Kijk nooit direct in de connecor. Dit kan permanente oogschade veroorzaken!
Maak nooit zelf de glasvezel aansluiting open. Mocht hier schade aan ontstaan, zal dit door Reggefiber moeten worden hersteld. De kosten hiervan zijn minimaal 300 euro, maar kan nog hoger uitpakken!
Installatie:
Haal de blauwe connector uit de Draytek SFP, vervolgens kan je de SFP er uit halen door het blauwe hendeltje naar achter te trekken.
Installeer vervolgens de SFP in de TP-Link MC220L en stop de blauwe connector er weer in.
Plug nu de UTP kabel in de TP-Link MC220L en de andere kant in de WAN van de TP-Link Acher C7.
Configuratie:
Sluit je Laptop aan op poort 1 van de TP-Link Acher C7
IPTV/VLAN inschakelen Mode Custom Internet Vlan ID: 300 Priority 0 802.1Q tag inschakelen. IP-Phone vlan: 35 IPTV Vlan ID: 640
Je kan nu zelf kiezen op welk poort je internet of tv wil hebben.
IP-Phone vlan word niet gebruikt en is op vlan 35 gezet omdat deze anders moet zijn.
Het is niet mogelijk T-Mobile thuis Telefoon te gebruiken met een ander modem dan de Draytek.
Klaar!
Je krijgt vanuit T-Mobile GEEN ondersteuning op deze setup, maar gelukkig zijn er genoeg mensen op het forum te vinden die je willen helpen. Mocht je problemen hebben dan moet je eerst het oude modem weer gebruiken voordat T-Mobile je ondersteuning kan geven.
De handleiding is gemaakt met een TP-Link C7 maar dit werkt het zelfde op de volgende TP-Link Routers: (met dank aan Jibbewillem)
Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!
Bladzijde 4 / 22
@Who_Cares als deze switch alle benodigde protocollen ondersteund, dan ja. Als er volledige VLAN support op zit en je weet hoe je het in moet stellen dan voorzie ik geen problemen. Op het forum van Tweakers is er een gebruiker die een Netgear switch heeft gebruikt en er net wat dieper op in gaat. Misschien is het handig om die er nog even bij te pakken.
Kennis heeft een sfp module in zijn UniFi switch, met vlan staat dit signaal op één utp poort van zijn switch.
Daar zit een kabeltje in naar de wan poort van de usg. Lan aansluiting van usg weer in de switch voor de rest van het netwerk.
@afca1988
De SFP is een TRUNK ingang, welke je neem ik aan in de switch untagged naar poort 1 VLAN 300 met op die betreffende poort de PVID op 300.
Poorten 13 - 16 heb je neem ik aan untagged VLAN 640 met PVID 640.
Poorten 2 - 12 zou je kunnen taggen met bijv. VLAN 10 met PVID 10, hiermee groep je deze poorten samen.
De USG uitgang heb je aangesloten op poort 2 en als je nu je PC aansluit op bijv. poort 3, zou de USG op zijn minst je een IP moeten geven.
Die zou in de range moeten liggen van 192.168.1.x, hierdoor kan je USG bereiken op IP 192.168.1.1 (default).
Goed dat het werkt, veel plezier met jouw eigen werkende setup.
Wat ben ik deze topic opener dankbaar eindelijk van die meuk van tmobile af. Ik kon amper nog fatsoenlijk streamen. Heb nu de Tp-Link MC220L en een TP-Link A7. Na wat stuntelen omdat ik dacht, dat men de Vlan instellingen alleen moest instellen voor IPTV. Las nadat ik hier achtergekomen was dat andere dit ook dachten. Oeps. Maar ja nu eindelijk stream kijken zonder bufferen wat anno 2019 echt niet meer nodig hoeft te zijn. Beetje jammer dat men de TP-Link MC220L niet kunt ophangen.
Maar echter nog altijd zeer dankbaar voor deze topic. Had namelijk geen idee hoe men anders van dat kreng af moest. Had anders alleen een accespoint gekocht en die draytec er tussen gelaten waarschijnlijk was dat niet de beste oplossing. Maar nu werkt het uitstekend
Ik gebruik het nog dus naar mijn mening zou dat gewoon nog steeds moeten werken. Maar volgens mij zeggen ze dat gewoon aan de telefoon om ze het gewoon niet willen hebben
@Viveutvivas
Hier is een document (pdf) van Draytek.nl dat gaat over IPTV opzetten op een Draytek. Dit document is volgens mij voor een KPN aansluiting, maar kun je denk ik wel wat info uit betrekken.
Begrijp ik het goed, dat je de 802.1q Multi-VLAN un-tagging op je WAN over wil slaan, waarop dus 300/640 zitten?
@Pieter_B dit noem je nou een full on facepalm momentje. Anders vergeet je even enable aan te vinken (lange dag laten we het daar maar op houden) aan de hand van het docje ging ik in ieder geval alles nakijken en ja hoor vinkje bij dhcp options niet gezet...
Ten eerste, @Hidden.nld en iedereen die meewerkt in dit topic, dankjewel! Dit is super om te lezen.
Ik zit inmiddels al een aantal jaar bij T-Mobile Thuis (hiervoor nog bij vodafone). Nooit heb ik echt problemen gehad met mijn internet/Wi-Fi maar de laatste maanden is het hommeles. Slechte verbindingen, time-outs etc. Monteur laten komen, kon enkel constanteren dat het Wi-Fi signaal toch wel onder de maat was, dus oplossing... Een Fritzbox Wi-Fi repeater. Deze heeft de beste man bedraad aangesloten, maar nog steeds slecht signaal en uitvallen. Zodoende kwam ik hier terecht, want ik ben er nu echt klaar me.
Nu is mijn oog gevallen op de Netgear X10 R9000 waarmee ik de DrayTek wil vervangen. Dit vanwege het aantal poorten voor alle tv's en apparaten. Ik heb zelf 0 ervaring met Netgear en de verschillende modellen, dus is het mogelijk met dit modem om je IPTV in te stellen? Is het interessant om een custom firmware erop te zetten (dd-wrt, etc.)?
Nu zag ik hier in dit topic wel een paar andere modems voorbij komen waar meer dan de standaard 4 poorten opzitten (aantal TP-Link en een ASUS uit mn hoofd), maar vroeg me af of er iemand al ervaring met deze had.
Alvast bedankt!
@Comp User
Heb je de ER al eens terug gezet naar de factory reset?
Laatste FW update aanwezig?
Heb je via de Wizard de optie WAN+2LAN2 gebruikt zonder bridging voor performance?
Dat is wel opvallend, had je wel de VLAN 300 ingesteld binnen je ASUS?
Uit de mediaconverter komen namelijk dedicated VLAN’s, waarop je de ASUS dus moet ‘linken’.
@Hidden.nld en @Glassertje Jullie hulp in zo ontzettend veel topics wordt echt enorm gewaardeerd. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen en daarom: thanks voor alle tips en het meedenken. Zonder jullie en alle andere superusers zou de Community niet staan waar we nu staan!
@Axel010
yes, zou zelf wel voor de netgear gaan. de vlans 300 en 640 zijn van de buitenlijn dus je hoeft die niet aan te houden. gewoon default untagged van gebruiken voor internet en een aparte voor tv. op die manier heb je managed switch 1e niet nodig.
Hi @fvieira
you need to configure ip tv in the router because only then you can configure the internet vlan 300 for your modem. i know it is wird but it works well.
Default use is untagged
T Mobile internet is on tagged vlan 300 and iptv on vlan 640. so if you dont configure iptv your modem use the default untagged.
Hallo @symenoffinga
Je comfigureert VLAN 300 en VLAN 640 in je eigen modem en dat geldt voor alle poorten dus zul je beide signalen over 1 kabel hebben volgens mij.
*de nieuwe modem van T-mobile heeft dit wel, Zyxel.
Hallo @JakevanSteen
Als je VLANs kan configureren dan zal het gewoon lukken denk ik.
Ziet jouw modem interface er ongeveer uit als één van deze 2? Dan kan je dit volgen met de instellingen uit dit topic.
Volgens mij wel, ga het zaterdag eens even goed bekijken en uitvoeren.
@JakevanSteen
@JakevanSteen
Type bij internet VLAN 300
Telephone VLAN 35
Iptv bovenaan uitschakelen.
Als IMGP proxy kan worden uitgeschakeld dan dat doen of V2 als uitschakelen er niet is. anders instellingen opslaan en router opnieuw starten. Laat je weten of het werkt?
Bedankt! Het werkt nu goed
@JakevanSteen
De instellingen staan goed werkt iptv nog niet via LAN4 en is het iptv van T-mobile.
Wat ik eventueel nog kan zeggen is dat volgens de link je eerst begint met de quick setup en daarna geavanceerd, netwerk, iptv.
Als iptv dan niet werkt misschien na een fabrieksreset zoals hierboven beschreven doen en bijvoorbeeld 3 &4 iptv.
@Waqqas
Super bedankt voor je hulp!
TV + internet werkt nu beiden
@JakevanSteen
Graag gedaan
En wat was de oplossing/fout?
Het tmobile entone tv kastje herstart en toen werkte het weer. Lan4 nu op iptv en de rest internet.
Merk gelijk al een wereld van verschil qua WiFi en internetsnelheid
@Rens013
802.1Q tag inschakelen.
Deze was je vergeten het vakje aan te kruisen, save en herstart je router eens.
Held!! Ben online thanks
Hallo @Niqshal
Eerst moet je dan de mediaconverter en modem vervangen van de glasvezelkabel trek het blauwe hendeltje naar achteren en dan kun je de connector er uit halen en daarna de omhulsel. Plaats nu eerst de omhulsel in de TP-Link mediaconverter en daarna de de connector plaats nu een internetkabel van de mediaconverter naar de WAN poort van je router.
Met een bekabelde laptop op je router ga naar 192.168.1.1 log in met admin/admin.
Ga naar advanced, network, iptv/vlan en voer de volgende instellingen in ;
IGMP Snooping: uitschakelen
IGMP Proxy: uitschakelen
IGMP Version: V2
IPTV/VLAN inschakelen
Mode Custom
Internet Vlan ID: 300 Priority 0
802.1Q tag inschakelen.
IP-Phone vlan: 35
IPTV Vlan ID: 640
IPTV kun je disablen als je alleen Internet gebruikt. Ndat alle instellingen goed zijn bevestig het en herstart je router.
De switch is als het goesd is plug and play.
Hallo @Niqshal
Eerst moet je dan de mediaconverter en modem vervangen van de glasvezelkabel trek het blauwe hendeltje naar achteren en dan kun je de connector er uit halen en daarna de omhulsel. Plaats nu eerst de omhulsel in de TP-Link mediaconverter en daarna de de connector plaats nu een internetkabel van de mediaconverter naar de WAN poort van je router.
Met een bekabelde laptop op je router ga naar 192.168.1.1 log in met admin/admin.
Ga naar advanced, network, iptv/vlan en voer de volgende instellingen in ;
IGMP Snooping: uitschakelen
IGMP Proxy: uitschakelen
IGMP Version: V2
IPTV/VLAN inschakelen
Mode Custom
Internet Vlan ID: 300 Priority 0
802.1Q tag inschakelen.
IP-Phone vlan: 35
IPTV Vlan ID: 640
IPTV kun je disablen als je alleen Internet gebruikt. Ndat alle instellingen goed zijn bevestig het en herstart je router.
De switch is als het goesd is plug and play.
Mooi thnx voor je snelle reactie, ik heb ook IPTV dus zal die nodig hebben. Nogmaals bedankt ga ermee aan de slag.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.