Beantwoord

Nieuwe Zyxel t-50 modem start regelmatig opnieuw op

  • 1 January 2023
  • 77 reacties
  • 1677 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 14 reacties

Goedendag! 

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2023!

Maar ik heb een probleem met mn nieuwe modem de Zyxel T-50.

Een maandje terug hebben jullie me de T50 toe gestuurd, omdat mijn oude niet meer aan de eisen voldeet die ik graag wilde hebben. 

Dit was verder allemaal keurig en goed gegaan.

Nu heb ik dus vd week de nieuwe modem geinstalleerd.

Maar de modem start een paar x per dag opnieuw op.

Ik dacht eerst dat het alleen de wifi was, omdat die op mijn telefoon soms uit viel. Maar nu zit ik in de kamer, waar de modem staat. Mijn wifi van mijn telefoon valt weg, en ik kijk naar de modem, en die is zich dus opnieuw aan het opstarten.

Heb hierna verbinding gemaakt met de modem, en in de instellingen is dus te zien hoelang de modem online is. Die was dus net weer 5min online.

Dus 100% dat de modem opnieuw was opgestart.

Heb hard reset gedaan, alle kabels gecontroleerd, adapter die meegeleverd was uiteraard ook mee aangesloten. Maar niks helpt. Alle instellingen nagelopen, en die staan ook allemaal goed.

 

Kunnen jullie mij misschien helpen met dit probleem? Want ik kan niets vinden, wat dit zou kunnen veroorzaken.

 

Ik hoor het anders graag! 

Alvast bedankt,

Alex de Gier

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 January 2023, 13:52

Bekijk origineel

77 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Blex, bedankt voor de uitgebreide informatie die je in dit topic hebt neergezet, daar heb ik een hoop aan! Erg opmerkelijk dat het probleem zich zo voordoet. Fijn dat je een hoop combinaties van apparaten hebt geprobeerd, het liefst had ik gezien dat dit ook de oplossing zou zijn.

Omdat er een blijvende miscommunicatie op het modem lijkt te zijn en ik graag de impasse wil doorbreken stuur ik je een nieuw modem op. Ik merk wel dat ons distributiepartner een achterstand heeft opgebouwd tijdens de feestdagen, wij doen onze uiterste best om die snel bij je te krijgen.

Geef het gerust aan als het nieuwe modem niet de gewenste verandering heeft gebracht. Hoe dan ook moet en zal dit voor je rechtgezet worden!

Reputatie 2

@Cal Top!

Ja het probleem word steeds erger. Vanmiddag in een tijdsbestek van 3 uur, ben ik er 4x uitgegooid. Nu is die weer even een tijdje stabiel.. 

Hopelijk komt het goed met de andere modem.

Anders laat ik het wel weten!

Nogmaals dank!

Reputatie 1

Hallo @Eric_1 ,

Maak het verhaal dan compleet door het hele verhaal te vertellen.

Mijn eigen topic is hier:

 

Reputatie 3

@Jason  Dag Moderator.

Zou je misschien toch nog naar een andere oplossing kunnen kijken, dan het probleem neerleggen bij de Phillips HUE Hub?

Want 2 uur terug is de modem namelijk weer opnieuw opgestart, en nu zat dus nergens de hub ingeplugd.

Ook zit ik nog steeds te wachten op de reprovisie, die gedaan zou worden. (Al denk ik nu niet dat dat ook maar iets zou kunnen helpen)

Want voor ik de Zyxel T50 had gekregen van jullie, werkte alles gewoon goed met de Huawei modem.

Nooit geen verbindingsverlies of problemen of niks.

En het enige wat ik dus heb gedaan is alles 1 op 1 omgezet van de Huawei naar de Zyxel.

En ineens zijn er nu allemaal problemen. Dit kan toch niet zomaar ineens ontstaan. 

Ik zeg echt dat het probleem ligt bij de Zyxel T50 Modem. 

Maar goed. Ik wacht nog wel even het antwoord af van de specialisten.. 


Kan ik anders wel wat sneller een reactie krijgen op al mijn vragen, want er wordt ook nog hier thuisgewerkt met hier en daar een online vergadering.
Graag zou ik dan niet weg willen vallen, door een verbindingsfout te krijgen.

Ik hoor het wel, en anders maak ik nog wel even een nieuwe post aan, als dit zo niet overkomt.

@Eric_1 @BjornK78  Is bij jullie al iets van voorruitgang geboekt?

 

Gisteren nog niet aan toegekomen om alles los te koppelen en dan opnieuw op te starten.

Hoop vandaag optijd klaar te zijn zodat ik het kan proberen of het wat uitmaakt.

 

Gisteravond bezig geweest nog niet opgelost helaas.

Merkte wel dat de 5G wifi het niet deed. Die had ik eerder uitgezet ivm wat problemen met verbinding maken met smart 2.4 artikelen.

Maar dat is gelukt om weer werkend te krijgen. 

Kreeg wel een aantal keer een melding dat gegevens niet kon opslaan of niet bereikbaar waren.

 

Ben vandaag al de hele dag van huis dus geen idee nog wat er vandaag gebeurd is. Zal vanavond eens kijken.

Reputatie 6
Badge

bij de onlangs geleverde `T50 is geen nieuwe power adapter meegeleverd, daarom heb ik de “oude” power adapter gebruikt, die bleek erg gevoelig voor aanraking, ik heb wel de nieuwe meegeleverde kabels gebruikt. 

Sinds vanmiddag hangt de T54 weer in de meterkast.

@Tommie kun je opnieuw een andere router sturen MET power adapter? Zeker ook gezien het feit dat er ergens een brakke connector is (waarschijnlijk op de voedig zelf) is er best kans dat dat juist de problemen oplevert….

Reputatie 7
Badge +9

@Piet Basten het is erg gek dat er geen nieuwe adapter bij zit. Dit hoort normaliter er wel bij te zitten. Ik heb je daarom een nieuwe adapter toegestuurd, deze zal vandaag of morgen verzonden worden!

Reputatie 3

Vanmiddag was het weer triest modem bleef herstarten uptime is 0, vanavond een ander stopcontact voor het modem gebruikt, op dit moment is het ok maar dat is s'avonds vrijwel altijd zo, lijkt me gek dat dit het is, maar we gaan zien of het helpt.

Reputatie 3

Erg aardig en behulpzaam, de router en Huawei vervangen met bijbehorende voeding, het spul weer opnieuw netjes opgehangen in de meterkast,daarna heeft het bijna 1 week storingsvrij gewerkt en vannacht was het weer raak, router minstens 10* opnieuw opgestart. We gaan het stroomnet laten meten.

Reputatie 6
Badge

stroomnet voltage gemeten blijft binnen de marge sporadisch onder 220 en boven 235 de momenten waarop de router herstart lijken niet gelijk te lopen met de hoge of lage voltages, vandaag heeft de router meerdere malen een herstart uitgevoerd terwijl het voltage ruim binnen 220 - 235 is gebleven. Ben ik nou de enige die deze problemen heeft, voorheen 3 jaar zonder problemen met glasvezel van tweak. De router blijft af en toe meer dan 24 uur in de lucht maar meestal herstart de router meerdere keren per dag.

Als dit echt een stroom probleem is, dan zal een simpele spanningsmeting de problemen niet zo snel laten zien.  Dit is dan waarschijnlijk een meer hoog frequente storing die maar af en toe optreedt. Mogelijk veroorzaakt door het in- of uitschakelen van een grote verbruiker die niet goed ontstoord is.  Die 220v (hoewel binnen de +/- 10% marge, dus min 207v) lijkt wel te suggereren dat de netspanning nogal fluctueert. Ik zie hier over langere tijd een minimum van 229V met een maximum van 241v (ok, in augustus vorig jaar een uitschieter naar 227V). Maar in- of uitschakelen van een grote gebruiker lijkt nog altijd een meer voor de hand liggende verklaring. Is er iets van een fabriek of weet plantage in de buurt?

Reputatie 3

vanmorgen vroeg 19 juli om 5 uur een restart uitgevoerd.

Reputatie 3

enexis gebeld er wordt een schrijvende meter geplaatst.

Reputatie 2

@Jason  Dag Moderator.

Zou je misschien toch nog naar een andere oplossing kunnen kijken, dan het probleem neerleggen bij de Phillips HUE Hub?

Want 2 uur terug is de modem namelijk weer opnieuw opgestart, en nu zat dus nergens de hub ingeplugd.

Ook zit ik nog steeds te wachten op de reprovisie, die gedaan zou worden. (Al denk ik nu niet dat dat ook maar iets zou kunnen helpen)

Want voor ik de Zyxel T50 had gekregen van jullie, werkte alles gewoon goed met de Huawei modem.

Nooit geen verbindingsverlies of problemen of niks.

En het enige wat ik dus heb gedaan is alles 1 op 1 omgezet van de Huawei naar de Zyxel.

En ineens zijn er nu allemaal problemen. Dit kan toch niet zomaar ineens ontstaan. 

Ik zeg echt dat het probleem ligt bij de Zyxel T50 Modem. 

Maar goed. Ik wacht nog wel even het antwoord af van de specialisten.. 


Kan ik anders wel wat sneller een reactie krijgen op al mijn vragen, want er wordt ook nog hier thuisgewerkt met hier en daar een online vergadering.
Graag zou ik dan niet weg willen vallen, door een verbindingsfout te krijgen.

Ik hoor het wel, en anders maak ik nog wel even een nieuwe post aan, als dit zo niet overkomt.

@Eric_1 @BjornK78  Is bij jullie al iets van voorruitgang geboekt?

 

Gisteren nog niet aan toegekomen om alles los te koppelen en dan opnieuw op te starten.

Hoop vandaag optijd klaar te zijn zodat ik het kan proberen of het wat uitmaakt.

 

Ik ga even een nieuwe topic aanmaken, want volgens mij kijkt geen 1 moderator meer mee  naar dit veelste lang durend verhaal...

Reputatie 6
Badge

Tja nou stop ik alle stekkers weer terug (omdat ik het beu ben), met deze stekkers erin heeft de router zeker een half uur staan herstarten, daarna alle stekkers eruit en nu doet hij het weer.

Morgen maar weer eens naar de helpdesk bellen (die heb ik bij de vorige provider 0x gesproken), maar ja wat moet ik ze vertellen zodra er iemand binnen staat lijkt het te werken.

@Piet Basten / @Tommie  Een voor een techneut erg interessante uitdaging om hier je probleem te vinden. Als je alles BEHALVE DE POWERLINE adapters aansluit, werkt het dan wel? Hou die dingen echt uit het stopcontact (beide kanten!). Het zou goed kunnen dat die adapters zijn gaan storen op het lichtnet en de power adapter van de router van de wijs brengen (of zelfs storing van het lichtnet in de ethernet poort gaan lekken). Als je een andere geschikte power adapter hebt voor de router kun je ook die eens proberen. Als dat allemaal niet helpt blijf ik de router zelf verdenken. Het feit dat die adapters 5 jaar oud zijn kan een indicatie zijn dat ze versleten zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳🎈

Om zeker te zijn van mijn aannames, heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat de uitvalmomenten ook slechts een paar minuten duren. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten. Je kunt dit oplossen door alle apparaten los te koppelen, het modem opnieuw op te starten en mij een seintje te geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.

In jouw geval is de Philips Hue Hub in LAN2 de boosdoener. Wanneer je bovenstaande methode uitvoert, heb je straks weer een stabiel netwerk! 

Reputatie 3

24-7-2023 is de schrijvende meter geplaatst, de meter wordt volgende week maandag weer opgehaald. 

Omdat de T-50 router bij aanraking meteen uitviel (het lijkt erop dat de connector van de T54 niet perfect past) heb ik nu de oude router T54 weer terug aangesloten.

De meterkast is afgesloten, omdat de kabels nogal bloot liggen.

T-50 heeft vaak herstart uitgevoerd soms volledig uitgeschakeld, maar is afgelopen 2 dagen wel in de lucht gebleven.

 

Reputatie 1

Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳🎈

… heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. ... Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit ...

Hoe kan je een lease time error voorkomen? Mag bijv. het apparaat dat die error heeft veroorzaakt nooit meer aangeloten worden of …? En loskoppelen van dat apparaat alleen (dus zonder een reprovisie) lost het herstarten van de router niet op?

 

Mijn Zyxel herstart nl. ook om de 3-6 uur op. Na het resetten van de router en het loskoppelen van alle bedrade en draadloze apparaten (want die herkennen de standaard SSID niet), blijft de router zich zelf om de 3 tot 6 uur herstarten.

Hier is mijn bericht (lees ook mijn laatse bericht waar ik enkele aannames van het eerste bericht heb gecorrigeerd):

 

Reputatie 6
Badge

24-7-2023 is de schrijvende meter geplaatst, de meter wordt volgende week maandag weer opgehaald. 

Omdat de T-50 router bij aanraking meteen uitviel (het lijkt erop dat de connector van de T54 niet perfect past) heb ik nu de oude router T54 weer terug aangesloten.

De meterkast is afgesloten, omdat de kabels nogal bloot liggen.

T-50 heeft vaak herstart uitgevoerd soms volledig uitgeschakeld, maar is afgelopen 2 dagen wel in de lucht gebleven.

 

Vervang altijd router EN power supply. Of begrijp ik je verkeerd en was dit niet de power connector?

Mijn ervaring is dat power supplies vaker problemen geven. Maar zeker in een geval als van jou wat power gerelateerd lijkt altijd de meegeleverde voeding gebruiken!

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik kwam dit topic tegen, dus ben er maar niet zelf een gestart.

Wij hebben hetzelfde modem en exact hetzelfde probleem. Meerdere malen per dag reset het modem zich, waardoor ook het tv kastje opnieuw moet worden opgestart. Er is wel beeld, maar over het beeld heen komt er een melding dat er geen netwerk verbinding is. Met het thuiswerken merk ik ook dat het internet een paar keer per dag er uit ligt door die reset. 

Hoe dit op te lossen?

Groet Liane

@liane: als je de webinterface van de router opent wat zie je daar onder systeeminformatie voor uptime (aangenomen dat het een Zyxel is)? Dit klinkt als een brakke router, maar aan de uptime na problemen kun je zien of de router zich spontaan heeft herstart

Goedemorgen LouisL, op dit moment geeft hij aan 0 dagen 0 uren 13 minuten en dan de seconden. Kwartiertje terug had ik inderdaad wederom geen internet. 

Reputatie 3

bij de onlangs geleverde `T50 is geen nieuwe power adapter meegeleverd, daarom heb ik de “oude” power adapter gebruikt, die bleek erg gevoelig voor aanraking, ik heb wel de nieuwe meegeleverde kabels gebruikt. 

Sinds vanmiddag hangt de T54 weer in de meterkast.

Reputatie 1

@Cal Top!

Ja het probleem word steeds erger. Vanmiddag in een tijdsbestek van 3 uur, ben ik er 4x uitgegooid.

Ja, dat is bij mij ook zo. Het begon met een gemiddelde uptime van 6 uur (4 crashes per dag), nu crasht de router 1x per uur.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Eric_1 ,

Is je nieuwe modem al binnen?
Dat het wat langer duurt door de feestdagen is inderdaad heel vervelend, maar als je dan reageert in een topic. Maak het verhaal dan compleet door het hele verhaal te vertellen. Dat je inderdaad een zelfde soort probleem ervaart en dat je zit te wachten op een toegezegd nieuw modem. Is wel net zo netjes.😉

Reputatie 3

Hey @Piet Basten, dat is zeke niet ideaal.

Ik ben ook meteen gaan kijken naar wat de monteur te zeggen had. Er lijkt iets mis te zijn met de stroom, als dit nog een keer zou gebeuren was het advies van de monteur om een Zyxel T-50 op te sturen in plaats van de T-54. De T-50 is minder gevoelig voor stroomwissel. Zou ik je een T-50 opsturen? Dan kunnen we kijken of dit inderdaad effect heeft.

Stuur me aub een T-50 op dan kan ik eens kijken of dit wel werkt.

Reputatie 1

Hi @LiBu, ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Kan je het modem een factory reset geven en vervolgens drie dagen lang bijhouden? Graag de tijdstippen en de dag noteren wanneer het modem uitvalt. Schakel het modem ook niet uit in deze drie dagen, dan kan ik namelijk zien of hij is uitgevallen in de periode. Kan je na de drie dagen, hier, een bericht plaatsen met alle informatie? Dan kan ik met de gegeven informatie een verder onderzoek beginnen. Alvast bedankt voor de moeite!

Hoi Tommie,

Maandag einde van de middag heb ik het modem een factory reset gegeven. Om 17:50 was alles opgestart en waren we online. Dinsdag alles goed gegaan.

Woensdag een reset om ongeveer 7:50 en ongeveer 9:25. 

Donderdag om ongeveer 0:30 een reset gehad, op tijdstip van dit reageren loopt het al 1 dag en ruim 14 uur door zonder reset.

Groetjes 

Reputatie 2

Goedemiddag @Blex, van harte welkom op de Community! 🥳🎈

Om zeker te zijn van mijn aannames, heb ik jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat de uitvalmomenten ook slechts een paar minuten duren. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten. Je kunt dit oplossen door alle apparaten los te koppelen, het modem opnieuw op te starten en mij een seintje te geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.

In jouw geval is de Philips Hue Hub in LAN2 de boosdoener. Wanneer je bovenstaande methode uitvoert, heb je straks weer een stabiel netwerk! 

Top!!

Ik hoop dat het dat is dan!

Ik heb de HUE losgekoppeld, en hij is nu opnieuw aan het opstarten!

Dus je kan je reprovisie doen!

Wel raar dat zoiets als een Philips Hue Hub dit veroorzaakt.. Een hub van chinese rommel zou ik kunnen begrijpen, maar dit? Ach ja.. 

Groeten

 

Reputatie 3

Ik heb vergelijkbare problemen, het modem herstart zichzelf vaak meerdere keren per dag, vooral tussen 00:00 en 07: 00 uur soms nog tot 12:00 uur vrijwel nooit tussen 12:00 en 24:00 uur heb ik tenminste pas 1 keer meegemaakt, soms gaat het 1 week goed en soms blijft het modem zich vrijwel de hele morgen herstarten. Ik heb al een nieuw modem ontvangen maar dat heeft niet mogen helpen, de monteur is langsgeweest, de glasvezel verbinding is gecheckt.

Voor t-mobile hadden we 3 jaar glasvezel internet via tweak en nooit problemen al zou ik het voor niks krijgen dit internet is echt waardeloos.

We worden hier gierend gek van ik schat dat ik ondertussen minstens 15 keer met de helpdesk gebeld heb, vriendelijke mensen maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

Reageer