Beantwoord

Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet



Toon eerste reactie

101 reacties

Reputatie 1

Iemand al getest of ouderlijk toezicht erop vooruitgegaan is in de laatste firmwareupdate (b14)? Ik heb inmiddels een ander modem gekocht, dus kan het niet zo eenvoudig testen (grote wisseltruc in het netwerk toepassen, niet zo'n zin in).

Reputatie 7

Hoi @J Wu ,

Dank je wel voor de terugkoppeling! Een dubbelcheck - klopt het dat tussen twee tijden ook daadwerkelijk de wifi uit is? Dat geeft ons dat stukje inzicht wat wellicht nodig is. Ik hoor het daarom ook graag! 

HALLO...! 👋

 

Heel vreemd dat er alleen maar het internet blokeren optie of functie aanwezig staat en geen (wifi planner tijdelijk) uitschakelen bij het ouderlijk toezicht instellingen paneel bij het T-50 modem helaas en jammer genoeg tuurlijk..? 

 

🤔 =❔️

 

Graag wil ik mijn feedback juist toch laten doorgeven vanuit jullie t-mobile community platform moderators leden aan die zyxel techneuten teams zijn dat ze bij het volgende 2023 released updates (Zyxel T-50) modem sowieso een tijdelijke wifi planner weer opnieuw kunnen toevoegen, want zo te zien had ik al heel toevallig gisteren nog gezien bij een bijzondere topic dat ze onterecht hadden verwijderd vroeger en heel onverstandig en stom geweest van hun zyxel developers teams onnodig en ongepast natuurlijk..? 

 

🤨 = 🤷‍♂️

 

Groeten - 

 

(>_^)

 

Huyar, 

 

👋

 

Reputatie 3

Is er inmiddels een werkende oplossing?

Reputatie 6
Badge +3

Hi @santheman-nl & @simonweeda

De Parental control blokkeerd toegang tot het internet. Het voorkomt niet dat device verbinden met de Wifi. 

Reputatie 3

Maar bij modems met deze firmware werkt het helemaal niet….. zie eerder in deze discussie.

Reputatie 7
Badge +16

@Turborobbie Bedankt voor je bijdrage aan dit topic! Zo komen we een eind verder met steeds meer inzichten. :smile: Ik zal oprecht zijn: ik weet niet wat wel werkt in dit geval. @Pieter_B Heb jij nog tips toevallig? 

Ik heb ook moeite gehad met het instellen van het ouderlijk toezicht. De modem lijkt zichzelf tegen te spreken als je “allow” gebruikt. Het werkt bij mij wel als ik “block” gebruik en de tegenovergestelde tijdstippen gebruik die ik eerst bij “allow” had staan. Verder: zorg dat de tv en modem in dezelfde tijdszone zitten (logisch) en vul ook een netwerkservice in (ik denk dat dat mijn fout was). Dat zag ik niet overal als advies in deze thread tegenkomen. Stel: je stelt ouderlijk toezicht in van 20:00 tot 24:00. Doe dan het volgende:

  • geef het profiel een naam, selecteer het relevante MAC adres. Klik op toevoegen.
  • Vul de dagen in en het tijdstip waarop er geen internetverbinding mag zijn
  • Zet netwerkservice op block en klik op toevoegen. Geef het een servicenaam, en selecteer TCP&UDP. Vul poort 0-9999 in
  • Klik bovenin op inschakelen, onderin op OK
  • Klik in het ouderlijk toezicht scherm op toepassen. Check of het lampje geel is.
Reputatie 7

Hi @jwktje en @Pieter_B,

 

De bugs zijn inmiddels gemeld en bekend. Bij een volgende firmware upgratd zal dit verholpen worden. Het is nog niet bekend wanneer dit precies gebeurt. Een firmware upgrade voeren we niet al te vaak uit. 

 

Wel kreeg ik nog de tip om het via ‘advanced settings’ te proberen. Daar is de omgeving beter en stabieler. Ik hoop dat het daar goed in te stellen is. Laten jullie het weten of dat verschil maakt? 

Reputatie 4

Als mensen toevallig naar een alternatief zijn als het met tmobile hun modem niet lukt met parental control etc, 

wij gebruiken hier al sinds de beta nextdns.io en dat werkt perfect 

zoveel functies inclusief parental control

waaronder een gratis versie

Mijn firmware: V5.50(ABPY.1)b16_20210525

 

Het is prima in te stellen op zich. Het doet alleen geen reet.

Is er niks wat we hier aan kunnen doen? Volgens mij haal ik uit de discussie dat er al wel een nieuwere firmware is ondertussen? Kan ik er voor zorgen dat ik die krijg?

 

 

Reputatie 3

Ja, ik vind het nu ook echt tijd worden dat die nieuwe firmware wordt uitgerold. want dit is een vervelende bug!!

Reputatie 1

IK heb speciaal vanwege issues met de router klok een nieuw modem van jullie gekregen, dit betreft het ZYXEL VMG8825-T50. Echter heb ik bovenstaand probleem, de parental control werkt niet, hebben jullie bovenstaand probeem kunnen oplossen? Ik heb alle bovenstaande opties geprobeerd.

 

 

I can’t believe this topic started 1 year ago, not solve yet till today. Before coming to this forum, I spent 2 days tried to find the problems in my settings, Now I found all comments complained the same problem: Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet’. 

1, blocks don’t start or end as scheduled, or totally not work

2, in main page-parental control, button ‘enable/disenable’  is randomly switched on or off when log-in later, even in the page of ‘security-patental control-edit’, one of two mac addresses for the same phone is randomly switched. If i add 2 addresses into list, then this phone is totally blocked.

Reviewing all above comments, I believe this problem not caused by users’ settings, but the bugs in Zyxel T50 network. I can't understand that Thuis can leave this simple bug trouble many users for over a year (maybe three years, because I saw another similar post from three years ago).

Now my question is, shall I ask for to change a new modem, or change a network supplier? Any one knows which one can offer a good and stable services?

Reputatie 1

Ik heb al van alles zoals hierboven geprobeerd maar het werkt niet goed zoals het hoort. Ik heb de tijd ingesteld. Dan werkt het niet meer op andere tijden.

Reset het modem en update de firmware van het modem. Zijn er nog tips?

Reputatie 3

Ik hoop dat er spoedig een oplossing voor komt…. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @santheman-nl, voor het probleem zoals hierboven omschreven is met het instellen van ouderlijk toezicht, is nog geen directe fix gekomen. Je kunt voor de time-being gebruik blijven maken van de zeer handige workaround van @tenhout

  • geef het profiel een naam, selecteer het relevante MAC adres. Klik op toevoegen.
  • Vul de dagen in en het tijdstip waarop er geen internetverbinding mag zijn
  • Zet netwerkservice op block en klik op toevoegen. Geef het een servicenaam, en selecteer TCP&UDP. Vul poort 0-9999 in
  • Klik bovenin op inschakelen, onderin op OK
  • Klik in het ouderlijk toezicht scherm op toepassen. Check of het lampje geel is.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @J Wu, dan gaan we het op een andere manier aanpakken, sorry voor het ongemak!

Stel je stelt de parental control in voor 23:00 tot 06:00, bijvoorbeeld, om welke tijd schakelt de Wifi dan daadwerkelijk uit? Mijn vermoedens gaan toch uit naar de interne klok. Ook al wordt de Amsterdamse tijdzone aangegeven, is het wel vreemd dat het nog steeds niet gelijk loopt.

Reputatie 3

Wanneer komt de nieuwe firmware?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @J Wu ah zoals ik het lees, werkt de parental control wél, maar blijft deze soort van hangen tot na het gewenste tijdstip, waardoor je nog steeds geen wifi hebt op de desbetreffende apparaat. Klopt dit? Komt het op een later tijdstip dan 06:00 wel nog terug of gewoon helemaal niet? Zit hier bijvoorbeeld wat speling in? Verder ben ik ook benieuwd welke firmware versie je gebruikt en of deze up to date is en of t hieraan kan liggen. Zou je eventueel de gegevens in jouw profiel ook willen toevoegen? Dan kunnen we gemakkelijk de informatie erbij pakken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bussie81 en @mwerdler, je kunt de signaal-toegang zeer zeker blokkeren, alleen dien je dan de box opnieuw op te starten zodra deze weer in gebruik genomen wordt. Voor een duidelijker antwoord, kun je dit topic checken: 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sander

Stuur je wel even een PM met een link voor een video.

Voor zover ik kan zien is het zo dat als ik via de frontpage een regel aanmaak, deze zichtbaar is via advance (in hamburger menu onder Beveiliging → Ouderlijk Toezicht ). Maar in advance kan ik de regel zeker voor de dagen niet aanpassen.

Maar als ik de regel aanmaak via advance, zijn de instellingen niet zichtbaar via de frontpage. Dat komt doordat we via advance dus geen dag/tijd kunnen opgeven. De frontpage input geeft bij geen dag aangeven ook een error, maar in dit geval geen error .. maar een leeg profiel.

 

Reputatie 3

Ik heb er al best wel lang last van ,dus ik zou het fijn vinden als dit snel gebeurt.

 

Reputatie 1

@Jason, dit kan ook wanneer de parental control goed ingebouwd is, dan kunnen bepaalde functies geblokkeer worden (helaas is deze niet ingebouwd, heb het zelf gedaan)

Reputatie 1

Alweer 18 dagen geleden, net gebeld met de helpdesk die kunnen mij niet verder helpen… ik ben genoodzaakt om op jullie antwoord te wachten, helaas tevergeefs. De parental control is een noodzaak. Als ik geen antwoord krijg, of geen vervanging ben ik bang dat ik naar een andere provider zou moeten zoeken

Reageer