorbij horen komen samen met de we hebben nog geen goedkeuring van de woningcorporatie.

Begin van de aanvraag in januari, in maart en juli had ik drie vergelijkbare verwachtingen van de waneer de aanlegpartner begint. Dit schuift naar een jaar eerder dan de maand waarin ik de e-mail ontvang.

 

Teleurstelling in ODF en Odido groeit met de dag. Nu is KPN helaas ook voor mij heel traag en sta ik momenteel weer eens gepland voor November of December gepland.

 

en weer een maandje erbij. benieuwd wat er zondag op de site staat.
ps zaterdag gaat kpn de huisaansluiting regelen bij ons. Het kán dus wel. dus dan zal ik hier stoppen met vragen blijven stellen.. KPN regelt iets in 2 maanden wat jullie in >2jaar niet lukt. onbegrijpelijk dat je met odf blijft samenwerken.
in de tussentijd ga ik om de zoveel tijd blijven lachen om jullie ‘haastmakers’ campagne. want als er iets NIET op odido slaat is het dat wel
 

 

Reageer