Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 211 reacties
  • 42078 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?

Toon eerste reactie

211 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sj0kkie 

Volgens mij is dit van invloed voor jou.

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het T-Mobile Thuis pakket niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

Bij jou is dezelfde snelheid via dezelfde techniek beschikbaar op je nieuwe adres.

Ik zie toch meerdere topics in de community van mensen welke het contract vroegtijdig hebben kunnen ontbinden door middel van een verhuisbewijs. De techniek / snelheid op het nieuwe adres was daar compleet irrelevant.

 

Waar staat dit in de voorwaarden dat dit niet meer mogelijk is? Ik kan het nergens terugvinden. De klantenservice medewerker geeft aan dat dit sinds halverwege februari 2021 is aangepast, maar ik heb het contract in November 2020 afgesloten met diens voorwaarden. 
 


 

Reputatie 1

Hi @Jason , thanks for getting back to me.

the technician coming on the 29th is something I had to arrange myself via T-mobile customer care. Hopefully that solves the problem and confusion. I do use T-mobile Sim as well, and I already purchased an unlimited internet data bundle that should last me for my current cycle. I’m assuming I will be comped for that? as well as not charged for no internet availability for T-mobile Thuis for the duration it is not active. Is that something you can arrange, so is that something I need to call customer care for again? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sj0kkie,

Allereerst gefeliciteerd met jouw nieuwe huis! Het klopt inderdaad dat wij in het verleden hiervoor een ander beleid hadden. Ik had je heel graag het antwoord gegeven waar je op hoopte, alleen ons nieuwe beleid is nog steeds in lijn met onze oude voorwaarden. Zou ik je mogen vragen (om via een privébericht) te delen om welke reden je het abonnement niet mee wil verhuizen? Hoewel ik niet altijd iets aan de situatie kan veranderen, denk ik wel erg graag met je mee en wil ik zeker mijn best doen om wat voor je geregeld te krijgen!

Hey @rohanmalhotra88,

Like @Jason said it's good to hear that a technician is coming over! We'll certainly not charge you up until the connection is established and I will also send you the voucher code which Jason propagated in his previous message. With this code, you'll have all the data you could wish for in the coming 7 days. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rohanmalhotra88, I'm very sorry to hear how unstructured the connection process enveloped. On the other hand, I am quite happy to see that you have been online for more than a week without disruption. Don't worry, our customer care number is free of charge and thus did not impact your bundle. I'll also definitely make sure that the € 15,- are credited to the invoice of your Thuis account for the month of April. Soon, you will receive a confirmation email about this. I hope that this brought some light to your day and I hope you enjoy your weekend!

Beste T-mobile,

Binnenkort gaan mijn man en ik waarschijnlijk verhuizen.

We hebben een T-mobile thuis abonnement (op naam van mijn man) en we willen deze ook meeverhuizen naar de nieuwe woning. 

In de huidige woning delen we de modem/tvkastjes met huisgenoten.

Is het mogelijk de huidige aangesloten apparatuur aan hen over te dragen met een nieuw abonnement en dat wij voor het nieuwe huis nieuwe apparatuur kunnen ontvangen? Beide woningen hebben een glasvezel aansluiting.

Zo kunnen we in beide huizen doorgaan met T-mobile thuis.

Alvast bedankt voor de informatie

Groet Daniëlle Stavenuiter-Reep

 

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet, TV en telefonie nodig en neem je het liefste toch T-Mobile voor thuis mee!

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen.

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen!


Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via My T-Mobile Thuis. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres.

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door.

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het Thuis van T-Mobile abonnement niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij T-Mobile? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in My T-Mobile.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺️

Wij gaan binnenkort verhuizen. Nu zou ik graag wat overlap hebben tussen de internetverbinding op mijn huidige adres en het nieuwe adres. Moet ik dan een nieuwe verbinding aanvragen voor het nieuwe adres of kan ik een overlap doorgeven bij het regelen van de verhuizing? Als ik een nieuwe verbinding aanvraag ipv de huidige verhuis, zijn daar extra (aansluit) kosten aan verbonden? 

Alvast bedankt voor de hulp. 

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Ik heb mijn verhuizing aan T-Mobile doorgegeven en daarbij aangegeven dat ik deze verhuizing graag per 14 maart wil laten ingaan. Ik krijg nu echter een mail waarin staat dat T-Mobile Thuis op 17 maart beschikbaar zal zijn…? Gaat er iets fout in de verhuizing of staat de datum in de mail die ik heb ontvangen niet goed?

 

Groet,

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Minimarsje 

Je wilt tijdelijk internet op beide adressen? Dan is het beter om voor het nieuwe huis een nieuwe aanvraag te doen en later de aansluiting op je huidige adres laten opzeggen.

Momenteel zijn er de GoGoGo deals bij T-mobile dus je betaalt geen aansluitkosten en eventuele installatiekosten bij glasvezel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RTigg 

De datum die je doorgeeft is een wensdatum, de definitieve installatiedatum kan hiervan afwijken.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DanielleSR,

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe Thuis! :smiley: Leuk ook om te horen dat jullie ons graag meenemen naar het nieuwe adres.

Omdat de apparatuur gekoppeld is aan één specifiek abonnement kan ik dit niet voor je om laten zetten. Wél kan je overwegen om een contractovername te regelen waarbij een van jouw (ex-)huisgenoten het huidige abonnement overneemt. Voor het nieuwe adres kan je dan gewoon een nieuw abonnement aanvragen.

Mochten jullie liever jullie oude vertrouwde abonnement mee willen nemen naar het nieuwe adres, dan raad ik jullie aan om de apparatuur ook mee te nemen naar het nieuwe adres en vervolgens zullen jouw huisgenoten vervangende apparatuur ontvangen als zij een nieuw abonnement aanvragen.

Ik weet dat er veel bij een verhuizing komt kijken, vraag er gerust op los als ik jullie nog ergens mee kan helpen! Succes alvast met verhuizen gewenst.

Reputatie 1

Hmm dat is wel een beetje onhandig. Dan zit ik dus een aantal dagen zonder internet

Reputatie 7
Badge +14

Als het DSL is en er zit nu geen aanbieder van de vorige bewoner op de lijn is de kans weer aanwezig dat je op 14 maart het modem al kan aansluiten en de verbinding dan werkt. Mocht er een provider swap moeten plaatsvinden, dan zal er op 17 maart echt een kabel worden omgezet in de centrale.

Reputatie 7
Badge +15

@RTigg

Tot 17 maart blijft het internet in de oude woning actief of woon je daar nu niet meer?

Reputatie 1

@RTigg

Tot 17 maart blijft het internet in de oude woning actief of woon je daar nu niet meer?

Ik ga 14 maart verhuizen, dus vanaf dan woon ik niet meer in mijn oude woning.

 

 

Als het DSL is en er zit nu geen aanbieder van de vorige bewoner op de lijn is de kans weer aanwezig dat je op 14 maart het modem al kan aansluiten en de verbinding dan werkt. Mocht er een provider swap moeten plaatsvinden, dan zal er op 17 maart echt een kabel worden omgezet in de centrale.

Momenteel is er geen aanbieder (we zijn het huis al een paar maanden aan het verbouwen).

 

Reputatie 7
Badge +14

ok, nou, dan zou ik zodra je het modem hebt deze alvast aansluiten. Grote kans dat hij het eerder doet dan de 17e.

Reputatie 1

Hallo @TheDoc 

De ONT ontvangt Odido ook graag terug maar bij de ONT is het niet zo dat je hiervoor een boete ontvangt als het wat langer duurt omdat een ONT onder accessoires valt.

Hi. Ondertussen alles geregeld en nu 1 ONT over. Hoe stuur ik die terug? Trouwens de mail van jullie meldde:

Je ontvangt van ons een nieuw modem en mediaconverter op je opgegeven adres. Onze installatiepartner Guidion komt het graag voor je installeren. Ze sturen je hiervoor een e-mail, waarmee je meteen online een afspraak kan maken. De ONT of mediaconverter op je oude adres kan je gewoon laten zitten.

 

Vervolgens krijg ik het pakket: geen modem maar wel een ONT. Modem maar meegenomen naar de nieuwe locatie. 

Reputatie 3

Als ik mijn verhuizing van TMT doorgeef, worden mijn mobiele abonnementen dan wel of niet automatisch meeverhuisd?

Aangezien de site verschillende signalen afgeeft.

 

Aan het begin staat dat dit automatisch meeverhuisd.

 

Verderop in het overzicht staat dat je mobiele abonnementen zelf moet doorgeven.

 

Lijkt een beetje onduidelijk.

 

Tevens zie ik dat ik alles nieuw moet afsluiten? 
Waarom kan niet gewoon mijn bestaande pakket opgepakt worden van mijn huidige adres, en gedropt worden op mijn nieuwe adres?

Ik zie ook dat mijn tv-keuze tegoed komt te vervallen? 
Ik ga dus duurder uit zijn? 
 

Ik snap het niet helemaal meer.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @n.schaart 

Wanneer je gaat verhuizen dan veranderen de adressen voor je T-Mobile mobiel abonnementen niet automatisch, dit moet je zelf veranderen in je My T-Mobile account(s).

Bij het verhuizen sluit je een nieuwe jaarcontract af met de op dat moment geldende prijzen en voorwaarden.

Reputatie 3

Hallo @n.schaart 

Wanneer je gaat verhuizen dan veranderen de adressen voor je T-Mobile mobiel abonnementen niet automatisch, dit moet je zelf veranderen in je My T-Mobile account(s).

Bij het verhuizen sluit je een nieuwe jaarcontract af met de op dat moment geldende prijzen en voorwaarden.

Hallo @Waqqas 

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu mijn TMT verhuizing doorgegeven, maar als ik 1 van de mobiele nummers selecteer, en dan een adres wijziging wil doorgeven, kom ik weer bij de TMT pagina, en daar staat dat mijn verhuizing reeds is doorgegeven.

 

De nummers die ik mee wil verhuizen staan geregistreerd op hetzelfde email adres.

Kan dat er iets mee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +15

@n.schaart 

Geen idee maar vroeger moest je het voor mobiel zelf regelen, kijk het even na wanneer je bent verhuisd 

Wegens verhuizing naar een woning met andere internetaansluiting heb ik opgezegd bij odido. Helaas is die opzegging blijkbaar niet goed doorgevoerd want ik heb wel een factuur gekregen tot einde van de maand, terwijl er in de mail ter bevestiging van de opzegging stond dat het tot de 27e zou lopen. Was zo blij om eindelijk van odido af te zijn, nu lijkt er toch nog een staartje aan te komen… hebben jullie tips om te helpen om de factuur te laten rectificeren en mijn opzegging te finaliseren?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OskarK 

Waarschijnlijk heb je vooraf betaald voor de volgende periode, achteraf wordt het geld voor de dagen dat je geen Odido meer had teruggestort.

Reputatie 7
Badge +14

Er komt altijd nog een eindnota die de laatste dagen van een maand corrigeert.  Je hebt wel de bevestiging van opzegging gekregen?

Ja ik heb in de mail de bevestiging van opzegging gekregen, maar daar stond ook in dat ik een paar dagen voor aflopen van het contract nog een mail zou krijgen en dat is niet gebeurd. Bovendien staat er in mijn odido dat mijn annulering “in behandeling” is. Maar ik heb de bevestiging meteen gehad op 27 maart dus van mijn kant kan ik niet veel meer doen denk ik. 

Reageer