Beantwoord

tv anywhere vis chromecast werkt niet meer


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds kort werkt de tv anywhere app via Chromecast niet meer. Zodra ik een zender wil streamen zie in eerst het roze T-Mobile scherm op de tv, vervolgens aan het laden en daarna een zwart scherm met de melding: er is iets misgegaan. Probeer het later nogmaals.

 

Het heeft eerder wel gewerkt. Op twee telefoons (iOS en Android) maar op beide toestellen heb ik dezelfde foutmelding.

De tv anywhere app werkt op beide toestellen wel, je kunt tv kijken zolang je niet cast via Chromecast.

De Chromecast is bedraad aangesloten en werkt uitstekend met YouTube,Netflix en de Ziggo app.

 

Hoe kan dit en hoe kan ik het issue verhelpen??

 

 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 2 June 2021, 11:03

Bekijk origineel

52 reacties

Klopt, het werkt inmiddels weer @Hans-Juriën 

Reputatie 7

Hi @SvenSt, super om te lezen - dankjewel voor het aangeven! Omdat het probleem op dit moment niet speelt, zal het ook niet te reproduceren zijn door mijn collega’s. Mijn voorstel is dan ook om het onderzoek te openen op het moment dat je dit issue weer ervaart, al hoop ik natuurlijk dat het niet meer terugkomt. Zullen we dat afspreken? Als je ook maar een klein beetje merkt dat het probleem om het hoekje komt kijken, dan klop ik met alle informatie aan bij onze technische dienst. 

Reputatie 7
Badge

@Cooln er bleek een probleem te zijn op één van de servers die ervoor zorgen dat de content wordt afgespeeld (of in dit geval dus niet). Mogelijk hebben je hier last van gehad. Dit probleem is vanmorgen opgelost. Wil je checken of de problemen verholpen zijn?

Ik heb nu ook last van precies hetzelfde als het oorspronkelijke onderwerp. Wij hebben 2 chromecasts, ik kan in de app zelf gewoon kijken, maar naar geen van beide chromecasts casten. Eerst het t-mobilescherm, en dan de melding: er ging iets mis, probeer het later nog eens.

Kreeg vandaag een update van de t mobile  tv anywhere app. Na deze update functioneerde de app in combinatie met de chromecast weer.

Probleem dus opgelost.

Bedankt 

Hi @Frank Hermens, dat is inderdaad gek zeg! Super als je het vanavond nog eens zou willen proberen. We willen het namelijk voor iedereen gefixt hebben. Merci! 

Hallo Lisa, het lijkt nu wel te werken. bedankt voor de genomen moeite.

mvg Frank

Firmwareversie van Cast: 1.56.275994

@Fionadegier Bedankt voor je terugkoppeling! Zou je een screenshot/foto kunnen maken van het scherm én de foutmelding die je daarop te zien krijgt wanneer je de zender probeert af te spelen, alsjeblieft? Dan ga ik na hoe ik je het beste kan helpen. Thanks voor je medewerking!

Zo ziet het eruit. En dit is alleen bij veronica 

Hallo, wij hebben hier ook last van. alles wat we naar de Chromecast streamen werkt gewoon behalve de T-Mobile TV app. Ook de Chromecast resetten en de app opnieuw instaleren heeft niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +16

@Fionadegier Zou ik je mogen verzoeken om jouw Thuis klantnummer toe te voegen aan je Communityprofiel? Dan kan ik jouw huidige abonnement bekijken en je verbinding doormeten. Met de huidige gegevens kom ik enkel een verlopen abonnement tegen. Thanks alvast!

P.s. indien ik het niet op afstand kan oplossen voor je, pakt de technische dienst het over en komt er een oplossing aan.

@Fionadegier Zou ik je mogen verzoeken om jouw Thuis klantnummer toe te voegen aan je Communityprofiel? Dan kan ik jouw huidige abonnement bekijken en je verbinding doormeten. Met de huidige gegevens kom ik enkel een verlopen abonnement tegen. Thanks alvast!

P.s. indien ik het niet op afstand kan oplossen voor je, pakt de technische dienst het over en komt er een oplossing aan.

Wij zijn niet heel lang meer klant bij jullie dat klopt. Dus laat het hier maar bij. Eind van volgende maand zitten wij bij een andere provider.

Hallo Lisa,

Net geprobeerd en werkt zowaar. Al enig idee waar het aan lag? Iedergeval bedankt ook aan tech team 

Gr. Nancy

Reputatie 7
Badge +16

@Fionadegier Graag zoek ik het toch voor je uit, ondanks het feit dat jouw abonnement afloopt. We horen je gewoon te bieden waar je recht op hebt natuurlijk! Ik heb nu echter op elke mogelijke manier een ander abonnement getracht te vinden, maar kom enkel dat ene, reeds beëindigde abonnement tegen. Kun je mij jouw nieuwe klantnummer toesturen, alsjeblieft?

Reputatie 7

Hi @Rob62, wat super om te lezen! Hartstikke goed dat je dit aangeeft, dankjewel. Veel kijk-plezier!

Hi @Nanc000, heel goed dat je dit laat weten! Ik ben nog in afwachting van een update omtrent het onderzoek. Ik hoop dat ik snel kan mededelen dat de oplossing voor iedereen nabij is. 

@Fionadegier Graag zoek ik het toch voor je uit, ondanks het feit dat jouw abonnement afloopt. We horen je gewoon te bieden waar je recht op hebt natuurlijk! Ik heb nu echter op elke mogelijke manier een ander abonnement getracht te vinden, maar kom enkel dat ene, reeds beëindigde abonnement tegen. Kun je mij jouw nieuwe klantnummer toesturen, alsjeblieft?

9052266794 is het klantnummer 

Hi,

Nieuwe klant hier. Nadat ik de afgelopen twee weken zonder problemen tv kon kijken via de app op mijn Chromecast met Google tv lukt dat vandaag niet meer. Ik krijg, net als de mensen hierboven, de melding "er gaat iets mis". Casten vanaf mijn mobiel naar de chromecast werkt wel, maar dat ik voor mijn kinderen geen optie.

Al bekend hoe dit opgelost moet worden?

Gr 

 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Geen problemen, dus niet relevant.
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? Nvt
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja, herstart, van stroom en cache verwijderd. Geen verschil.
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? Chromecast with Google tv 4K
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Eindigt op 9082754
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Sinds vanochtend, verder werken alle apps en geen problemen met streamen.

Sinds gisteren werkt T mobile TV Anywhere via Chromecast ook niet meer. Krijg bij het streamen de melding "geen content om te casten". De rest via streamen lukt wel

Hi @Frank Hermens@RgmTah@Rob62 en @Nanc000, hartstikke goed dat ook jullie dit aangeven! 💪

Ik kan jullie gelukkig laten weten dat de technische dienst dit issue al heeft opgepikt en erg druk bezig is met de oplossing. Mijn collega's hebben echter wel gevraagd of we nog extra voorbeelden kunnen doorzetten. Ik ontvang dan ook graag de volgende informatie van jullie:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten?  Telefoon
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? Android 11 Versie ColorOS 11.1 (denk ik, ik weet niet zeker of dat de versie is.)
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja
  • Naar welk apparaat probeer je te casten? Chromecast
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? Merk is Google geloof ik (er staat een G op dus volgens mij google)
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Versie Cast = 1.56.291998
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? weet ik niet meer precies, volgens mij ongeveer 5 dagen geleden.

Bedankt voor de medewerking! Ik houd het onderzoek de komende tijd goed in de gaten en laat het weten als er nieuws is. Excuses voor het ongemak! 

Hoi Lisa,

zie bovenstaand de antwoorden in het rood.

Mvg,

Frank

 

Hallo T mobile,

Ja het wordt vervelend maar ook ik heb er last van dat ik niet kan streamen via de chromecast naar mijn tv..

Ik wil van een Motorola G8 pro streamen naar mijn chromecast die ingeplugd zit in een Samsung tv.

Heb vanalles gedaan en het vandaag de klanten service al gebeld maar met die gasten kom je geen steek verder. Diverse keren de chromecast gereset de tv anywhere app ge geïnstalleerd en daarna weer geïnstalleerd. Maar niets helpt.T mobile kom aub met een oplossing.

@Hans-Juriën hier werkt veronica niet! Al een paar weken geeft hij aan er is iets misgegaan. Probeer het later nogmaals. De rest van de zender kunnen wij wel streamen. Is zowel via Android als iPhone naar chromecast 

Hallo T mobile,

Zelfde probleem. T mobile TV Anywhere via Chromecast werkt hier ook niet meer. Krijg bij het streamen de melding "geen content om te casten". 

Graag snel een oplossing.

Zou wel leuk zijn als het casten naar tv gewoon werkt anders heb ik niks aan tmobile tv

.dus toch maar gewoon even repareren

@Lisa ik kan weer streamen, heb hier niets bijzonders voor hoeven te doen

Reputatie 7

Hi @Frank Hermens, hartstikke fijn dat je dit kon doorzetten - dankjewel! Zojuist heb ik ook jouw informatie doorgezet en hier heb je net ook een mail over gekregen te bevestiging. 

Wat een top nieuws @RgmTah! Dankjewel voor het melden. Geldt dit ook voor de rest of ervaren jullie nog steeds hetzelfde probleem als de afgelopen dagen? 

Hi @SvenSt, dankjewel voor de aanvulling! Excuus, ik begreep 'm inderdaad anders. Ter dubbelcheck: via de app op jouw Chromecast met Google TV lukt het dus niet meer om tv te kijken en ontvang je de melding ‘er gaat iets mis'. Zo klopt het helemaal, toch? 

Het gaat nu alweer twee dagen goed, maar inderdaad, dat klopt.

Reageer