Beantwoord

Hoe krijg ik toegang tot het uitgbreide menu op de EX5601-T1 (zie foto)

  • 29 April 2024
  • 7 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2

Hallo

 

Ik wil graag toegang tot het uitgebreide configuratie van de EX5601-T1. En niet alleen in het easymenu werken wat door Odido wordt afgedwongen.

Het modem heeft alle opties die ik wil gebruiken maar ik kan alleen in het easymenu. Een ander modem aansluiten op de glasvezel/ethernet adapter is een mogelijkheid maar de EX5601-T1 maar dat wil ik eingelijk niet meer doen.

Hoe kom ik de het andere menu?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 April 2024, 10:13

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @iphonebart 

De Zyxel-T56 heeft een custom firmware waarop de overige instellingen niet beschikbaar zijn voor de klant..

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @iphonebart 

Je kunt ook een eigen router (zonder de Zyxel T-56) aansluiten. Dan kun je een zo utgebreide versie nemen als je wilt. 

Reputatie 2

Hoi @iphonebart 

Je kunt ook een eigen router (zonder de Zyxel T-56) aansluiten. Dan kun je een zo utgebreide versie nemen als je wilt. 

Wat zijn goede opties?

Reputatie 2

Hallo @iphonebart 

De Zyxel-T56 heeft een custom firmware waarop de overige instellingen niet beschikbaar zijn voor de klant..

Kan je deze aanpassen?

Reputatie 7
Badge +15

@iphonebart 

Helaas niet maar zoals eerder vermeld kun je een eigen router met VLAN ondersteuning nemen.

Odid internet gaat via VLAN 300 en de connectie type is DHCP.

Reputatie 3

Hoi @iphonebart 

Je kunt ook een eigen router (zonder de Zyxel T-56) aansluiten. Dan kun je een zo utgebreide versie nemen als je wilt. 

Wat zijn goede opties?

Fritzbox, welk type maakt niet zo verschrikkelijk veel uit maar ligt meer aan je wensen. Die Zyxel dingen zijn echt een draak. Nadeel is wel dat je de standaard voip poorten niet kunt gebruiken op een fritz (terwijl je ze op de zyxel wel kunt doorsturen) dus daar moet je dan een alternatieve poort voor gebruiken als je voip op een andere provider dan odido afneemt.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @iphonebart 

Je kunt ook een eigen router (zonder de Zyxel T-56) aansluiten. Dan kun je een zo utgebreide versie nemen als je wilt. 

Wat zijn goede opties?

Denk dat het lijstje wel zou kunnen bevatten;

  1. Asus router series
  2. TP-Link series (zelf geen ervaring)
  3. Ubiquiti (Semi Pro en dus prijziger)
  4. DIY zoals pfSense (hierzo) - openSense (learning curve → gevorderd)

Voor de meeste kun je, met een beetje zoeken binnen de community, de juiste instellingen wel vinden.

Hieronder nog een topic over eigen router gebruik

Mocht je ergens nog lezen over een andere VLAN 640 IPTV, deze is NIET meer nodig!!!

 Ga hier geen ‘voor- nadelen’ of ‘goed-beter-best’ voorstellen, want dat is vaak toch iets persoonlijks door bijvoorbeeld de eenvoud binnen de GUI.

Reageer