Hoi @JenniferV, ik heb het direct voor je nagekeken en geen zorgen! Je zult geen afkoopsom krijgen. Dit is een standaard e-mail die wij versturen en niet meer tegen kunnen houden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana
Mijn woning wordt verkocht en daarom had ik gebeld of ik mijn contract voortijdig kon beëindigen. Zojuist telefonisch een medewerker gesproken en die bevestigde dat ik zonder consequenties mijn abonnement kan stopzetten i.v.m. een verhuizing. Hij gaf aan dat ik per februari mijn abonnement stop kan zetten, zonder dat daar een vergoeding voor in rekening wordt gebracht. Mijn contract loopt volgens mij nog oorspronkelijk door tot juni/juni 2025.
Nu krijg ik een bevestiging van de opzegging en daarin staat: Heb je opgezegd binnen je contracttermijn, dan kan het zijn dat we de resterende maanden in rekening brengen op de factuur met je laatste abonnementskosten.
Dit komt niet overeen met wat de collega aan de telefoon zei. En hoe weet ik nu welke kosten alsnog in rekening gebracht gaan worden, dit zou ik dan graag voor de definitieve beëindiging wel willen weten.
alvast bedankt
Hoi @Blauwevis, fijn dat het gelukt is! Ik wil daarnaast benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp. Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Hier kunnen wij echt van leren. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana
Hi @Blauwevis, excuus voor dit ongemak! Ik heb meteen meegekeken en zie inderdaad dat er eerst een verlenging is gedaan en daarna een verhuizing. Een verlenging geldt voor het adres waarop je de verlenging doet (je oude adres). Dit kan nooit meegenomen worden naar een nieuw adres, omdat op een nieuw adres een nieuw jaarcontract komt kijken. Je krijgt hier een andere korting voor, ook omdat je soms niet je huidige abonnement kunt meenemen. Zo ben je binnen de verhuizing bijvoorbeeld van 50Mbps naar 100Mbps gegaan. Je krijgt nu trouwens wel een mooie korting voor 8 maanden.
Inderdaad, de staat van Glasvezel op je nieuwe adres is NL9, wat betekent dat de aanleg nog gedaan moet worden. We weten daarom niet precies wanneer de aanleg is gedaan, we zijn afhankelijk van andere partijen. De verhuizing staat nu gepland voor midden december. Wil je dit niet meer? Ik zal verhuizing dan annuleren en je abonnement opzeggen, hoe jammer ook. Er is inderdaad een verkeerde belofte gedaan. Welke opzegdatum wil je dat ik dan toepas?
Wil je blijven? Dat doet mij goed! 
Hoi Cheyenne, dank voor je reactie. Ondertussen is het mij inderdaad gelukt om iemand te spreken die een oplossing kon bieden waardoor ik kan blijven.
Vooralsnog vind ik het een slordige gang van zaken en voel ik mij nog steeds misleid door de klantenservice. Die verlenging is mij aangesmeerd onder het motto “je kan deze korting meenemen, doe het maar, vertrouw me, geen zorgen”. Ik heb begrepen dat het gesprek (helaas) niet is opgenomen.
Hi @Blauwevis, excuus voor dit ongemak! Ik heb meteen meegekeken en zie inderdaad dat er eerst een verlenging is gedaan en daarna een verhuizing. Een verlenging geldt voor het adres waarop je de verlenging doet (je oude adres). Dit kan nooit meegenomen worden naar een nieuw adres, omdat op een nieuw adres een nieuw jaarcontract komt kijken. Je krijgt hier een andere korting voor, ook omdat je soms niet je huidige abonnement kunt meenemen. Zo ben je binnen de verhuizing bijvoorbeeld van 50Mbps naar 100Mbps gegaan. Je krijgt nu trouwens wel een mooie korting voor 8 maanden.
Inderdaad, de staat van Glasvezel op je nieuwe adres is NL9, wat betekent dat de aanleg nog gedaan moet worden. We weten daarom niet precies wanneer de aanleg is gedaan, we zijn afhankelijk van andere partijen. De verhuizing staat nu gepland voor midden december. Wil je dit niet meer? Ik zal verhuizing dan annuleren en je abonnement opzeggen, hoe jammer ook. Er is inderdaad een verkeerde belofte gedaan. Welke opzegdatum wil je dat ik dan toepas?
Wil je blijven? Dat doet mij goed! 
Ik krijg verschillende verhalen van de Odido klantenservice te horen. Ik hoop hier duidelijkheid te kunnen krijgen:
- Tien dagen geleden heb ik de klantenservice gebeld voor een verhuizing. Medewerker had mij geïnstrueerd om eerst mijn abonnement te verlengen zodat ik korting kon krijgen. Twee dagen later kon ik opnieuw gaan bellen om mijn verhuizing door te geven en de korting mee te nemen.
- Drie dagen later weer gebeld. Mijn nieuwe adres stond nog niet in het systeem en het komende jaar kon ik ook niet via Odido afsluiten. Nieuwbouwprojecten kunnen in het eerste jaar alleen via KPN (?).
- Vandaag weer gebeld. Verhuizing was mogelijk maar dan moest ik de volle prijs betaling. Korting meenemen kon niet en er was ook geen korting toepasbaar voor nieuwe abonnees. Als ik een nieuw abonnement wilde moest ik later op de dag opnieuw bellen (?).
- Nu net weer gebeld: opzeggen kan niet want tien dagen geleden is uw abonnement verlengd. U moet de komende jaar het abonnement aanhouden ook al woont u er niet meer (?).
Wat is mijn vervolgstap? Ik zit te twijfelen om mijn rechtsbijstand in te schakelen. Ik ben door eerste collega misleid en zit nu ongewild vast aan een jaarcontract terwijl ik expliciet heb gevraagd of ik dit wel mogelijk was.
Hallo @BenteH
Dit kan de contractant regelen door hier een topic te openen bijvoorbeeld, een moderator zal dan vragen naar de benodigde gegevens.
Hallo, ook ik verhuis naar een adres waar ik het Odido contract van de vorige bewoner graag overneem. Echter lukt het mij online niet dit te regelen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Top @SanderU_1983! De nieuwe aanvraag staat goed in het systeem dus ik ga er vanuit dat het goed komt.
Bedankt voor de info @SanderU_1983, ik heb het contract nu op 27 augustus beëindigd. Als het goed is ontvang je hier nog een bericht over. Met mobiel kan ik je niet helpen maar als je een topic start en in de categorie “Mobiel” plaatst dan zal mijn collega het voor je oppakken!
Ik heb de email ontvangen. Ik ga er vanuit dat het geregeld is intern dat ik een nieuwe aanvraag heb op een ander adres?
Mobiel komt goed dat doe ik via de app!
Sander
Bedankt voor de info @SanderU_1983, ik heb het contract nu op 27 augustus beëindigd. Als het goed is ontvang je hier nog een bericht over. Met mobiel kan ik je niet helpen maar als je een topic start en in de categorie “Mobiel” plaatst dan zal mijn collega het voor je oppakken!
Geen zorgen @SanderU_1983, je huidige contract kan ik ieder moment voor je stopzetten omdat je gaat verhuizen. Behalve per direct, er zit namelijk altijd een verwerkingstijd van 1 dag op (bijna per direct dus).
dat is ideaal, ik moet de sleutel inleveren op 27 aug, 28 aug staat de agenda dat glasvezel naar binnen word gebracht, ik ga er niet vanuit dat op dat moment ook de ftu aangesloten word.
het mag van mij per 27 aug stop gezet worden. zal ik ook die dag mijn mobiel naar de nieuwe woning verhuizen.
thanks voor alle services hier !
Geen zorgen @SanderU_1983, je huidige contract kan ik ieder moment voor je stopzetten omdat je gaat verhuizen. Behalve per direct, er zit namelijk altijd een verwerkingstijd van 1 dag op (bijna per direct dus).
Hoe ga ik dan mijn huidige contract annuleren? Inplaats van een verhuizing? Dankjewel @Tommie van Odido voor de reactie dat geeft al iets minder stress
Hi @SanderU_1983, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Ik heb je privébericht doorgenomen en heb meteen mijn collega van mobiel erbij gehaald om te kijken of de order geannuleerd was van het 4g modem. Toen kwamen we erachter dat het ging om een Alcatel TCL MW63VK LTE CAT6 Mobile Wi-Fi Zwart, een Wifi Dongel. Deze is gelukkig goed geannuleerd. Wij bieden geen 4g modem aan als je gaat verhuizen. Ook zie ik dat er een nieuwe order is ingeschoten in plaats van een verhuizing, dus je dient je huidige abonnement op te zeggen. Wel is de order goed doorgekomen op je nieuwe adres.
Op dit moment hebben we een ruwe schatting van oplevering voor 04-09. Dit is wel een hele ruwe schatting omdat het nog erg vroeg is sinds de order geplaatst is. Hier zullen we in de toekomst meer informatie over krijgen.
ik ga verhuizen, alleen idee dat alles in de war loopt.
@Tommie van Odido ik heb jou al een prive bericht gedaan voor de zekerheid.
ik wil eigenlijk nu al de verhuizing in gang zetten alleen op het nieuwe adres is alles al ingevoerd voor mij ivm glasvezel aanleggen, dat duurt grof 3maand, alleen nu kan ik mijn huidige contract niet opzeggen,
ik niet alles meer begrijpen help..
Sander
Hoi @OskarK, ik heb het direct nagekeken! Alles is correct opgezegd Er speelt alleen een issue bij ons op dit moment: bij sommige klanten zijn de kosten van april opnieuw berekend op de rekening van juni. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak, wij zullen dit zo snel mogelijk terugstorten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana
Oh, gelukkig dat alles in ieder geval correct opgezegd is. Dank voor de check en ik wacht rustig af op de terugstorting. Bedankt voor het snelle bericht.
Hoi @OskarK, ik heb het direct nagekeken! Alles is correct opgezegd Er speelt alleen een issue bij ons op dit moment: bij sommige klanten zijn de kosten van april opnieuw berekend op de rekening van juni. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak, wij zullen dit zo snel mogelijk terugstorten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana
Hoi @OscarK, fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik wilde dit meteen voor je in orde maken! Daarom heb ik de opzegging voor je doorgezet en je hebt zojuist ook de DHL retour QR code van mij ontvangen. Ik zal er ook voor zorgen dat er in mei een verrekening plaatsvindt voor 28-30 april.
Geef het gerust aan als ik nog iets voor je kan betekenen, ik sluit dit graag helemaal goed voor je af! 
Helaas nog niet helemaal eind goed al goed - vandaag krijg ik toch een mail dat mijn factuur klaar staat en dat er binnenkort geld wordt afgeschreven. Kunnen jullie nog een keer checken dat alles opgezegd en geannuleerd is? En dat dit geld niet wordt afgeschreven? Alvast dank
Bedankt voor je hulp, ik heb een e-mail ontvangen dat de arbeidsrelatie zou worden beëindigd met een opzegtermijn van een maand. Groeten
Hi @Boro269, wat leuk dat je gaat verhuizen! Gefeliciteerd met je nieuwe woning. Jammer dat we afscheid moeten nemen, maar natuurlijk help ik je. Ik zie inderdaad dat je buiten je contract zit. Dit betekent dat ik je abonnement met een maand opzegtermijn kan opzeggen. De stopdatum zou dan 26-07-2024 zijn. Werkt dit voor jou? Mocht je eerder gaan verhuizen en je abonnement dus eerder stop wil zetten, heb ik een verhuisbewijs nodig.
Een verhuisbewijs is een officieel document. Het kan een einde verhuurcontract zijn van de verhuurder of een verkoopcontract van een koophuis. Ook kan het een verhuur- of koopovereenkomst zijn van het nieuwe adres. Tenslotte accepteren we ook een bewijs van inschrijving van de gemeente (BRP, basisregistratie personen). Kan je één van bovenstaande documenten naar ons sturen? Doe dat niet via dit topic, omdat hier gevoelige informatie ik kan staan. Je hebt deze opties:
- Stuur ons een bericht via Facebook of X/Twitter met dit document
- Stuur mij een privébericht via de Community met een Wetransfer link. Via Wetransfer kun je gratis bestanden uploaden, waar je een link voor terug krijgt. Als je deze link privé met mij deelt, kan ik het behandelen
Is de maand opzegtermijn goed? Geef het dan ook door, ik kan dan de opzegging regelen. Dankjewel alvast!
Hallo, ik wil graag mijn internetabonnement opzeggen omdat ik ga verhuizen, ik heb een contract voor onbepaalde tijd, kan iemand mij hierbij helpen?
Heel graag gedaan @OskarK, ik wil je desondanks nog het allerbeste toewensen bij je nieuwe provider! 
Beste Cal, superfijn, ik heb de mail ontvangen! Bedankt.
Hoi @OscarK, fijn dat je ons op de hoogte brengt, ik wilde dit meteen voor je in orde maken! Daarom heb ik de opzegging voor je doorgezet en je hebt zojuist ook de DHL retour QR code van mij ontvangen. Ik zal er ook voor zorgen dat er in mei een verrekening plaatsvindt voor 28-30 april.
Geef het gerust aan als ik nog iets voor je kan betekenen, ik sluit dit graag helemaal goed voor je af! 