Verhaal hoe Odido problemen oplost.

  • 25 February 2024
  • 40 reacties
  • 549 Bekeken


Toon eerste reactie

40 reacties

Helaas kan ik mijn laptop niet rechtstreeks op de modem aansluiten, omdat ik dit type kabel niet heb. Ik denk niet dat dit een probleem is, omdat de Wi-Fi ook goed zou moeten werken.

Hoi @Ishana van Odido Dank je wel voor het versturen van de kabel! Het was heel vriendelijk! 

@eric @Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Fiber4all 

Helaas werkt mijn internet nog steeds niet, zelfs niet met jullie kabel. Ik heb een video opgenomen om jullie alles te laten zien. Voor het opnemen van deze video heb ik de modem twee keer gerestaart. Daarin kunnen jullie ook zien dat ik de kanalen heb gecontroleerd.

Kunnen jullie nog iets anders adviseren? Doe ik misschien iets anders verkeerds? 

 

https://drive.google.com/file/d/18fHQIc8e-z250GvhWod9Fv5bWOLaKUcM/view?usp=sharing

Reputatie 7
Badge +9

Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt @Mikhail90? Dit mag namelijk niet meer dan 1,5 max. 2 meter zijn. 

Hi @Cheyenne van Odido 

Oké, kun jij alsjeblieft de lijst met mijn vragen beantwoorden?

  1. Ik heb al de kabel vervangen en gebruik nu de gloednieuwe kabel. Waarom werkt de nieuwe kabel niet? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
  2. Wat is het verschil tussen mijn 5 meter lange kabel die ik heb gekocht en de 1,5 meter lange kabel die jullie adviseren? Waarom moet het precies 1,5 meter zijn?
  3. Kunnen jullie mij een betrouwbare link geven waar ik de benodigde kabel kan bestellen? Ik zal het meteen kopen.
  4. Wat zal er gebeuren als de nieuwe 1,5 meter lange kabel ook niet werkt?

     

CC: @Tommie van Odido @Ishana van Odido 

Reputatie 7
Badge +14

Volgens mij schreef @Cheyenne van Odido dat zij alle waardes nu goed ziet. Dan geldt de gouden regel,  "if it works don't touch it".

Niet gaat klooien met langere kabels aan het isra punt dus. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat ziet er inderdaad niet heel goed uit @Mikhail90. Welke snelheiden behaal je als je een bekabelde test uitvoert? 

Hoi @eric

Oké, weet jij waar ik deze 1,5 meter lange kabel met een vaste kern kan kopen? Ik probeer hem online te vinden maar ik zie niets.

 

Reputatie 7
Badge +9

Is er geen mogelijkheid om een bekabelde test uit te voeren @Mikhail90? De maximale uploadsnelheid op jouw adres is namelijk maar 9 Mbit/s. Wifi is te onstabiel om dan de juiste test aan te leveren omdat het maar gaat om 9 Mbit. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mikhail90, ik heb deze kabel meteen verstuurd! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mikhail90, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben op onderzoek uitgegaan en zie het oude ticket inderdaad terug in mijn systeem. Dit ticket is op 01-05 gesloten omdat KPN NetwerkNL geen reactie gekregen heeft op het maken van een afspraak. Ik heb het ticket opnieuw voor je ingeschoten en een collega aan de mouw getrokken om spoedig KPN NetwerkNL aan te sturen. Hopelijk wordt het dan snel voor je opgelost.

Hoi @eric,

Mijn contract eindigt dit jaar in augustus. Dus op dit moment kan ik het niet kosteloos opzeggen.

Reputatie 7
Badge +14

Probeer tot een werkende oplossing te komen. Zie de vraag van Tommie.

Hoi @Fiber4all,

Dit is een foto van deze kabel.
 


De lengte van de kabel is 5 meter. Vroeger had ik een andere kabel met een vaste kern.

Hoi @Tommie van Odido ,

De afstand is maximaal 1 meter. Kijk maar eens naar deze foto:


 

@Mikhail90
Zou je tussen IS/RA en modem weer een kabel van maximaal 1,5 meter met vaste kern willen zetten. 
​​​@Tommie van Odido willlen vragen om een lijnmeting. 
Ben benieuwd naar het verschil. 

Reageer