hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
Ik ben er eens ingedoken en denk dat ik het probleem gevonden heb. De Huawei gebruikt standaard pool.ntp.org als tijdserver en time.windows.com als backup.

Deze instelling wordt in de DHCP-handshake op VLAN 100 en 300 overruled door T-Mobile’s NTP-server (10.12.0.20), die alleen op VLAN 100 bereikbaar is.


Maar de router kan de tijd alleen via internet ophalen en stuurt het verzoek dus via VLAN 300.

Daar komt natuurlijk geen antwoord op en zo kan de tijd niet opgehaald worden. De oplossing is dus om de eigen tijdserver uit de DHCP te halen, zodat hij weer pool.ntp.org gaat gebruiken. Dan leven alle Huawei’s weer in het hier en nu.
Hoi Lisa,
Ik heb een nieuw modem ontvangen en zonder problemen in gebruik genomen. Heb nu geen Huawei modem meer maar een Zyxel, dus hoort niet meer in dit topic thuis.
Bedankt voor de snelle reactie en goede hulp
Sweet eindelijk staat de tijd goed
Bij deze bevestig ik dat het werkt. Dank voor de terugkoppeling van deze verbetering!
goedemiddag, ook ik heb het probleem met mijn huawei modem dat de tijd niet goed loopt, (was 2 uur verschil, nu 1 uur verschil), waardoor de tijden bij het ouderlijk toezicht niet goed staan, daarnaast krijg ik in ouderlijk toezicht ook de blokkering van de URL's niet voor elkaar, wat ik ook instel, met http, zonder, met / zonder slash, met *, *xxx*, het lukt niet. Ook alle stappen in deze thread al toegepast, graag zou ik ook een nieuw modem ontvangen als dat mogelijk is, ik heb ook nog een oud modem van huawei,
mvg.
Alfred
Dat kan onze held
Hi
Hoi
Hoi
Ik heb zojuist het verzoek ingediend om de datum/tijd te herstellen! Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten.

@Sander: De datum en tijd zijn aangepast bij ons, maar de tijd is 1 minuut sneller. Dank je wel!
I am not using the Hauwei, and I have gotten a T-75, but since this forum mentioned an issue with that NTP IP I asked here. I am fully using my own gear, that is the NTP server that I was giving by Odido’s DHCP server. I had to disable “Use Peer NTP” because that NTP seems bad.
Hoi
Het heeft even geduurd, maar het uur tijdverschil zou nu verdwenen moeten zijn op jullie modems. Kunnen jullie dit bevestigen? Sinds afgelopen week is dit aangepast. Excuus voor de vertraging, maar ik ben blij dat het nu goed geregeld is!
PS. Hier meer uitleg over het beperken van Wifi na bepaalde tijd op de Huawei: Parental Control.
Hallo Sander. Ja, inderdaad sinds vorige week staat de klok op het juiste tijdstip. Viel bijna van m’n stoel af.
kan ik er vanuit gaan dat het in maart bij de overgang naar de zomertijd ook goed gaat ????
Welkom bij de Thuis Community!
Raar dat die tijd net een uurtje afwijkt. Graag kijk ik even mee om dit op te lossen. Ik kon het niet in de handleiding terugvinden. Toch deel ik hem hier graag, want misschien heb ik er overheen gekeken. En er staat nog wat uitleg over Parental Control. Altijd handig! Ook wil ik adviseren om een fabrieksreset uit te voeren. Wellicht dat het modem zich dan uit zichzelf weer in de goede tijdzone zet.
Laat je weten hoe het je vergaat? Dit soort puzzels zijn altijd interessant!
Hoi
Ik ga je helpen om dit opgelost te krijgen!
Hoi Sander,
Ja hoor, tijd staat nu goed. Toppie !!!
Ik neem aan dat ik eind oktober dit verzoek weer moet doen enz. enz. enz,
totdat we van de zomer- en wintertijd af zijn ???
Hi
Goedemorgen
Inderdaad, de juiste tijd wordt weer aangegeven.
Helemaal top dat dat het op 31-10 automatisch gaat.
Hoi
Ook jouw modem is weer helemaal up-to-date en bevindt zich weer in 2021. Kan je dat vanaf jouw kant bevestigen?
de teletijdmachine heeft gewerkt, mijn modem is weer in het hier en nu! bedankt!
Hallo Sander, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb geen fabrieksreset uitgevoerd.
Ik wacht in spanning af :-)
Hoi
Ik heb bevestiging dat de datum/tijd bij jullie nu goed staat. Kunnen jullie dat ook bevestigen?
Hoi
Je hebt helemaal gelijk en ik zou dit met alle liefde voor je in orde willen maken, maar dat gaat momenteel niet. Ik snap dat dit hinderlijk is en verontschuldig me voor de lange wachttijd, maar ik beloof je dat er licht aan het eind van de tunnel is!
Hi
Kun je al testen? Volgens mij zou het nu weer goed moeten staan!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.