Beantwoord

tv anywhere verbreekt verbinding met chromecast

  • 13 October 2022
  • 44 reacties
  • 917 Bekeken

Sinds  11 oktober 2022

 

TV anywhere verbreekt verbinding met Chromecast,  

  1. streamen via Samsung S21 Ultra 5G naar de tv lukt niet meer
  1. Geldt alleen voor tv Anywhere, (netflix, videoland werky wel).
  1. App opnieuw gedownload, mocht niet baten.
  1. Zie nog wel de verbinding met de Chromecast  naar  met de tv anywhere app  op het tv beeld, daarnaar wordt de verbinding onmiddellijk verbroken.

wat is er mis?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 October 2022, 11:10

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat iedereen van een heel mooi weekend heeft genoten! Super fijn om te lezen dat sommige van jullie hebben aangegeven dat het casten weer werkt. Van mijn collega's uit het TV-team heb ik ook vernomen dat het euvel inmiddels helemaal zou moeten zijn opgelost. Als iemand toch nog problemen ervaart, dan hoor ik dat graag. Dan gaan we daar namelijk zo snel mogelijk achteraan, zodat iedereen weer zonder problemen TV Anywhere kan casten.

Er zal geen compensatie in orde worden gemaakt, omdat TV Anywhere een dienst is waar jullie niet voor hoeven te betalen. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben. 

Reputatie 1

Hier werkt het streamen ook weer sinds vanmorgen

Groetjes katenhond

Hi allemaal, graag wil ik aangeven wat ik vanochtend van mijn collega's heb doorgekregen omtrent het onderzoek! De leverancier heeft in de voorbeeldn gezien dat het casten niet goed gaat, omdat de verbinding tussen smartphone en Chromecast niet op een normale manier tot stand is gekomen. Er wordt nu dan ook verder onderzoek gedaan wat daarvan de oorzaak is en ik hoop hier snel meer over te horen. Merci voor jullie geduld! ❤

Hi @arthur1956, heel fijn dat je dit topic hebt gevonden! Ook jouw informatie zet ik graag door naar mijn collega's. Hoe meer voorbeelden we doorkrijgen, hoe beter. Ben je in de gelegenheid om de volgende informatie naar mij door te zetten? 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

We doen er alles aan om dit te fixen voor jullie! 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Met blackview bv9800 android 9.0
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat?  9.0
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Alles is van de stroom geweest, maar helaas werkte het daarna nog niet. zelfde meldingen (verbinding met chromecast verbroken)
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? ……

    Inmiddels werkt het weer, oorzaak lag denk ik extern?
    Dank in elk geval voor je reactie, fijn dat het weer werkt...
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Hi Lisa,

Werkt inderdaad ook bij mij weer.

Fijn maar ik vind toch dat er wat gemakkelijk mee omgegaan is en dat schadeloosstelling op z'n plaats is.

Groet,

Hier nog steeds: geen content om te casten.

 

Ben her met @MargreetB eens dat het geduld op is en dat we hier niet voor betalen 

Reputatie 7

Hi @MargreetB, weet dat ik me jouw frustratie kan voorstellen! Als de leverancier niet om deze informatie vroeg, dan zou ik dit ook zeker niet bij jullie opvragen. Deze ochtend heb ik gevraagd bij mijn collega's of er inmiddels genoeg voorbeelden zijn verzameld, zodat ik niet meer bij jullie hoef aan te kloppen. Ik heb alvast hoopgevend nieuws gekregen: twee van mijn collega's gaven net aan dat ze weer zonder problemen kunnen casten. We zijn nog in afwachting van een update van de leverancier, maar ik wil nogmaals uitvragen of het ook bij jou en de rest uit dit topic weer is gaan werken? Ik hoor het graag! 🤞

Hi Lisa,

Dank je wel voor je update. Ik begrijp dat jullie technische dienst er niet uitkomt. Lastig voor jullie maar voor ons ook.

Ik denk dat we nu op t punt beland zijn waarin jullie gaan aangeven dat jullie dit oplossen en ons schadeloos gaan stellen ipv geduld van ons te vragen en nu de leverancier gaan benoemen.

Dit is absoluut niet persoonlijk bedoeld maar mijn geduld is op na een week waarin jullie onderzoeken maar niets ontdekken. 

Groeten,

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik aangeven wat ik vanochtend van mijn collega's heb doorgekregen omtrent het onderzoek! De leverancier heeft in de voorbeeldn gezien dat het casten niet goed gaat, omdat de verbinding tussen smartphone en Chromecast niet op een normale manier tot stand is gekomen. Er wordt nu dan ook verder onderzoek gedaan wat daarvan de oorzaak is en ik hoop hier snel meer over te horen. Merci voor jullie geduld! ❤

Hi @arthur1956, heel fijn dat je dit topic hebt gevonden! Ook jouw informatie zet ik graag door naar mijn collega's. Hoe meer voorbeelden we doorkrijgen, hoe beter. Ben je in de gelegenheid om de volgende informatie naar mij door te zetten? 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

We doen er alles aan om dit te fixen voor jullie! 

Goedenavond,
bij mij werkt het streamen niet op de panasonic tv met directe kabelverbinding en niet via de wifi op mijn phillips tv. Steeds krijg ik de melding dat de verbinding met de chromecast wordt verbroken. App opnieuw geïnstalleerd,  modem opnieuw gestart, tv-s en chromecastst opnieuw gestart, maakt allemaal niets uit… Vanavond weer een uur mijn tijd hiermee verspeeld, dus toen maar tv gekeken op mijn laptop…  (zucht).  
Groet,
Arthur

Hi @Katenhond, dankjewel voor het aangeven - check! Ik ben nog in afwachting van een update omtrent het onderzoek. Ik laat het weten als ik wat heb doorgekregen. 

 

Reputatie 7

Hi @Katenhond, dankjewel voor het aangeven - check! Ik ben nog in afwachting van een update omtrent het onderzoek. Ik laat het weten als ik wat heb doorgekregen. 

Reputatie 1

Nee bij mij werkt het ook nog niet

Reputatie 7

Hi @MargreetB, @Annemiek9 en @Lidaas, merci voor jullie snelle reactie! Ik kan me jullie reactie zeker voorstellen. Het probleem is nog steeds in onderzoek en ik heb een status update opgevraagd. Hopelijk kan ik snel meer vertellen, want dit moet zo snel mogelijk worden verholpen. 

Nee bij mij werk het streamen tv ook nog NIET!!

al een week lang niet!

Nee hier ook nog steeds niet en ook wel klaar mee

Bij mij werkt het nog steeds niet.

Begin er wel n beetje genoeg van te krijgen.…

Groet,

Reputatie 7

Hi @Tasro, wat een top nieuws! Dankjewel voor het aangeven. Geldt ditzelfde voor jullie @Annemiek9, @Tom stevens, @Katenhond, @Lidaas, @MargreetB en @FanVan? Ik hoor het graag! 🎈

Hier werkt het streamen weer. 

Reputatie 7

Thanks voor jouw privébericht @Annemiek9! Zojuist heb ik ook al jouw informatie doorgezet en heb je hier net een mail over gekregen ter bevestiging. Ik hoop dat ik jullie snel kan verblijden met goed nieuws. 

Reputatie 7

HI @Annemiek9, hartstikke bedankt hiervoor! Ik wilde meteen alle informatie doorzetten voor je, maar aan de hand van je e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit voor je regelen. 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Mobiele telefoon
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 12
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja
  • Naar welk apparaat probeer je te casten? Tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?panasonic
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Filmware versie van cast 1.56.275994
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Vorige week 
Reputatie 7

Hi @Tom stevens, heel goed dat jij dit ook meldt! Het zou heel fijn zijn als je kort op de bovenstaande punten terug kunt komen, dan zet ik ook jouw informatie ook door naar mijn collega's. Mocht je ergens niet uitkomen, wellicht helpen de onderstaande stappen jou dan op weg.

Op deze manier check je de software versie van de 4 Chromecasts:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Via deze weg check je de Android versie van jouw toestel:

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon / Info telefoon. 
  3. Zoek je Android-versie, Android-beveiligingsupdate en buildnummer.

Via deze weg check je de iOS versie van jouw toestel: Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Tik op 'iOS-versie'.

Kun je hiermee uit de voeten? Dankejewel voor de moeite! ❤

Ik heb het zelfde probleem. Alle chromecast (4stuks)  maakt niet uit met welk toestel ik probeer te casten.

Reputatie 7

Hi @Katenhond, dankjewel voor deze ultra snelle reactie! 😊 Zojuist heb ik jouw informatie doorgespeeld naar onze technische dienst en hier heb je ook een bevestiging van gekregen per mail. Ik laat het aan jullie weten als ik updates over dit onderzoek binnenkrijg. 

Reputatie 1
  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk?  Ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Telefoon
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 8
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom Ja helpt niet
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?  Tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? Lg
  • Chromecast 3
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tvmet ingebouwde Chromecast? 
  • Apparaat versie 291998
  • Software 1.56.291998
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Donderdag 13 oktober

Reageer