Al 5 dagen zonder glasvezel internet Apeldoorn

  • 26 February 2024
  • 37 reacties
  • 421 Bekeken

Ik kamp al sinds donderdag met een probleem zonder internet.

In de middag constateerde ik dat mijn internet down was en toen ik thuis was ben ik gelijk op onderzoek uitgegaan, ik zit zelf in de IT dus weet heel goed waar ik het moet zoeken. Ik kwam er snel achter dat mijn router geen extern IP adres ontving, dus wat doe je dan glasbox uit en aanzetten, daarna geen resultaat. Servicedesk gebeld, mocht ook niet baten die konden ook niet bij mijn verbinding komen.

Vrijdag eind van de ochtend kreeg ik een monteur planning en kon gelukkig die middag nog een monteur langs laten komen, die heeft de glasbox (het donkergrijze kastjes) vervangen ,maar ook dat bood geen resultaat. Daarna weer met Odido gelend, en er bleek niks gedaan te kunnen worden afhankelijk van de netbeheerder (KPN dus). Heel het weekend zonder internet en gedoe met mobiele hotspots, dat is een ramp!

Maandag ochtend maar weer gebeld, ja meneer er is vrijdag een monteur langs geweest en daarna kan het nog 3 werkdagen duren, woensdag dus uiterlijk. Het is nu maandag bijna einde van de werkdag en nog steeds geen internet! Ik overweeg serieus terug te gaan naar KPN want dan is ook het netwerkbeheer belegd bij dezelfde leverancier en maar hopen dat ze daar wat sneller werken.

Echt 5 dagen zonder internet is in 2024 echt onnodig in mijn ogen!

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @mvdburg 

Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om dit topic te openen en je verhaal uit te typen. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie gelukkig dat de monteur zijn bevindingen heeft teruggekoppeld aan de technische dienst. Zij zijn druk aan het schakelen met de netwerkbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik snap goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt, toch wil ik je graag bedanken voor je geduld! 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik doe het graag! 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

ah oke top, dankje @mvdburg. Ik zal 14-03 tot en met 26-03 voor je vergoeden. Dit is zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Hey @mvdburg, ik ben erg blij om te horen dat het opgelost is!

Dit is inderdaad bij ons bekend, echter is dit niet uit te lezen. Vandaar dat er toch een monteur langs moet komen om het apparatuur te vervangen en te testen. Ik zal de vergoeding gelijk voor je in orde maken. Klopt het dat je vanaf 22-02 tot en met 26-03 geen diensten gehad hebt? 
 

nee dat klopt niet het was 14-26 maart , de week eind februari begin maart is al geregeld twee weken geleden met een collega van jou 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mvdburg, ik ben erg blij om te horen dat het opgelost is!

Dit is inderdaad bij ons bekend, echter is dit niet uit te lezen. Vandaar dat er toch een monteur langs moet komen om het apparatuur te vervangen en te testen. Ik zal de vergoeding gelijk voor je in orde maken. Klopt het dat je vanaf 22-02 tot en met 26-03 geen diensten gehad hebt? 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN voor vandaag ingepland staat om 14:00 @mvdburg

Dat klopt die afspraak heb ik zelf gemaakt, de monteur is net geweest is nog geen 5 minuten binnen geweest, vervangt de ONT en internet kwam gelijk online!

De monteur wist mij te vertellen dat dit een fabrieksfout in de ONT is, van dit merk Genesys en dat als er een piekspanning ontstaat de UTP poort op de ONT opgeblazen wordt en niet meer werkt. Het lijkt me toch dat Odido dit moet weten en waarom moet het in godsnaam 3 weken duren voordat KPN aangestuurd wordt.

De monteur wist me namelijk ook te vertellen dat ze binnen 48 uur langskomen als er een ticket bij KPN netwerk is ingediend. Dus nogmaals mensen wees voorzichtig met providers over het KPN glasvezel netwerk die geen controle hebben over hun proces. 

@Tommie van Odido  Kunnen jullie nog wel zorgen dat ik de dagen dat ik geen internet heb gehad compensatie krijg op mijn abonnementsgeld?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN voor vandaag ingepland staat om 14:00 @mvdburg

net weet de servicedesk gesproken en er wordt doodleuk gezegd nee meneer KPN heeft gezegd t ligt niet aan ons, ik ben echt woest!!!!!!!

WAT EEN KLOTE SERVICE!

KPN NetwerkNL heeft zojuist laten weten dat het om een fout ONT gaat @mvdburg. Mogelijk een firmware bug. Ze komen het ONT vervangen en hopelijk spring je dan meteen online! 

@Tommie van Odido Wanneer komen ze dan, want ik krijg net een mail met de volgende tekst:

Hallo,

Voor je Odido Glasvezel krijgen we wat hulp van KPN. Om het signaal om te zetten naar internet, heb je namelijk een KPN mediaconverter. Dat is een klein kastje in je meterkast tussen de aansluiting en je modem.

Het type converter dat jij hebt, kan voor problemen zorgen. Nu nog niet, maar in de toekomst misschien wel. Daarom komen we hem binnen 3 weken vervangen. Gratis natuurlijk. Zo kan je zorgeloos online blijven.

Volgende week komt er iemand van KPN bij je langs, op een werkdag tussen 13‑21 uur. Ben je niet thuis? Proberen we het gewoon later nog eens. We doen maximaal 3 pogingen. De monteur identificeert zich met een KPN pas. En je herkent hem of haar ook aan de groene jas.

Je hoeft verder niets te regelen. De nieuwe mediaconverter is snel aangesloten en geactiveerd. Je verbinding is maar heel even verbroken. Na het wisselen toch problemen? De monteurs van KPN staan voor je klaar.

 

Binnen 3 weken???????

Reputatie 7
Badge +9

KPN NetwerkNL heeft zojuist laten weten dat het om een fout ONT gaat @mvdburg. Mogelijk een firmware bug. Ze komen het ONT vervangen en hopelijk spring je dan meteen online! 

Hi @mvdburg, ik wil je niet tegenspreken maar ik zie hier echt iets anders. Ik zie zelfs terugkoppelingen van KPN NetwerkNL in het lopende ticket. Het valt mij op dat we op 22-03 laten weten dat het serienummer van de ONT gecheckt zou worden, klopt het dat je deze hebt doorgeven aan collega Raza? Hij heeft uiteindelijk om 15:00 een technische terugkoppeling gegeven waar ik voor nu (zonder mijn collega's op zondag) even geen chocolade van kan maken. Het onderzoek loopt vanuit hier nog wel. Heb je toevoegingen, laat het dan weten. Morgen kunnen we intern checken (met de backoffice aanwezig) hoe het er nu precies voor staat!

@Cheyenne van Odido 

ja ik heb contact gehad met de servicedeskmedewerker en een terugkoppeling gegeven van het serienummer, eigenlijk gelijk al nadat ik hier over gebeld ben.

GNXS0238C9D2

het zou fijn zijn als het zsm opgelost wordt want zit nu al weer 1,5 week zonder internet.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @mvdburg, ik wil je niet tegenspreken maar ik zie hier echt iets anders. Ik zie zelfs terugkoppelingen van KPN NetwerkNL in het lopende ticket. Het valt mij op dat we op 22-03 laten weten dat het serienummer van de ONT gecheckt zou worden, klopt het dat je deze hebt doorgeven aan collega Raza? Hij heeft uiteindelijk om 15:00 een technische terugkoppeling gegeven waar ik voor nu (zonder mijn collega's op zondag) even geen chocolade van kan maken. Het onderzoek loopt vanuit hier nog wel. Heb je toevoegingen, laat het dan weten. Morgen kunnen we intern checken (met de backoffice aanwezig) hoe het er nu precies voor staat!

Hoi @mvdburg, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat er zeker op 19 maart 2024 een ticket is doorgezet naar KPN. Er volgt zo snel mogelijk meer informatie! Ik zie dat je vandaag precies 30 dagen zonder Internet zit. Dan zou je kosteloos mogen opzeggen. Is dit echt wat je wil? Dan maken we het in orde. Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido  dat is dus onjuist KPN weet van niks, lees mijn vorige reactie nog maar eens goed! Niet alles geloven wat er in jullie systeem staat want gister is dus duidelijk geworden dat jullie backoffice nog helemaal niks doorgezet heeft naar KPN netwerk, het is nog niet goedgekeurd door de backoffice om het door te zetten. Dus steeds roepen dat KPN er mee bezig is klopt dus niet want je kan KPN netwerk gewoon bellen en dan zien ze precies wat er op je adres in hun systeem staat aan tickets. Daar blijkt dus dat de laatste melding van januari 2022 is, dit is de periode dat het glasvezel netwerk is aangelegd! 

Je zal maar afhankelijk zijn met medische apparatuur of beveiliging systemen van het internet, dan ben je bij Odido dus wel de lul!

Ik wil eerst dat het hersteld wordt daarna ga ik zsm overstappen, ik wil dit nooit meer ervaren wat een slechte service!

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @mvdburg, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat er zeker op 19 maart 2024 een ticket is doorgezet naar KPN. Er volgt zo snel mogelijk meer informatie! Ik zie dat je vandaag precies 30 dagen zonder Internet zit. Dan zou je kosteloos mogen opzeggen. Is dit echt wat je wil? Dan maken we het in orde. Groetjes, Ishana

Nou breekt mijn klomp!

Ik heb net zelf KPN Netwerk gebeld en wat blijkt nadat de KPN dame zo vriendelijk was om Odido Servicedesk te bellen, dat er vanaf de backoffice van Odido nog helemaal niks is doorgezet naar KPN.

Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat Odido mij dingen laten doen en modem herstarten, serienummer van de glasbox converter oplepelen, als KPN Netwerk nog niks gedaan heeft en nog niet eens een ticket doorgeschoten heeft omdat de backoffice van Odido zijn werk niet goed doet????

Inmiddels zit ik al ruim een week zonder internet sinds donderdag 14 maart in de middag. Niet te spreken over de downtime van 29 feb tot 7 maart.

Terwijl er tegen mij gezegd wordt dat er een KPN monteur is aangestuurd, waar komt deze info vandaan en wie zuigt dit uit z'n duim? Shame on you!

Ik wil dat mijn contract per direct opzegbaar wordt en wil zeker niet m’n contract laten uitdienen tot Juni wanneer deze afloopt, jullie blijven zeer in gebreke, en niet zon klein beetje ook! Ik wil z.s.m. over naar een andere glasvezel provider en ga al onze mobiele abonnementen ook weghalen bij Odido!

Wat gaan jullie hieraan doen om dit te bewerkstelligen?????

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mvdburg, ik zie dat je inmiddels gebeld bent door onze technische dienst met meer informatie over het onderzoek. Ik vind het jammer dat we het nog niet voor je hebben kunnen oplossen, ik hoop heel erg dat er snel alsnog een doorbraak komt en je snel weer helemaal online bent!

Nou we zijn weer een dag verder en volgens de servicedesk zou vandaag om 9.00u KPN Netwerk iets gaan doen, niks gehoord van KPN niks gehoord van Odido en nog steeds geen Internet.

Ik ga t nogmaals zeggen wat een in en in slechte service, waardeloos!

Reputatie 7
Badge +9

Check, dan moeten we onze Back Office nog afwachten, zij hebben nog geen reactie gegeven op het ticket en denk ik dat er nog een monteur moet langskomen @mvdburg

Hey @mvdburg, dat is vreemd want als ik het hier bekijk zie ik dat KPN NetwerkNL vandaag in de wijkcentrale zou komen kijken. Nu zie ik dat het op de 19e al is uitgevoerd. Als ik een lijnmeting uitvoer krijg ik geen apparaten te zien. Heb je het modem op dit moment aangesloten of niet? Ik gok dat er dan wellicht nog een monteur langs moet komen om de thuissituatie te bekijken.

@Tommie van Odido Ja het modem is aangesloten en geeft een rood internet lampje

Er is afgelopen zondag al een monteur langs geweest en die kon niks betekenen, de glasbox geeft 2 groene lampjes en het modem ook allemaal groen behalve het internet lampje die is rood!

Het ziet er naar uit dat er door het netwerk geen extern IP wordt uitgedeeld (DHCP) aan het modem, dus iets wat KPN Netwerken op moet lossen, een lijnmeting heeft pas zin als het modem connectiviteit heeft met het netwerk in mijn ogen. 

Ik ben zelf technisch IT Consultant en weet heel goed waar ik het over heb. Ik snap dat dit vreemd is maar ondertussen zit ik binnen 1 maand tijd al voor de tweede keer een hele week zonder internet, onacceptabel! Als ik zo met onze klanten om zou gaan dan zou ik morgen geen werk meer hebben!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mvdburg, dat is vreemd want als ik het hier bekijk zie ik dat KPN NetwerkNL vandaag in de wijkcentrale zou komen kijken. Nu zie ik dat het op de 19e al is uitgevoerd. Als ik een lijnmeting uitvoer krijg ik geen apparaten te zien. Heb je het modem op dit moment aangesloten of niet? Ik gok dat er dan wellicht nog een monteur langs moet komen om de thuissituatie te bekijken.

Nou we zijn weer een dag verder, en natuurlijk heb ik gebeld met de servicedesk. Ja meneer het ticket is gister doorgezet naar KPN netwerken.

ik bellen met KPN netwerken, meneer op uw adres aansluiting is de laatste melding van 2022 wij kunnen niks voor u doen!

Ik weer bellen naar Odido, om vervolgens afgeblaft te worden door een medewerker die niet eens naar je luistert en je niet uit laat praten! Om vervolgens tegen mij uit te vallen dat ik niet door hem heen mag praten! Zo klaar met deze belabberde service.

ook dit forum is niet heel behulpzaam want er zit soms 1-2 dagen tussen voordat er überhaupt gereageerd wordt en de info die geroepen wordt klopt niet en vervolgens ben je weer een dag verder.

Ik heb de hoop opgegeven dat t snel gefixt wordt!

 

Nou we zijn weer een dag verder en nog steeds geen verbinding, inmiddels heb ik de moed opgegeven ben er echt wel klaar mee mee deze belabberde service!

Weer gebeld met de servicedesk van Odido, deze gaf dus net aan dat het ticket net 3 uur geleden pas doorgegeven is aan KPN, wat ik vreemd vind aangezien hierboven al gemeld is dat het ticket al doorgezet was met verhoogde prioriteit door @Tommie van Odido. Vervolgens KPN netwerk gebeld, welke op hun website de volgende tekst hebben staan:

Neem bij een storing altijd eerst contact op met je provider. Deze kijkt dan wat er aan de hand is. Zodra je provider merkt dat de storing betrekking heeft op ons netwerk, geven zij dit aan ons door. Wij proberen dan binnen zes uur contact met je op te nemen om het probleem voor je op te lossen. Duurt het langer? Neem dan zelf contact op met onze klantenservice.

Nou dat heb ik dus gedaan, en KPN Netwerk zegt gewoon meneer er staat van Odido geen melding in ons systeem op uw adres 😱. Echt heel teleurstellend allemaal!! Thuiswerken via een hotspot is echt waardeloos, zeker als je in de IT dienstverlening zit. Als wij dit soort service leveren aan onze IT klanten dan heb ik morgen geen baan meer!

Reputatie 7
Badge +9

Dat is niet waar we op hadden gehoopt @mvdburg! De monteur heeft het ticket voor je doorgezet en ik heb zojuist de prioriteit verhoogd. Hopelijk kunnen we dit zo snel mogelijk voor je oplossen. 

@Teresa van Odido Gistermiddag een monteur langs geweest en helaas kon deze zoals ik al verwacht had niks oplossen, precies hetzelfde als de vorige keer!

nu maar hopen dat KPN  netwerkbeheer sneller aangestuurd wordt. Ik vrees dat het weer een week zonder internet wordt :(

Reputatie 6
Badge +2

@mvdburg Ik vind het oprecht jammer om te lezen dat je verbinding niet juist hersteld is, sorry hiervoor! Gelukkig zie ik dat de afspraak inmiddels gepland staat voor vandaag. Laat je mij weten of het is opgelost? Dan vergoed ik de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten meteen. 

We zijn nu weer een dag verder en 3 keer gebeld, monteur afspraak zou gestuurd worden, helaas, 

Weer lekker handig allemaal, waardeloze service!

Nou daar gaan we weer het internet ligt er weer uit precies het zelfde probleem als de vorige keer.

servicedesk gaat weer een monteur sturen wat waarschijnlijk net als de vorige keer niks gaat helpen, weer op een donderdag vlak voor t weekend. Vorige keer ruim een week zonder internet gezeten!
 

Als het niet snel opgelost is binnen een dag dan ga ik voor contract breuk en wil ik per direct terug naar KPN die de lijnen beheert, het blijkt dat een schakel van Odido ertussen dat het alleen maar ellende oplevert.

wat een ellende weer en thuiswerken waardeloos!

Reageer