Al 5 dagen zonder glasvezel internet Apeldoorn

  • 26 February 2024
  • 37 reacties
  • 423 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Zelfde probleem hier … nu 1 week zonder internet. Helpdesk zijn vriendelijk maar kunnen niet meer aanbieden dan een ticket aan te maken. Verder geen updates van Odido. 

Hey @mvdburg, dat is vreemd want als ik het hier bekijk zie ik dat KPN NetwerkNL vandaag in de wijkcentrale zou komen kijken. Nu zie ik dat het op de 19e al is uitgevoerd. Als ik een lijnmeting uitvoer krijg ik geen apparaten te zien. Heb je het modem op dit moment aangesloten of niet? Ik gok dat er dan wellicht nog een monteur langs moet komen om de thuissituatie te bekijken.

@Tommie van Odido Ja het modem is aangesloten en geeft een rood internet lampje

Er is afgelopen zondag al een monteur langs geweest en die kon niks betekenen, de glasbox geeft 2 groene lampjes en het modem ook allemaal groen behalve het internet lampje die is rood!

Het ziet er naar uit dat er door het netwerk geen extern IP wordt uitgedeeld (DHCP) aan het modem, dus iets wat KPN Netwerken op moet lossen, een lijnmeting heeft pas zin als het modem connectiviteit heeft met het netwerk in mijn ogen. 

Ik ben zelf technisch IT Consultant en weet heel goed waar ik het over heb. Ik snap dat dit vreemd is maar ondertussen zit ik binnen 1 maand tijd al voor de tweede keer een hele week zonder internet, onacceptabel! Als ik zo met onze klanten om zou gaan dan zou ik morgen geen werk meer hebben!

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @mvdburg, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat er zeker op 19 maart 2024 een ticket is doorgezet naar KPN. Er volgt zo snel mogelijk meer informatie! Ik zie dat je vandaag precies 30 dagen zonder Internet zit. Dan zou je kosteloos mogen opzeggen. Is dit echt wat je wil? Dan maken we het in orde. Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +2

@mvdburg Ik vind het oprecht jammer om te lezen dat je verbinding niet juist hersteld is, sorry hiervoor! Gelukkig zie ik dat de afspraak inmiddels gepland staat voor vandaag. Laat je mij weten of het is opgelost? Dan vergoed ik de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten meteen. 

Hoi @mvdburg, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat er zeker op 19 maart 2024 een ticket is doorgezet naar KPN. Er volgt zo snel mogelijk meer informatie! Ik zie dat je vandaag precies 30 dagen zonder Internet zit. Dan zou je kosteloos mogen opzeggen. Is dit echt wat je wil? Dan maken we het in orde. Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido  dat is dus onjuist KPN weet van niks, lees mijn vorige reactie nog maar eens goed! Niet alles geloven wat er in jullie systeem staat want gister is dus duidelijk geworden dat jullie backoffice nog helemaal niks doorgezet heeft naar KPN netwerk, het is nog niet goedgekeurd door de backoffice om het door te zetten. Dus steeds roepen dat KPN er mee bezig is klopt dus niet want je kan KPN netwerk gewoon bellen en dan zien ze precies wat er op je adres in hun systeem staat aan tickets. Daar blijkt dus dat de laatste melding van januari 2022 is, dit is de periode dat het glasvezel netwerk is aangelegd! 

Je zal maar afhankelijk zijn met medische apparatuur of beveiliging systemen van het internet, dan ben je bij Odido dus wel de lul!

Ik wil eerst dat het hersteld wordt daarna ga ik zsm overstappen, ik wil dit nooit meer ervaren wat een slechte service!

 

Nou we zijn weer een dag verder en nog steeds geen verbinding, inmiddels heb ik de moed opgegeven ben er echt wel klaar mee mee deze belabberde service!

Weer gebeld met de servicedesk van Odido, deze gaf dus net aan dat het ticket net 3 uur geleden pas doorgegeven is aan KPN, wat ik vreemd vind aangezien hierboven al gemeld is dat het ticket al doorgezet was met verhoogde prioriteit door @Tommie van Odido. Vervolgens KPN netwerk gebeld, welke op hun website de volgende tekst hebben staan:

Neem bij een storing altijd eerst contact op met je provider. Deze kijkt dan wat er aan de hand is. Zodra je provider merkt dat de storing betrekking heeft op ons netwerk, geven zij dit aan ons door. Wij proberen dan binnen zes uur contact met je op te nemen om het probleem voor je op te lossen. Duurt het langer? Neem dan zelf contact op met onze klantenservice.

Nou dat heb ik dus gedaan, en KPN Netwerk zegt gewoon meneer er staat van Odido geen melding in ons systeem op uw adres 😱. Echt heel teleurstellend allemaal!! Thuiswerken via een hotspot is echt waardeloos, zeker als je in de IT dienstverlening zit. Als wij dit soort service leveren aan onze IT klanten dan heb ik morgen geen baan meer!

Reputatie 7
Badge +9

ah oke top, dankje @mvdburg. Ik zal 14-03 tot en met 26-03 voor je vergoeden. Dit is zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN voor vandaag ingepland staat om 14:00 @mvdburg

Zelfde probleem hier … nu 1 week zonder internet. Helpdesk zijn vriendelijk maar kunnen niet meer aanbieden dan een ticket aan te maken. Verder geen updates van Odido. 

Ongelovelijk ik snap niet waarom zoiets zolang moet duren als ze je willen aansluiten zijn ze er als de kippen bij  

Reputatie 7
Badge +9

Check, dan moeten we onze Back Office nog afwachten, zij hebben nog geen reactie gegeven op het ticket en denk ik dat er nog een monteur moet langskomen @mvdburg

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat KPN voor vandaag ingepland staat om 14:00 @mvdburg

Dat klopt die afspraak heb ik zelf gemaakt, de monteur is net geweest is nog geen 5 minuten binnen geweest, vervangt de ONT en internet kwam gelijk online!

De monteur wist mij te vertellen dat dit een fabrieksfout in de ONT is, van dit merk Genesys en dat als er een piekspanning ontstaat de UTP poort op de ONT opgeblazen wordt en niet meer werkt. Het lijkt me toch dat Odido dit moet weten en waarom moet het in godsnaam 3 weken duren voordat KPN aangestuurd wordt.

De monteur wist me namelijk ook te vertellen dat ze binnen 48 uur langskomen als er een ticket bij KPN netwerk is ingediend. Dus nogmaals mensen wees voorzichtig met providers over het KPN glasvezel netwerk die geen controle hebben over hun proces. 

@Tommie van Odido  Kunnen jullie nog wel zorgen dat ik de dagen dat ik geen internet heb gehad compensatie krijg op mijn abonnementsgeld?

 

@Teresa van Odido Gistermiddag een monteur langs geweest en helaas kon deze zoals ik al verwacht had niks oplossen, precies hetzelfde als de vorige keer!

nu maar hopen dat KPN  netwerkbeheer sneller aangestuurd wordt. Ik vrees dat het weer een week zonder internet wordt :(

Reageer