-
-
is een Top Poster
-
6 reacties
Na 2 dagen al aan het proberen mijn netwerk thuis werkend te krijgen en WIFI weer internet doorgeeft ben ik het helemaal zat met die Facebook medewerkers van T Mobile die niet meer doen dan van hun scher aflezen en geen bal verstand hebben van internet en netwerken en dat moet dan een service desk zijn.
Meneer Bert heeft zondag een harde reset uitgevoerd terwijl er gewoon even een kleine reset moest gebeuren(modem aan uit en opnieuw opstarten) gebeuren omdat volgens hem dat zou helpen met de snelheid want zegt ie soms moet je even de modem even aan en uit zetten.
Persoonlijk vind ik dat klinkklare onzin gezien ik al sinds 2020 amper de modem heb uitgezet omdat alles werkt.
De keren dat ik hem uit heb gezet was meer meer voor als ik een 3e router boven nodig had.
Maar goed.. Meneer vond dat dus nodig en in plaats van een aan en uit ofwel modem opnieuw opstarten Gooit hij er een harde reset in.
Sinds die dag werkt niet meer goed hier.. netwerk naar de klote en geen enkel apparaat kan zich aanmelden zoals Toon Philips Hue tvbox.
Nu heb ik wat aan de gang gekregen maar nu de WIFI die geen internet doorgeeft.
En dan geef je dit door aan die medewerkers maar man man man elke keer dat standaard regeltje, heb bijn het idee dat ze dat zelfs copy past in de messenger plaatsen.
Wat een drama die afdeling.
Maar die modem doet het DUS niet goed ook al denken die wijsneuzen van wel..
Komt bij dat ik binnenkort.. zal ook wel maanden duren op glasvezel ga en dus meer snelheid.
De poorten geven aan max 100mbit dus ik moet sowieso een nieuwe hebben.
Dus beste T Mobile wat gaan we doen… NU echt oplossen of moet ik zeggen bekijk het maar voor jullie 10 andere aanbieders
Hi @Michel-48, welkom op onze Community!
Ik had graag een andere ervaring gelezen. Ik heb ook het gesprek met mijn collega's van Facebook teruggelezen. Ik vind dat je daar redelijk wat aannames doet tegen mijn collega's en wil je daarom vragen om op een normale manier te communiceren. Dan gaat alles een stuk gemakkelijker en leuker! Al onze medewerkers van de klantenservice werken aan de hand van een troubleshoot. Dit moeten we doen anders kunnen we geen onderzoek starten of actie ondernemen. Het modem een powerflip geven of een harde reset, hoort bij de troubleshoot. Het modem een powerflip geven is één keer in de zoveel tijd altijd handig, het herstelt de verbinding en lost storingen op. Ook lees ik terug dat je Bert zelf gevraagd hebt om de reset vanaf een afstand te laten doen. Ik zie dit ook terug in de DHCP log, dat dit is gebeurt. Je geeft aan dat het na de harde reset, alles niet meer lekker werkt. Je geeft ook aan dat je geen wifi verbinding kan krijgen. Is dit op één apparaat of meerdere apparaten? Heb je al geprobeerd om bandsteering uit te zetten? Of het WLAN-channel te veranderen?
Om wat meer duidelijkheid te geven over je vraag, De poorten geven aan max 100mbit dus ik moet sowieso een nieuwe hebben.
Je bent in bezit van de Zyxel T-50. Deze kan een maximum snelheid aan tot 1 Gbp/s. De LAN poorten zullen op 100 Mbit/s aangeven omdat je op een DSL verbinding zit met 100 Mbit/s. Als je eenmaal overgezet bent naar glasvezel, zal dit naar 1000 Mbit/s gaan. Mits de apparaten dit aankunnen en je minimaal een Cat 5E kabel gebruikt. Cat 5 kabels hebben een maximum van 100 Mbit/s.
Hopelijk heb ik je wat meer duidelijkheid gegeven en wacht ik je reactie af om wifi weer te herstellen!
Bekijk origineel