Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem



Toon eerste reactie

116 reacties

Als het eindelijk eens verwerkt word in de firmware, misschien lukt het nog voordat het modem het begeeft.

Ik zet direct een reminder op zondag 25 oktober in mijn agenda! 

 

Dit zal ik in ieder geval ook nog in april 2021 moeten doen. Daarna is het onzeker: voorstel afschaffing zomertijd:wink:

Goedemorgen Sander,
Weet niet of je de tijd voor mijn modem nog hebt aangepast want ik heb nog steeds de zomertijd.

Hoor graag van je.

Hallo Sander,  Je gaf aan voor iedereen in dit topic een handmatige aanpassing van de tijd “geregeld” te hebben, maar dan ben je mij zeker vergeten !!!

Graag z.sm. alsnog uitvoeren. 

Reputatie 7

Hoi @lily2019

 

Ik maak het graag voor je in orde! Mag ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam)? Dan heb ik alle gegevens bij elkaar en kan ik aan de slag!

Reputatie 7
Badge +6

Ik zal T-Mobile een handje helpen.

Screenshot gemaakt om 13:36. Versie B032

Zoals je op dit screenshot kunt zien, staan de instellingen voor de zomer- en wintertijd precies andersom. Daardoor loopt de Huawei in de winter een uur voor en in de zomer een uur achter. Helaas zijn deze instellingen alleen beschikbaar als je als admin kunt inloggen (geen commentaar :wink: ), dus je kunt dit niet zelf aanpassen. Dat zal T-Mobile moeten doen middels een firmware-update, maar die proberen ze tot een minimum te beperken (versie B032 is volgens mij alweer bijna een jaar oud). Misschien kan dit nog meegenomen worden in de update die noodzakelijk is voor het nieuwe tv-platform, anders is het wellicht een optie om deze instelling via TR069 aan te passen (de technische dienst weet daar wel raad mee).

Reputatie 7
Badge +4

nvm, verkeerde topic

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @metaal, goed dat je het aangeeft en sorry dat je weer een uur achterloopt! Onze chef Huaweiklokken is gealarmeerd en zal dit zo snel mogelijk voor je in orde maken. Heb je zelf een fabrieksreset uitgevoerd? Om mijn collega @Sander te quoten: “In zo'n geval zal de ‘oude’ tijd weer gebruikt worden. Hoe dan ook, ik verwacht dat je binnen enkele dagen weer de correcte tijd hebt.”

Nogmaals, sorry dat dit weer gebeurt, er wordt aan gewerkt. Bedankt voor je begrip en geduld! 😊👍

Reputatie 7

Hoi @ktollenaar ,

Ook jouw modem is weer helemaal up-to-date en bevindt zich weer in 2021. Kan je dat vanaf jouw kant bevestigen? 

Bij mij is het tijdverschil nog niet opgelost.

Starttijd van 17:00 begint om 16:00.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Hoi Brian,

Excuus voor de late reactie.

De modem is volledig ge-reset. Hard reset. Probleem is nog steeds aanwezig. Heb na de reset wel een config Back-up terug gezet van voor de reset.

Hoop dat hier een oplossing voor is.

 

Hoi TMTF dank voor de reactie. De vraag is hoe log ik in als admin? Als je van T-Mobile alleen als user kan inloggen. 

 

Reputatie 7
Badge +6

@abd076 Dat kun je zelf helaas niet. Ik heb dat gedaan om T-Mobile uit te leggen waar het probleem zit. Het is wachten tot ze het fixen

Reputatie 1

Geachte @Jason @Sander @Ginny 

 

Kunt u dit voor mij aub ook juist instellen?

 

Ik draai nog; V100R001C243B030

 

Dank!

Reputatie 7

Hmm b.032 is wel de goede versie. Ik ga het nog even een keer navragen bij de collega’s van de technische dienst en ik kom er komende week bij je op terug!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jippej,

Wat fijn om te horen dat je weer van alle functionaliteiten van het modem kan genieten! Namens Lisa: heel graag gedaan.

Nog veel plezier ermee en alvast mooie kerstdagen gewenst. :smile:

Issue speelt nog steeds of alweer?
Mijn modem heeft nieuwste firmware aldus de helpdesk, Dus is het opnieuw begonnen of eigenlijk nooit opgelost?

@Sander mijn huawei modem heeft hetzelfde probleem: volgens de logs is het 2010. Ik heb je al een PM gestuurd. Zou jij (of een van je collega’s) hiernaar kunnen kijken?

Gr, Jim.  

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn modem leeft in 2010…

Kunnen jullie dat aanpassen?

Groeten, Kenji Tollenaar

Reputatie 7

Hoi @metaal en @abd076

 

Ik heb bij jullie de tijd laten aanpassen! Je hebt nu dus weer de correcte tijd. Het klopt dat je de tijd niet zelf kunt inzien. Je komt er achter op het moment dat je een regel invoert bij bijvoorbeeld parental control. Je kunt er nu van uitgaan dat als je deze om 20u instelt dat de regel dan ook écht om 20u bij jullie ingaat! 

Hoi @Sander ,

Zou je mijn opnieuw kunnen helpen? De tijd is weer 2010 …

Er zijn al 3 keer binnen 3 maanden. Graag wil ik vragen of er een goede oplossing hiervoor is zodat het niet meer gebeurt. Ik had daarvoor ongeveer 1 jaar geen problemen gehad.

Alvast bedankt!

 

Hallo,

 @Jason

Ik heb een vraag, ook ik ben sinds kort bezig met parental controls en heb idd gemerkte dat de tijd 1 uur afwijkt. de modem loopt 1 uur voor.

Dit blijft hetzelfde verschil, ook als ik een factory reset gedaan heb.

Nog een ander dingetje is het feit dat ik het gehele SNTP scherm niet te zien.

Zouden jullie dit kunnen oplossen?

bij voorbaat dank

 

Reputatie 1

Super fijn, dat is wat ik wilde lezen @ktollenaar! Maak er nog een mooie dag van!

Bij mij is vandaag de stroom er even af geweest, en nu is het hier ook weer 2010.... :(

En het is er weer hoor!
we lopen weer een uur achter: 2020-03-29 20:07:02
GRANDIOOS!!!!

Ja fijn is dat. Ik geniet er ook van.

Ik denk dat ik maar een provider ga zoeken waar ze dit soort probleempjes wel kunnen oplossen.

Reputatie 1

Dank alvast

Reageer