Beantwoord

TV-Anywhere app cast niet naar Chromecast

  • 16 October 2022
  • 36 reacties
  • 1913 Bekeken

Nadat ik op Cast-icoon van TV-Anywhere heb gedrukt zie ik op mijn TV scherm een roze kader met de melding “Klaar om te casten”. Deze melding gaat niet weg. Op mijn telefoon zie ik de melding “Geen content om te casten”. Meerdere zaken nagekeken, o.a. opnieuw installeren TV-Anywhere en Chromecast app. Zowel telefoon als Chromecast gebruiken hetzelfde wifi netwerk. Het casten vanaf de NPO Start app en Youtube app lukt wel. Ik gebruik een Samsung Galaxy S20 FE 5G, Android versie 12. Wat kan ik nog meer checken?

icon

Beste antwoord door Lisa 17 October 2022, 09:22

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@wimU bedankt voor de informatie! Ik heb dit meteen doorgezet naar onze technische dienst. Zij gaan kijken of ze dit kunnen verhelpen. We wachten af.

Reputatie 1
  • iPhone 11
  • iPad generatie 9
  • Chromecast 3e generatie 
Reputatie 7
Badge +9

Hi @wimU, bedankt voor je snelle reactie! Ik heb alleen nog het type iPad, iPhone en Chromecast nodig. Dan kan ik met zoveel mogelijk informatie dit euvel doorzetten naar de juiste afdeling!

  • Chromecast (1ste generatie) (juli 2013 t/m september 2015)
  • Chromecast (2de generatie) (september 2015 t/m september 2018)
  • Chromecast Audio (vanaf september 2015)
  • Chromecast Ultra (vanaf november 2016)
  • Chromecast (3de generatie) (vanaf oktober 2018)
  • Chromecast met Google TV (vanaf september 2020)

Alvast bedankt!

 

Reputatie 1

Hey @wimU, goed dat je dit aankaart. Kan je mij wat meer informatie geven?

 

  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? 

  • Met welk apparaat probeer je te casten? 

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem?

 

 Zie graag je bericht tegemoet!

  • andere Apps zoals genoemd werken prima.
  • ik gebruik mijn iPad, 16.3.1, iPhone getest en geeft hetzelfde probleem 
  • 16.3.1
  • Smart tv Philips en op slaapkamer LG
  • Firmwareversie 324896
  • tyoe Chromecast?? Grijs schijfje, geen idee hoe dat type heet.
  • dit probleem speelt al vanaf het begin, de ene dag kan ik zonder problemen streamen op zowel de tv in de kamer als slaaapkamer. De andere keer ziet de App de Chromecast niet (geen icoontje) of hij ziet ‘m wel, maar valt de verbinding constant weg.
Reputatie 7
Badge +9

Hey @wimU, goed dat je dit aankaart. Kan je mij wat meer informatie geven?

 

  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? 

  • Met welk apparaat probeer je te casten? 

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem?

 

 Zie graag je bericht tegemoet!

Reputatie 1

Goedemorgen, ik gebruik mijn iPad om content te streamen naar mijn tv via de Chromecast.  Dit kan dagen goed gaan en dan ineens ziet de App de Chromecast niet meer en ben ik het icoontje kwijt. Ook via mijn iPhone heb ik dit probleem. Alle apparaten zijn verbonden met hetzelfde WiFi netwerk.
iPad, tv of Chromecast opnieuw opstarten is een optie en soms werkt dit en soms ook niet.

Alles wat in dit topic aangedragen wordt om het probleem op te lossen werkt niet. Ik begin dit dan ook heel erg vervelend te vinden, zeker omdat ik pas overgestapt ben naar T-Mobiel Thuis.

Reputatie 7

Hi @WendieJa, wat een top nieuws! 🎈 Hier ben ik heel blij om. Dankjewel voor het melden. Ik geef het gelijk door aan de technische dienst. Graag gedaan en veel kijk-plezier! 

Hoi Lisa,

kreeg mailtje van jou berichtje hier.

denk zal even proberen met me tv en hij streamt weer.

Super Thanx 

Reputatie 7

Hi @WendieJa, dankjewel voor de moeite en voor de snelle reactie! Ik heb meteen al deze extra informatie aan het onderzoek toegevoegd, zodat de technische dienst er verder mee aan de slag kan. Aangezien ik een kort lijntje heb met het TV-team houd ik graag een oogje in het zeil tijdens het onderzoek. Ik laat het je dan ook weten als er een update uitrolt. We gaan ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer kunt casten. 

 

Moderator edit: het is niet toegestaan om privégegevens openbaar te delen. 

 

hoi lisa,

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk?  ja, kan allee streamen behalve t-mobile app
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. ja van het weekend samen met t-mobile klantenservice medewerker
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Samsung A51

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat?  zie afbeelding

  • Naar welk apparaat probeer je te casten? tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast heb je? ​​​​​samsung tv met externe chromecast
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? zie foto
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? vorige week donderdag 
Reputatie 7

Hi @WendieJa, hartstikke goed dat je via deze weg aanklopt! Wat rot om te lezen dat je al langere tijd bezig bent om dit probleem op te lossen. Ik zie achter de schermen dat één van mijn collega's hier al voor heeft aangeklopt bij onze technische dienst, maar ik zie dat hier bepaalde belangrijke informatie mist. Kun je de onderstaande punten aanvullen? Dan zorg ik dat ook dit wordt doorgezet en dan ga ik er achteraan zodat ook jij zo snel mogelijk weer kunt casten:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 

  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast heb je?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

De software versie van de Chromecast check je als volgt:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

De Android-versie van jouw telefoon vind je hier:

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon / Info telefoon. 
  3. Zoek je Android-versie, Android-beveiligingsupdate en buildnummer.

Thanks! 🍀

Hallo,

Ik heb van het weekend een uur aan de lijn gehangen met een medewerkster van t-mobile klantenservice ivm dit probleem. Alles van het stroom af, alles opnieuw aangezet, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Inmiddels werkt het bij mij nog steeds niet, ik kan alles streamen naar me chromecast YouTube, spotify, me scherm etc.

Maar t-mobile app blijft hij aangeven dat er geen content is.

En blijft zeggen er is iets mis gegaan, probeer het later nog eens.

Dit is al aan de orde sinds vorige week, zou graag willen dat het opgelost wil want maandelijks word wel een bedrag afgeschreven, maar kan niet eens tv kijken op me tv.

Reputatie 7

Hartstikke fijn om te lezen @cgc.jacobs - dankjewel voor het melden en veel kijk-plezier! 😁

Hier werkt het weer.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Super nog dat jullie alle informatie naar ons konden doorzetten, thanks daarvoor. Van mijn collega's uit het TV-team heb ik vernomen dat het euvel met casten inmiddels helemaal zou moeten zijn opgelost. Als iemand toch nog problemen ervaart, dan hoor ik dat graag. Dan gaan we daar namelijk zo snel mogelijk achteraan, zodat iedereen weer zonder problemen TV Anywhere kan casten.

Apparaten zijn verbonden met hetzelfde netwerk ja (anders zou casten met Netflix etc ook niet werken natuurlijk). 

We hebben pas net T-Mobile maar het werkte eerst wel. Maar sinds 1 a 2 weken niet meer. 

Chromecast is een nc2-6a5. Welke software versie weet ik niet. Dat ingedrukt houden in de Google Home app werkt niet. 

Alles getest en gedaan. Ook de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd etc. 

Als de app fixen te moeilijk is mogen jullie ook een tv kastje sturen, ik ga er alleen niet voor betalen. Ik had hiervoor NLziet en dat werkt veel beter (kan je wel langer terug kijken dan 1 week en casten doet het dus wel gewoon). Het is dat T-Mobile de eerste 8 maanden gratis was. Maar zo is er natuurlijk ook niets aan.

Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja

Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja, de app ook al 2x opnieuw geïnstalleerd.

Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? Netflix

 

Met welk apparaat probeer je te casten? Samsung Galaxy A32, 2 telefoons geprobeerd, beide lukt niet. Via de IPhone van mijn vriend werkt het wel.

 

Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? Android 12.

 

Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Philips tv met losse chromecast.

Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? Weet ik niet.

Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Weet ik niet.

Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? Denk nu ca. 1,5 tot 2 weken.

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik aangeven wat ik vanochtend van mijn collega's heb doorgekregen omtrent het onderzoek! De leverancier heeft in de voorbeelden gezien dat het casten niet goed gaat, omdat de verbinding tussen smartphone en Chromecast niet op een normale manier tot stand is gekomen. Er wordt nu dan ook verder onderzoek gedaan wat daarvan de oorzaak is en ik hoop hier snel meer over te horen. Merci voor jullie geduld! ❤

Hi @Marc1968, heel erg bedankt voor het aangeven! Geen probleem, zojuist heb ik de informatie die wel bekend is doorgezet. Je hebt hier net ook een bevestiging van gekregen per mail. 

Hi @Yvonneo06, top dat je dit kon doorzetten! Ook jij hebt zojuist een mail gekregen ter bevestiging dat ik alle informatie heb doorgezet naar mijn collega's. 

Hi @cgc.jacobs, dankjewel voor de moeite! Heel fijn dat je dit alvast kon doorzetten. Kun je enkel nog het volgende aangeven:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? 
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. 
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?

Dan zet ik ook graag deze gegevens door! 

Hi @ervd2002, ik heb je vanochtend van een reactie voorzien in het onderstaande topic en spreek je daar graag verder:

 

Eergisteren was hier de monteur om de glasvezel aan te sluiten. Gisteren werkte casten via tv app prima. Vandaag niet...wat is er veranderd? De melding geen content om te casten is behoorlijk irritant. Hoop dat het snel wordt opgelost

Ik heb hetzelfde probleem als vele andere. Casten werkt niet. Ik heb het met 3 telefoons geprobeerd, 2x Android en 1x Apple. Ik heb 2 losse chromecast apparaten.

Andere apps werken wel met casten (Netflix, YouTube). 

 

iPhone 11, iOS 16.0

Android:

 

Ook ik heb er last van..Zelfde foutmelding als de rest..

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? ja
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. aantal keren
  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? ja

  • Met welk apparaat probeer je te casten? poco f3 xiaomi

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 12

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Chromecast>samsung tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Chromecast versie 2
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? sinds gisteren 17okt. Kan eerder zijn, maar zijn pas klant geworden 

Hoi Lisa,

Bedankt voor je bericht. Ik heb google home geïnstaleerd en zie mijn chrome cast, verder kom ik niet. Zie geen instellingen of apparaat gegevens.

Ben er trouwens een beetje klaar mee dat ik wel alle andere programma's kan streamen maar dat ik zoveel tijd en energie kwijt ben om voor jullie aan het werk te zijn.

Jullie leveren niet wat jullie beloven.

Reageer