Problemen wegvallen Internet verbinding van Internet + TV

  • 30 April 2024
  • 8 reacties
  • 85 Bekeken

Sinds enige tijd hebben wij thuis last van een regelmatig wegvallende internetverbinding. De stappen op de website heb ik al doorlopen maar hiermee is het probleem niet opgelost.

 

Telkens valt de verbinding kortstondig weg om daarna weer terug te komen. Iets wat niet wenselijk is voor privé gebruik maar onwerkbaar is voor thuis werken wat ik regelmatig doe. 

 

Ook kan ik nergens iets vinden over storingen of werkzaamheden in ons postcode gebied (2461HG), dus graag zou ik weten wat hier de mogelijke oorzaak van kan zijn.

Teresa van Odido 16 dagen geleden

Welkom op onze Community! @KoenVanKampen 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn om te lezen dat je zelfs al een aantal stappen hebt doorlopen. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kunt genieten van een optimale verbinding! 

Wil je mij vertellen of je het wegvallen van het internet merkt op de bekabelde verbinding of via de wifi? Daarnaast wil ik je vragen of je het modem een herstart wil geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit voor verbetering zorgt? Ik ben benieuwd en sta klaar om verder te helpen! 😊

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @KoenVanKampen 

Goed dat je hierover aan de bel trekt en fijn om te lezen dat je zelfs al een aantal stappen hebt doorlopen. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kunt genieten van een optimale verbinding! 

Wil je mij vertellen of je het wegvallen van het internet merkt op de bekabelde verbinding of via de wifi? Daarnaast wil ik je vragen of je het modem een herstart wil geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit voor verbetering zorgt? Ik ben benieuwd en sta klaar om verder te helpen! 😊

Bedankt voor je bericht.

Het gaat om de gehele verbinding die wegvalt. Mijn laptop is bekabeld aangesloten en die stopt er dan mee en daarna geeft ook de wifi aan dat er geen internetverbinding is.

 

Het herstarten van de modem heb ik nu enkele keren gedaan en dat heeft helaas niet voor verbetering gezorgd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @KoenVanKampen, zou je alle bekabeling voor mij willen nalopen vanaf het ISRA-punt tot aan het modem? Druk alle kabels goed aan maar niet te hard. Werkt dit niet? Dan zal ik iemand langs moeten sturen! 

Hi @Tommie van Odido, gister nog even alle bekabeling nagelopen en aangedrukt. Ook de modem nogmaals opnieuw opgestart.

 

De problemen waren gister wel minder maar blijf momenten houden waarbij de internetverbinding voor een tijdje wegvalt. Het lijkt dus meer alsof de verbinding van buiten niet stabiel is.

Maar er zijn voor zover ik kan zien geen storingen of werkzaamheden in ons gebied toch? 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het controleren @KoenVanKampen. Het lijkt er inderdaad op dat iets niet goed is. Ik zie namelijk een verhoging op de demping van de lijn. Ik heb besloten om een monteur jouw kant op te sturen. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over om een afspraak in te plannen met de monteur. Wil je mij hiervan een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Hi @Tommie van Odido, bedankt, de afspraak met de monteur staat gepland voor aankomende woensdag. Hopelijk zijn daarna de problemen opgelost.

 

Hallo Tommie,

Ik heb precies hetzelfde probleem meerdere keren dat de glasvezel verbinding wegvalt. Na 10/15 minuten komt de verbinding weer terug.

Ik heb wel een Fritzbox 5590 AON. Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice maar deze geven aan dat ik het via deze weg moet doen.

Ik hoop dat iemand hier in helpen het is inmiddels erg vervelend aan het worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Erik Gerritsen 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rupes, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je eens de Zyxel willen aansluiten om te kijken of de verbinding dan wel stabiel is? Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.

 

Reageer