Skip to main content

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Hiervoor hebben wij het volgende topic aangemaakt: Feedback nieuwe T-Mobile TV.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Laatste update:

25-01-2021

Overzicht lopende zaken bijgewerkt.

 

20-01-2021

Op 25, 26 en 27 januari gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

 

Bekende issues:

  • Programma Gemist stopt voortijdig - Status: Dit heeft prioriteit en we zijn aan het kijken naar een oplossing, nog niet bekend wanneer deze daadwerkelijk geïmplementeerd kan worden omdat hier extra ontwikkeling voor nodig is. 
    Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. De eerdere workaround blijft van kracht: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.


Meer informatie nodig:

  • Foutmeldingen/onderbrekingen bij streamen via/naar Chromecast - Status: We hebben dit niet kunnen reproduceren en ontvangen hier nog steeds graag meer informatie over. Welk(e) device(s) gebruik je? Welk type Chromecast? Welk besturingssysteem? In welke situaties gebeurt het? Zijn er specifiek zenders waarbij het gebeurt?


Opgelost/working as designed:

  • Favorieten - Nieuwe Favorieten functies toegevoegd in week 51, zie het topic Verbeteringen T-Mobile TV en TV Anywhere voor de details.
  • De app crasht bij het opstarten bij gebruik op Chromebook - Chromebooks worden niet ondersteund. Als workaround is www.t-mobiletv.nl te gebruiken in de browser. Hierop is ook alle content beschikbaar. 
  • TVA werkt niet meer op iOS 10 - Dit komt alleen voor bij 32 bit devices die iOS 10 draaien, deze kunnen we helaas niet meer ondersteunen. 64 bit devices met iOS 10 kunnen zonder problemen gebruik maken van TV Anywhere.
  • Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet - Is opgelost, wordt ook in week 51 uitgerold.
  • Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.
     
  • Via sommige browsers is alleen Full Screen nog mogelijk - Status: Sinds vanmiddag (20 nov) is de webversie weer bijgewerkt. Nu met de mogelijkheid om TV te kijken of radio te luisteren binnen het scherm/tab. Je kunt eenvoudig met een knop naar Full Screen modus.
  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Er is vandaag (6 nov 2020) een nieuwe web client live gezet op t-mobiletv.nl. Hiermee is het probleem opgelost.
  • Android TV support (app beschikbaar op je tv) - Status: De wens is duidelijk en we hopen in de toekomst Android TV support te kunnen bieden. Op dit moment is hier nog geen concrete planning voor bekend.
  • App blijft “hangen” op Magenta startscherm bij gebruik Android Box - Status: Android Box werd en wordt officieel niet ondersteund. Het is natuurlijk wel balen dat het voorheen wel werkte en we zijn ons hier van bewust. Op dit moment dus geen fix maar zal in de toekomst hopelijk opgelost worden met support van Android TV (nog geen planning bekend).
     
  • Niet mogelijk om volledige TV Gids op te roepen tijdens kijken - Status: Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.
  • Melding ‘ Er is een technische fout opgetreden’ bij het selecteren van een zender via Chromecast - Status: Zou opgelost moeten zijn bij update van 02-10-2020. Mocht het zich nog voordoen dan horen we het graag!
  • “Hikkend” beeld bij afspelen op PC waarbij het beeld niet stilstaat maar een paar seconden overslaat - Status: Lijkt te maken te hebben met het toestaan van afspelen van beveiligde content. Je kan Chrome hier toestemming voor geven:

 

 

 

Hi @bmonninkhof, tof om te lezen dat jij hier graag meer informatie over wilt! Het liefste had ik natuurlijk gelezen dat jullie veel plezier beleven aan de web browser versie. Ik wil je dan ook graag van een update voorzien - mits die er is. Dus ik heb hiervoor één van mijn collega's van een andere afdeling aan de mouw getrokken met de vraag of hier al meer over bekend is. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan laat ik dat aan je weten! 


Vanavond heb ik tvOS geupgrade op mijn AppleTV. Helaas is zappen via het zij-menu nu niet meer mogelijk. Het zender-menu verschijnt nog steeds door op de rechter zijde van de afstandsbediening te tappen, maar scrollen hierin werkt niet meer. Dit probleem doet zich voor bij beide AppleTV’s hier in huis.
 


Ik heb met een Nvidia Shield waarmee ik nu test soms geluid wat niet synchroon met het beeld loopt tot het compleet missen van geluid.

Andere dagen 0 problemen, maar zoals vandaag weer wel.


Hi @Gladstone, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor je in de gaten gehouden! Voor jullie allebei geldt hetzelfde. Je kunt iOS naar 15.2 upgraden. Kunnen jullie hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😁

Hi @Lisa, ik zit inmiddels op iOS 15.2 en na de update kon ik succesvol een live tv-stream openen, maar een programma terugkijken weer niet. Nu geeft ook de live tv weer code 314022, ook na het wederom herinstalleren van de app. Helaas.

Bij mij werkt live kijken inderdaad. Terugkijken gebruik ik niet.


Goedemiddag @Borssie, bedankt voor het delen van jouw ervaring en sorry dat het nog niet geoptimaliseerd is naar jouw verwachtingen - daar brengen we natuurlijk graag verandering in, zolang het mogelijk is.

Vraagje: je geeft aan dat het geluid niet synchroon loopt: is dit op specifieke zenders of tijdens specifieke programma's het geval? Ook spreek je van vertraging; synchroniciteit en vertraging in de stream zijn twee verschillende items. Het eerste moet bij bepaalde zenders verholpen worden, het tweede is een basisvertraging die op korte termijn niet meer aangepast kan worden (live TV loopt zo'n twaalf tot maximaal achttien seconden achter ten opzichte van de live uitzending).

Als jij kunt specificeren waar het probleem ligt, dan pak ik het graag zo snel mogelijk voor je op!


Hi @Gladstone, heel goed dat je dat hier hebt aangegeven! Ik wilde dit verder doorzetten, maar ik zie dat mijn collega van de klantenservice mij net voor is geweest. Ik hoop dan ook dat hier binnen enkele dagen een update op binnenkomt die mijn colllega met je kan delen. Houd je ons hier op de hoogte, zodra alles weer goed werkt? Fingers crossed! 😊

Hi @Borssie, top dat je deze heldere aanvulling hebt gegeven! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Kan je enkel nog wat voorbeelden noemen van programma's en zenders waar dit bij voorkomt en of dit echt een structureel probleem is of af en toe voorkomt? Dan voeg ik dat ook aan het onderzoek toe. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd graag een oogje in het zeil en laat het aan je weten, zodra ik iets met je kan delen! 💪


Hi @Borssie, heel graag gedaan! Ik zie dat het onderzoek inmiddels is afgerond en deel graag de uitkomst met je. De technische dienst heeft dit uitvoerig getest en alles werkt aan onze kant zoals het zou moeten en het loopt synchroon. Klopt dat jij de afgelopen dagen ook weer probleemloos hebt kunnen genieten? Mijn collega van de technische dienst laat weten dat het mogelijk een hardware issue is bij je als blijkt dat je hier nog steeds last van hebt. Kan je aangeven of de issues inderdaad voorbij zijn?

Super tof dat je graag deel wilt nemen aan de testgroep! Ik heb jouw verzoek doorgezet naar mijn collega. Zou jij alvast jouw e-mailadres naar mij willen doorzetten in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan kan ik dat direct doorzetten! 😊

Hi @Gladstone, ik wil je graag ook het volgende laten weten! Mogelijk heb je al een terugkoppeling gekregen van mijn collega die het verzoek heeft ingeschoten bij de technische dienst, maar zojuist heb ik ook de status hiervan gecheckt. Ik zie dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling om hierbij te helpen. Het kan dan ook wat langer duren voordat hier wat uitrolt, maar ik hoop dat zij tot een geschikte oplossing zullen komen! 


Hoi Lisa, hierbij de screenshots.

 

Groet!


Hi @Esdamion, ik wil je graag laten weten dat dit issue nog volop wordt onderzocht door onze IT-afdeling! De technische dienst heeft de hulp van deze afdeling ingeschakeld, zodat er met nog meer mensen naar een oplossing gezocht kan worden. Excuses dat het al enige tijd duurt. Ik hoop snel wat nieuws met jou te kunen delen!

Hi @Gladstone, aan jouw issue wordt ook nog steeds volop gewerkt! Mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat er vandaag weer wordt gevraagd aan de IT-afdeling of er al een status update gedeeld kan worden. Zodra hier meer over bekend is, dan deel ik dat gelijk. Ontzettend bedankt voor jouw geduld! 


Hi @swb79, heel goed dat je dit hier aangeeft! Ik wil je graag laten weten dat onze technische dienst heel druk bezig is om dit issue te verhelpen in de TV Anywhere App! Sorry voor het ongemak. Ik hoop dat wij snel doorkrijgen dat de oplossing hiervoor is gevonden! 💪

Hi @robert.pasman, dankjewel dat jij gelijk enkele gegevens hier deelt! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst om hier dieper in te duiken. In het verzoek heb ik beide issues meegenomen, zodat wij het overzichtelijk op dezelfde plek houden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga dit in ieder geval voor jou in de gaten houden, zodat jij hier zelf geen omkijken naar hebt. Wanneer er een update uitrolt, dan deel ik die hier direct met je! 😊



Ook wanneer ik niet via t T-Mobile thuis glasvezel netwerk kijk maar met 4g wil de app mij continu herinneren dat ik een mobile verbinding gebruik. Best irritant. Beeld stopt dan en ik moet de uitzending weer opnieuw zoeken en op afspeen drukken.

 

@robert.pasman 

Voor mij werkte het deze melding uit te schakelen door in Account > Instellingen > Gebruik mobiele verbinding in te schakelen. Echter wel belangrijk je te beseffen dat je dan altijd op mobiele data streamt bij geen Wi-Fi, zonder een herinnering te krijgen.

Voor jouw Ziggo Sport Totaal vraag heb ik geen antwoord.

 


Hi @Gladstone, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Dit heb ik direct aan het onderzoek toegevoegd. Er is jammer genoeg nog geen concrete terugkoppeling die ik met je kan delen, anders dat het nog volop in onderzoek is. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om toch een tussenupdate te krijgen, want ik wil je graag duidelijkheid meegeven. Hopelijk kan ik snel wat met je delen! 

Hi @Lisa , dankjewel voor het doorgeven. Het probleem lijkt te zijn verholpen, ik kan (eindelijk) al een paar dagen de app zonder probleem gebruiken. Hartelijk dank!


Hi @Gladstone, wat een super nieuws zo voor het weekend! Merci voor het melden. Dit heb ik gelijk doorgegeven aan mijn collega's. Omdat het nogal een langlopend issue was en om jou te bedanken voor je engelengeduld, wil ik je graag verblijden met een gratis TV-pakket naar keuze voor drie maanden. Kijk gerust welk pakket jou aanspreekt op onze website, dan maak ik de kosten hiervan in orde en kun jij op ieder gewild moment het pakket aanzetten en tijdig weer uitzetten. Ik hoor het graag! 🎈

 

 

Dat is aardig, ik heb je een DM gestuurd.


@michelsmit Als je op de video drukt terwijl deze afspeelt, verschijnt rechtsonder een icoontje om in full-screen te kijken.


@Demy van Odido nevermind er was toch geen probleem met jullie Tv Box..

Nadat jullie mediabox van het stroom had afgehaald, deed hij weer normaal.

 


App beschikbaar maken voor Android TV (en wellicht ook LG / Samsung televisies) zodat je geen tv kastje meer nodig hebt


ls,

sinds vandaag 01-10-2020 werkt de tv anywhere app niet meer op mijn ipad 4 met iOS 10.

de nieuwe app is al enige tijd beschikbaar in de AppStore maar deze kan niet geïnstalleerd worden omdat mijn ipad daarvoor niet geschikt zou zijn. Ik betaal voor deze dienst en mag dus verwachten dat dit net als de oude versie gewoon werkt.

ik wil graag snel een reactie over hoe en wanneer jullie dit gaan oplossen ?

gr 

dik


Volgens de mail die ik had ontvangen die de nieuwe app aankondigde zou deze op 1 oktober worden geactiveerd. Niet dus. Ik wordt al sinds gisteren gedwongen de nieuwe app te gebruiken, maar de favoriete zenders die ik vorige week heb ingesteld zijn wel verdwenen.


Mijn voorstel is om voor zover technisch mogelijk om voorlopig te stoppen met de uitrol van de update van het tv platform, uiteraard beslis ik dit niet alleen maar T-Mobile thuis. 

Ik zou me kunnen voorstellen dat de klanten die nog niet zijn overgezet liever een goed werkend platform hebben al is dit nog de uitlopende versie.


Dan de laatste post uit mijn topic nu hier:

 

Brian schreef:

Hi @AndredeJong3, jammer om te lezen dat het neit gelukt is in het contact met de klantenservice. Feedback over hoe iets bevalt is voor onze telefonisch klantenservice wat lastiger omdat die vooral problemen oplossen maar gelukkig hebben we daarvoor deze community, hier kan je je feedback zeker kwijt!

 

Om hier alvast op in te haken, het gebruiksgemak van de nieuwe app heeft onze aandacht en we blijven deze verbeteren.

 

Waarom is dit op voorhand niet getest? De nieuwe app heeft echt 0 gebruiksgemak en is totaal onoverzichtelijk. 

 

 

 

Echter bedoelde ik natuurlijk het nieuwe tv platform via het kastje. Al in meerdere topic aangegeven wat er allemaal mis mee is, en vele andere klanten met mij, maar dat lijkt maar niet door te dringen bij jullie, het enige antwoord wat er vanuit T-Mobile komt is; we zijn ermee bezig. Graag een duidelijk antwoord.

 

Brian schreef:

Ook de tv stream zal naar waarschijnlijkheid nog wat aangepast worden, ook dit is een doorlopend proces.

 

Zou ik tot die tijd terug gezet kunnen worden naar het oude platform wat wel fijn werkte?

 

Brian schreef:

Wat betreft je Wifi ben ik wel nieuwsgierig, het nieuwe TV paltform zou hier namelijk geen invloed op moeten hebben. Bedoel je met geen Wifi verbinding dat de TV Anywhere app geen verbinding krijgt via Wifi of krijgen je apparaten in het algemeen geen verbinding met de Wifi? In dat geval zal het een andere oorzaak hebben en dan loop ik graag wat zaken met je na!

 

Ik heb het inderdaad over de apparaten in het algemeen. De laatste tijd wel een wifi icoontje te zien op telefoon/iPad maar geen Internet. Een herstart van de modem is dan nodig. Echter als het tv kastje ook aan staat, slaat die op hol, geeft een bepaalde foutmelding die niet weg te krijgen is en heeft het kastje ook een herstart nodig (stekker eruit).  

 

 

 

Ik vind het echt schandalig wat voor slechte software we krijgen voorgeschoteld om televisie te kunnen kijken. Dit is echt zeker niet de €43,75 per maand waard.

 

 

Kan ik gelijk eraan toevoegen dat als je (snel) zapt het kastje vastloopt. Reageert nergens meer op, gaat na een tijdje wel uit maar is niet meer aan te krijgen. Weer een reset nodig in de vorm van de stekker eruit en erin. 

 

 

 

 

 


Hallo ik was gewend om TV te kijken via mijn laptop met Chrome. Nu de nieuwe app er is geeft dit problemen.Vaak wil ik als de TV aanstaat ook even mail checken of een andere website maar dat kan niet.  Ik kan het scherm niet kleiner maken waardoor ik kan switchen in de browser. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?


omdat dit nu toch de vergaarbak is geworden:
android tv kastje (tabled os) model geroot van af fabriek
1e moet een tv app mij daar voor waarschuwen? o ja er zijn apps die niet eens willen draaien zo als nlkijkt. wat heeft zo een programma extra wat disney amazone prime en netfilx niet heeft
ok terug naar dit topic
na de 1e update van een werkende app kwam de versie die na de splash screen het al opgaf. en ja een update voor de update was er snel er kon ingelogd worden en zowaar tv gekeken. maar ja ik als gebruiker wil het apperaat ook nog wel eens voor iets anders gebruiken. of erger nog uitzetten. wel dat is iets wat niet had moeten gebeuren. nu kun je dus wel inloggen en de tvgids raadplegen maar een tvstream starten nee daar moet je voor ingelogd zijn. altans dat is de melding dit als je vlug genoeg bent om te lezen nog ff kunt lezen..
zo als eerder vermeld ik meld me graag aan als tester voor 20 euro per uur


 

Ik vind het echt schandalig wat voor slechte software we krijgen voorgeschoteld om televisie te kunnen kijken. Dit is echt zeker niet de €43,75 per maand waard.

voor tv is het gemiddelde bedrag 20 euro inc huur 1e kastje waar dan weer 5 euro korting van afgaat. dus blijft voor tv 15 euro over de rest is internet.
nl kijkt is 7 euro  4 schermen dus voor 15 euro heb je 8 schermen  ik zit daar namelijk ook aan te denken. en laat het tv gebeuren lekker achterwegen.

 

 

 

 


Hier in de Achterhoek werd in de beginne in diverse dorpen en steden door Reggefiber glasvezel aangelegd, waarop diverse providers hun diensten aanboden, uit mijn geheugen waren dat o.a. Lijbrandt helden van nu, XMS e.a. Glashart Media verzorgde de tv streams, deze waren van een zeer hoge kwaliteit zelfs beter dan wat KPN e.a. nu aanbieden via glas.

Daarnaast was het grote voordeel dat je via DVB-C weliswaar met wat minder zenders ook tv kon kijken met coax als de tv een DVB-C tuner had, zeg maar slaap of kinderkamer.

Helaas is dat door KPN allemaal de nek omgedraaid:sob:

Klopt ja, goede oude tijd… Maargoed, als TMobile een unieke positie wil innemen, en dat doen ze op zich al gedeeltelijk door een App aan te bieden die dezelfde kwaliteit geeft als de STB, dan gaan ze voor kwaliteit en schroeven ze de compressie terug en de bandbreedte omhoog!

Kan me niet voorstellen dat ze de streams in deze belabberde kwaliteit inkopen, dus dat moet beter kunnen. En ze kunnen het zo maken dat afhankelijk van je netwerk/internet snelheid je de juiste stream kwaliteit krijgt. Dat zit NB al in de software ingebakken, aangezien je de stream kwaliteit kan selecteren.

@Brian doe hier aub iets mee, bedankt!


Klopt ja, goede oude tijd… Maargoed, als TMobile een unieke positie wil innemen, en dat doen ze op zich al gedeeltelijk door een App aan te bieden die dezelfde kwaliteit geeft als de STB, dan gaan ze voor kwaliteit en schroeven ze de compressie terug en de bandbreedte omhoog!

Kan me niet voorstellen dat ze de streams in deze belabberde kwaliteit inkopen, dus dat moet beter kunnen. En ze kunnen het zo maken dat afhankelijk van je netwerk/internet snelheid je de juiste stream kwaliteit krijgt. Dat zit NB al in de software ingebakken, aangezien je de stream kwaliteit kan selecteren.

Dit geldt enkel voor de AppleTV app (en zoals bekend is het idd eerder een geval van de beeldkwaliteit van de boxen verlagen tot app niveau dan die van app opkrikken tot box niveau. Ik ben gelukkig nog niet omgezet en kan nog steeds kijken naar de streams tot 16Mbps; via de box uiteraard)


Reageer