20-3-2024 Geen diensten Utrecht (Zuilen)

  • 20 March 2024
  • 66 reacties
  • 2278 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 4

Sterker nog, voordat je ergens mag gaan graven moet je dit melden (ik heb even niet meer paraat bij welke instelling) en die moeten daar toestemming voor geven. Die komen dan ook ter plekke met je mee kijken om aan te geven waar leidingen en kabels liggen.

Of geldt dit alleen als je als particulier iemand een opdracht geeft dat dit moet (aanleggen van electra, kabel en glasvezel) en als dit vanuit de organisaties gebeurt maakt het allemaal niet uit?

Reputatie 1

Al zou ik als ik was ingehuurd door ODF om glasvezel aan te leggen ook zo nu en dan een andere leiding raken, die jongens krijgen niet eens een fatsoenlijke keet om te pauzeren. 

Reputatie 1

Afgelopen weekend was er volgens mij ook een waterleiding op de Sweder van Zuylenweg geklapt, volgens mij ook door werkzaamheden. Er zijn kaarten beschikbaar waar precies staat waar welke leiding loopt, met een beetje zorgvuldigheid zou dit toch voorkomen kunnen worden? 

Reputatie 4

Iemand die aan graven is geweest… Toch grappig dat de storing precies is ontstaan op het moment dat onderhoud van Stedin daar begon… zou 1+1 weer gewoon ouderwets 2 zijn?

Zeg eerlijk, wie van jullie is er aan het graven geweest? 

Reputatie 1

Al die apparatuur voor niks vervangen dus…

 

 

Reputatie 2

Arme monteur: Die is al sinds 16:30 gisterenmiddag non stop bezig met het vervangen van apparatuur. Immers, als er iets anders was dan was er wel een update over gegeven toch? Heb met die beste persoon te doen.

Haha   Nu blijkt het te gaan om graafwerkzaamheden en fiber beschadigd. (Zie nieuwe update). 

Ik hoop dat ze het vandaag wel fixen. 

Reputatie 4

Arme monteur: Die is al sinds 16:30 gisterenmiddag non stop bezig met het vervangen van apparatuur. Immers, als er iets anders was dan was er wel een update over gegeven toch? Heb met die beste persoon te doen.

Kijken of het vandaag gaat lukken de boel te herstellen....

Reputatie 2

Er zijn in de avond en nacht geen moderators om verdere updates te plaatsen. Dat zal morgen weer gebeuren.

Zoals ik al zei. Heb de hoop voor vandaag al opgegeven. 

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn in de avond en nacht geen moderators om verdere updates te plaatsen. Dat zal morgen weer gebeuren.

Reputatie 2

Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Ik snap ook echt niet waarom het zo lang moet duren om kapotte apparatuur te vervangen. Je zou toch verwachten dat ze dat met een paar man zo gedaan hebben. Of zouden ze gewoon de juiste spullen niet bij zich hebben gehad en denken het komt morgen wel.
 

Je zou het bijna denken ja. Heb de hoop voor vandaag al op gegeven. 

Reputatie 1

Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Ik snap ook echt niet waarom het zo lang moet duren om kapotte apparatuur te vervangen. Je zou toch verwachten dat ze dat met een paar man zo gedaan hebben. Of zouden ze gewoon de juiste spullen niet bij zich hebben gehad en denken het komt morgen wel.
 

Reputatie 2

Nu al bijna 2 dagen zonder internet (en TV), dus ook 2 dagen voor mijn bedrijf aan huis zonder internet moeten doorbrengen. Alles gaat nu via de mobiele telefoon, dus dat kost me mijn databundel.
Maar wat niet via mobiel gaat is mijn hele netwerk met printers, die ik gebruik voor mijn bedrijf, want dat ligt hier nu dus zijn gat. En dat terwijl eindelijk al mijn printers goed op wifi werkten sinds we over gestapt waren naar ODIDO.
Heb uiteindelijk via een omweg nog wat voor mijn bedrijf kunnen doen en wat bestellingen de deur uit kunnen krijgen, maar dit werkt zo echt niet.

Hopelijk is de storing snel weer verholpen en kan ik weer lekker op een normale manier mijn bestellingen in orde maken. En natuurlijk de rest van het gezin niet te vergeten die dan weer normaal TV kunnen kijken en internetten 😉.

Het zou overigens wel fijn zijn als er meer updates zouden komen. De updates die nu gegeven zijn zeggen niet veel. 

Het is idd waardeloos dat die wifi niet echt werkt zo met deze router. Ik kan mijn Philips Hue niet benaderen via mijn telefoon en dus mijn verlichting ook niet. Gelukkig is er een hoop automatisch ingesteld en heb ik een gedeelte afstand bediening. Maar ook mijn Nest thermostaat en camera's werken niet meer op afstand. Zwaar kl*te zo.

Duurt ook wel erg lang dat vervangen van defecte apparatuur, is alles stuk of zo?

En idd de updates zijn waardeloos. Ik ga zeker heel goed nadenken dit jaar of Odido het wel gaat zijn voor mij. Want zo een lange storing als dit en het niet hebben van internet, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ja.. in het begin tijdperk, toen ziggo nog casema was. 😞

 

Reputatie 1

Nu al bijna 2 dagen zonder internet (en TV), dus ook 2 dagen voor mijn bedrijf aan huis zonder internet moeten doorbrengen. Alles gaat nu via de mobiele telefoon, dus dat kost me mijn databundel.
Maar wat niet via mobiel gaat is mijn hele netwerk met printers, die ik gebruik voor mijn bedrijf, want dat ligt hier nu dus zijn gat. En dat terwijl eindelijk al mijn printers goed op wifi werkten sinds we over gestapt waren naar ODIDO.
Heb uiteindelijk via een omweg nog wat voor mijn bedrijf kunnen doen en wat bestellingen de deur uit kunnen krijgen, maar dit werkt zo echt niet.

Oh ja, en heel ons smart control netwerk ligt natuurlijk ook plat. Dat betekent dus alle lampen en appartuur weer met de hand aanzetten (krijg je wel een beetje beweging, maar ja daarmee sla je de plank met domotica natuurlijk wel mis).

Hopelijk is de storing snel weer verholpen en kan ik weer lekker op een normale manier mijn bestellingen in orde maken. En natuurlijk de rest van het gezin niet te vergeten die dan weer normaal TV kunnen kijken en internetten 😉.

Het zou overigens wel fijn zijn als er meer updates zouden komen. De updates die nu gegeven zijn zeggen niet veel. 

Reputatie 1

Ik word er e ht moedeloos van.geen tv radio internet.ben goedkoper gegaan .was mooi omwaar te zijn nu al bijna 2 dagen niks.krijgen we een compensatie.sinds dat ik odido hebt.me geluid van de tv hapert.en nu twee dagen helemaal niks.😡

Reputatie 2

Update [21-03-2024/16:30] De monteur is op locatie bezig. Defecte apparatuur zal worden vervangen. We lossen dit zo snel mogelijk op!

 

Hoop dat we vanavond weer kunnen internetten..

Reputatie 2

Helaas niet, begin er nu wel een beetje moedeloos van te worden. 😞

Reputatie 2

Nog steeds geen update?

Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

 

Hadden ze dit niet gisteren al kunnen doen? 

Waarschijnlijk was de locatie nog niet bekend 😛

Reputatie 1

Een storing is altijd mogelijk

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Een storing kan natuurlijk altijd, hoeveel geld je ook aan een provider betaalt. Ben wel benieuwd wat de oorzaak hier was en communicatie kan beter. Tot nu toe heb ik gelukkig nog nooit een verstoring gehad bij odido, kan alleen maar hopen dat dat zo blijft maar dat geldt voor elke provider.

 

Een storing is inderdaad altijd mogelijk, maar juist in dit soort ‘opstartfases’ is het wel belangrijk om te communiceren naar je klanten. Daarom vind ik het ook vrij bizar dat je op een forum moet lezen dat er een storing is en daar eigenlijk nauwelijks wijzer van wordt. 

Reputatie 4

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Een storing kan natuurlijk altijd, hoeveel geld je ook aan een provider betaalt. Ben wel benieuwd wat de oorzaak hier was en communicatie kan beter. Tot nu toe heb ik gelukkig nog nooit een verstoring gehad bij odido, kan alleen maar hopen dat dat zo blijft maar dat geldt voor elke provider.

Reputatie 2

Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

 

Hadden ze dit niet gisteren al kunnen doen? 

Waardeloos inderdaad.

De klanten binnenhalen met lage prijzen en vervolgens halfbakken op de hoogte houden van storing na 2-3 dagen internet. De afdeling die zich bezig houdt met facturatie zal waarschijnlijk wel heel goed werken ;)

Klopt, heb zelf ook eigenlijk met name vanwege prijs de overstap gemaakt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen (qua doorlooptijd, communicatie en eventuele compensatie) en of er vaker storingen gaan zijn. Als het tegenvalt dan ga ik na een jaar direct weer terug naar de oude provider (duur maar geen storing gehad in 5 jaar tijd).. denk dat dit voor veel mensen zo gaat zijn 

Reputatie 2

@roelplu dat is idd zuur als je pas 3 dagen Odido hebt en dan dit. Ik heb het al bijna 3 maanden en dat ging tot nu toe goed. Vind het gewoon raar dat zoiets zo lang moet duren. Denk ook dat het probleem meer ligt bij Open Dutch Fiber dan bij Odido. Ik persoonlijk vind het gewoon vreselijk om de noodzakelijke internet dingen via de telefoon te moeten doen. En het hele WiFi gebeuren werkt thuis nu ook niet onderling.

Reageer