Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 562 reacties
  • 16872 Bekeken


Toon eerste reactie

562 reacties

@Tommie van Odido Goedemiddag, ook ik zit al sinds begin december met dit probleem en volg sindsdien dit topic. Fijn dat het is opgelost! Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Zou je de update aub naar mij willen pushen? Dank!!

Reputatie 1

De update is bij mij door en de wiim werkt weer.

Ik sluit me aan bij de suggesties over betere, pro-actieve communicatie. 

Maargoed, fijn dat er nu een iig een oplossing is. Mijn wiim werkt nog niet, dus ik ga er gemakshalve vanuit dat mijn zyxel de fw update nog niet heeft gehad. Willen jullie mij ook meenemen? Dank!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ReinN, ik heb je toegevoegd aan de lijst!

@rogier12 de update is gepushed! 

Reputatie 1

Net de update gehad. mijn HK speakers werken weer prima. Opm: gaarne in het vervolg update in de nacht. Nu werd mijn verbinding verbroken tijdens een teamsmeeting. 

Hey @Dennis den Boer, welkom op onze Community!

Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik je op de lijst zetten. TV-klantnummer is ook prima, deze is te vinden in Mijn Odido. 

 

Dit zou ik ook wel kunnen waarderen als ik de test update krijg voor de modem. Zou je mij ook toe kunnen voegen aan de lijst?

Reputatie 1

@Tommie van Odido zou ik dan wellicht ook de update kunnen krijgen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dennis den Boer, welkom op onze Community!

Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik je op de lijst zetten. TV-klantnummer is ook prima, deze is te vinden in Mijn Odido. 

Hey all, zoals jullie hier kunnen lezen hebben een aantal klanten de nieuwe firmware gekregen. We zijn op dit moment aan het testen of de update goed aanslaat en het met de nieuwe firmware volledig verholpen is. Zodra we dit kunnen confirmeren zullen we de update naar alle klanten gaan pushen. Bedankt voor jullie geduld, dat stellen we zeer op prijs!

 

Jammer dat maar een selectief aantal klanten de test update krijgen terwijl zoveel mensen hier vragen om een update. Helaas werkt mijn apparatuur nog steeds niet. Het enige waar jullie wel snel mee lijken zijn is het sturen van de factuur. 

Betalen voor een dienst die niet werkt.. Het vertrouwen en geduld in Odido is wel zoek aan het raken.

 

Hier heb ik de update ontvangen! Mijn Harman Kardon Citation 200 speaker werkt weer zoals vanouds :-)

Hier helaas ook nog geen update op de modem gekregen. Inmiddels ook al maanden zonder werkende JBL speakers thuis. Zoals Joostandre hierboven al aangeeft,  heb ik juist eerst JBL benaderd over niet werkende speakers. Denkende dat het probleem aan hun kant zit. Uiteindelijk via verschillende fora, bij dit forum terecht gekomen. En wat blijkt; het probleem ligt bij Odido...

Reputatie 1

Hey @joostandre, er kan in twee uur heel veel gebeuren! Zo ook deze test op een X aantal klanten met dit issue. Proactieve communicatie is in dit geval erg lastig. Ook omdat de Community een standaard verwerkingstijd heeft van 24 tot 48 uur. 

Met proactieve communicatie bedoel ik het op de hoogte stellen van alle Odido gebruikers door bijvoorbeeld het bijhouden van een storingspagina. Ieder die een probleem heeft met het aansluiten van een wireless apparaat (in het geval van de storing waar we nu over praten) kan daar zien wat de status is. Het is toch niet zo dat iemand vanmiddag om 13:15 bedacht: “ok, laten we nu eens op een paar van die probleemgevallen de testfirmware uitrollen". Zo'n fase kan je prima laten weten aan de gebruikers die zich al met de problemen hebben gemeld, tonen op de verstoringspagina en implementeren in een beetje slimme chatbot. Dat ontlast ook jullie chat en telefonische adviseurs. Geduld is veel makkelijker op te brengen als je weet wat de status is. Reken maar dat ook de producenten Sony, JBL, Wiim, etc. klanten aan de lijn hebben gehad omdat gedacht werd dat hun apparaat stuk was. Ken je die aftel lampjes bij sommige verkeerslichten voor fietsers? 

Helaas bij mij nog geen update. Aldus kan ik al 2 maanden mijn HK speakers niet gebruiken. . Dus eens met joostandre dat alle Odido gebruikers over de voortgang op de hoogte gehouden moeten worden. Krijg ik nu korting omdat ik niet volledig van de gekochte service kan genieten sinds de overgang van Ziggo naar Odido?

Reputatie 2

Hey @joostandre, er kan in twee uur heel veel gebeuren! Zo ook deze test op een X aantal klanten met dit issue. Proactieve communicatie is in dit geval erg lastig. Ook omdat de Community een standaard verwerkingstijd heeft van 24 tot 48 uur. 

Met proactieve communicatie bedoel ik het op de hoogte stellen van alle Odido gebruikers door bijvoorbeeld het bijhouden van een storingspagina. Ieder die een probleem heeft met het aansluiten van een wireless apparaat (in het geval van de storing waar we nu over praten) kan daar zien wat de status is. Het is toch niet zo dat iemand vanmiddag om 13:15 bedacht: “ok, laten we nu eens op een paar van die probleemgevallen de testfirmware uitrollen". Zo'n fase kan je prima laten weten aan de gebruikers die zich al met de problemen hebben gemeld, tonen op de verstoringspagina en implementeren in een beetje slimme chatbot. Dat ontlast ook jullie chat en telefonische adviseurs. Geduld is veel makkelijker op te brengen als je weet wat de status is. Reken maar dat ook de producenten Sony, JBL, Wiim, etc. klanten aan de lijn hebben gehad omdat gedacht werd dat hun apparaat stuk was. Ken je die aftel lampjes bij sommige verkeerslichten voor fietsers? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, zoals jullie hier kunnen lezen hebben een aantal klanten de nieuwe firmware gekregen. We zijn op dit moment aan het testen of de update goed aanslaat en het met de nieuwe firmware volledig verholpen is. Zodra we dit kunnen confirmeren zullen we de update naar alle klanten gaan pushen. Bedankt voor jullie geduld, dat stellen we zeer op prijs!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @joostandre, er kan in twee uur heel veel gebeuren! Zo ook deze test op een X aantal klanten met dit issue. Proactieve communicatie is in dit geval erg lastig. Ook omdat de Community een standaard verwerkingstijd heeft van 24 tot 48 uur. 

Reputatie 1
Hoe kan dit nou met je bovenstaande reactie? Mijn internet viel uit, doet het weer en nu werkt ook mijn wireless speaker weer. Ik ben daar heel blij mee, laat dat duidelijk zijn. Maar hoe kan het dat je steeds aangeeft er bovenop te zitten als je hier een uur geleden niet van op de hoogte was? Het probleem dat ik met Odido heb is niet met jou of de andere moderators. Het probleem is het gebrek aan uitzicht en proactieve communicatie. Gaat deze firmware blijven staan of is het een test omdat ik heb aangegeven daar voor open te staan?
 

 

jammer genoeg is er bij mij geen update geweest, ik vermoed daarom dat het een test is.

Reputatie 2
Hoe kan dit nou met je bovenstaande reactie? Mijn internet viel uit, doet het weer en nu werkt ook mijn wireless speaker weer. Ik ben daar heel blij mee, laat dat duidelijk zijn. Maar hoe kan het dat je steeds aangeeft er bovenop te zitten als je hier een uur geleden niet van op de hoogte was? Het probleem dat ik met Odido heb is niet met jou of de andere moderators. Het probleem is het gebrek aan uitzicht en proactieve communicatie. Gaat deze firmware blijven staan of is het een test omdat ik heb aangegeven daar voor open te staan?
 

 

Hier viel het internet ook even weg, zie dat mijn zyxel ook geupdate is. Ook ik hoor graag of ik de boel weer kan instellen en dat deze firmware blijft of dat ik toch beter nog even mijn tijdelijke setup kan behouden.

Reputatie 2
Hoe kan dit nou met je bovenstaande reactie? Mijn internet viel uit, doet het weer en nu werkt ook mijn wireless speaker weer. Ik ben daar heel blij mee, laat dat duidelijk zijn. Maar hoe kan het dat je steeds aangeeft er bovenop te zitten als je hier een uur geleden niet van op de hoogte was? Het probleem dat ik met Odido heb is niet met jou of de andere moderators. Het probleem is het gebrek aan uitzicht en proactieve communicatie. Gaat deze firmware blijven staan of is het een test omdat ik heb aangegeven daar voor open te staan?
 

 

Reputatie 7
Badge +9

We doen ons best om dit zo snel mogelijk te realiseren @joostandre. Meer dan dat kan ik op dit moment niet zeggen. Ik zit er bovenop samen met de collega's die werken aan de nieuwe firmware samen met Zyxel. Hopelijk kunnen we het spoedig realiseren. Eigen apparatuur kunnen we niet voor je vergoeden jammer genoeg. Ik wil je toch vragen om geduldig af te wachten, wetend dat we hier druk mee bezig zijn. Een Meursault kunnen we jammer genoeg ook niet in een paar weken uit de grond stampen. 

Reputatie 2

Het speelt inderdaad al een tijdje @joostandre. Echter komen hier veel mensen en factoren aan te pas om dit in orde te maken. Ik heb op dit moment nog geen voorlopige datum. Maar geen zorgen, ik zit hier heel dicht op en zal hier een update delen zodra ik die heb ontvangen.

 

Bedankt voor je reactie Tommy. De slogan onder jouw reacties is "Life is too short to drink bad wine!” Deze router, zowel de firmware als het gebrekkige wifi-bereik, de slecht functionerende easy-mesh (ik moest de 2.4 en 5 echt uit elkaar trekken om een stabiele verbinding op de mobiele telefoons te krijgen), het dermate lang duren van een oplossing en het zelfs niet kunnen bieden van een voorlopige datum, ervaar ik als hele slechte wijn. Ik ben het vertrouwen in Odido kwijt en weet nu al zeker dat dit contract niet langer dan het ene afgesproken jaar gaat duren. Ik heb zojuist een nieuwe router besteld, waar kan ik de declaratie naar toesturen?

Reputatie 7
Badge +9

Het speelt inderdaad al een tijdje @joostandre. Echter komen hier veel mensen en factoren aan te pas om dit in orde te maken. Ik heb op dit moment nog geen voorlopige datum. Maar geen zorgen, ik zit hier heel dicht op en zal hier een update delen zodra ik die heb ontvangen.

 

Reputatie 2

We maken veel progressie @ReinN! Het is lastig om een nieuwe firmware zo uit de mouw te schudden en neemt daarom wat tijd in beslag. Zodra er meer informatie is zal ik het met jullie delen. 

Hi Tommy, hopelijk ben je goed uitgerust in je vakantie en kan je er weer tegenaan! Kan je op zijn minst een voorlopige datum geven? Wat mij betreft mag je de firmware zo testen op mijn omgeving. En ik denk dat al die mensen die uren besteed hebben aan het pogen hun apparatuur te koppelen vast bereid zijn hetzelfde te doen. En nogmaals, kan Odido op hun website en in hun chatbot ajb aangeven dat men met dit probleem te kampen heeft en keihard bezig is dit op te lossen? En heel eerlijk Tommy, als ik in het forum kijk zie ik dat het probleem al maanden bekend is, dan mag je je niet meer verschuilen achter "Het is lastig om een nieuwe firmware zo uit de mouw te schudden en neemt daarom wat tijd in beslag”.

Reputatie 7
Badge +9

We maken veel progressie @ReinN! Het is lastig om een nieuwe firmware zo uit de mouw te schudden en neemt daarom wat tijd in beslag. Zodra er meer informatie is zal ik het met jullie delen. 

Reputatie 1

Is er ondertussen na ruim 2 maand ‘geduld’ hebben nieuws over de hoe en wat? Het begint namelijk ondertussen een zeer nare nasmaak te geven aan de overstap na vele jaren tevredenheid bij Tweak

ook hier Harman Kardon Citation one III speaker kan geen verbinding meer krijgen met het wifi netwerk  ( via ubiquit ) sinds de aansluiting bij Odido met router Zyxel T-56

Reageer