Odido TV App zwart beeld

  • 4 December 2023
  • 33 reacties
  • 701 Bekeken


Toon eerste reactie

33 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Kees8071bp Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of de technische dienst al een update heeft geplaatst. Zij geven aan dat zij het probleem niet kunnen reproduceren en vragen of je hier een filmpje van wilt sturen. Je kunt het filmpje plaatsten in dit topic d.m.v. een WeTransfer link. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik zet het dan direct door naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat zij dit voor je kunnen oplossen! 

Gisteren Odido afgesloten met RTL4 actief. Vanmorgen was er direct beeld bij RTL4. Dus het lijkt erop, dat als er met een publieke zender afgesloten wordt, bij het eerstvolgende gebruik van de Odido app, (na uit- en aanzetten van de TV),   een RTL of Talpa zender, bij eerste selectie, geen beeld heeft. Na selectie van een andere app, is er weer beeld op al de 'foute' zenders.

Reputatie 6
Badge +2

Dank je wel voor het delen van je bevinding @Kees8071bp! 😀 Ik heb deze informatie ook doorgegeven aan mijn collega’s van de technische dienst. Wellicht dat het kan helpen in het onderzoek. 

PS. Ik heb gevonden dat als het probleem er is (vanmorgen ook weer), dat door kort een YouTube video te bekijken en weer naarOdido te gaan, het probleem weg is.

Reputatie 6
Badge +2

@kw_nl We wachten jouw bericht af! 

@Kees8071bp Dank je wel voor het beantwoorden van de vragen. Ik heb de zaak direct doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je kunnen oplossen! 

Ik heb sinds 22/12 een nieuwe 55OLED908 van Philips en hetzelfde probleem.

Als antwoord op de vragen:

1. Het TV menu werkt altijd

2. App verwijderd en opnieuw gestart

3. Lukt helaas niet makkelijk

4. Het probleem is intermittend maar altijd direct na het aanzetten van de tv.

5. OS is ANDROID

6. VERSIE 12 build ST12.220929.001

7. Odido app versie 1.4.3232

8. Het beeld is zwart bij de meeste RTL en Talpa zenders, maar ook bij bv. VRT en CANVAS en ook bij de meeste opnames. NPO zenders lijken altijd te werken.

9. Het probleem is elke dag sinds 22/12

10. Ik heb geen tv box

Hoi Tommie,

Ik ga ermee aan de slag. Zodra ik alle info heb, laat ik je het weten. 

Met vriendelijke groet, 

Koos

Reputatie 7
Badge +9

Hey @kw_nl, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Om dit zo goed mogelijk door te zetten wil ik je een aantal vragen stellen. Zou je de volgende stappen kunnen uitvoeren en vragen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten. Alvast bedankt.

 

  • Werkt het TV-menu wel als je geen beeld hebt?
  • Kan je de app verwijderen en opnieuw opstarten?
  • Zou je het Zyxel modem willen aansluiten en de app kunnen controleren of hij het nu wel doet?
  • Zou je een filmpje kunnen maken en via een WeTransfer link kunnen delen?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!):
  • Wat is de software versie?:
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  • Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 

Reageer