Verhaal hoe Odido problemen oplost.

  • 25 February 2024
  • 31 reacties
  • 400 Bekeken

In augustus ben ik naar Voorburg verhuisd omdat ik daar een appartement had gekocht. Na de verhuizing had ik uiteraard internet nodig, dus besloot ik me aan te sluiten bij Odido. In de eerste twee maanden werkte het internet redelijk, maar daarna werd het erg traag, met snelheden rond de 5 tot maximaal 10 mbps. Ik heb meerdere keren Odido gebeld voor hulp. Na een gesprek met hun specialist kwam een monteur langs om de kabel te controleren. Het leek erop dat de kabel bijna kapot was. Het probleem was echter dat deze kabel door KPN lange tijd geleden was aangelegd. Odido moest contact opnemen met KPN om de kabel te laten vervangen.

Na enige tijd kwam er niemand langs, en ik moest Odido opnieuw bellen. Na een maand kwam er eindelijk een monteur van KPN langs en hij constateerde dat de kabel bijna kapot was. Hij vertelde me te wachten en dat Odido contact met me zou opnemen. Wat er daarna gebeurde? Niets! Niemand heeft me gebeld. Na deze situatie heb ik Odido minstens 3 keer gebeld en gevraagd om te reageren. Ik kreeg alleen te horen: "Ja, het is heel vervelend voor u" en "we zullen u later bellen".

Sinds oktober heb ik nog steeds slecht internet, en Odido onderneemt geen actie. Ik heb gemerkt dat er één of twee keer anonieme oproepen zijn geweest terwijl ik aan het werk was. In mijn laatste gesprek werd duidelijk dat Odido zonder te bellen meteen een afspraak kon maken, aangezien ik vanuit huis werk. Hoe dan ook, ik wacht op het moment dat mijn contract afloopt. Daarna zal ik zeker overstappen naar een ander bedrijf.

Voor Odido: Bel me alsjeblieft niet om jullie excuses aan te bieden. Het enige wat jullie kunnen doen is een afspraak met KPN maken. Zodra jullie een afspraak hebben, stuur me dan een e-mail of sms. 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @Mikhail90, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben op onderzoek uitgegaan en zie het oude ticket inderdaad terug in mijn systeem. Dit ticket is op 01-05 gesloten omdat KPN NetwerkNL geen reactie gekregen heeft op het maken van een afspraak. Ik heb het ticket opnieuw voor je ingeschoten en een collega aan de mouw getrokken om spoedig KPN NetwerkNL aan te sturen. Hopelijk wordt het dan snel voor je opgelost.

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mikhail90, ik heb deze kabel meteen verstuurd! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @eric

Oké, weet jij waar ik deze 1,5 meter lange kabel met een vaste kern kan kopen? Ik probeer hem online te vinden maar ik zie niets.

 

Reputatie 7
Badge +14

Volgens mij schreef @Cheyenne van Odido dat zij alle waardes nu goed ziet. Dan geldt de gouden regel,  "if it works don't touch it".

Niet gaat klooien met langere kabels aan het isra punt dus. 

Hi @Cheyenne van Odido 

Oké, kun jij alsjeblieft de lijst met mijn vragen beantwoorden?

  1. Ik heb al de kabel vervangen en gebruik nu de gloednieuwe kabel. Waarom werkt de nieuwe kabel niet? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
  2. Wat is het verschil tussen mijn 5 meter lange kabel die ik heb gekocht en de 1,5 meter lange kabel die jullie adviseren? Waarom moet het precies 1,5 meter zijn?
  3. Kunnen jullie mij een betrouwbare link geven waar ik de benodigde kabel kan bestellen? Ik zal het meteen kopen.
  4. Wat zal er gebeuren als de nieuwe 1,5 meter lange kabel ook niet werkt?

     

CC: @Tommie van Odido @Ishana van Odido 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Mikhail90, je abonnement loopt inderdaad tot 24-08-2023. Op 26-08-2023 zal de overstap naar KPN uitgevoerd worden. Super jammer dat je overstapt! Volgens mij systeem hebben we je echt proberen te helpen maar zit de crux in je setup. Wij hebben advies gegeven de aansluiting rechtstreeks op de IS/RA te doen, en de kabel te vervangen. Op deze vraag in het topic hebben we geen antwoord gekregen en meldt je besloten te hebben over te stappen. Ik heb je verbinding zojuist opnieuw uitgelezen, ik zie een modem die online staat en goede verbinding aflevert. Ook meet de lijn tussen het IS/RA en de wijkcentrale als stabiel. Ik kan je hierdoor niet voorzien van vouchercodes tot je overstapt. Hopelijk lukt het vervangen van de kabel alsnog, zoals in dit topic als advies gegeven!

@eric 

Omdat Odido me niet wil laten gaan vanwege mijn huidige contract met hen, kan KPN me op dit moment niet helpen. Odido heeft de overstap niet geaccepteerd. Dus ik moet tot het einde van mijn contract klant blijven bij Odido.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt beter vragen aan KPN om eerder te leveren. Waarom hebben ze 4 maanden nodig? De mobiele vouchers zijn niet bedoeld om een soort  product als 4G voor thuis te faciliteren voor een klant die al heeft opgezegt denk ik.

Hoi @Ishana van Odido @Tommie van Odido 

Ik zie dat de overstap alleen aan het einde van augustus zal plaatsvinden. Mag ik nieuwe vouchercodes? Anders zal ik zonder internet zitten tot augustus...

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mikhail90, ik heb het direct nagekeken! Het is inmiddels al bekend bij ons en het staat in het systeem. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi @Tommie van Odido 

Ik heb besloten om over te stappen naar KPN, omdat ze die kabel die vanaf de straat komt hebben geïnstalleerd. Ik zie dat de overstap nog steeds in behandeling is. Hoe lang moet ik op de update van Odido wachten? Mag ik ook nieuwe internetcodes? Mijn Internet wekt helemaal niet. 

Hoi @Tommie van Odido ,

De afstand is maximaal 1 meter. Kijk maar eens naar deze foto:


 

Deze kabel tussen modem en IS/RA is 5 meter en met soepele kern. Graag vervangen voor 1,5m met vaste kern. 

@Mikhail90
Zou je tussen IS/RA en modem weer een kabel van maximaal 1,5 meter met vaste kern willen zetten. 
​​​@Tommie van Odido willlen vragen om een lijnmeting. 
Ben benieuwd naar het verschil. 

Hoi @Tommie van Odido ,

De afstand is maximaal 1 meter. Kijk maar eens naar deze foto:


 

Hoi @Fiber4all,

Dit is een foto van deze kabel.
 


De lengte van de kabel is 5 meter. Vroeger had ik een andere kabel met een vaste kern.

Reputatie 7
Badge +14

Probeer tot een werkende oplossing te komen. Zie de vraag van Tommie.

Hoi @eric,

Mijn contract eindigt dit jaar in augustus. Dus op dit moment kan ik het niet kosteloos opzeggen.

Reputatie 7
Badge +9

Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt @Mikhail90? Dit mag namelijk niet meer dan 1,5 max. 2 meter zijn. 

@Mikhail90 

zou je een foto van de invoerkabel van het KPN aansluitpunt (IS/RA) willen posten. De witte ronde kabel van het kastje op de laatste foto. Dus niet die naar het modem gaat. 

En hoe lang is de de witte platte kabel naar het modem  en kun je die vervangen voor een ronde kabel met vaste kern ?

 

Reputatie 7
Badge +14

Als je buiten je contract zit kun je jouw abonnement opzeggen. 

@Tommie van Odido 
Het was de tweede RJ11-kabel die ik heb gebruikt. En er is geen glasvezel in ons gebouw. Er is een plan om dit aan te leggen aan het eind van dit jaar of volgend jaar. Wat moet ik nu doen? Moet ik nu blijven betalen voor het slechte en onstabiele internet?

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem zit binnenshuis @Mikhail90, wij kunnen niks doen. Kan je een andere RJ11 kabel proberen? Anders zou ik lekker overstappen op glasvezel. Dan heb je sowieso een veel hogere en betere verbinding! 

Hoi @Tommie van Odido,
Ik heb nog steeds niets gehoord van jullie technici. Kun jij mij een update geven? Wordt het nog steeds besproken tussen jullie specialisten?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mikhail90, thanks voor het testen.

Ik heb opnieuw een ticket voor je aangemaakt. Onze techneuten zullen een blik gaan werpen en hopelijk hebben zij de oplossing! Ik heb je twee nieuwe codes toegestuurd in een privébericht.

Hoi @Tommie van Odido 
 

Ik heb de kabel van mijn collega geleend om de snelheid opnieuw te meten. Mijn internet werkt nog steeds niet. Kijk maar eens naar de afbeeldingen.

Poging 1:



Poging 2:


Poging 3:


Hier kun je zien dat ik een echte kabel heb gebruikt.


Dit zijn foto's van mijn modem en de internetaansluiting.


 


Zoals je kunt zien, is er eigenlijk geen verschil tussen de wifi en de directe verbinding met mijn modem. Ik heb ook andere foto's toegevoegd om je het volledige perspectief te geven. Wat denk je daarvan? Ben jij het met mij eens dat het probleem ligt bij de kabel die vanaf de straat komt?
 

Kan ik nieuwe codes krijgen voor onbeperkt mobiel internet? Ik raak bijna door mijn huidige tegoed heen. Op dit moment moet ik mijn mobiele internet gebruiken...

Reputatie 7
Badge +9

Is er geen mogelijkheid om een bekabelde test uit te voeren @Mikhail90? De maximale uploadsnelheid op jouw adres is namelijk maar 9 Mbit/s. Wifi is te onstabiel om dan de juiste test aan te leveren omdat het maar gaat om 9 Mbit. 

Reageer