Beantwoord

Nieuwe Zyxel t-50 modem start regelmatig opnieuw op

  • 1 January 2023
  • 77 reacties
  • 1679 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 14 reacties

Goedendag! 

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2023!

Maar ik heb een probleem met mn nieuwe modem de Zyxel T-50.

Een maandje terug hebben jullie me de T50 toe gestuurd, omdat mijn oude niet meer aan de eisen voldeet die ik graag wilde hebben. 

Dit was verder allemaal keurig en goed gegaan.

Nu heb ik dus vd week de nieuwe modem geinstalleerd.

Maar de modem start een paar x per dag opnieuw op.

Ik dacht eerst dat het alleen de wifi was, omdat die op mijn telefoon soms uit viel. Maar nu zit ik in de kamer, waar de modem staat. Mijn wifi van mijn telefoon valt weg, en ik kijk naar de modem, en die is zich dus opnieuw aan het opstarten.

Heb hierna verbinding gemaakt met de modem, en in de instellingen is dus te zien hoelang de modem online is. Die was dus net weer 5min online.

Dus 100% dat de modem opnieuw was opgestart.

Heb hard reset gedaan, alle kabels gecontroleerd, adapter die meegeleverd was uiteraard ook mee aangesloten. Maar niks helpt. Alle instellingen nagelopen, en die staan ook allemaal goed.

 

Kunnen jullie mij misschien helpen met dit probleem? Want ik kan niets vinden, wat dit zou kunnen veroorzaken.

 

Ik hoor het anders graag! 

Alvast bedankt,

Alex de Gier

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 January 2023, 13:52

Bekijk origineel

77 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Piet Basten, bedankt voor je terugkoppeling.

Dat is inderdaad apart maar natuurlijk wel goed om te horen. Hopelijk blijft het zo en kun je ongestoord blijven genieten van het internet! 

Reputatie 3

Vandaag telefonisch resultaten ontvangen van Enexis de stroom blijft perfect ruim binnen de norm, geen reden om te veronderstellen dat het aan de stroomvoorziening ligt. Het vreemde is dat sinds de stroom meting gestart is we vrijwel geen herstart van de router gehad hebben op dit moment gebruik ik de T54 die heb ik aangesloten bij de stroom meting en ik wilde de meterkast niet meer open maken omdat er nogal een kluwen kabels in de kast zat. Geen enkel idee waarom het nu wel lijkt te werken.

Hier een zelfde probleem. De VMG8825-T50 herstart soms meerdere keren per dag en het is nu twee keer voorgekomen dat we de spanning helemaal van het modem moesten afhalen. Mijn schoonmoeder met dementie is erg afhankelijk van de telefoon en raakt helemaal in paniek als het niet goed werkt. Wie kan er naar het modem kijken?

Reputatie 7
Badge +9

@Piet Basten het is erg gek dat er geen nieuwe adapter bij zit. Dit hoort normaliter er wel bij te zitten. Ik heb je daarom een nieuwe adapter toegestuurd, deze zal vandaag of morgen verzonden worden!

Reputatie 6
Badge

bij de onlangs geleverde `T50 is geen nieuwe power adapter meegeleverd, daarom heb ik de “oude” power adapter gebruikt, die bleek erg gevoelig voor aanraking, ik heb wel de nieuwe meegeleverde kabels gebruikt. 

Sinds vanmiddag hangt de T54 weer in de meterkast.

@Tommie kun je opnieuw een andere router sturen MET power adapter? Zeker ook gezien het feit dat er ergens een brakke connector is (waarschijnlijk op de voedig zelf) is er best kans dat dat juist de problemen oplevert….

Reputatie 3

bij de onlangs geleverde `T50 is geen nieuwe power adapter meegeleverd, daarom heb ik de “oude” power adapter gebruikt, die bleek erg gevoelig voor aanraking, ik heb wel de nieuwe meegeleverde kabels gebruikt. 

Sinds vanmiddag hangt de T54 weer in de meterkast.

Reputatie 6
Badge

24-7-2023 is de schrijvende meter geplaatst, de meter wordt volgende week maandag weer opgehaald. 

Omdat de T-50 router bij aanraking meteen uitviel (het lijkt erop dat de connector van de T54 niet perfect past) heb ik nu de oude router T54 weer terug aangesloten.

De meterkast is afgesloten, omdat de kabels nogal bloot liggen.

T-50 heeft vaak herstart uitgevoerd soms volledig uitgeschakeld, maar is afgelopen 2 dagen wel in de lucht gebleven.

 

Vervang altijd router EN power supply. Of begrijp ik je verkeerd en was dit niet de power connector?

Mijn ervaring is dat power supplies vaker problemen geven. Maar zeker in een geval als van jou wat power gerelateerd lijkt altijd de meegeleverde voeding gebruiken!

Reputatie 7
Badge +9

@Piet Basten bedankt voor de update. Hopelijk weten we na de meting meer en blijft het modem in ieder geval online!

Reputatie 3

24-7-2023 is de schrijvende meter geplaatst, de meter wordt volgende week maandag weer opgehaald. 

Omdat de T-50 router bij aanraking meteen uitviel (het lijkt erop dat de connector van de T54 niet perfect past) heb ik nu de oude router T54 weer terug aangesloten.

De meterkast is afgesloten, omdat de kabels nogal bloot liggen.

T-50 heeft vaak herstart uitgevoerd soms volledig uitgeschakeld, maar is afgelopen 2 dagen wel in de lucht gebleven.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Piet Basten thanks voor de update. Hopelijk kunnen ze na de meting zien wat er speelt!

Reputatie 3

enexis gebeld er wordt een schrijvende meter geplaatst.

Reputatie 3

vanmorgen vroeg 19 juli om 5 uur een restart uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +9

@Piet Basten bedankt voor je terugkoppeling. 

Dit is goed om te horen, hopelijk blijft dit ook zo! Zo niet, laat het dan direct weten.

Reputatie 3

gisteren de T-50 opgehaald, meteen aangesloten is nu 16 uur zonder restart in de lucht, zou mooi zijn als dit werkt.

Reputatie 7
Badge +9

@Piet Basten bedankt voor je snelle reactie. Ik heb dit meteen in orde gemaakt, er komt een T-50 jouw kant op. Wil je mij hier een terugkoppeling van geven?

Reputatie 3

Hey @Piet Basten, dat is zeke niet ideaal.

Ik ben ook meteen gaan kijken naar wat de monteur te zeggen had. Er lijkt iets mis te zijn met de stroom, als dit nog een keer zou gebeuren was het advies van de monteur om een Zyxel T-50 op te sturen in plaats van de T-54. De T-50 is minder gevoelig voor stroomwissel. Zou ik je een T-50 opsturen? Dan kunnen we kijken of dit inderdaad effect heeft.

Stuur me aub een T-50 op dan kan ik eens kijken of dit wel werkt.

Reputatie 6
Badge

stroomnet voltage gemeten blijft binnen de marge sporadisch onder 220 en boven 235 de momenten waarop de router herstart lijken niet gelijk te lopen met de hoge of lage voltages, vandaag heeft de router meerdere malen een herstart uitgevoerd terwijl het voltage ruim binnen 220 - 235 is gebleven. Ben ik nou de enige die deze problemen heeft, voorheen 3 jaar zonder problemen met glasvezel van tweak. De router blijft af en toe meer dan 24 uur in de lucht maar meestal herstart de router meerdere keren per dag.

Als dit echt een stroom probleem is, dan zal een simpele spanningsmeting de problemen niet zo snel laten zien.  Dit is dan waarschijnlijk een meer hoog frequente storing die maar af en toe optreedt. Mogelijk veroorzaakt door het in- of uitschakelen van een grote verbruiker die niet goed ontstoord is.  Die 220v (hoewel binnen de +/- 10% marge, dus min 207v) lijkt wel te suggereren dat de netspanning nogal fluctueert. Ik zie hier over langere tijd een minimum van 229V met een maximum van 241v (ok, in augustus vorig jaar een uitschieter naar 227V). Maar in- of uitschakelen van een grote gebruiker lijkt nog altijd een meer voor de hand liggende verklaring. Is er iets van een fabriek of weet plantage in de buurt?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Piet Basten, dat is zeke niet ideaal.

Ik ben ook meteen gaan kijken naar wat de monteur te zeggen had. Er lijkt iets mis te zijn met de stroom, als dit nog een keer zou gebeuren was het advies van de monteur om een Zyxel T-50 op te sturen in plaats van de T-54. De T-50 is minder gevoelig voor stroomwissel. Zou ik je een T-50 opsturen? Dan kunnen we kijken of dit inderdaad effect heeft.

Reputatie 3

stroomnet voltage gemeten blijft binnen de marge sporadisch onder 220 en boven 235 de momenten waarop de router herstart lijken niet gelijk te lopen met de hoge of lage voltages, vandaag heeft de router meerdere malen een herstart uitgevoerd terwijl het voltage ruim binnen 220 - 235 is gebleven. Ben ik nou de enige die deze problemen heeft, voorheen 3 jaar zonder problemen met glasvezel van tweak. De router blijft af en toe meer dan 24 uur in de lucht maar meestal herstart de router meerdere keren per dag.

Reputatie 3

Erg aardig en behulpzaam, de router en Huawei vervangen met bijbehorende voeding, het spul weer opnieuw netjes opgehangen in de meterkast,daarna heeft het bijna 1 week storingsvrij gewerkt en vannacht was het weer raak, router minstens 10* opnieuw opgestart. We gaan het stroomnet laten meten.

Reputatie 3

Modem blijft ook nu nog steeds herstarten meer dan 2* per dag, het blijkt onafhankelijk te zijn van de powerline stekkers, morgen komt de monteur om het modem en Huawei te vervangen, als dit niet helpt weet ik het ook niet meer, voor de de overstap hebben we 3 a 4 jaar probleemloos glasvezel internet via tweak gehad.

Reputatie 6
Badge

Tja nou stop ik alle stekkers weer terug (omdat ik het beu ben), met deze stekkers erin heeft de router zeker een half uur staan herstarten, daarna alle stekkers eruit en nu doet hij het weer.

Morgen maar weer eens naar de helpdesk bellen (die heb ik bij de vorige provider 0x gesproken), maar ja wat moet ik ze vertellen zodra er iemand binnen staat lijkt het te werken.

@Piet Basten / @Tommie  Een voor een techneut erg interessante uitdaging om hier je probleem te vinden. Als je alles BEHALVE DE POWERLINE adapters aansluit, werkt het dan wel? Hou die dingen echt uit het stopcontact (beide kanten!). Het zou goed kunnen dat die adapters zijn gaan storen op het lichtnet en de power adapter van de router van de wijs brengen (of zelfs storing van het lichtnet in de ethernet poort gaan lekken). Als je een andere geschikte power adapter hebt voor de router kun je ook die eens proberen. Als dat allemaal niet helpt blijf ik de router zelf verdenken. Het feit dat die adapters 5 jaar oud zijn kan een indicatie zijn dat ze versleten zijn.

Tja nou stop ik alle stekkers weer terug (omdat ik het beu ben), met deze stekkers erin heeft de router zeker een half uur staan herstarten, daarna alle stekkers eruit en nu doet hij het weer.

Morgen maar weer eens naar de helpdesk bellen (die heb ik bij de vorige provider 0x gesproken), maar ja wat moet ik ze vertellen zodra er iemand binnen staat lijkt het te werken.

 

Hmm..? 🤔

 

@Piet Basten

 

Nou dat klink eingenlijk een beetje heel vreemd hoor, maar zoals je jou verhaal wel had vertelt en uitgelegt vermoed ik meer door die apparaten komt waarmee je verbonden hebt geeft problemen/issue's aan dacht ik zelfs, en het lijkt blijkbaar meer op een technische systeem fouten of bug ofzo als error time out/lease time, maar die techneuten moeten daarom algemeen harder werken vooral richting het oude van (Zyxel T-50) modem moeten ze opschieten natuurlijk..!

 

 

Groeten - 👋

 

Huyar, 🙋

 

Reputatie 3

Tja nou stop ik alle stekkers weer terug (omdat ik het beu ben), met deze stekkers erin heeft de router zeker een half uur staan herstarten, daarna alle stekkers eruit en nu doet hij het weer.

Morgen maar weer eens naar de helpdesk bellen (die heb ik bij de vorige provider 0x gesproken), maar ja wat moet ik ze vertellen zodra er iemand binnen staat lijkt het te werken.

Reputatie 3

Blijkbaar werkt de powerline stekker in het atelier niet meer(heeft tot nu toe in minstens 5 jaar nooit problemen gehad). De dames hebben vanmorgen met de telefoon een AP opgezet ik dacht dat alles gewoon werkende was.

De NAS, Volumio staan uit, de powerline stekker heb ik losgehaald.

Op dit moment blijft de router echter weer herstarten zodra hij bijna actief is herstart hij weer. Ondertussen heb ik alle Ethernet kabels losgehaald er zit enkel 1 kabel naar de Huawei zelfs de telefoon stekker, dus buiten de mobieltjes en wat wifi stekkers is er niks actief wat een mogelijk probleem zou kunnen veroorzaken. Toch blijft de Zyxel op dit moment continu herstarten.

 

Reageer