Skip to main content

Beste allen,

Er zijn inmiddels twee afgesloten topics over dit probleem (eerste tweede), maar deze zijn helaas niet verder gegaan dus bij deze een derde topic.

Na het opnieuw opstarten van de Odido app op mijn philips tv geven bijna alle commerciële zenders geen beeld, maar er is wel geluid. NPO 1,2,3 doen het wel, net zoals RTL Z en een aantal andere zenders. Wanneer de app verlaten wordt vanaf één van de zenders die geen beeld geven, en daarna de app weer wordt geopend, dan werkt het beeld wel weer. Wanneer de app wordt verlaten vanaf een zender die wel al werkt, dan blijven de commerciële zenders geen beeld geven wanneer de app opnieuw wordt geopend. Het probleem lijkt zich voor te doen bij elke keer dat de app nieuw wordt opgestart. 

Hier kun je via WeTransfer een filmpje downloaden waar het probleem te zien zijn en de stappen die ik doorloop om het te reproduceren. Overigens heb ik dit probleem niet op mijn Chromecast with Google TV (4K).

 

Ik heb een Philips 42OLED808. De android versie is volgens mijn tv 12, niet heel behulpzaam in het kader van precieze versie. De security patch is van 5 Februari 2024, kernel versie 5.4.259 en de android tv os build is STT2.220929.001

 

Over het algemeen vind ik dit probleem niet super storend. Als ik het tegenkom dan ga ik even naar het home menu en open ik de app weer, dan is het weg. Het is echter wel een beetje vervelend, en zou qua ervaring niet zo moeten gaan.

En mijn welgemeende excuses, idd heb ik dit gezegd, wat niet wegneemt dat het nog steeds niet is opgelost


En mijn welgemeende excuses, idd heb ik dit gezegd, wat niet wegneemt dat het nog steeds niet is opgelost

Ook niet met media tunneling aan?


Dat ik nou in het geheel niet zou weten hoe dat op mijn tv aan te zetten!!!!


Dat ik nou in het geheel niet zou weten hoe dat op mijn tv aan te zetten!!!!

In de Odido app, onder instellingen.


Ik weet dat het heel dom klinkt maar hoe open ik. De instellingen in de odido-app, die app is een icoontje op mijn beginscherm als ik daar op klik start odido…..


Ik weet dat het heel dom klinkt maar hoe open ik. De instellingen in de odido-app, die app is een icoontje op mijn beginscherm als ik daar op klik start odido…..

Je klinkt zeker niet dom, vragen als je iets niet weet is juist goed! Ook direct een mooi voorbeeld waarom het belangrijk is dat iets gewoon werkt.

Als je op het pijltje omhoog drukt als de app open is heb je verschillende opties. De TV gids en instellingen zitten daar o.a.


Hi @Luke the Duke en @Wijchen, zouden jullie Media Tunneling kunnen inschakelen zoals @waterstof81 aangeeft? Werkt het dan wel? 


Ik kan inmiddels bevestigen dat dit goed werkt op mijn Philips Oled908! En ik ben tevens prettig verrast met de ervaren beeldkwaliteit.

Dank!


Super fijn dat het nu helemaal goed werkt voor je @Luke the Duke, top! 😄 Handig dat je dit kon terugkoppelen. Namens de andere moderatoren: heel graag gedaan en ik wens je nog heel veel kijkplezier toe.


Super fijn dat het nu helemaal goed werkt voor je @Luke the Duke, top! 😄 Handig dat je dit kon terugkoppelen. Namens de andere moderatoren: heel graag gedaan en ik wens je nog heel veel kijkplezier toe.

Ondanks dat er nu een maniertje is waarop het werkt, zou het natuurlijk gewoon moeten werken na installatie van de app. Hopelijk nemen jullie het wel mee zodat er een definitieve oplossing gevonden wordt. Er zijn inmiddels meerdere topics over dit onderwerp en dat laat zien dat ‘media tunneling’ aanzetten niet iets is wat iedereen zomaar bedenkt, doet of kan.


Helaas bij mij is het geen oplossing, ik zit dus nog steeds met zwart beel wel geluid en moet dan de tv uitzetten en weer aan, dit is niet goed


Media tunneling aanzetten geeft een boel andere problemen, zoals bv een opname die niet meer afspeelt er komt dan een beeld-freeze en alles staat stil, ook schakelen werkt dan niet meer. Tv moet uit en weer aan.


Een poos geleden belde een van de medewerkers hoe het ging met de problemen, uitgelegd dat het nog steeds bestond (zzie historie) hij ging dit doorzetten naar de technische dienst, helaas nog steeds geen oplossing, wat is er aan de hand bij Odido, weet de technische dienst het niet meer of wat?


Hi @Wijchen, het probleem is nog steeds in onderzoek. Hopelijk hebben we binnenkort meer informatie hierover. 


Wij hadden zojuist weer het probleem. Geen beeld op Odiido en NPO zodra de wedstrijd begon.

Inmiddels iets gevonden wat misschien werkt. Dat stond hier ergens op het forum.

 Zet in de Odido app  ‘media tunneling’ aan

 Dit doe je door in de Odido app pijltje omhoog te doen. Dan ga je naar het poppetje en bij de instellingen onder ‘Ondertiteling en audio’ zie je dan ‘Media Tunneling inschakelen’ staan. Deze zet je aan. Hopelijk werkt dit ook voor jou.

 

 

 


.Dank voor je reactie, ik had dat al geprobeerd (zie historie) maar dat leverde weer veel andere problemen op, dit is echt voor de tech-people van Odido, maar die zijn met een roeibootje op open zee aan het zoeken denk ik.


Nou inderdaad! Het is gewoon bizar dat hier geen duidelijke oplossing voor is terwijl het probleem nu toch wel bekend moet zijn!!

 


Reageer