Skip to main content

Geen verbinding na installatie


Na een jaar klant te zijn geweest bij KPN, heb ik besloten om over te stappen naar Odido. Vandaag is de installateur langs geweest om alles netjes te installeren. Hoewel hij zijn uiterste best heeft gedaan, merkte ik aan zijn houding dat er iets mis was. Helaas bleek dit ook het geval te zijn: er is geen internetverbinding.

Volgens de monteur ligt het probleem aan de verbinding die van buitenaf mijn woning binnenkomt. Ondanks zijn inspanningen kon hij hier helaas niets aan doen. Ik heb begrip getoond voor zijn situatie, aangezien het buiten zijn controle lag.

Na het vertrek van de monteur heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Ook hier werd bevestigd dat ze momenteel niets kunnen doen, behalve een hulpverzoek/ticket aanmaken. Dit proces kan tot vijf dagen duren, mogelijk zelfs langer. Als tegemoetkoming boden zij mij een voucher aan om gratis te kunnen internetten. Hoewel dit op zich een aardig gebaar is, beschik ik niet over een Odido of Ben simkaart in mijn telefoon, waardoor ik niet in staat ben gebruik te maken van dit aanbod. Bovendien is mijn huishouden afhankelijk van internet voor 14 apparaten.

Ik wil mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken en het feit dat ik momenteel zonder internet zit, ondanks de gemaakte afspraken. Dit brengt aanzienlijke overlast met zich mee voor mijn dagelijkse bezigheden en die van mijn gezin. Daarom verzoek ik Odido met klem om met spoed een oplossing te bieden voor dit probleem, zodat ik zo snel mogelijk weer toegang heb tot internet.

Ik vertrouw erop dat Odido de ernst van de situatie inziet en passende maatregelen zal treffen om dit probleem snel en adequaat op te lossen. 

Met vriendelijke groet,

Takje 

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Takje 

Een prepaid Odido simkaart kan je ook gebruiken en in een andere telefoon plaatsen die je als hotspot inzet zodat je tenminste wel op de WiFi kan.

Bedankt voor de tip Waqqas, dat Odido dit niet vanzelf aangeeft is een raadsel

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Takje, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online komt. Ik zie dat de monteur een ticket voor je heeft aangemaakt. We zullen het spoedig oppakken en hopelijk is het makkelijk op te lossen. Er wordt contact met je opgenomen zodra dit nodig is. Mijn excuses voor het ongemak! 

Het is inmiddels alweer 10 dagen geleden, en nog steeds geen internet 😢. Straks in de ochtend zal er kpn monteur langskomen 🫡. Vraag me af wat Kpn te zoeken heeft bij een Odido klant, maar afijn ik hoop dat ik vanaf morgen gewoon weer internet heb al komt de monteur uit Zimbabwe.

 

De volledige maandelijkse factuur is ook al binnen terwijl ik nog geen werkende verbinding heb!!!

Een extra korting voor het niet nakomen van de afspraken zou vriendelijker geweest zijn.

 

Ik wacht het af morgen. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Takje ,

Kpn is de netbeheerder bij jou. Dus de eigenaar van het glasvezel netwerk waar Odido een aansluiting op huurt. Als er in dat netwerk iets niet goed is zal de netbeheerder het gaan oplossen.

Nadat de storing is verholpen wordt ern creditfactuur gemaakt met het exact aantal dagen dat de verbinding niet werkte. Dat wordt verrekend op je volgende factuur. 

Reputatie 4

ik meen me te herinneren dat je wel zelf om die teruggaaf moet vragen, ging (dacht ik) niet automatisch

Update dag 11, geen monteur in zicht,  
Vanochtend vroeg opgestaan, het was nog licht.  
Koffie gezet, rustig gewacht,  
Het was tussen 8 en 12, dat had ik gedacht.  

Maar uur na uur verstreek zonder spoor,  
09:00, 10:00, nog steeds geen gehoor.  
11:59, 12:01, nu is het echt laat,  
13:00, 14:00, mijn geduld op de spaat.  

De frustratie groeit, ik vloek in mezelf,  
Is die monteur misschien verdwaald in het hels gewelf?  
Verweggistan klinkt nu helemaal niet raar,  
Ik hoop maar dat alles goed gaat met hem of haar.  

Ik wacht niet meer, trek de deur achter mij dicht,  
Op naar de winkel, voor wat lekkers in zicht.  
Desserts in het mandje, vol suiker en pracht,  
Om mijn woede te sussen, tot draak die vuur lacht.  

Stressed ben ik, dat staat omgekeerd als desserts,  
Hopelijk snel weer beter, zonder deze stress.

Reputatie 2

Update dag 11, geen monteur in zicht,  
Vanochtend vroeg opgestaan, het was nog licht.  
Koffie gezet, rustig gewacht,  
Het was tussen 8 en 12, dat had ik gedacht.  

Maar uur na uur verstreek zonder spoor,  
09:00, 10:00, nog steeds geen gehoor.  
11:59, 12:01, nu is het echt laat,  
13:00, 14:00, mijn geduld op de spaat.  

De frustratie groeit, ik vloek in mezelf,  
Is die monteur misschien verdwaald in het hels gewelf?  
Verweggistan klinkt nu helemaal niet raar,  
Ik hoop maar dat alles goed gaat met hem of haar.  

Ik wacht niet meer, trek de deur achter mij dicht,  
Op naar de winkel, voor wat lekkers in zicht.  
Desserts in het mandje, vol suiker en pracht,  
Om mijn woede te sussen, tot draak die vuur lacht.  

Stressed ben ik, dat staat omgekeerd als desserts,  
Hopelijk snel weer beter, zonder deze stress.

Geweldige reactie.

Morgen (dag 13) doet KPN weer een poging tussen 08-12uur. Hopelijk komt er dit keer wel iemand langs, anders ga ik mijn vloekwoordenboek weer tevoorschijn halen 🤬

Reputatie 2

Morgen (dag 13) doet KPN weer een poging tussen 08-12uur. Hopelijk komt er dit keer wel iemand langs, anders ga ik mijn vloekwoordenboek weer tevoorschijn halen 🤬

Alles is betrekkelijk, zelfs Prediker besefte dat.

Boek Prediker, vers 14 en 15:

4Ik bekeek al het gedoe onder de zon. En het bleek allemaal ijdel en grijpen naar wind.  15Wat krom is krijg je niet recht en wat ontbreekt kun je niet meetellen. 

Morgen (dag 13) doet KPN weer een poging tussen 08-12uur. Hopelijk komt er dit keer wel iemand langs, anders ga ik mijn vloekwoordenboek weer tevoorschijn halen 🤬

Alles is betrekkelijk, zelfs Prediker besefte dat.

Boek Prediker, vers 14 en 15:

4Ik bekeek al het gedoe onder de zon. En het bleek allemaal ijdel en grijpen naar wind.  15Wat krom is krijg je niet recht en wat ontbreekt kun je niet meetellen. 

 

 

Ik zag dat ik internet nodig had (17:07) voor wijsheid en kennis, maar de verbinding bleef uit. Alles is relatief en het leek als grijpen naar de wind. Wat krom is krijg je niet recht en wat ontbreekt kun je niet meetellen, zoals mijn internet dat ontbreekt (30:07) 😁

In navolging van vers 30:07 kwam mijn internet weer tot leven,  

dankzij vriendelijke Mo, de glasvezelmonteur.  

Met een bedroefd gezicht vertelde hij me zonder enig getreur,  

dat in de wijkkast de glasvezelkabel niet ingeplugd was, het was een eenvoudig stuur.  

De monteur die dag had dit niet goed gecontroleerd, dat was het verhaal,  

maar ik heb het overleefd en het voelde toch niet zo kaal.

 

Nu ben ik blij dat ik weer wijsheid en kennis kan vergaren,  

dankzij vriendelijke Mo, kan ik weer verder leren en ervaren.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Takje

Het geeft mij vreugde in het hart dat jouw internet weer helemaal tot leven is gekomen,
Er is simpelweg niets anders waar ik van kan dromen.

Ik ben blij dat Mo je draadje in de wijkkast weer heeft aangesloten,
Waardoor jij nu in de afgelopen uren van Internet hebt genoten.

Zo is de trip van Mo naar jouw huis het volledig waard geweest,
En wordt Mo hier als een held onthaald, je moest eens zien wat een feest.

Het sprookje is zo goed afgesloten hoor ik je denken,
Maar niet voordat ik je abonnementsgeld terug ga schenken.

Ieder moment kan je van mij een automatische bevestiging van de vergoeding ontvangen,
Zodat je volgende maand niet meer om een restitutie hoeft te verlangen.

Nu komt er wel een einde aan dit vers,
Ik wens je heel veel plezier met het Internet toe, geniet ervan zoals je dat ook zou doen van een zoete kers.

Reputatie 2

Hoi @Takje

Het geeft mij vreugde in het hart dat jouw internet weer helemaal tot leven is gekomen,
Er is simpelweg niets anders waar ik van kan dromen.

Ik ben blij dat Mo je draadje in de wijkkast weer heeft aangesloten,
Waardoor jij nu in de afgelopen uren van Internet hebt genoten.

Zo is de trip van Mo naar jouw huis het volledig waard geweest,
En wordt Mo hier als een held onthaald, je moest eens zien wat een feest.

Het sprookje is zo goed afgesloten hoor ik je denken,
Maar niet voordat ik je abonnementsgeld terug ga schenken.

Ieder moment kan je van mij een automatische bevestiging van de vergoeding ontvangen,
Zodat je volgende maand niet meer om een restitutie hoeft te verlangen.

Nu komt er wel een einde aan dit vers,
Ik wens je heel veel plezier met het Internet toe, geniet ervan zoals je dat ook zou doen van een zoete kers.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Reputatie 2

Ode aan Odido

Achter elke medaille, elk record dat valt, Schuilt een team, een netwerk, dat altijd staat. Odido, de schakel, verbindend en sterk, Waar steun en vertrouwen samenwerk.

Van hardloopster tot verspringer, ze dragen jouw naam, Een eerbetoon aan allen die de top beklimmen. Met elke stap die gezet wordt, groeit de band, Een ode aan de mens, die samen we staan.

Op de vlag geschreven, de namen in 't licht, Een symbool van eenheid, een prachtig gezicht. Odido, meer dan een provider, een bondgenoot, Die elke prestatie viert, groot of klein, wat er ook voortkomt.

Het leven is te mooi voor kwaad of boos,

Laten we de vreugde koesteren, los van het grootse en het kleins,

Deze topic sluit ik nu met een lach, niet met een traan

Ik groet jullie allen, vrienden hier bijeen,

Bedankt voor het meedenken, de vreugde en de steun die is gemeen.

 

Adieu, vaarwel voor nu ❤️❤️

Reageer