Skip to main content

Goedendag,

 

Ik ondervind al maanden problemen met de ‘oude’ tv box, sinds de verbinding is overgegaan van ADSL naar Glasvezel. Ik ben er toen niet uitgekomen met de helpdesk en ben maar tv gaan kijken zonder tv box; via de app. Nu zie ik op uw website dat er nu nieuwe mediaboxen zijn. Is het mogelijk om de oude tv box om te ruilen voor een nieuwe mediabox? Ik betaal er tenslotte iedere maand wel voor. 

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,


Roy Schellevis

Hoi @RoyS1988, goed dat je dit aangeeft! Ik zie het ticket inderdaad in ons systeem en het wordt zo snel mogelijk behandeld. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! ☀️ Groetjes, Ishana


Ik heb maar voor de zekerheid ook telefonisch contact opgezocht met Odido. Er wordt een case gemaakt omtrent deze klacht. Ben hier niet over te spreken


Goedendag,

Ik begin nu wel behoorlijk m’n geduld te verliezen. Alles zou goed staan en niets zou gefactureerd worden. Bij de factuur van juli 2024 staat een boete bedrag van 90 euro voor het “niet inleveren van de mediabox”. Ik heb nu al zo vaak aangeven dat er van alles misgaat qua retour zenden met Odido en dan nu ook nog weer dit. Graag corrigeren!! 


Hoi @RoyS1988, geen zorgen! Ik heb het direct nagekeken en alles staat correct in ons systeem. Je retour is hierbij verwerkt en bevestigd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


@RoyS1988 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik heb meteen de track & trace bekeken om te zien waar het pakket blijft. Echter lijkt het er op dat deze blijft hangen op “verzonden op 13 mei”. Ik ben gelijk voor je gaan kijken, maar het pakket is nog niet verwerkt in ons systeem. Het kan zijn dat het pakket is zoek geraakt, maar ik wil dit nog even afwachten. Mocht het pakket a.s. vrijdag nog niet zijn verwerkt, zal ik dit als vermist verwerken. De boete wordt dan niet in rekening gebracht. 

 Beste Teresa,

Tot op heden nog steeds niks gehoord van Odido dat het pakket is ontvangen. Ik neem aan dat nu bovenstaand bericht word opgepakt?

 

met vriendelijke groet,

 

Roy Schellevis


Dat zijn inderdaad de bekende issues met de Mediabox @Emzed. In dit topic kun je onderaan de bekende problemen bekijken en ook hier worden ze geupdate als er nieuws over is!

 

 


We hebben de nieuwe mediabox nu een tijdje in gebruik. Hij bevalt op zich echt heel goed maar soms hebben we twee problemen bij het kijken van TV:

Soms valt een deel van het geluid weg. De stemmen klinken dan heel ver weg. Even zappen verhelpt het probleem meestal wel. 
Sommige zenders gaan even een seconde op zwart, daarna hebben we een minuutje weer beeld. Als dit gebeurt moeten we de box herstarten. 

Hebben meer gebruikers deze problemen en waar komt dit door? 
 


@RoyS1988 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik heb meteen de track & trace bekeken om te zien waar het pakket blijft. Echter lijkt het er op dat deze blijft hangen op “verzonden op 13 mei”. Ik ben gelijk voor je gaan kijken, maar het pakket is nog niet verwerkt in ons systeem. Het kan zijn dat het pakket is zoek geraakt, maar ik wil dit nog even afwachten. Mocht het pakket a.s. vrijdag nog niet zijn verwerkt, zal ik dit als vermist verwerken. De boete wordt dan niet in rekening gebracht. 


Beste Cheyenne,

 

Helaas tot op heden niks van Odido vernomen dat het pakket is ontvangen. Graag hier actie op ondernemen, zodat ik niet de onterechte boete ontvang. Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

 

Roy Schellevis


Hi @RoyS1988, goed dat je dit laat weten. Excuus voor de e-mail! De verwerking van de apparatuur kan bij een retour zeker 10 werkdagen duren. Ik wil je daarom vriendelijk vragen om het tot volgende week af te wachten. Je dient in de loop van komende week een e-mail te ontvangen waarin wij bevestigen de apparatuur te hebben ontvangen. De boete zal er dan niet komen. Heb je aan het einde van komende week niks vernomen? Trek dan hier aan de bel. Ik ga dan opzoek naar de zending en regel dat de boete er niet komt. Bedankt voor je geduld!


Vandaag dan toch de mail ontvangen dat ik zogenaamd de apparatuur nog niet heb terug gestuurd. Ik denk dat ik als helderziende aan de slag moet gaan. Zie mijn bericht van 6 dagen geleden voor het inleverbewijs bij DHL. Graag dit met spoed oppakken zodat deze 90 euro niet ONTERECHT wordt afgeschreven. Alvast bedankt

 


Hoi @RoyS1988, heel erg bedankt voor je feedback en moeite! Dit waarderen we. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Als de alternatieve niet zou werken hadden we het niet gedeeld @RoyS1988. Ik kan je jammer genoeg geen andere QR-code geven. Zorg wel dat het een DHL ServicePoint (DHL Parcel) is en geen ander punt.

 

 


Bedankt voor de “goede” service… misschien in het vervolg ook geen tegenstrijdige berichten naar klanten sturen. Het is dat de oude tv box hier nog ligt, maar als ik de e-mail van uw collega had opgevolgd, dan had deze nu bij het grofvuil gelegen. Ik lever hem wel in bij een DHL servicepunt zonder retourlabel. Maar hopen dat die dan niet zoek raakt en ik nog vaker e-mails ontvang van Odido


Als de alternatieve niet zou werken hadden we het niet gedeeld @RoyS1988. Ik kan je jammer genoeg geen andere QR-code geven. Zorg wel dat het een DHL ServicePoint (DHL Parcel) is en geen ander punt.


Hi @RoyS1988, de Amino Aria 7X dient inderdaad nog wel retour gestuurd te worden. Je hebt gister een e-mail ontvangen met daarin een link naar de QR-code om het af te leveren bij een DHL punt. Werkt hij niet? Dan kun je de alternatieve manier gebruiken die in dit topic beschreven staat:  

 

Die mail heb ik inderdaad ontvangen, wanneer ik echter op de link druk kom ik uit op een pagina die niet bestaat. Ik had graag alsnog een QR code ontvangen. Iets langsbrengen zonder retourlabel lijkt mij niet echt een succes ( de alternatieve methode). 


Hi @RoyS1988, de Amino Aria 7X dient inderdaad nog wel retour gestuurd te worden. Je hebt gister een e-mail ontvangen met daarin een link naar de QR-code om het af te leveren bij een DHL punt. Werkt hij niet? Dan kun je de alternatieve manier gebruiken die in dit topic beschreven staat:  

 


Goedendag,

 

Ik ondervind al maanden problemen met de ‘oude’ tv box, sinds de verbinding is overgegaan van ADSL naar Glasvezel. Ik ben er toen niet uitgekomen met de helpdesk en ben maar tv gaan kijken zonder tv box; via de app. Nu zie ik op uw website dat er nu nieuwe mediaboxen zijn. Is het mogelijk om de oude tv box om te ruilen voor een nieuwe mediabox? Ik betaal er tenslotte iedere maand wel voor. 

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,


Roy Schellevis

Hi @RoyS1988, maar natuurlijk!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik heb je direct de nieuwe Mediabox opgestuurd. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ook staan daar de instructie's in hoe je je huidige TV Box kunt retourneren. Alvast veel kijkplezier. 

Goedendag,

 

De nieuwe mediabox werkt prima. Ik kreeg alleen in het begin een bericht waarin stond dat de oude naar een inzamelpunt kon voor oude apparatuur. Nu krijg ik toch telkens e-mails waarin staat dat Odido de oude tv box nog niet heeft ontvangen. Gezien de eerste berichtgeving heb ik echter nooit een retourlabel of iets dergelijks ontvangen, zodat ik weet waarnaar ik de oude tv box moet retourneren. 

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet

Roy Schellevis

 


@Eduard31415927 Tuurlijk, ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt! 😀 Ik had al gereageerd in jouw andere topic: TV box omruilen voor nieuwe mediabox | Odido community


Hoi, ik ben sinds januari lid geworden van Odido maar heb een oude tv box gekregen ipv de nieuwe Mediabox. Kunt u de omruil actie starten?


Hi @RoyS1988, maar natuurlijk!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik heb je direct de nieuwe Mediabox opgestuurd. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra de Mediabox onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ook staan daar de instructie's in hoe je je huidige TV Box kunt retourneren. Alvast veel kijkplezier. 


Reageer