Hoe krijg ik toegang tot het uitgbreide menu op de EX5601-T1 (zie foto)
Hallo
Ik wil graag toegang tot het uitgebreide configuratie van de EX5601-T1. En niet alleen in het easymenu werken wat door Odido wordt afgedwongen.
Het modem heeft alle opties die ik wil gebruiken maar ik kan alleen in het easymenu. Een ander modem aansluiten op de glasvezel/ethernet adapter is een mogelijkheid maar de EX5601-T1 maar dat wil ik eingelijk niet meer doen.
Hoe kom ik de het andere menu?
Bladzijde 1 / 1
Hallo @iphonebart
De Zyxel-T56 heeft een custom firmware waarop de overige instellingen niet beschikbaar zijn voor de klant..
Hoi @iphonebart
Je kunt ook een eigen router (zonder de Zyxel T-56) aansluiten. Dan kun je een zo utgebreide versie nemen als je wilt.
Hoi @iphonebart
Je kunt ook een eigen router (zonder de Zyxel T-56) aansluiten. Dan kun je een zo utgebreide versie nemen als je wilt.
Wat zijn goede opties?
Hallo @iphonebart
De Zyxel-T56 heeft een custom firmware waarop de overige instellingen niet beschikbaar zijn voor de klant..
Kan je deze aanpassen?
@iphonebart
Helaas niet maar zoals eerder vermeld kun je een eigen router met VLAN ondersteuning nemen.
Odid internet gaat via VLAN 300 en de connectie type is DHCP.
Hoi @iphonebart
Wat zijn goede opties?
Fritzbox, welk type maakt niet zo verschrikkelijk veel uit maar ligt meer aan je wensen. Die Zyxel dingen zijn echt een draak. Nadeel is wel dat je de standaard voip poorten niet kunt gebruiken op een fritz (terwijl je ze op de zyxel wel kunt doorsturen) dus daar moet je dan een alternatieve poort voor gebruiken als je voip op een andere provider dan odido afneemt.
Hoi @iphonebart
DIY zoals pfSense (hierzo) - openSense (learning curve → gevorderd)
Voor de meeste kun je, met een beetje zoeken binnen de community, de juiste instellingen wel vinden.
Hieronder nog een topic over eigen router gebruik
Mocht je ergens nog lezen over een andere VLAN 640 IPTV, deze is NIET meer nodig!!!
Ga hier geen ‘voor- nadelen’ of ‘goed-beter-best’ voorstellen, want dat is vaak toch iets persoonlijks door bijvoorbeeld de eenvoud binnen de GUI.
Hoi! Ik heb pas mijn odido aansluiting met t-56 modem. Het is mij 1 keer gelukt, en weet helaas niet hoe meer, in het uitgebreide menu terecht te komen. Ik denk dat het dus wordt verborgen gehouden. Wie o wie komt er achter en als het je lukt laat het dan even weten. Groet, B.
Hoi! Ik heb pas mijn odido aansluiting met t-56 modem. Het is mij 1 keer gelukt, en weet helaas niet hoe meer, in het uitgebreide menu terecht te komen. Ik denk dat het dus wordt verborgen gehouden. Wie o wie komt er achter en als het je lukt laat het dan even weten. Groet, B.
Op dit forum heb ik nooit gelezen dat iemand het grote menu heeft bereikt. Odido heeft namelijk een eigen software versie en updates worden vanaf Odido servers gepushed.
Dus helaas, als je meer wilt dan de mogelijkheden van deze provider router, dan staat het je vrij een eigen router te gebruiken.
Op dit forum heb ik nooit gelezen dat iemand het grote menu heeft bereikt. Odido heeft namelijk een eigen software versie en updates worden vanaf Odido servers gepushed.
Echt waar? Ik heb van begin aan geen easy menu gehad. Ik weet niet eens, hoe het eruit ziet.
Nee ik ben er toen ik mijn thuis instellingen ging doen ‘per ongeluk’ ingekomen en nu weet ik echt niet meer hoe dat ging. Maar ik heb die expert menu’s beschikbaar gehad. Overigens stopte mijn eerste t-56 modem er mee op dezelfde avond dat de monteur het had geïnstalleerd. Het tweede modem werkt prima. Ik heb gelezen over een recent probleem met het t-56 modem en denk dat mijn eerste modem daar last van heeft gehad. Odido heeft het goed opgelost door een nieuw modem te sturen.
Hallo @bartrap
Ik heb ook een T56 en ik zag ook één keer het volledige menu net zoals in de originele firmware van Zyxel. Dit menu was echter voor even zichtbaar en daarna was het weer de custom firmware.
Ik weet niet precies wat ik deed.
Wie het weet mag het hier zeggen… Graag! ….
@bartrap
Het was alleen even zichtbaar, ik kon niks doen met de instellingen die normaal verborgen zijn..
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.