Beantwoord

tv anywhere verbreekt verbinding met chromecast

  • 13 October 2022
  • 44 reacties
  • 917 Bekeken

Sinds  11 oktober 2022

 

TV anywhere verbreekt verbinding met Chromecast,  

  1. streamen via Samsung S21 Ultra 5G naar de tv lukt niet meer
  1. Geldt alleen voor tv Anywhere, (netflix, videoland werky wel).
  1. App opnieuw gedownload, mocht niet baten.
  1. Zie nog wel de verbinding met de Chromecast  naar  met de tv anywhere app  op het tv beeld, daarnaar wordt de verbinding onmiddellijk verbroken.

wat is er mis?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 October 2022, 11:10

Bekijk origineel

44 reacties

Hi Lisa,

Werkt inderdaad ook bij mij weer.

Fijn maar ik vind toch dat er wat gemakkelijk mee omgegaan is en dat schadeloosstelling op z'n plaats is.

Groet,

Gebruik Samsung GalaxyS8+

Dank voor je hulp,

Fijne dag

Hier werkt het streamen weer. 

Reputatie 1

Hier werkt het streamen ook weer sinds vanmorgen

Groetjes katenhond

Reputatie 1

Nee bij mij werkt het ook nog niet

Reputatie 7

Hi @Katenhond, dankjewel voor het aangeven - check! Ik ben nog in afwachting van een update omtrent het onderzoek. Ik laat het weten als ik wat heb doorgekregen. 

Ik heb het zelfde probleem. Alle chromecast (4stuks)  maakt niet uit met welk toestel ik probeer te casten.

Reputatie 7

Hi @Lidaas, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Heel fijn dat je ook al de App hebt verwijderd om te zien of dat verschil uitmaakte. Kun je hier ook een filmpje plaatsen (en delen via WeTransfer) waarop dit euvel te zien is? Ik dien dan namelijk graag een verzoek in bij onze technische dienst om dit te laten uitpluizen. Kun je hiervoor ook alvast de volgende informatie doorzetten?

  • Welke Android versie heeft jouw telefoon? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik dit voor je laten onderzoeken en houd ik de komende dagen het onderzoek goed in de gaten! 🍀

Hi @Katenhond, dankjewel voor het aangeven - check! Ik ben nog in afwachting van een update omtrent het onderzoek. Ik laat het weten als ik wat heb doorgekregen. 

 

android 12

 

Goedenavond,
bij mij werkt het streamen niet op de panasonic tv met directe kabelverbinding en niet via de wifi op mijn phillips tv. Steeds krijg ik de melding dat de verbinding met de chromecast wordt verbroken. App opnieuw geïnstalleerd,  modem opnieuw gestart, tv-s en chromecastst opnieuw gestart, maakt allemaal niets uit… Vanavond weer een uur mijn tijd hiermee verspeeld, dus toen maar tv gekeken op mijn laptop…  (zucht).  
Groet,
Arthur

Reputatie 7

Hi @Tom stevens, heel goed dat jij dit ook meldt! Het zou heel fijn zijn als je kort op de bovenstaande punten terug kunt komen, dan zet ik ook jouw informatie ook door naar mijn collega's. Mocht je ergens niet uitkomen, wellicht helpen de onderstaande stappen jou dan op weg.

Op deze manier check je de software versie van de 4 Chromecasts:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Via deze weg check je de Android versie van jouw toestel:

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon / Info telefoon. 
  3. Zoek je Android-versie, Android-beveiligingsupdate en buildnummer.

Via deze weg check je de iOS versie van jouw toestel: Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Tik op 'iOS-versie'.

Kun je hiermee uit de voeten? Dankejewel voor de moeite! ❤

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik aangeven wat ik vanochtend van mijn collega's heb doorgekregen omtrent het onderzoek! De leverancier heeft in de voorbeeldn gezien dat het casten niet goed gaat, omdat de verbinding tussen smartphone en Chromecast niet op een normale manier tot stand is gekomen. Er wordt nu dan ook verder onderzoek gedaan wat daarvan de oorzaak is en ik hoop hier snel meer over te horen. Merci voor jullie geduld! ❤

Hi @arthur1956, heel fijn dat je dit topic hebt gevonden! Ook jouw informatie zet ik graag door naar mijn collega's. Hoe meer voorbeelden we doorkrijgen, hoe beter. Ben je in de gelegenheid om de volgende informatie naar mij door te zetten? 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

We doen er alles aan om dit te fixen voor jullie! 

Reputatie 7

Hi @Lidaas, helemaal super! Zojuist heb ik het onderzoek ingeschoten. Hier heb je net ook een bevestiging van gekregen per mail. Ik ga het onderzoek de komende dagen goed in de gaten houden. Zodra er een update uitrolt, dan laat ik je die weten. Hopelijk kan ik je snel verblijden met de oplossing.

Hi Lisa,

Dank je wel voor je update. Ik begrijp dat jullie technische dienst er niet uitkomt. Lastig voor jullie maar voor ons ook.

Ik denk dat we nu op t punt beland zijn waarin jullie gaan aangeven dat jullie dit oplossen en ons schadeloos gaan stellen ipv geduld van ons te vragen en nu de leverancier gaan benoemen.

Dit is absoluut niet persoonlijk bedoeld maar mijn geduld is op na een week waarin jullie onderzoeken maar niets ontdekken. 

Groeten,

Reputatie 1

Daar heb ik ook last van dat ik niet kan streamen en ik heb daar bij nog een ander probleem ik zit al 17 dagen zonder glasvezel aan sluiting

Reputatie 7

Hi @MargreetB, weet dat ik me jouw frustratie kan voorstellen! Als de leverancier niet om deze informatie vroeg, dan zou ik dit ook zeker niet bij jullie opvragen. Deze ochtend heb ik gevraagd bij mijn collega's of er inmiddels genoeg voorbeelden zijn verzameld, zodat ik niet meer bij jullie hoef aan te kloppen. Ik heb alvast hoopgevend nieuws gekregen: twee van mijn collega's gaven net aan dat ze weer zonder problemen kunnen casten. We zijn nog in afwachting van een update van de leverancier, maar ik wil nogmaals uitvragen of het ook bij jou en de rest uit dit topic weer is gaan werken? Ik hoor het graag! 🤞

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Mobiele telefoon
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 12
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja
  • Naar welk apparaat probeer je te casten? Tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?panasonic
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Filmware versie van cast 1.56.275994
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Vorige week 

Heb hetzelfde probleem. Hoop op n snelle oplossing.

NPO en Netflix werken wel zoals gewoonlijk.

Hier nog steeds: geen content om te casten.

 

Ben her met @MargreetB eens dat het geduld op is en dat we hier niet voor betalen 

Ik heb ook hetzelfde probleem 

Reputatie 7

HI @Annemiek9, hartstikke bedankt hiervoor! Ik wilde meteen alle informatie doorzetten voor je, maar aan de hand van je e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit voor je regelen. 

Reputatie 7

Hi @MargreetB, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik help graag om dit te fixen. Zou je voor mij nog op de volgende punten kunnen terugkomen? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ook wil ik vragen of je op de volgende punten kunt terugkomen:

  • Op welk apparaat (telefoon/tablet) kijk je? 
  • Werkt het casten van TV Anywhere wel op een andere telefoon/tablet?
  • Wil je eens met een reset van de Chromecast het probleem proberen te tackelen? Dit doe je als volgt. Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in. Heeft dit het probleem verholpen?

  • Heb je de telefoon/tablet al eens een herstart gegeven en werkt het dan? 

  • Welke Android/iOS versie heeft het apparaat waarop je cast? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik hier ook graag voor jou achteraan. Zou jij ook nog op punt twee, drie en vier kunnen terugkomen @Lidaas? Ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen! 😊

Hi @Tasro, ik heb je zojuist verder geholpen in een ander topic! Spreek ik je daar verder? 🍀 Het is de volgende keer al voldoende als je in één topic aanklopt, dan houden we het nóg overzichtelijker. Merci!

Reputatie 7

Thanks voor jouw privébericht @Annemiek9! Zojuist heb ik ook al jouw informatie doorgezet en heb je hier net een mail over gekregen ter bevestiging. Ik hoop dat ik jullie snel kan verblijden met goed nieuws. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat iedereen van een heel mooi weekend heeft genoten! Super fijn om te lezen dat sommige van jullie hebben aangegeven dat het casten weer werkt. Van mijn collega's uit het TV-team heb ik ook vernomen dat het euvel inmiddels helemaal zou moeten zijn opgelost. Als iemand toch nog problemen ervaart, dan hoor ik dat graag. Dan gaan we daar namelijk zo snel mogelijk achteraan, zodat iedereen weer zonder problemen TV Anywhere kan casten.

Er zal geen compensatie in orde worden gemaakt, omdat TV Anywhere een dienst is waar jullie niet voor hoeven te betalen. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben. 

Reageer