Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 211 reacties
  • 42078 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?

Toon eerste reactie

211 reacties

Reputatie 7

Hi @Ferdel, allereerst: gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Ik voorzie je graag nog van een aanvulling. Het meeste is al gezegd in deze conversatie, maar graag rond ik het met deze reactie af. Ik waardeer het dat jij met zo'n kritische blik naar de verhuizing kijkt. Echter zie je op onze website terug dat je een nieuw jaarcontract aan gaat bij een verhuizing: Verhuizing doorgeven | T-Mobile Thuis.

Met een nieuw jaarcontract komt ook het nieuwe prijsplan kijken. Je zult hier met een verhuizing dus sowieso op overstappen. Verder verwijs ik je naar de andere reacties in dit topic wat betreft Klantvoordeel. Ook wat betreft deze korting, ontvang je nu de oude versie. Met je nieuwe abonnement zal deze korting komen op standaard € 5,00 korting, in plaats van de € 15,00 die je nu ontvangt.

Er staat nu sowieso een migratie van de lijn gepland, deze zal worden overgenomen door de nieuwe bewoner, dit mogen wij niet betwisten. Het verhuizen van het abonnement is met deze geplande migratie geen optie. Je kunt er dus voor kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten op het nieuwe adres. Natuurlijk hoop ik dat je bij ons blijft, maar dan zou een nieuw abonnement (met een nieuwe korting) de enige optie zijn!

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Nogmaals, je haalt de zaken door elkaar. Je prijsplan veranderd niet en is “blijft” € 40,00. 1Gbit kost al vanaf het moment dat het werd geïntroduceerd € 40,00 en heeft in de tussentijd geen andere prijsstellingen gehad.

1Gbit is geïntroduceerd per 2019 en vind terug in het prijsplan van 29-10-2019 tot 29-06-2020, 29-06-2020 tot en met 04-08-2020, 04-08-2020 tot en met 01-08-2021, 01-08-2021 tot en met 04-10-2021, 04-10-2021 tot en met 24-01-2022 en 24-01-2022 tot en met 03-06-2022.

Voor 29-10-2019 was de maximum snelheid van internet 750Mbit met een prijs van € 50,00 per maand en was 1Gbit niet leverbaar. Kijkende naar de prijsplannen is één ding opvallend, de snelheid van 1Gbit kent sinds de introductie één vaste prijs van € 40,00 per maand en is niet anders geweest.

Deze prijsplannen zijn overigens allen te vinden via “deze pagina”.

 

 

Waarom is de prijs nu dan € 45,-?

 

 

 

Waar het prijsverschil 'm in zit is klantvoordeel, deze was tot 24 januari 2022 € 15,00 per maand en is sinds die datum verlaagd naar maximaal € 5,00 per maand. De Aanvullende Voorwaarden die betrekking hebben op klantvoordeel tref je aan op deze pagina.

In alle Aanvullende Voorwaarden aangaande klantvoordeel over de afgelopen jaren wordt continue duidelijk vermeld dat de diensten die worden opgegeven voor klantvoordeel actief moeten zijn. Omdat bij een verhuizing T-Mobile voor Thuis (glasvezel) niet direct actief is en dit ook niet kan zijn, is dit dus een nieuwe aansluiting die je opnieuw zal moeten aanmelden voor klantvoordeel.

Bij de nieuwe aansluiting gelden dan dus ook de nieuwe Aanvullende Voorwaarden (lees; voorwaarden) behorende bij klantvoordeel maar tevens ook Algemene Voorwaarden en Prijsplan aangaande T-Mobile voor Thuis.

Of te wel, nieuwe overeenkomst en dus geen aanspraak mogelijk op oude voorwaarden, tarieven, voordelen etc. ook een rechtsbijstandverzekering zal je hier direct op wijzen.

De vergelijking verhuizen van T-Mobile voor Thuis met mobiel gaat niet op, bij mobiel heb je namelijk niet te maken met een fysieke verbinding aan een glasdraadje. Een verhuizing met DSL en glasvezel werkt anders dan met een provider die via kabel levert (Ziggo).

 


In de voorwaarden van klantvoordeel waar je naar verwijst staat ook dat ze de voordelen op het nieuwe adres activeren en op het oude beëindigen. Dus hoezo is het niet mogelijk om de verhuizing van mobiel en thuis gelijktijdig te doen? 
 

En dat het een nieuwe aansluiting is betekend niet dat het een nieuw contract is, daar kan ik in de voorwaarden niets over vinden. Dat ze zo werken uit praktische overwegingen is prima, maar ik vraag niet om een nieuw contract…  

En ik kan nergens vinden dat een verhuizing in mijn situatie (prijs nieuwe/oude adres gelijk) zou moeten leiden tot een nieuw contract. Dus als er geen nieuw contract komt zie ik niet in waarom de klant voordelen beëindigd moeten worden. Want als ik een verhuizing doorgeef dan zouden ze gewoon in staat moeten zijn dit voor alle diensten gelijktijdig over te zetten. De voorwaarden van klantvoordeel suggereren namelijk ook dat dat kan. Anders zou je moeten opnemen dat bij een verhuizing de klantvoordelen vervallen en opnieuw aangevraagd moeten worden.

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Nogmaals, je haalt de zaken door elkaar. Je prijsplan veranderd niet en is “blijft” € 40,00. 1Gbit kost al vanaf het moment dat het werd geïntroduceerd € 40,00 en heeft in de tussentijd geen andere prijsstellingen gehad.

1Gbit is geïntroduceerd per 2019 en vind terug in het prijsplan van 29-10-2019 tot 29-06-2020, 29-06-2020 tot en met 04-08-2020, 04-08-2020 tot en met 01-08-2021, 01-08-2021 tot en met 04-10-2021, 04-10-2021 tot en met 24-01-2022 en 24-01-2022 tot en met 03-06-2022.

Voor 29-10-2019 was de maximum snelheid van internet 750Mbit met een prijs van € 50,00 per maand en was 1Gbit niet leverbaar. Kijkende naar de prijsplannen is één ding opvallend, de snelheid van 1Gbit kent sinds de introductie één vaste prijs van € 40,00 per maand en is niet anders geweest.

Deze prijsplannen zijn overigens allen te vinden via “deze pagina”.

 

Waar het prijsverschil 'm in zit is klantvoordeel, deze was tot 24 januari 2022 € 15,00 per maand en is sinds die datum verlaagd naar maximaal € 5,00 per maand. De Aanvullende Voorwaarden die betrekking hebben op klantvoordeel tref je aan op deze pagina.

In alle Aanvullende Voorwaarden aangaande klantvoordeel over de afgelopen jaren wordt continue duidelijk vermeld dat de diensten die worden opgegeven voor klantvoordeel actief moeten zijn. Omdat bij een verhuizing T-Mobile voor Thuis (glasvezel) niet direct actief is en dit ook niet kan zijn, is dit dus een nieuwe aansluiting die je opnieuw zal moeten aanmelden voor klantvoordeel.

Bij de nieuwe aansluiting gelden dan dus ook de nieuwe Aanvullende Voorwaarden (lees; voorwaarden) behorende bij klantvoordeel maar tevens ook Algemene Voorwaarden en Prijsplan aangaande T-Mobile voor Thuis.

Of te wel, nieuwe overeenkomst en dus geen aanspraak mogelijk op oude voorwaarden, tarieven, voordelen etc. ook een rechtsbijstandverzekering zal je hier direct op wijzen.

De vergelijking verhuizen van T-Mobile voor Thuis met mobiel gaat niet op, bij mobiel heb je namelijk niet te maken met een fysieke verbinding aan een glasdraadje. Een verhuizing met DSL en glasvezel werkt anders dan met een provider die via kabel levert (Ziggo).

 

Ik had inmiddels van webcare idd begrepen dat ik op het oude prijsplan zit en die ligt lager dan het nieuwe. Maar volgens de voorwaarden van mijn overeenkomst klopt het dus niet dat ik overgezet zal worden naar een nieuw prijsplan bij een verhuizing, zie artikel 6.4 van de eerder geposte voorwaarden. Maar maandag laat t-mobile webcare weten of ze me nog tegen de oude voorwaarden/prijs gaan verhuizen. En anders gooi ik t wel naar de rechtsbijstand kijken wat die er van vinden. 

Reputatie 7
Badge +14

De oude propositie is voor medewerkers ook niet meer in te voeren. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ferdel 

Sinds 24 januari 2022 is T-Mobile over op een nieuwe portfolio dus wanneer je een nieuwe contract aangaat dan ga je de nieuwe prijzen betalen.

Hier lees je daar meer informatie over.

Nu zit je dus nog op het oude portfolio.

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

Je kijkt alleen naar de Algemene Voorwaarden maar vergeet hierbij dat er meer voorwaarden van toepassing zijn (de Aanvullende Voorwaarden). Je € 15,00 korting krijg je omdat je klantvoordeel hebt. De voordelen van klantvoordeel kunnen echter wijzigen of eindigen.

 

 

Ik snap dat deze kunnen eindigen of wijzigen. Ik zie in de voorwaarden voor Klantvoordeel echter dat deze alleen op het oude adres eindigen, dit zou betekenen dat ze op het nieuwe adres doorlopen en we dus een gelijke situatie hebben.
 

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

Wanneer je jou thuis aansluiting bijvoorbeeld van een hogere of lagere snelheid wilt voorzien, dan veranderd direct je klantvoordeel naar die van 24 januari 2022. Dit zelfde geldt ook voor een verhuizing, bij een verhuizing veranderd het e.e.a. waardoor je klantvoordeel nog hooguit een korting biedt van € 5,00 per maand op je T-Mobile voor Thuis aansluiting.

Hier kan en zal je dus hoe je het draait of keert niet aan ontkomen. Klantvoordeel is niet alleen verbonden aan de overige abonnementen die gekoppeld zijn, het is daarnaast ook adres gebonden.

 

 

Als het goed is moet je zelfs als je verhuist bent, zelfs je T-Mobile voor Thuis aansluiting opnieuw aanmelden bij klantvoordeel omdat dit een geheel nieuwe aansluiting betreft. Een oude (bestaande) aansluiting 1 op 1 meenemen kan niet.


Ik wil geen andere snelheid, ik wil gewoon precies hetzelfde als ik nu heb. Alleen 1GB internet welke op beide adressen een zelfde tarief kent in dezelfde woonwijk. Er veranderd dus niets, het mobiele abonnement verhuist ook mee. Dus enige wat wijzigt is de plek van levering en dat er opnieuw aangesloten moet worden. Maar op basis van de voorwaarden zie ik niet waarom ik daarvoor een nieuw contract van € 15,- meer moet afsluiten. Echter is T-mobile niet per mail bereikbaar en telefonisch krijg je alleen “ja dat is zo” dus totaal niet onderbouwd.

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

Je kijkt alleen naar de Algemene Voorwaarden maar vergeet hierbij dat er meer voorwaarden van toepassing zijn (de Aanvullende Voorwaarden). Je € 15,00 korting krijg je omdat je klantvoordeel hebt. De voordelen van klantvoordeel kunnen echter wijzigen of eindigen.

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

Wanneer je jou thuis aansluiting bijvoorbeeld van een hogere of lagere snelheid wilt voorzien, dan veranderd direct je klantvoordeel naar die van 24 januari 2022. Dit zelfde geldt ook voor een verhuizing, bij een verhuizing veranderd het e.e.a. waardoor je klantvoordeel nog hooguit een korting biedt van € 5,00 per maand op je T-Mobile voor Thuis aansluiting.

Hier kan en zal je dus hoe je het draait of keert niet aan ontkomen. Klantvoordeel is niet alleen verbonden aan de overige abonnementen die gekoppeld zijn, het is daarnaast ook adres gebonden.

 

 

Als het goed is moet je zelfs als je verhuist bent, zelfs je T-Mobile voor Thuis aansluiting opnieuw aanmelden bij klantvoordeel omdat dit een geheel nieuwe aansluiting betreft. Een oude (bestaande) aansluiting 1 op 1 meenemen kan niet.

Nee de diensten zijn op het nieuwe adres even duur als op het oude adres. Op beide adressen 40 euro… Alleen is de prijs die ik betaal niet meer verkrijgbaar. Maar in de voorwaarden staat dat het alleen wijzigt als er op beide adressen verschil bestaat in de tarieven… 

 

Op mijn factuur staat ook een tarief van € 40,- echter met een korting van € 15,-. Ik wil die korting dus behouden op mijn nieuwe adres… 

 

Ik verhuis hemelsbreed 400 meter in dezelfde wijk. De tarieven voor beide adressen is op dit moment € 40,- maar ik betaal nog het oude tarief van € 25,50 (inflatie van 50 cent) voor de 1 GB aansluiting.

 

Het oude tarief was als ik het mij goed kan herinneren € 35,00 (of € 40,00) voor 1Gbit glasvezel, dit werd als je combineerde met klantvoordeel verlaagd naar € 25,00. Klantvoordeel is echter adres gebonden net als T-Mobile voor Thuis waardoor je dus bij verhuizing een nieuwe overeenkomst aangaat.

Omdat klantvoordeel ( in de huidige vorm ) geen € 10,00/15,00 korting op glasvezel biedt maar hooguit € 5,00, betaal je hierdoor meer dan eerst.

 

Het probleem is dus dat ik een nieuw contract met een nieuw tarief krijg… En dat lijkt me niet conform de voorwaarden…

Je screenshot laat heel simpel en duidelijk zien hoe het in elkaar zit en T-Mobile handelt in dezen volledig naar hoe ze hun voorwaarden hebben opgesteld;

Jij gaat verhuizen, de diensten zijn het zelfde en even duur (of duurder) dan betaal je dus de op dat moment geldende prijs. Als het goedkoper zou zijn geweest had je minder hoeven betalen.

Echter zijn in dit geval die tarieven en de Algemene Voorwaarden niet eens het uiteindelijke probleem vermoed ik, het gaat in dezen om klantvoordeel. 1Gbit was ten tijden dat jij je overeenkomst afsloot als het goed is € 35,00 (of € 40,00). Als je 2 of meer diensten combineerde, kreeg je ( afhankelijk van welke combinatie ) tot € 10,00/15,00 korting op je T-Mobile voor Thuis glasvezel aansluiting met daarbij de hoogste snelheid.

Omdat je verhuist en je T-Mobile voor Thuis overeenkomst wordt beëindigd, vervalt dus ook het voordeel daarop. Je kunt je wel aanmelden voor klantvoordeel op het nieuwe adres, alleen zijn de huidige klantvoordelen niet meer zoals deze tot 24 januari 2022 waren.

Reputatie 7
Badge +14

De tarieven op de nieuwe locatie zijn duurder. Artikel 6.4 voorziet hierin. Zolang je niets wijzigt aan de bestaande situatie betaal je de oude prijs. Zodra je een andere snelheid, locatie of een formele verlenging aanvraagt stap je altijd over naar het actuele prijsplan.

Als ik een verhuizing wil regelen dat krijg ik aanbod voor een nieuw contract welke € 15,- duurder is. Kijk ik echter in de algemene voorwaarden van toen dan zou er alleen verhoging zijn als de tarieven op het nieuwe adres hoger zijn dan op het oude adres. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dus mijn oude tarief behouden?

Als je een verhuizing wilt regelen en het aanbod € 15,00 duurder is, dan verhuis je mogelijk naar een adres waar gebruik gemaakt wordt van KPN en T-Mobile hier geen eigen apparatuur heeft. In dat geval wordt er een heffing van € 15,00 gerekend omdat het gebruik van het KPN Netwerk de nodige kosten met zich mee brengt.

Wat zie je als je kijkt op de website van T-Mobile en hier een postcode check op het nieuwe adres uitvoert? Als ik het mij goed kan herinneren is de uiteindelijke totaalprijs (exclusief kortingen) van toepassing. D.w.z. als deze € 15,00 hoger is dan klopt het en geldt artikel 6.4 welke je zelf al benoemt.

 

 

Ik verhuis hemelsbreed 400 meter in dezelfde wijk. De tarieven voor beide adressen is op dit moment € 40,- maar ik betaal nog het oude tarief van € 25,50 (inflatie van 50 cent) voor de 1 GB aansluiting.

 

Het probleem is dus dat ik een nieuw contract met een nieuw tarief krijg… En dat lijkt me niet conform de voorwaarden…

Als ik een verhuizing wil regelen dat krijg ik aanbod voor een nieuw contract welke € 15,- duurder is. Kijk ik echter in de algemene voorwaarden van toen dan zou er alleen verhoging zijn als de tarieven op het nieuwe adres hoger zijn dan op het oude adres. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dus mijn oude tarief behouden?

Als je een verhuizing wilt regelen en het aanbod € 15,00 duurder is, dan verhuis je mogelijk naar een adres waar gebruik gemaakt wordt van KPN en T-Mobile hier geen eigen apparatuur heeft. In dat geval wordt er een heffing van € 15,00 gerekend omdat het gebruik van het KPN Netwerk de nodige kosten met zich mee brengt.

Wat zie je als je kijkt op de website van T-Mobile en hier een postcode check op het nieuwe adres uitvoert? Als ik het mij goed kan herinneren is de uiteindelijke totaalprijs (exclusief kortingen) van toepassing. D.w.z. als deze € 15,00 hoger is dan klopt het en geldt artikel 6.4 welke je zelf al benoemt.

Als ik een verhuizing wil regelen dat krijg ik aanbod voor een nieuw contract welke € 15,- duurder is. Kijk ik echter in de algemene voorwaarden van toen dan zou er alleen verhoging zijn als de tarieven op het nieuwe adres hoger zijn dan op het oude adres. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dus mijn oude tarief behouden?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Daaaaaaaaaaan, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Op de één of andere manier kwam jouw wensdatum op 7 april te staan waardoor de netbeheerder de plandatum voor oplevering expres vervroegd heeft om hieraan te kunnen voldoen. Ik heb dit nu rechtgetrokken en uitgesteld naar 15 april aanstaande - in principe moet de netbeheerder dit overnemen, alleen zal jij hier geen informatie over verkrijgen omdat de geautomatiseerde e-mail al gestuurd is. Ik doe mijn best om dit alsnog in orde te maken, maar kan niet beloven dat je nogmaals geïnformeerd wordt, sorry.

Heel veel succes en plezier met verhuizen en als ik je nog eens kan helpen, let me know! 😄 

Ik ga verhuizen,

Aangegeven dat ik 15 april internet daar wil. Krijg net een mail dat dat vervroegd wordt naar 8 april. Dit wil ik niet want ik ga pas  16 april daadwerkelijk verhuizen.

 

Hoe zit dit?

Reputatie 7
Badge +14

ok, nou, dan zou ik zodra je het modem hebt deze alvast aansluiten. Grote kans dat hij het eerder doet dan de 17e.

Reputatie 1

@RTigg

Tot 17 maart blijft het internet in de oude woning actief of woon je daar nu niet meer?

Ik ga 14 maart verhuizen, dus vanaf dan woon ik niet meer in mijn oude woning.

 

 

Als het DSL is en er zit nu geen aanbieder van de vorige bewoner op de lijn is de kans weer aanwezig dat je op 14 maart het modem al kan aansluiten en de verbinding dan werkt. Mocht er een provider swap moeten plaatsvinden, dan zal er op 17 maart echt een kabel worden omgezet in de centrale.

Momenteel is er geen aanbieder (we zijn het huis al een paar maanden aan het verbouwen).

 

Reputatie 7
Badge +15

@RTigg

Tot 17 maart blijft het internet in de oude woning actief of woon je daar nu niet meer?

Reputatie 7
Badge +14

Als het DSL is en er zit nu geen aanbieder van de vorige bewoner op de lijn is de kans weer aanwezig dat je op 14 maart het modem al kan aansluiten en de verbinding dan werkt. Mocht er een provider swap moeten plaatsvinden, dan zal er op 17 maart echt een kabel worden omgezet in de centrale.

Reputatie 1

Hmm dat is wel een beetje onhandig. Dan zit ik dus een aantal dagen zonder internet

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RTigg 

De datum die je doorgeeft is een wensdatum, de definitieve installatiedatum kan hiervan afwijken.

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Ik heb mijn verhuizing aan T-Mobile doorgegeven en daarbij aangegeven dat ik deze verhuizing graag per 14 maart wil laten ingaan. Ik krijg nu echter een mail waarin staat dat T-Mobile Thuis op 17 maart beschikbaar zal zijn…? Gaat er iets fout in de verhuizing of staat de datum in de mail die ik heb ontvangen niet goed?

 

Groet,

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DanielleSR,

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe Thuis! :smiley: Leuk ook om te horen dat jullie ons graag meenemen naar het nieuwe adres.

Omdat de apparatuur gekoppeld is aan één specifiek abonnement kan ik dit niet voor je om laten zetten. Wél kan je overwegen om een contractovername te regelen waarbij een van jouw (ex-)huisgenoten het huidige abonnement overneemt. Voor het nieuwe adres kan je dan gewoon een nieuw abonnement aanvragen.

Mochten jullie liever jullie oude vertrouwde abonnement mee willen nemen naar het nieuwe adres, dan raad ik jullie aan om de apparatuur ook mee te nemen naar het nieuwe adres en vervolgens zullen jouw huisgenoten vervangende apparatuur ontvangen als zij een nieuw abonnement aanvragen.

Ik weet dat er veel bij een verhuizing komt kijken, vraag er gerust op los als ik jullie nog ergens mee kan helpen! Succes alvast met verhuizen gewenst.

Beste T-mobile,

Binnenkort gaan mijn man en ik waarschijnlijk verhuizen.

We hebben een T-mobile thuis abonnement (op naam van mijn man) en we willen deze ook meeverhuizen naar de nieuwe woning. 

In de huidige woning delen we de modem/tvkastjes met huisgenoten.

Is het mogelijk de huidige aangesloten apparatuur aan hen over te dragen met een nieuw abonnement en dat wij voor het nieuwe huis nieuwe apparatuur kunnen ontvangen? Beide woningen hebben een glasvezel aansluiting.

Zo kunnen we in beide huizen doorgaan met T-mobile thuis.

Alvast bedankt voor de informatie

Groet Daniëlle Stavenuiter-Reep

Reageer