Beste antwoord door Hans-Juriën
Bekijk origineelGeluidskwaliteit TV Anywhere op Apple TV
Goedemorgen all, de oorzaak zit ‘em in het feit dat onze encoders dit momenteel niet ondersteunen. Hierdoor is 5.1/Dolby nog niet mogelijk ,et de Apple TV Anywhere app.
Ik begin in jouw specifieke geval te vermoeden dat dit een tv-issue is (zonder voorbarige conclusie te trekken natuurlijk): kun je jouw tv eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, alsjeblieft?
Bedankt voor je antwoord maar Mijn tv geeft met andere apps (Netflix amazon) en kanalen via de satelliet nog gewoon dolby (+) door. Dus weet even niet hoe het helemaal zit.
ik zal binnenkort nog eens wat met de kabels sleutelen.
Bij deze vraag ik het dan nog een keer op verzoek
Ik heb niet het idee dat het aan de kabels ligt, die kunnen er in principe niet voor zorgen dat de functie op de TV Box verdwijnt.
Nog een allerlaatste check: kun je de TV Box volledig resetten door middel van een factory reset?
Dit is enkel om te testen of het net zo werkt als bij het issue met Begin Gemist → daar lost de factory reset in 9 van de 10 gevallen het probleem op.
Hi
ik heb de tv box gereset naar fabrieksinstellingen (met een prikker achterin de box) en alle instellingen weer na gekeken maar helaas nog steeds geen dolby op geen enkel kanaal (meerdere bekeken van nos/rtl/sbs en andere omroepen)
Ik geef het op ik weet het niet meer. Gelukkig nog wel atmos op mijn Apple TV (niet met t-mobile😋)
fijne dag.
Ff weer wat aandacht aan dit topic geven,
jammer dat dit nog steeds geen aandacht heeft gehad de afgelopen twee jaar alweer.
Hi
Hi
Er zijn inderdaad op dit moment wat beperkingen maar wellicht hebben we hier in de toekomst de mogelijkheid voor om dit te implementeren!
Hi
Goedemiddag all, het is gecheckt en dit is het antwoord vanuit het onderzoeksteam na reproductie van het issue: de 5.1 wordt bij instelling DD (Dolby Digital) geleverd maar afhankelijk van welke zender is het wel of niet mogelijk om 5.1 te gebruiken.
Daaruit maak ik op dat het bij enkele zenders niet mogelijk is, maar uit jullie verhaal maak ik op dat het bij jullie nog steeds voor alle zenders geldt, klopt dat?
Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd.
alvast bedankt voor dit antwoord.
Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!
Hi
Heb je hier al weer een update op? Zijn er ontwikkelingen op het gebied van geluidskwaliteit?
Onze specialist zal navragen waarom er nog geen ondersteuning is: ik hoop hier deze week nog op terug te komen. Bedankt voor alle geduld!
Ik zal van het weekend eens met de bekabeling spelen , eens zien of er wat veranderd.
alvast bedankt voor dit antwoord.
Vanmorgen een tijd anders aangesloten gehad (eerder werkte 5.1 toen wel, voor de update naar de nieuwe os) maar geen verschil,ik krijg helaas geen 5.1 uit de tv-box meer.
Kan het zijn dat met de nieuwste update, de tv kastjes ook geen 5.1 meer hebben?
mijn surroundset geeft aan dat er nog maar stereo uitkomt terwijl dat eerder (voor de update) nog wel het geval was ,
in de instellingen staat wel een optie 5.1 maar daar verandert het geluid niet(meer)mee.
Nieuwe update, nieuw geluid, nog alleen maar stereo. Gaat goed op deze manier, inferieure beeldkwaliteit, en van AC3 terug naar stereo.
Hoe zit het nu met het originele issue, multi channel ondersteuning voor Apple TV? Ik kan hier 2 jaar later nergens een bevredigend antwoord terugvinden...
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.