Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 562 reacties
  • 16924 Bekeken


Toon eerste reactie

562 reacties

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido Als nog niet bekend is hoe lang de fix nog gaat duren, is dan in de tussentijd een rollback naar de laatste versie die nog wel werkte te overwegen?

Of zaten daar fouten in die nog erger waren dan deze?

Dit lijkt een buffer overflow (zie mijn uitleg in andere draad met screenshots, wordt getriggerd door pakketten die langer zijn dan standaard), en dus potentieel een mogelijkheid voor een kwaadwillende om het modem te kunnen hacken.

Weliswaar alleen vanaf het interne netwerk, maar doorgaans is dat al ernstig genoeg om er een CVE voor uit te brengen en de betreffende software (eventueel tijdelijk) te vervangen door een versie die de bug niet heeft.

Reputatie 7
Badge +3

@Acul @MarkCD @henkdeleeuw @GB84 Ik begrijp goed dat jullie met smart wachten op de update. Heel erg bedankt voor jullie geduld! 

 

Workaround voor de wiim is gebruik maken van een hotspot. Dan werkt het wel. Maar natuurlijk vrij onhandig. Elke keer opnieuw starten van de hotspot, niet kunnen gebruiken van de wiim als ik er niet ben etc. Dus hup, ondanks de bemoedigende berichten duurt en duurt het.

Reputatie 4
Badge

Heb het voorelkaar gekregen om mijn ASUS router AX11000 aan de gang te krijgen met 1gb verbinding, en alles werkt gelukkig weer na een maand klooien. Voor een ieder die dus problemen heeft, eigen router plaatsen. Ook de Fritzbox 5590 of 5530 (€147,99) met glasvezel aansluiting is een goede optie. ook voor het overstappen naar een andere aanbieder in de toekomst.

want wachten op odido is, ja wat zal ik zeggen, laat maar.

Als je een XGS-PON glasvezelaansluiting hebt (de meeste nieuwe aansluitingen) danmoet je vooral NIET zo’n Fritzbox kopen om de glasvezel rechtstreeks in te stoppen. Dat heeft Odido ook nog niet voorelkaar. Technisch kan het, maar de softwarelicentie om andere glasvezelinterfaces op het netwerk te registreren is nog niet binnen.

Of zoiets.

Heb het voorelkaar gekregen om mijn ASUS router AX11000 aan de gang te krijgen met 1gb verbinding, en alles werkt gelukkig weer na een maand klooien. Voor een ieder die dus problemen heeft, eigen router plaatsen. Ook de Fritzbox 5590 of 5530 (€147,99) met glasvezel aansluiting is een goede optie. ook voor het overstappen naar een andere aanbieder in de toekomst.

want wachten op odido is, ja wat zal ik zeggen, laat maar.

Ik wacht met smart op de oplossing voor mijn hk citation speakers!

Reputatie 7
Badge +9

Dat durf ik nog niet te zeggen @Bassue, maar hopelijk is hij snel klaar voor gebruik! 

@Tommie van Odido fijn dat er progressie is! Heb je ook enig idee hoelang het testen nog gaat duren?

ps

De verbonden speaker deed het btw niet meer nadat ik weer terug gezet was op rimware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bassue, dat klopt inderdaad. We hebben een korte test gedaan of de nieuwe firmware dit zal oplossen. Het ziet er goed uit maar we moeten nog een aantal dingen verder testen voordat we hem kunnen releasen. 

update: Internet viel weg → ingelogd als admin (via een hotspot) en toen zag ik dat ik een andere firmware had dus ik snel mn speakers toevoegen, een gelukt, toen viel het weer weg en had ik weer frimware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 (helaas de andere niet kunnen opschrijven). De andere speaker niet meer kunnen verbinden.

 

MAAR het kan dus wel, ik weet niet wat de firmware update/ rollback heeft getriggerd maar iets of iemand heeft iets gedaan? 

Ik heb zelf inmiddels een losse google home verbonden met de harman kardon speaker via bluetooth. Niet ideaal, maar dan kan ik tenminste weer muziek luisteren op mijn box.

Hopelijk komt Odido snel met een update of tijdijn wanneer we nieuws kunnen verwachten..

inmiddels ook al een maand zonder Citation mk3 speakers, deden het voor de firmware update prima, ik ben de afgelopen maand dagelijks bezig geweest met het “opnieuw”instellen van de speakers, zonder succes… nogal frustrerend, en als ik dit topic lees is de behulpzaamheid van odido ver te zoeken..

Ook hier iemand met een probleem met het koppelen van een WIIM Pro. Zowel via wifi als bekanbeld krijgt de WIIM geen verbinding met de Zyxel T56.

 

En inderdaad het is toch niet meer voor te stellen in deze tijd dat een Odido meer dan een maand nodig heeft om dit op te lossen?

De helpdesk van WIIM stuurde mij dit:

 

To help resolve the issue, we suggest the following steps for configuring your router:
1. Log into your router.
2. Navigate to 'Wireless' and then 'Professional'.
3. Disable 'Airtime Fairness' for both the 2.4GHz and 5GHz bands.
4. Afterwards, connect your cell phone to the 5GHz network. Then, on your WiiM device, press and hold the play button for 3 seconds to configure it to the 5GHz network.

 

Nu nog zien in te loggen op de Zyxel want dat lukt hier ook al niet.

Ook hiero problemen met Citation 300 speakers

HIer ook het probleem dat de T56 mijn Roonserver/streamer geen ip adres geeft. Al heel wat tijd en energie ondertussen aan gespendeerd.  Ook via de helpdesk geprobeerd, maar daar kan men mij niet helpen. Ben niet blij met mijn overstap naar Odido. Moet op de community lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat er nieuwe firmware moet komen. Zit nu met een apparaat van ruim €3000,-  dat ik niet kan gebruiken. Bijzondere gang van zaken. 

Reputatie 1

Ook hiero problemen met Citation 300 speakers

Hier helaas exact hetzelfde probleem, maar dan met een Harman Kardon Citation 200 speaker met Google Home. Eerder werkte deze wel met het Zyxel modem, maar sinds de firmware update van 1,5 week geleden niet meer. De box werkt wel op het wifinetwerk van mijn schoonouders, daar ligt het dus niet aan. Alle standaardoplossingen (5ghz, wifi6, wpa2, herstart, etc) werken helaas niet, dus ik verwacht dat dit ook door de firmware wordt veroorzaakt.

Ik blijf graag op de hoogte wanneer de nieuwe firmware update beschikbaar komt!

hier exact hetzelfde probleem

Ook ik heb exact dit probleem met citation 200! Wat ik vreemd vind is dat er behoorlijk wat problemen geconstateerd worden maar er nog steeds niets aan gedaan wordt. 

Reputatie 2

Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak gevonden heb: de dnsmasq-dhcp reageert niet goed op een DUID van type 2 in option 61 van de DHCP Discover..
Zie ook deze post met screenshots:
 

 

En hop @Odido fiksen die firmware. Kan niet waar zijn dat we een maand onderweg zijn en er niet eens overwogen wordt voor een rollback van firmware die wel werkt.

Reputatie 4
Badge

Ik denk dat ik een mogelijke oorzaak gevonden heb: de dnsmasq-dhcp reageert niet goed op een DUID van type 2 in option 61 van de DHCP Discover..
Zie ook deze post met screenshots:
 

 

Nou tot op heden was het dus bij mij alleen de wiim zonder ip. Nu krijgt mn desktop ook geen ip via ethernet. Maar om een of andere reden wel via wifi :|

Ook bij mij het geval, soms geen ip op de wifi verbindingen, iedereen hier maar klagen, geen internet.

Ook val de tv verbinding uit met de tv app. Maar gelukkig nog een paar maanden geduld, dan is het testen van de nieuwe firmware klaar, niet best. ook mijn WiiMpro werkt niet. en mn ASUS Router, krijgt maar 100mbit jammer genoeg, dan maar wachten.

Inmiddels ben ook ik al een paar weken bezig met het opnieuw installeren van de Cloud Key. Als werkte perfect tot mijn modem gewisseld werd  met een Zyxel 5-T. Ben tot nu toe niet verder gekomen dan het lokale netwerk: zowel via Wifi als bedraad kan ik terugkijken en realtime mijn twee camera's bereiken. Cloud Key wacht elke keer na een reset op een IP adres maar kan geen ethernet vinden....Het toewijzen van een vast IP adres werkt ook niet. Als ik alle eerdere opmerkingen en reacties hier lees snap ik nu waarom. Maar waarom krijg ik deze uitleg niet als ik naar Odido bel? Zij verwijzen mij naar de fabrikant van mijn Cloud Key en zeggen verder niets te kunnen doen.

Overigens stel je niet te veel voor van de monteur die Odido stuurt. Ik kreeg van familie te horen dat ik nooit thuis ben als ze mij op de vaste lijn bellen. Gaat wel over maar niet aan mijn kant. Heeft de monteur de telefoon in poort 2 gestoken...beginnersfouten toch?

Ik blijf het nog even volgen om de Cloud Key ook van buitenaf te kunnen bereiken, maar overweeg over te stappen naar bijvoorbeeld KPN. 

Ok. Kersverse Odido-gebruiker hier. Zelfde probleem met mijn speakers en andere hardware. Ik heb alles zelf aangesloten omdat monteur ziek was (kan gebeuren) maar ik kan echt geen dag zonder internet (pubers thuis) en zonder verwarming (Tado). Aansluiten was zo gebeurd met de Zyxel T-56. Ik had de installatie van Guidion geannuleerd en werd binnen 10 minuten gebeld door Odido, zelf aansluiten heeft impact op de garantie eventuele compensatie et etc. Nu afgesproken dat Guidion begin volgend jaar een check doet op mijn aansluitkunsten en deze dan binnen 5 minuten goedkeurt :)

 

Direct veel problemen met Smart Home-apparaten en ik werd gek. Totdat ik deze post tegenkwam (waarvoor dank). Direct de Zyxel ertussenuit gegooid en internet rechtstreeks via mijn Deco X95. Alles klaar nu! Wat een verademing! Als ik zie dat er wordt gezegd, firmware wordt getest met verder geen info dan twijfel ik wel of Odido de beste keuze is. Ze nemen je niet serieus, dat is duidelijk. Problemen met speakers, lampen en camera's is echt heel vervelend. Het moet gewoon werken en als het niet werkt, zorg dan voor een rollback. Eventueel handmatig installeren van de vorige firmware! 

Ook hier bij toeval op dit topic gestuit na van alles te hebben geprobeerd om de wiim pro plus te laten verbinden. Met hoe lang dit inmiddels blijkt te duren en de radiostilte vanuit Odido geeft het erg weinig vertrouwen. Wanneer is dit opgelost, Odido? En als dat niet spoedig is, welk alternatief bieden jullie?

 

Reputatie 1

Hier zelfde probleem met hk speaker

Reputatie 2

Ok, het topic loopt nu bijna een maand. Twee weken geleden heeft iemand van Odido voor het laatst gereageerd. Ik begrijp dat de nieuwe firmware nog wordt getest, alhoewel het mogelijk nu even wat rustiger is vanwege Kerst en Oud en Nieuw. Ik zou het héél fijn vinden als ik een klein beetje wordt meegenomen in het proces. Wat is de status, de planning, daadwerkelijke uitrol..? Vermoedelijk spreek ik ook voor anderen en vraag mij tegelijk af hoeveel klanten op dit moment zich suf prakkezeren over de vraag waarom hun apparatuur maar geen internetverbinding kan maken..

 

Kijk, dat er alternatieve apparatuur is, is natuurlijk heel mooi. Heel fijn als je nog iets in huis hebt liggen ter vervanging van de Zyxel. Tegelijkertijd betaal ik wél voor een dienst waar een werkende router bij hoort. Odido heeft erkend dat de oorzaak van het probleem een bug in hun eigen software is, dus ik verwacht dat het probleem ook adequaat wordt opgelost. Een stukje degelijke communicatie met concrete verwachtingen hoort daar naar mijn mening gewoon bij. Kleine moeite, groot gemak! Zoals anderen hebben aangegeven, een ‘je hoort wel van ons’ schiet echt tekort!

Ik dacht laatst aan het woord ‘escaleren'. Zover wil ik het nog niet laten komen, alhoewel mijn geduld niet oneindig is. In het verhaal van Odido lees ik wél het volgende: “We laten je graag zien dat het beter kan, menselijker.” Daar kan ik dan maar één ding op zeggen: kom op, mensen van Odido, maak je verhaal geloofwaardig en informeer ons! Wordt zeer gewaardeerd :)

Bij mij ook hetzelfde. Op 18 dec overgegaan van tweak naar odido en er kon vanaf die dag geen ipadres verkregen worden voor mijn Wiim pro plus. Dagen bezig geweest met Wiim zonder succes. Uiteindelijk voor grap bij de buren (met Ziggo abonnement) geprobeerd en daar werkt het perfect. Toevallig deze link gevonden. Ik lees mee, hoop dat de firmware snel aangepast wordt. Krijgen we een notificatie van Odido via de mail als er een nieuwe firmware geïnstalleerd wordt?

Reageer