Download snelheid veel te laag en inloggen gaat niet met mijn email adres.

  • 19 December 2022
  • 42 reacties
  • 523 Bekeken

Ik heb al een half jaar een abbonement bij T-mobile. 

Ze krijgen hun shit gewoon niet opgelost, de klantenservice is zo bar en bar slecht ongelofelijk.

Ik betaal voor een 1000mbps netwerk en ik krijg maar 500mbps binnen. Al 100000 keer speed tests op moeten sturen en al aantal keer monteur langs geweest en weer krijg ik te horen dat ik een speedtest met kabel moet doen en screen shots sturen. Dit is de beknopte uitleg, ik heb namelijk echt geen zin meer om het hele verhaal te doen. 

Ook moest ik op een gegeven moment bij het inloggen een abonnement koppelen ineens en dat moest ik doen anders kon ik niet door naar de hoofdpagina. Dat heb ik gedaan en toen werd ineens het email adres van mijn vriendin haar mobile telefoon het hoofd email adres. Nu moet ik dus voor mijn account inloggen met mijn email adres en mijn wachtwoord. Ook het wijzigen van mijn email lukt niet want die behoord al tot een ander abonnement terwijl er maar 1 abonnement is en dat is Thuis. Haar mobile abonnement gaat pas in maart in en staat ook nog niet gekoppeld aan mijn account want die staat er niet tussen. Elke keer moet ik hier weer opnieuw voor mailen omdat er niks mee gebeurd. Dan krijg je uit het niets een keer een mailtje om je wachtwoord te wijzigen.. zet eens mensen weg met hersenen.

Ook als ik tv kijk en ik spoel een stukje terug dan kan ik niet meer vooruit spoelen (niet verder dan dat het programma live is en dat hoeft niet maar wil wel kunnen spoelen waar ik naar toe wil tot de grens waar het programma live is) 

T-mobile heeft genoeg tijd gehad om het op te lossen en telkens komt er weer onzin shit van de klantenservice. Als het deze maand nog niet is opgelost dan ga ik de automatische incasso's stop zetten bij de bank en ik betaal daarna ook die kosten niet meer, dit is dan de korting die ze hebben gegeven


42 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Daniel266, heel erg bedankt voor je moeite! Ik heb het meteen teruggekoppeld aan onze technische dienst. Je zal hier zo snel mogelijk meer over horen. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

@Cheyenne 

Dat is wel vreemd. Ik heb het net nog een keer gedaan en getest maar het is er niet beter op geworden.

Mijn downloadsnelheid is 400mbps maar je zag dat die heel lang rond de 300 /350 bleef hangen

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @Daniel266! Ik had het graag opnieuw doorgezet, maar aan deze kant lijkt de reset niet te zijn gedaan. Mijn systeem zegt dat het modem nu 80 dagen onafgebroken online staat. Zou je voor de zekerheid nog eens een herstart willen doen, van zowel het modem als de converter? Laat mij weten wat daarna de uitkomst is van de speedtest. Is er bekabeld geen verschil, dan informeer ik mijn collega's (met het modem op 80 dagen online, kan dit niet). Dankjewel!

@Tommie 

Hoi Tommie, ik heb de reset gedaan en meerdere keren gemeten in meerdere dagen over een langere tijd zodat ik een beter beeld krijg. De ene keer is het namelijk langzamer als de andere keer i.v.m. de drukte op het net echter haal ik nog steeds niet de juiste snelheid. Hierbij een foto van de hoogst gehaalde snelheid

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Daniel266, ik heb bericht terug van onze techneuten. 

Ze hebben gevraagd of je een harde reset wil geven aan het modem. Het modem zal hierdoor de gegevens opnieuw inladen en met de juiste snelheid gaan presteren. Mogelijk nog niet op volle sterkte maar het modem zal zich in de uren erna nog opnieuw moeten inregelen en dan zal de snelheid nog gaat klimmen voor zover die nog niet gehaald is. Hoor graag of je nu wel de juiste snelheden behaald!

@Ishana 

Ik heb nog niks gehoord?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Daniel266, dat is een goede vraag! Je zult per e-mail op de hoogte gehouden worden. Stuur me gerust een berichtje als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is! 😊 Groetjes, Ishana

@Cheyenne 

Oke bedankt. Via welke weg hoor ik hier wat van?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Daniel266, super bedankt voor deze update. Jammer om dit te zien, maar ik ga er metéén werk van maken. De demping van je ONT ligt opnieuw wat aan de lage kant. Ik heb de technische dienst geïnformeerd met alle informatie en geschiedenis die er is. Ik zal het persoonlijk in de gaten houden. Dank voor je geduld!

@Tommie 

De monteur is een aantal weken geleden langsgeweest en heeft even gekeken en de aansluitingen schoon gemaakt en zei als het nu nog niet is opgelost dan moet dutch fiber de lassen en de centrale nakijken.

Hierdoor was de up en download snelheid iets sneller. Ik heb het een aantal weken aangekeken omdat de snelheid kan verschillen qua drukte op het net. Echter haalt hij nog steeds niet de snelheid.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Daniel266 ik heb zojuist weer een lijnmeting gedaan. Na de herstart van het ONT, zie ik weer een te hoge demping. Ik heb dit daarom weer doorgezet naar onze techneuten. Ik houd dit voor je in de gaten, hopelijk kunnen ze het nu verhelpen.

@Tommie 

Ik heb gedaan wat je zei en het is helaas nog steeds niet veranderd 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Daniel266, demping kan ontstaan door verschillende oorzaken, meestal heeft het te maken met stoorzender. Een ONT is het witte Huawei kastje, als het goed is in de meterkast. Een powerflip is de stekker er uit halen en dan na 10 seconden er weer in doen. Dan ben je even offline. Als het goed is moet het daarna opgelost zijn. Laat je mij weten of het euvel is verholpen?

@Tommie 

Oke dat is mooi. Wat was het nou als ik vragen mag?

Wat is een ONT en wat bedoel je met een powerflip?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Daniel266, ze hebben de demping kunnen verhelpen! Als het goed is zou je nu de gewenste snelheid moeten krijgen. Ik zie wel dat je ONT al 82 dagen online staat, het is wel handig om alles een powerflip te geven en daarna de speedtest uit te voeren. Behaal je nu wel de juiste snelheid? Ik hoor graag van je terug!

@Tommie  ik heb nog geen mail ontvangen om een afspraak in te plannen 

Reputatie 7
Badge +9

@Daniel266 het kan soms wat drukker zijn bij onze technische dienst. Dan kan het wat langer duren. Ik ga er van uit dat dit zo snel mogelijk gebeurt!

@Tommie 

Ik heb nog geen mail ontvangen om een afspraak in te plannen 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Daniel266, ik heb opnieuw de aanvraag ingedien. Hierover zul je snel een bericht krijgen. We wachten de afspraak af. 

@Tommie 

Kan je een melding naar guidion sturen zodat ik een datum kan prikken

@Tommie 

Oke dan laat ik hem nog een keer komen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Daniel266, de demping van het ONT is te laag. Dit kan door een aantal oorzaken komen. De monteur kan dit onderzoeken, en hopelijk er voor zorgen dat de demping weer in orde wordt. Ik kan namelijk niet van een afstand zien waar de oorzaak vandaan komt. Vandaar dat we de monteur nog een keer langs moeten laten komen.

@Tommie 

Er staat verder geen aparatuur aan dus het klopt dat je alleen de archer ziet.

Maar ik snap niet wat de monteur moet komen doen als hij dit al een paar keer heeft gecheckd zonder archer en direct op het modem en het daar niet aan ligt. Het modem is ook vervangen en daar zat ook geen verandering in

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Daniel266, ik heb je modem uitgelezen en het enige wat bekabeld aangesloten is, is de Archer AX6000. Ook in de meting was te zien dat de demping van het ONT niet in orde was. Daarvoor moet een Guidion monteur langskomen. Dit probleem had ik op 1 februari al geconstateerd. Je hebt toen het verzoek om een monteur te laten komen, afgewezen. Ik stuur graag de monteur nog een keer aan, zodat we dit euvel kunnen oplossen. Ik snap de frustratie volkomen, alleen hiervoor moet er wel een afspraak ingepland worden met de monteur. Ik hoor graag van je terug.

@Tommie 

Heb het al vaak verteld maar word eigenwijs niet opgeslagen ofzo

Opstelling:

- glasvezel kabel komt binnen en is afgewerkt op een kastje

- van dit kastje gaat er een glasvezel kabeltje naar een converter

- van de converter gaat er een goede cat6 kabel naar het zyxel modem

- van het modem gaat er een goede cat6 kabel naar mijn tp link archer router

- alle internet aansluitingen in mijn woning gaan naar de tp link router

 

Een vrij normale opstelling Zoals je ziet.

MAAR nu komt het belangrijkste voordat jullie weer dingen gaan roepen.

De meetingen van de snelheid word alsvolgt gemeten

- tp link archer word van het modem losgekoppeld 

- met een goede cat6 patchsnoer van ongeveer 2 meter lang word er een meeting gedaan op poort nummer 1 van het modem (andere poorten zijn ook getest maar veen verschil)

- dit patchsnoer kan zo kort zijn omdat je met de laptop er naast staatmet

- de laptop is geschikt voor 1000mbps

- de monteur heeft ook meerdere andere kabels gebruikt. Langer en korter etc.

- de monteur heeft de kale basis installatie gemeten, het binnenkomende signaal zonder andere componenten of gekke fratsen of eigen spullen.

 

Dus voor de zoveelste keer aub ophouden nu met dat het aan mijn tp link ligt. Die hangt er constand aan en is een router maar de meetingen zijn zoal door mij als de monteur gedaan zoals hier boven omschreven 

 

Graag opnieuw naar het probleem zoeken en een keer iemand en de monteur geloven ipv telkens dezelfde riedel uitvoeren. Dit heb ik namelijk allemaal al verteld en laatste keer heb ik voor jullie speciaal de monteur alsnog geaccepteerd om het voor eens en voor altijd uit te sluiten dat het niet bij mij binnen zit. En wat word er vervolgens gedaan bij jullie. Niks, jullie nemen niet uit je eigen contact op. En er word maar weer een monteur gestuurd. Lekker makkelijk, lekker simpel. 

Reageer