Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 562 reacties
  • 16924 Bekeken


Toon eerste reactie

562 reacties

Reputatie 2

Hi all, excuses voor het ongemak. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 

De enige juiste oplossing in de tussentijd is natuurlijk een rollback. Kan toch niet zo zijn dat zulke grove fouten het tot de productieomgeving halen en de klant er dan maar mee “moet leven”. Bizar!

Reputatie 1

Hi all, excuses voor het ongemak. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 

hoe lang gaat het duren voordat er een nieuwe update uitgebracht wordt? 

 

Reputatie 2

Dit werkt volgens mij prima zo!

Helemaal top! Ga even op zoek naar een exemplaar, dank je wel!

Dit werkt volgens mij prima zo!

Reputatie 1

Ze kunnen beter ook gelijk maar hun website aanpassen, want blijkbaar is het een loze belofte:

https://www.odido.nl/service

Reputatie 2

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Eens.

En dan niet een bericht van “je hoort wel van ons” als er een oplossing is, maar meer duiding is beter. Wanneer wel? Wat is het probleem en de verwachte tijd om het op te lossen? Geef een tijdspad, we zijn nu ondertussen ruim 10 dagen verder en we weten nog niets. Neem je klant mee in de het oplossingstraject, communiceer daarover. 

En als de onderzoekstijd te lang wordt, neem dan de beslissing om de oude firmware tijdelijk terug te zetten en het probleem goed te analyseren en op te lossen. Zo moeilijk is het niet.
 

ik was er klaar mee. Ik heb een Unifi USG gekocht, deze er tussen gehangen en het werkte direct weer. De Zyxel heb ik er tussenuit gehaald. Op Odido kan je waarschijnlijk lang wachten.

Haal je dan wel de volledige snelheid? Ik lees bij andere gebruikers dat zij dan een veel lagere snelheid halen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, excuses voor het ongemak. We werken aan een nieuwe firmware update die dit zal oplossen! 

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Eens.

En dan niet een bericht van “je hoort wel van ons” als er een oplossing is, maar meer duiding is beter. Wanneer wel? Wat is het probleem en de verwachte tijd om het op te lossen? Geef een tijdspad, we zijn nu ondertussen ruim 10 dagen verder en we weten nog niets. Neem je klant mee in de het oplossingstraject, communiceer daarover. 

En als de onderzoekstijd te lang wordt, neem dan de beslissing om de oude firmware tijdelijk terug te zetten en het probleem goed te analyseren en op te lossen. Zo moeilijk is het niet.
 

ik was er klaar mee. Ik heb een Unifi USG gekocht, deze er tussen gehangen en het werkte direct weer. De Zyxel heb ik er tussenuit gehaald. Op Odido kan je waarschijnlijk lang wachten.

Reputatie 1

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

hier exact hetzelfde probleem

zelfde met Harman Kardon citation one MK@ speakers. Multibeam 1100 werkt wel

 

Reputatie 1

ook ik heb problemen met het connecten van mijn Harman Kardon spekers via google home (citation one). Multibeam werkt wel. Van alles geprobeerd. net even via ziggo geprobeerd (is nog actief maar stond uit) daar werkt alles wel dus boxen zijn goed. google home zie boxen wel maar via connecten gaat het fout. Dan krijg ik de melding "verbindingsproblemen".

Reputatie 2

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Eens.

En dan niet een bericht van “je hoort wel van ons” als er een oplossing is, maar meer duiding is beter. Wanneer wel? Wat is het probleem en de verwachte tijd om het op te lossen? Geef een tijdspad, we zijn nu ondertussen ruim 10 dagen verder en we weten nog niets. Neem je klant mee in de het oplossingstraject, communiceer daarover. 

En als de onderzoekstijd te lang wordt, neem dan de beslissing om de oude firmware tijdelijk terug te zetten en het probleem goed te analyseren en op te lossen. Zo moeilijk is het niet.
 

Reputatie 2

Ik heb een Unifi Cloud Key gen2, en sinds vorige week kan deze geen IP adres meer verkrijgen. Het lijkt wel alsof dit een zelfde case is. IP adress op static gezet in de router, maar geen succes op dit moment. Graag hoor ik een oplossing 

Hier precies hetzelfde probleem. Ben al zeker 10 dagen ermee aan het kloten. Hele CloudKey gereset en alles aan Ubiquit kant gezocht… blijkt het een foutieve firmware update van Odido! Ik hoor heel graag en vooral snel een oplossing. Anders moet de firmware echt terug worden gedraaid. Kan toch niet zo zijn dat de router geen IP adressen meer uitgeeft… 

Reputatie 1

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

hier exact hetzelfde probleem

Ook bij mij het probleem, niet via netwerk of wifi. je kan m niet meer gebruiken helaas. firmware zal wel erg lang duren vrees ik, omdat er te weinig gebruikers problemen ervaren. Ik heb geprobeerd mijn ASUS ROG Rapture GT-AX11000 Tri-Band WiFi 6 ipv de Zyxel router met vlan 300 op internet, maar dan gaat ie naar 100mbit, ipv de 1gbit aansluiting, dus geen optie. dus hoop ook dat ze snel de firmware updaten.

Ik heb het zelfde geprobeerd met mijn oude Asus RT-N66U router. Heeft een Gbit WAN poort, maar gaat niet sneller dan ca. 150 Mbit up- en download helaas.

Reputatie 1

Was ik maar bij KPN gebleven.

Ik heb momenteel dat sentiment maar dan met Tweak. heb in de 3 a 4 jaar tweak 0,0 problemen gehad. maar gezien die nu dus gaan fuseren met odido deze kant op, amper 3 weken verder. Maar, op de wiim na, werkt het wel redelijk. Heb alleen het gevoel dat de accesspoint niet helemaal lekker als mesh wil werken.

@Dehv het moet inderdaad niet gekker worden. ik krijg de schuld van iets waar ik zelf niets aan kan doen. Odido voert een update uit en het is mijn schuld dat mijn hardware niet communiceert met Zyxel modem icm Odido firmware. Belachelijk!!!!

 

@Sven-Odido Ik krijg net de volgende reactie( een mogelijke oplossingl van mijn installateur:

Afgelopen vrijdag hebben we opnieuw contact gehad met de leverancier van Doorbird wat betreft het connectie probleem met de Zyxel routers in combinatie met de Odido.

Zij hebben van alles geprobeerd om toch de connectie te kunnen maken. Echter houden de routers van Zyxel in combinatie met Odido het verkeer van o.a. Doorbird tegen.

Niet alleen zorgt deze router voor problemen bij Doorbird, maar ook bij smart home systemen van bijvoorbeeld Calex.

 

En de gong werkt op de wifi deze kregen we ook niet gekoppeld met de zyxel router.

 

Kan u het volgende navragen bij Odido?

  1. Bestaande router qua functie omzetten naar een modem (die gebruik je voor binnenkomst van je glasvezel)
  2. Externe router (geen zyxel) bij laten plaatsen voor signaalverdeling van de modem naar jouw apparaten.
Reputatie 2

Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat wanneer er een bug is geconstateerd is in de firmware van een product, een nogal vitale aangezien het uitdelen van ip adressen één van de kerntaken is van een router, er niet gewoon een rollback wordt gedaan. Dit lijkt mij een vrij normale gang van zaken.

@Sven-Odido, @Dehv, @TMTV, @Fer ry, @Fresno, @Hermanst

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een Doorbird Videofoon zie 

 

Ik heb Odido verzocht om tijdelijk een ander modem te leveren tot dat het probleem was opgelost van de bug na update firmware. 

 

Ik kreeg als antwoord dat Odido niet verantwoordelijk is voor hardware welke niet werkt met hun update. Het is erg duidelijk dat Odido verantwoordelijk is voor het probleem en ze willen er niets aan doen.

 

Wellicht een reden genoeg om de abonnementen op te zeggen? Was ik maar bij KPN gebleven.

Ook bij mij het probleem, niet via netwerk of wifi. je kan m niet meer gebruiken helaas. firmware zal wel erg lang duren vrees ik, omdat er te weinig gebruikers problemen ervaren. Ik heb geprobeerd mijn ASUS ROG Rapture GT-AX11000 Tri-Band WiFi 6 ipv de Zyxel router met vlan 300 op internet, maar dan gaat ie naar 100mbit, ipv de 1gbit aansluiting, dus geen optie. dus hoop ook dat ze snel de firmware updaten.

Reputatie 2

@Tommie van Odido : Als ik dit topic zo lees, gaat het niet enkel om producten van Wiim die geen IP-adres ontvangen van de Zyxel T56 met de genoemde firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108. is het niet mogelijk om een oude firmware (tijdelijk) terug te zetten op de modem zodat wij wel kunnen genieten van spotify en andere streamingsdiensten op onze HiFi apparatuur? 

Reputatie 1

toch wel fijn dat ik niet alleen ben. na ongeveer een goede anderhalf week de zyxel gebruikt te hebben met mijn wiim pro+ zonder problemen ineens geen verbinding meer. ondertussen een goede week moeten leven zonder. hoop echt dat die firmware update snel gaat komen.

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

Reputatie 7
Badge +9

Dat is nog niet duidelijk @Kuba312. Zodra we meer informatie hebben zullen we dit delen! 

Hi @Machinist, het is niet mogelijk om een custom firmware op het Zyxel modem te installeren. Wij hebben onze eigen firmware namelijk. Het is een bug en dit moet volgens @Sven-Odido opgelost worden in een volgende update! 

Hi Tommie, 

Is er toevallig een enige indicatie wanneer de update wordt uitgebracht?

Groet,

Kuba

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Machinist, het is niet mogelijk om een custom firmware op het Zyxel modem te installeren. Wij hebben onze eigen firmware namelijk. Het is een bug en dit moet volgens @Sven-Odido opgelost worden in een volgende update! 

Reageer